Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 11:41

Forza skrev:
7. aug 2025, 11:23

Det er skræmmende vi fortsat ligger i et slagsmål om man skal investere i truppen.
vi ved der skal investeres men ikke hvor meget og det er det de er uenige om…. ifølge nordjyske

vi har mødt to af de bedste hjemmehold og så hobro… skal vi ikke lige vente med at male fanden på væggen.
hellere de rigtige end de forkerte signings.
hjertet i nord :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 7. aug 2025, 11:47

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 11:41
Forza skrev:

Det er skræmmende vi fortsat ligger i et slagsmål om man skal investere i truppen.
vi ved der skal investeres men ikke hvor meget og det er det de er uenige om…. ifølge nordjyske

vi har mødt to af de bedste hjemmehold og så hobro… skal vi ikke lige vente med at male fanden på væggen.
Vi snakker stadig om Hillerød og Kolding ik ?
Altså 1. Div.
Nu må AaB jo sldrog blive en klub der skal stille sig tilfreds med at skrabe point sammen mod f.eks. sådan et par hold.

Jeg har sagt igennem lang tid at AaB kommer ikke ud af dødvandet før sse22 er ude og der er friske øjne på udefra
Samt at der ikke er intern uro eller årsager til at folk udefra ikke vil os

Sse22 skal ud asap

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 7. aug 2025, 11:49

Pontoppi skrev:
Forza skrev:

Jeg synes alle alarmklokker bimler og bamler. Vi har ikke haft et hold der var svagere i over 30 år. Jeg tror toget er kørt inden vi får fingrene ud af gaskanalen. Lige nu er vi blandt de svageste hold i ligaen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2025, 11:54

andy skrev:
7. aug 2025, 11:49
Pontoppi skrev:
Forza skrev:

Jeg synes alle alarmklokker bimler og bamler. Vi har ikke haft et hold der var svagere i over 30 år. Jeg tror toget er kørt inden vi får fingrene ud af gaskanalen. Lige nu er vi blandt de svageste hold i ligaen.
Det kedelige svar er, at vi skal væbne os med tålmodighed i denne sæson. Som HOLD skal vi blive bedre, og nye spillere skal forstærke os. Det bliver noget af en jagt på oprykning til foråret. Første skridt er 3 points i Køge. Det skal vi sgu have!!

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 7. aug 2025, 11:57

FIDEL skrev:
7. aug 2025, 11:54
andy skrev:
Pontoppi skrev:
Forza skrev:

Det kedelige svar er, at vi skal væbne os med tålmodighed i denne sæson. Som HOLD skal vi blive bedre, og nye spillere skal forstærke os. Det bliver noget af en jagt på oprykning til foråret. Første skridt er 3 points i Køge. Det skal vi sgu have!!
Enig. Jeg tror bare ikke vores hold er stærkt nok til at tage 3 point i Køge.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 7. aug 2025, 12:08

MTB sagde med al tydelighed i loungen mod Hobro at de kigger efter flere forstærkninger i truppen.
Men han sagde også at man var et sted i fødekæden som betød at der godt kunne gå noget tid inden forstærkningerne kommer på plads

Jeg kunne dog godt være nervøs for vi hen imod slutningen af vinduet allerede er så langt efter toppen at det alligevel ikke nytter noget

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 7. aug 2025, 12:13

Jeg er villig til at sætte en limfjordsporter på højkant om, at når vinduet er lukket så melder klubben ud, at oprykning ikke længere er den klokkeklare målsætning for sæsonen.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2025, 12:14

Alexis skrev:
7. aug 2025, 12:08
MTB sagde med al tydelighed i loungen mod Hobro at de kigger efter flere forstærkninger i truppen.
Men han sagde også at man var et sted i fødekæden som betød at der godt kunne gå noget tid inden forstærkningerne kommer på plads

Jeg kunne dog godt være nervøs for vi hen imod slutningen af vinduet allerede er så langt efter toppen at det alligevel ikke nytter noget
Synes da vi skal byde ind eller bare spørge på nogle af vores konkurrenters spillere - om ikke andet for at skabe lidt uro hos dem. Få deres agenter til at så et frø i spillernes hoveder. F.eks. Addo fra B93, Yatéké hos Kolding, Etim fra Hillerød, V. Rasmussen i Hobro. Vi kommer ikke til at smide meget mønt på nye spillere, men i vores situation gælder alle kneb.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 7. aug 2025, 12:16

Alexis skrev:

So be it... Jeg er træt af hurtige løsninger med spillere der er for dårlige. Hellere den rigtige spiller til transferdeadline end endnu en ligegyldig tilføjelse der ikke ændrer noget eller har kvalitet.

Der er samme sang fra tudekoret lige nu som det var først med sportschef og bagefter med træner. Det er ih-åh så forfærdentligt og amatøragtigt at det ikke er på plads, og vi kan jo lige så godt forsætte uden / med Bo Zinck, og bla bla... De rigtige folk hentet hurtigt er selvfølgelig det optimale, men når vi er tvunget til at vælge mellem kvalitet og at det skal gå hurtigt, så skal vi vente og ikke prioritere hastighed.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2025, 12:18

Spanky skrev:
7. aug 2025, 12:13
Jeg er villig til at sætte en limfjordsporter på højkant om, at når vinduet er lukket så melder klubben ud, at oprykning ikke længere er den klokkeklare målsætning for sæsonen.
Helt oprigtigt, så lader det jo til, at SSE22 faktisk ikke ønsker at rykke op, da de har fundet ud af, hvor meget det kræver at etablere sig i SL.
Vi kunne sandsynligvis have haft Emil frederiksen og Brandhof løbende rundt på holdet nu, hvis vores ledelse var i sync.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 7. aug 2025, 12:24

FIDEL skrev:
7. aug 2025, 12:18
Spanky skrev:
Helt oprigtigt, så lader det jo til, at SSE22 faktisk ikke ønsker at rykke op, da de har fundet ud af, hvor meget det kræver at etablere sig i SL.
Vi kunne sandsynligvis have haft Emil frederiksen og Brandhof løbende rundt på holdet nu, hvis vores ledelse var i sync.
Brandhof synes jeg ikke ligner en forstærkning når man ser på hans bedrifter i Horsens. Jeg har altid synes han var umådelig overvurderet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. aug 2025, 12:35

Belwas skrev:
7. aug 2025, 12:16
Alexis skrev:

So be it... Jeg er træt af hurtige løsninger med spillere der er for dårlige. Hellere den rigtige spiller til transferdeadline end endnu en ligegyldig tilføjelse der ikke ændrer noget eller har kvalitet.

Der er samme sang fra tudekoret lige nu som det var først med sportschef og bagefter med træner. Det er ih-åh så forfærdentligt og amatøragtigt at det ikke er på plads, og vi kan jo lige så godt forsætte uden / med Bo Zinck, og bla bla... De rigtige folk hentet hurtigt er selvfølgelig det optimale, men når vi er tvunget til at vælge mellem kvalitet og at det skal gå hurtigt, så skal vi vente og ikke prioritere hastighed.
Fuldstændig enig. Og det er Tuxen Boll altså også meget klar på: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/jime ... ed/5680989
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2025, 12:36

Martino1 skrev:
7. aug 2025, 12:24
FIDEL skrev:
Spanky skrev:
Brandhof synes jeg ikke ligner en forstærkning når man ser på hans bedrifter i Horsens. Jeg har altid synes han var umådelig overvurderet.
Det var bare et par eksempler. Dalsgaard havde måske været på plads etc.
Når man hører de navne, der var på listen, da SSE og Nagel huserede, så lugter det jo også af 1. division. F.eks. Palsson, Nnamani, A. Taranis. Det gør Børsting, Maarup og Olsson dog også... :S

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2025, 12:39

FIDEL skrev:
7. aug 2025, 12:36
Martino1 skrev:
7. aug 2025, 12:24
FIDEL skrev:
Spanky skrev:
Det var bare et par eksempler. Dalsgaard havde måske været på plads etc.
Når man hører de navne, der var på listen, da SSE og Nagel huserede, så lugter det jo også af 1. division. F.eks. Palsson, Nnamani, A. Taranis. Det gør Børsting, Maarup og Olsson dog også... :S
Når du vælger økonomisk hylde er et selvfølgelig også spillere fra den hylde du kan få.
Udover at vente på kvalitet må man også bare skrue op som der skrives om.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. aug 2025, 12:48

baresi skrev:
7. aug 2025, 11:47
Pontoppi skrev:
Forza skrev:

Altså 1. Div.
Nu må AaB jo sldrog blive en klub der skal stille sig tilfreds med at skrabe point sammen mod f.eks. sådan et par hold.

Jeg har sagt igennem lang tid at AaB kommer ikke ud af dødvandet før sse22 er ude og der er friske øjne på udefra

Sse22 skal ud asap
Jeg synes, man skal være lidt varsom med at forveksle tilfredshed med nøgtern accept af situationen.

AaB er lige nu et 1.divisionshold.

Det er et hold med potentiale, som kan forløses hvis man er dygtig i det daglige arbejde og udvikling af truppen. Så kan man måske blive et godt superligahold. Men det er man altså bare ikke lige nu, det vil tage tid, og i stedet for at skælde ud på alt og alle for ikke at være et dygtigt superligahold, og bedømme dem ud fra, at de burde være et dygtigt superligahold, så synes jeg - i hvert fald for min egen sjælefreds skyld - der faktisk er noget positivt i at tilgå klubben og truppen ud fra den erkendelse og med positiv interesse for det arbejde, som skal laves, og som jeg også tror på kan lykkes. Jeg orker simpelthen ikke at skulle være i en konstant vrængen af AaB, af 1. division, af hele situationen, fordi mig vil ha' superligabold NUU!

Det betyder ikke, at man ikke kan ønske ejerskabet af AaB ændret, det gør jeg sådant set også (hvis det er til noget bedre, og jeg køber ikke en påstand om, at alt bare er bedre end det nuværende), men at skulle tilgå enhver diskussion om AaB gennem linsen: "Nå, SSE er ikke væk endnu, så er alt nok ad helvedes til", det kan jeg ikke se noget formål med andet end selvpineri og konstant afsporing af al anden snak om, hvad der sker i AaB.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 7. aug 2025, 13:02

Funky skrev:
7. aug 2025, 12:48
baresi skrev:
7. aug 2025, 11:47
Pontoppi skrev:
Forza skrev:

Altså 1. Div.

Sse22 skal ud asap
Jeg synes, man skal være lidt varsom med at forveksle tilfredshed med nøgtern accept af situationen.

AaB er lige nu et 1.divisionshold.

Det er et hold med potentiale, som kan forløses hvis man er dygtig i det daglige arbejde og udvikling af truppen. Så kan man måske blive et godt superligahold. Men det er man altså bare ikke lige nu, det vil tage tid, og i stedet for at skælde ud på alt og alle for ikke at være et dygtigt superligahold, og bedømme dem ud fra, at de burde være et dygtigt superligahold, så synes jeg - i hvert fald for min egen sjælefreds skyld - der faktisk er noget positivt i at tilgå klubben og truppen ud fra den erkendelse og med positiv interesse for det arbejde, som skal laves, og som jeg også tror på kan lykkes. Jeg orker simpelthen ikke at skulle være i en konstant vrængen af AaB, af 1. division, af hele situationen, fordi mig vil ha' superligabold NUU!

Det betyder ikke, at man ikke kan ønske ejerskabet af AaB ændret, det gør jeg sådant set også (hvis det er til noget bedre, og jeg køber ikke en påstand om, at alt bare er bedre end det nuværende), men at skulle tilgå enhver diskussion om AaB gennem linsen: "Nå, SSE er ikke væk endnu, så er alt nok ad helvedes til", det kan jeg ikke se noget formål med andet end selvpineri og konstant afsporing af al anden snak om, hvad der sker i AaB.
Tak for det vigtige perspektiv :-)

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Indlæg af Bohemka » 7. aug 2025, 13:22

Det er tankevækkende. AaB sælger en spiller, der for knap et år siden i ramme alvor blev hentet ind som en forstærkning til holdet i Superligaen. Salget fremkalder to-tre indlæg her på stedet, alle lettede over at slippe for lønomkostningen. En spiller, der 2. juli 2024 fik følgende overstadige skudsmål med sig i AaB's pressemeddelelse:
"Mylian Jimenez er en spiller, vi har fulgt i adskillige måneder, og vi er glade for, at det er lykkedes at hente ham til AaB.

Mylian er en teknisk dygtig spiller med en god venstrefod, som mestrer både de korte og de lange pasninger, og i det hele taget er han meget komfortabel på bolden, fortæller Ole Jan Kappmeier.

Samtidig er et meget aggressivt presspil en del af hans repertoire, og han dækker med sine kompetencer et stort område på banen, hvor han kan blive en gevinst for os både på sekser- og otterpositionen, siger Ole Jan Kappmeier."
Jeg ved godt at vi skal se fremad og at fodboldklubber altid fyrer en masse bullshit af i den offentlige kommunikation, når de henter en spiller. Men hvor er det dog ringe arbejde af AaB. Hvor er det dog forstemmende at opleve, at fagprofessionelle mennesker er så elendige til at scoute spillere. Så kan det godt være at han havde spillet U-landskampe og spillet fast for Jong PSV, men hvorfor var AaB ude af stand til at lave en reel evaluering af mandens kompetencer?

Jeg ved ikke hvordan AaB's scouting setup er i dag, eller om klubben tilbyder spillerne en mere attraktiv økonomisk pakke denne gang. Men hvis det var spillere af Jimenez' kaliber vi kunne (ville?) rekruttere, da vi lå i en bedre række, hvad er det så ikke for noget bras vi kan hente ind nu? Jeg vil håbe at der åbnes for et reelt transferbudget. Sidste år købte Horsens ifølge Transfermarkt ind for 3,12 mio. Euro netto. De er noget mere afdæmpede i år, men det er absurd at bilde sig selv ind, at AaB skulle være konkurrencedygtige med et 0-budget og vores inkompetente scouting.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. aug 2025, 13:22

baresi skrev:
7. aug 2025, 10:53
JacobKoustrup skrev:
7. aug 2025, 10:51
Så blev Jimenez solgt. Ganske fint, men hold op det her hold skriger på forstærkninger
Ja det er så fint
Så kan vi passende rydde op i Seydel også.
Og så se efter om Ross kan afhændtes for lidt mønt
Men vi skriger på kvalitets mangel
Seydel er færdig i klubben ifølge Nordjyske. Jeg var usikker på, om Højer måske ville se på ham med nye øjne, men det lyder ikke til, at det er tilfældet. Så det er bare et spørgsmål om, hvornår han ryger, lader det til.

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 13:23

andy skrev:
Vi har ikke haft et hold der var svagere i over 30 år.
så kunne man være lidt fræk og sige at det er også et af de eneste år hvor vores budget svarer til vores økonomiske formåen….

utroligt så forvente folk er blevet af mange års sindssygt overforbrug.
hvis folk herinde brugte deres penge som AaB tidligere gjorde så var de gået fra hus og hjem…. man kan ikke bo i en penthouselejlighed når ens eneste indtægt er som avis bud…

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 13:27

Bohemka skrev:
7. aug 2025, 13:22
Jeg ved ikke hvordan AaB's scouting setup er i dag, eller om klubben tilbyder spillerne en mere attraktiv økonomisk pakke denne gang.
et åbent sår….

Allan gaarde har tidligere været ude og konstaterer at der intet scouting setup var i AaB da han kom (lynge der brugte de samme kontakter til alt) og intet da han gik og at det var noget af det han ærgrede sig mest over…. men bestyrelsen ville ikke bruge penge på det
at han var rystet over hvor mangelfuld organisation der er i klubberne

den gamle bestyrelse ville hellere bruge penge på trup end på scouting og kunne jo også bevæge sig på en helt anden hylde fordi der ikke blev skelet til at økonomien skulle balancerer

Besvar