Møller tiltræder først når vinduet er lukket.Belwas skrev: ↑6. aug 2025, 15:07Hvad mener du? Det er jo lige præcis det han har gjort, i ansættelsen af John Møller. Og lige præcis derfor træneren først blev ansæt bagefter, da sportschef/Møller skulle godkende. Hvorfor det dumpet? Alle medier, alle eksperter og de fleste brugere herinde synes da at det er folk de forventede ville ende på en højere hylde end AaB er pt.Kasper skrev: ↑6. aug 2025, 14:19Så må han ansætte en mand der har forstand på det sportslige.bonanza skrev: ↑6. aug 2025, 14:10Han er administrerende direktør. Hans baggrund for at stå for den sportslige afdeling er udelukkende at der ikke har været en sportsdirektør ansat. Det er en interim løsning.Kasper skrev: ↑5. aug 2025, 21:20Jeg forstår ikke hvorfor I er så imponeret af ham.
Da han udtalte at de havde tilført rutine og erfaring til de unge med signingen af Børsting, der gik det op for mig at han ikke aner hvad han laver.
Hvad er hans baggrund for at stå for den sportslige afdeling i en professionel fodboldklub?
Folk er begejstrede for Tuxen Boll, fordi han på trods af de sportslige resultater har flyttet ting på sponsor siden. Der er en bedre og mere jordnær dialog med interessenter generelt i klubben, efter han er kommet til ansvaret som administrerende direktør. Derudover har han modigt grebet og holdt fast i de ekstremt kritiske tøjler, og spearheaded en mere lokalforankret daglig administration. Der er blevet lukket huller i truppen, på en fornuftig måde og ansat en sportsdirektør og en træner der på papiret og i kraft af deres CV er reelle overscoringer. Det er over hvad man kan tillade sig at forvente det han har præsteret, med ekstremt ringe forudsætninger.
Det er tåbeligt at påstå at han går rundt og høster hyldest for ansættelsen af Steffen Højer. Tuxen Boll plejer de vigtigste interessenter og gør det med ærlighed og så meget åbenhed han kan i et A/S. Det må vi sætte pris på, at der i det mindste er noget i AaBs ledelse, hvis man ser bort fra ejerne, der er gennemsigtigt.
Skal man kritisere Tuxen Boll, så må man satme kunne finde nogle bedre argumenter end dine.
Hans arbejde hidtil med at få sportschef, træner og hold på plads er dumpet fuldstændig.
Det eneste jeg synes man kan kritisere er at det tog så lang tid ift. sæsonstarten, men hvis man er nødt til at vælge mellem noget godt og noget hurtigt, så tager vi da helst noget godt.
Pokalkamp Vendsyssel - AaB
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: Pokalkamp Vendsyssel - AaB
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Helenius spillede 16 kampe sidste sæson (i SL), men alle som ind eller udskiftet, ingen med fuld spilletid. Desværre tror jeg ikke meget på ham i denne sæson, men han må meget gerne modbevise mig på det punkt. Håber også at se ham på banen, ligesom Seydel i øvrigt. Sidstnævnte er efterhånden noget af et mysterium for mig.Funky skrev: ↑6. aug 2025, 15:37Børsting er formentlig en af de første på holdkortet. Han tilfører så meget af det, de unge spillere ikke har, og nej, det er ikke bare “arbejde hårdt”, det er også at vide, hvordan man KLOGT arbejder hårdt, anvender fysik, og så har han vist, han kan flyttes rundt på banen i løbet af kampene og løse opgaver på betryggende vis. Det er hagen op og brystet frem i situationer, hvor yngre spillere ofte kommer til at rende rundt og glo ned i græsset. Supervigtig spiller for os. Såfremt vi rykker op tror jeg såmænd også, han vil være at finde i start-11 ganske ofte. At man ikke vil anerkende hans kvaliteter selv efter hans succes i Norge, ja okay, så lad da være at kalde det “had”, men et eller andet er der da på spil som handler om mere end mandens kompetencer.
Endnu mere uforståelig for mig er kritikken af Tuxen Boll. Det er da en mærkelig tilgang til en mand, som så vidt jeg kan se har de rigtige intentioner, nogle kompetencer som har været med til at rykke Viborg milevidt foran os, og som nu har en nøglerolle i at redde AaB. Jeg synes bestemt, TB er velkommen på stadion, han skal for min skyld bare gå hele banen rundt og hilse de fremmødte fans velkommen.
I øvrigt starter TB vel hverken på banen eller bænken.
Mon ikke, Højer stiller med et hold meget lig det, som startede sidst. Jeg har ikke hørt, at Helenius skulle være klar til at starte inde, så jeg tør højst håbe på, at han får lidt spilletid til sidst, når John har brændt krudtet (og forhåbentlig banen) af.
Helt enig. Med Helenius er jeg ikke i tvivl om, at han i frisk form vil gøre en positiv forskel. Seydel ved jeg jo reelt set ikke ret meget om, men han skulle jo ifølge Ydesen klø godt på til træning, selv om bulletinerne går på, at klubben vist har gjort ham klart, at man arbejder på at få ham videre.Raptorr skrev: ↑6. aug 2025, 15:46Helenius spillede 16 kampe sidste sæson (i SL), men alle som ind eller udskiftet, ingen med fuld spilletid. Desværre tror jeg ikke meget på ham i denne sæson, men han må meget gerne modbevise mig på det punkt. Håber også at se ham på banen, ligesom Seydel i øvrigt. Sidstnævnte er efterhånden noget af et mysterium for mig.Funky skrev: ↑6. aug 2025, 15:37Børsting er formentlig en af de første på holdkortet. Han tilfører så meget af det, de unge spillere ikke har, og nej, det er ikke bare “arbejde hårdt”, det er også at vide, hvordan man KLOGT arbejder hårdt, anvender fysik, og så har han vist, han kan flyttes rundt på banen i løbet af kampene og løse opgaver på betryggende vis. Det er hagen op og brystet frem i situationer, hvor yngre spillere ofte kommer til at rende rundt og glo ned i græsset. Supervigtig spiller for os. Såfremt vi rykker op tror jeg såmænd også, han vil være at finde i start-11 ganske ofte. At man ikke vil anerkende hans kvaliteter selv efter hans succes i Norge, ja okay, så lad da være at kalde det “had”, men et eller andet er der da på spil som handler om mere end mandens kompetencer.
Endnu mere uforståelig for mig er kritikken af Tuxen Boll. Det er da en mærkelig tilgang til en mand, som så vidt jeg kan se har de rigtige intentioner, nogle kompetencer som har været med til at rykke Viborg milevidt foran os, og som nu har en nøglerolle i at redde AaB. Jeg synes bestemt, TB er velkommen på stadion, han skal for min skyld bare gå hele banen rundt og hilse de fremmødte fans velkommen.
I øvrigt starter TB vel hverken på banen eller bænken.
Mon ikke, Højer stiller med et hold meget lig det, som startede sidst. Jeg har ikke hørt, at Helenius skulle være klar til at starte inde, så jeg tør højst håbe på, at han får lidt spilletid til sidst, når John har brændt krudtet (og forhåbentlig banen) af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Øh det har han da også gjort?Kasper skrev: ↑6. aug 2025, 14:19Så må han ansætte en mand der har forstand på det sportslige.bonanza skrev: ↑6. aug 2025, 14:10Han er administrerende direktør. Hans baggrund for at stå for den sportslige afdeling er udelukkende at der ikke har været en sportsdirektør ansat. Det er en interim løsning.Kasper skrev: ↑5. aug 2025, 21:20Jeg forstår ikke hvorfor I er så imponeret af ham.
Da han udtalte at de havde tilført rutine og erfaring til de unge med signingen af Børsting, der gik det op for mig at han ikke aner hvad han laver.
Hvad er hans baggrund for at stå for den sportslige afdeling i en professionel fodboldklub?
Folk er begejstrede for Tuxen Boll, fordi han på trods af de sportslige resultater har flyttet ting på sponsor siden. Der er en bedre og mere jordnær dialog med interessenter generelt i klubben, efter han er kommet til ansvaret som administrerende direktør. Derudover har han modigt grebet og holdt fast i de ekstremt kritiske tøjler, og spearheaded en mere lokalforankret daglig administration. Der er blevet lukket huller i truppen, på en fornuftig måde og ansat en sportsdirektør og en træner der på papiret og i kraft af deres CV er reelle overscoringer. Det er over hvad man kan tillade sig at forvente det han har præsteret, med ekstremt ringe forudsætninger.
Det er tåbeligt at påstå at han går rundt og høster hyldest for ansættelsen af Steffen Højer. Tuxen Boll plejer de vigtigste interessenter og gør det med ærlighed og så meget åbenhed han kan i et A/S. Det må vi sætte pris på, at der i det mindste er noget i AaBs ledelse, hvis man ser bort fra ejerne, der er gennemsigtigt.
Skal man kritisere Tuxen Boll, så må man satme kunne finde nogle bedre argumenter end dine.
Hans arbejde hidtil med at få sportschef, træner og hold på plads er dumpet fuldstændig.
Som der har været pointeret herinde, så er vi ikke første vælger overhovedet pt og i stedet for at tage det hurtige valg, har man brugt lidt tid.
Mon ik vi bare skal lukke den Tuxen snak for nu, indtil der skal evalueres på vinduet og blive enige om at man har delte meninger om det.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
God idé. Den diskussion hører heller ikke til i kamptråden.Kristian skrev: ↑6. aug 2025, 16:01Øh det har han da også gjort?Kasper skrev: ↑6. aug 2025, 14:19Så må han ansætte en mand der har forstand på det sportslige.bonanza skrev: ↑6. aug 2025, 14:10Han er administrerende direktør. Hans baggrund for at stå for den sportslige afdeling er udelukkende at der ikke har været en sportsdirektør ansat. Det er en interim løsning.Kasper skrev: ↑5. aug 2025, 21:20Jeg forstår ikke hvorfor I er så imponeret af ham.
Som der har været pointeret herinde, så er vi ikke første vælger overhovedet pt og i stedet for at tage det hurtige valg, har man brugt lidt tid.
Mon ik vi bare skal lukke den Tuxen snak for nu, indtil der skal evalueres på vinduet og blive enige om at man har delte meninger om det.
Lad os håbe på en succes oplevelse i aften. Mirakler er før set i fodbold.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- andy
- Ynglinge

- Favoritspiller: Risgård
- Geografisk sted: Aaleren
Har nogen set truppen til kampen? Spændende om Bommeren, Kallesøe og Helle er med.
Ifølge Nordjyske kommer opstillingerne først 30 min. før kampstart. Man forventer dog begge hold i "stærkeste opstilling", og så kan vi jo gætte på, om det er så meget anderledes fra sidste kamp...
- KongGulerod
- Landshold

Kan det passe at man ikke kan streame kampen?
Du kan med det rette Viaplay abonnement.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvis man på den ene eller anden måde kan tage Viaplay Sport News, så kan man simpelthen se AaB på skærmen i dag.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- KongGulerod
- Landshold

Nåda. Olsson er ikke i start-11 længere. Maarup starter til gengæld inde, og Kallesøe er med på bænken (ligesom Olsson). Ingen Helenius på bænken.
Nordjyske:
AaB's startopstilling (4–3–3): Vincent Müller, Frederik Børsting, Elison Makolli, Bjarne Pudel, Marc Nielsen, Alexander Håpnes, Andreas Maarup, Mads Bomholt, Valdemar Møller, Kelvin John, Oliver Ross.
Nordjyske:
AaB's startopstilling (4–3–3): Vincent Müller, Frederik Børsting, Elison Makolli, Bjarne Pudel, Marc Nielsen, Alexander Håpnes, Andreas Maarup, Mads Bomholt, Valdemar Møller, Kelvin John, Oliver Ross.
Jeg tænker det på være Børsting på højre bak og Maarup ind på midtbanen.
Korrekt iflg. Nordjyske. Jeg synes også, Børsting klarede højrebacken fint sidst, han røg derned.
Olsson har også lavet gigantiske fejl.Funky skrev: ↑6. aug 2025, 18:32Nåda. Olsson er ikke i start-11 længere. Maarup starter til gengæld inde, og Kallesøe er med på bænken (ligesom Olsson). Ingen Helenius på bænken.
Nordjyske:
Er spændt på Pudel\Makolli konstellationen.
Nordjyske mener at vide, at man måske er på jagt efter to forsvarsspillere og en kantspiller. Jeg troede, det var omvendt.
Viasportnews har programsat den til at starte om et minut
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Fint nok ikke at rokere helt vildt
Men jeg havde satme gerne set ham
Tcacenco.
I øvrigt forstår jeg simpelthen ikke kritikken af tuxen Boll.
Han har jo været ude at prøve et par store kanoner af til sportschef rollen men måske er vi alligevel endt med et rigtigt godt valg som jo allerede er i gang bag linjerne i John Møller og som nok starter inden den 1.
Ift træner så var tuxen Boll jo ikke skyld i at man fyrede wichmann til gengæld er vi gået dansk og gået med en der er uddannet i dbu - en tidl AaB er der vil klubben og så en der trækker i samme retning omkring spil system og forståelse for unge spillere
Vi er vel egentlig kommet godt igennem den del.
Og så må AaB blive et længere perspektiv end bare lige dette vindue ..
syns det er 2 gode signings..
desuden kæmpe ros for at rydde op i personalet og luge ud i mængden af mennesker tilkoblet.
Basen er meget bedre…
Men jeg havde satme gerne set ham
Tcacenco.
I øvrigt forstår jeg simpelthen ikke kritikken af tuxen Boll.
Han har jo været ude at prøve et par store kanoner af til sportschef rollen men måske er vi alligevel endt med et rigtigt godt valg som jo allerede er i gang bag linjerne i John Møller og som nok starter inden den 1.
Ift træner så var tuxen Boll jo ikke skyld i at man fyrede wichmann til gengæld er vi gået dansk og gået med en der er uddannet i dbu - en tidl AaB er der vil klubben og så en der trækker i samme retning omkring spil system og forståelse for unge spillere
Vi er vel egentlig kommet godt igennem den del.
Og så må AaB blive et længere perspektiv end bare lige dette vindue ..
syns det er 2 gode signings..
desuden kæmpe ros for at rydde op i personalet og luge ud i mængden af mennesker tilkoblet.
Basen er meget bedre…