Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampeneDarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:58Aner det ikke.. Spiller på Newcastles U21 hold - ikke i nærheden af en forfremmelse. 1 år tilbage af kontakten. Talentet er stort, men han brændte ikke superligaen af.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 21:39Han viste jo modsat Aarøen faktisk noget i flere kampe, så ja - men gad vide hvor realistisk det overhovedet er.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:28Så faktisk gerne Travis Hernes tilbage.
Synes han havde en spændende pakke, måske særligt hvis vi skal være mere boldbesiddende.
Men jeg kunne også godt se ham bare ikke so
Leje og hvis man ville spille 4-2-3-1 så man havde 2 - 6ere i ham og håpnes
Men som 8er duer han ikke.
Gad godt bo i øvrigt spillede 4-2-3-1 - det passer bedre
Også ift f.eks. Børsting og håpnes som 6ere
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:37Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampeneDarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:58Aner det ikke.. Spiller på Newcastles U21 hold - ikke i nærheden af en forfremmelse. 1 år tilbage af kontakten. Talentet er stort, men han brændte ikke superligaen af.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 21:39Han viste jo modsat Aarøen faktisk noget i flere kampe, så ja - men gad vide hvor realistisk det overhovedet er.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:28Så faktisk gerne Travis Hernes tilbage.
Synes han havde en spændende pakke, måske særligt hvis vi skal være mere boldbesiddende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
DarkHorse9000
- Landshold

Jeg kan godt lide Børstings energi og personlighed, men det er nu bedre han mister bolden længere fremme på banen eller ude på siden.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:42Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:37Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampeneDarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:58Aner det ikke.. Spiller på Newcastles U21 hold - ikke i nærheden af en forfremmelse. 1 år tilbage af kontakten. Talentet er stort, men han brændte ikke superligaen af.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 21:39Han viste jo modsat Aarøen faktisk noget i flere kampe, så ja - men gad vide hvor realistisk det overhovedet er.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:28
Så faktisk gerne Travis Hernes tilbage.
Well, nu spillede Bomholt jo den bagerste midtbaneplads mod Vendsyssel. Måske det er løsningen.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:47Jeg kan godt lide Børstings energi og personlighed, men det er nu bedre han mister bolden længere fremme på banen eller ude på siden.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:42Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:37Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampeneDarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:58Aner det ikke.. Spiller på Newcastles U21 hold - ikke i nærheden af en forfremmelse. 1 år tilbage af kontakten. Talentet er stort, men han brændte ikke superligaen af.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Jeg er faktisk også rigtig godt tilfreds med Håpnes, men skal der en bobler ind for Jimenez, synes jeg Hernes er et fornuftigt bud. Vi har også Bonde, men jeg endnu noget usikker på hans niveau.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:52Well, nu spillede Bomholt jo den bagerste midtbaneplads mod Vendsyssel. Måske det er løsningen.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:47Jeg kan godt lide Børstings energi og personlighed, men det er nu bedre han mister bolden længere fremme på banen eller ude på siden.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:42Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:37Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampeneDarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:58
Aner det ikke.. Spiller på Newcastles U21 hold - ikke i nærheden af en forfremmelse. 1 år tilbage af kontakten. Talentet er stort, men han brændte ikke superligaen af.
Jeg er helt enig i, at han kunne være spændende i den rolle, men dels er der det tvivlsomme i, om økonomien kan hænge sammen, og selv hvis den kan - ville han så overhovedet gide efter sidst, hvor det hele gik i sort og han endte i en dårlig historie om at optræde lettere uprofessionelt?DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:56Jeg er faktisk også rigtig godt tilfreds med Håpnes, men skal der en bobler ind for Jimenez, synes jeg Hernes er et fornuftigt bud. Vi har også Bonde, men jeg endnu noget usikker på hans niveau.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:52Well, nu spillede Bomholt jo den bagerste midtbaneplads mod Vendsyssel. Måske det er løsningen.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:47Jeg kan godt lide Børstings energi og personlighed, men det er nu bedre han mister bolden længere fremme på banen eller ude på siden.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 22:42Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 22:37Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.baresi skrev: ↑7. aug 2025, 22:08
Tror han har været med i 1. Holds truppen i nogle af træningskampene
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Isak var jo begrænset af sine kammeraters inkompetence til at putte bolden i nettet. Han var den klart bedste tekniker vi havde, og den eneste der konsekvent kunne finde mellemrum og sætte folk op. Hvor mange 100% chancer lagde han ikke op til? Mathias mod FCK, Widell i Vejle, og sådan kunne man blive ved.Funky skrev: ↑7. aug 2025, 21:39Han viste jo modsat Aarøen faktisk noget i flere kampe, så ja - men gad vide hvor realistisk det overhovedet er.DarkHorse9000 skrev: ↑7. aug 2025, 21:28Så faktisk gerne Travis Hernes tilbage.
Vi har haft succes over en længere periode, men det kaldte du vist nok ligegyldigt i et tidligere opslag.Pontoppi skrev: ↑7. aug 2025, 19:33fordi det først og fremmest er en fodboldklub er en væsentlig forudsætning for succes på banen at man også har succes på bundlinjen….
det er svært at skabe en varig succes uden penge.
og det er præcis det der er forskellen på os to…. jeg er intresseret i langvarig succes og du er interesseret i at jagte den kortvarig ved endnu en gang økonomisk doping
Vi ligger i 1. div, med det dårligste hold i 40 år og vi forventer underskud. Hvordan danner det basis for langvarig succes, modsat pokalfinaler og Europakvalkampe, som vi nåede 3 gange fra 2020 og frem mod SSE?
Du står ikke alene på din piedestal, jeg vil også gerne have økonomisk stabilitet, men vis mig lige den fodboldklub, der har sparet sig til økonomisk og sportslig succes?
Vi burde have været bedre til at sælge under Lynges tid, men at sammenligne transfermarkedet dengang og nu, er naivt, grænsende til idiotisk. SSE har langt bedre forudsætninger, for at sælge spillere, hvilket de har været gode til, men som sagt, markedet er også helt anderledes end før i tiden. Se hvad andre danske klubber sælger for og hvem de sælger. Der er intet der tyder på, at SSE er unikke, når det kommer til transfers.
Legaliser pyro!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Hvem er den unge Lauridsen?Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 19:06Og se, her rammer du jo uforvarende hovedet på sømmet. For selv et ur, der er gået i stå, viser den rigtige tid to gange i døgnet.Reyad skrev: ↑7. aug 2025, 16:55Med den logik var Mathias Jørgensen vel også ekstremt uambitiøst?Pollack2 skrev: ↑7. aug 2025, 16:40Børsting, Maarup og Olsson lugter da ikke af 1. div. Børsting og Maarup har lige spillet deres tidligere klubber i 2. div. og Olsson har aldrig spillet senior (efter at have set Hillerødkampen er det ikke så mærkeligt), så de er vel mere det, vi er på vej til: 2. div.FIDEL skrev: ↑7. aug 2025, 12:36Det var bare et par eksempler. Dalsgaard havde måske været på plads etc.Martino1 skrev: ↑7. aug 2025, 12:24Brandhof synes jeg ikke ligner en forstærkning når man ser på hans bedrifter i Horsens. Jeg har altid synes han var umådelig overvurderet.FIDEL skrev: ↑7. aug 2025, 12:18
Helt oprigtigt, så lader det jo til, at SSE22 faktisk ikke ønsker at rykke op, da de har fundet ud af, hvor meget det kræver at etablere sig i SL.
Vi kunne sandsynligvis have haft Emil frederiksen og Brandhof løbende rundt på holdet nu, hvis vores ledelse var i sync.
Når man hører de navne, der var på listen, da SSE og Nagel huserede, så lugter det jo også af 1. division. F.eks. Palsson, Nnamani, A. Taranis. Det gør Børsting, Maarup og Olsson dog også...![]()
I tilfældet SSE 22 har dette manifesteret sig i Melker Widell og Mathias Jørgensen, som er solgt for sammenlagt cirka 60 millioner kroner, hvilket giver en gevinst på omtrent 55 millioner kroner, når den oprindelige investering fratrækkes (som lød på cirka to års konsulenthonorarer fra AaB til SSE 22, men lad nu det ligge).
Hvor mange af disse ungefähr 55 millioner kroner - foruden de 15 millioner for den unge Lauridsen og Kasper Jørgensen - er geninvesteret i AaBs spillertrup her 3 ½ måned efter en katastrofal nedrykning og 3 - elendige - runder inde i den nye sæson?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Altså du kan starte med at sige AGF, Silkeborg, Viborg og Randers.
De tog netop de nødvendige livtag og så efterfølgende byggede op derfra.
Det gjorde rigtig ondt i den aarhusianske selvforståelse, men efter nedrykningerne måtte de lave et andet setup, som nu gør dem mindre sårbare overfor nødvendige salg. Og har samtidig genvundet pladsen i toppen af dansk fodbold.
Silkeborg har netop heller ikke kastet sig ud i økonomisk lotteri, men står som to gange pokafinalister.
Viborg tog flere år i første division og solgte lystigt spillere for at styrke økonomi og struktur end tilfældig succes. De er har holdt sig til en plan og står snorlige.
Randers er måske mere udenfor nummer, men de har ikke slået større brød op, men blot bygget på. Det har gjort, at slingrende storklubber, som AaB har slået sig på dem.
- FlæskeFrank
Klassisk Hovedet. Skriver kilometerlange indlæg uden reelt indhold, svirper med den retoriske pind, men fakta og spillernavne er ikke lige en del af pakken.bonanza skrev: ↑8. aug 2025, 08:01Hvem er den unge Lauridsen?Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 19:06Og se, her rammer du jo uforvarende hovedet på sømmet. For selv et ur, der er gået i stå, viser den rigtige tid to gange i døgnet.Reyad skrev: ↑7. aug 2025, 16:55Med den logik var Mathias Jørgensen vel også ekstremt uambitiøst?Pollack2 skrev: ↑7. aug 2025, 16:40Børsting, Maarup og Olsson lugter da ikke af 1. div. Børsting og Maarup har lige spillet deres tidligere klubber i 2. div. og Olsson har aldrig spillet senior (efter at have set Hillerødkampen er det ikke så mærkeligt), så de er vel mere det, vi er på vej til: 2. div.
I tilfældet SSE 22 har dette manifesteret sig i Melker Widell og Mathias Jørgensen, som er solgt for sammenlagt cirka 60 millioner kroner, hvilket giver en gevinst på omtrent 55 millioner kroner, når den oprindelige investering fratrækkes (som lød på cirka to års konsulenthonorarer fra AaB til SSE 22, men lad nu det ligge).
Hvor mange af disse ungefähr 55 millioner kroner - foruden de 15 millioner for den unge Lauridsen og Kasper Jørgensen - er geninvesteret i AaBs spillertrup her 3 ½ måned efter en katastrofal nedrykning og 3 - elendige - runder inde i den nye sæson?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Bæredygtigheden eller arbejdet henimod at få balance på indtægts- og udgiftssiden, skal vel måles i forhold til, hvor AaB stod før, og ifølge Tuxen Boll, så var det et temmeligt skidt sted. Jeg tror ikke, at der var nogen, som havde forventet, at det ikke ville tage tid, at nå til en bæredygtig økonomi, tværtimod.Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 18:42Jamen, de ønsker da helt sikkert, at AaB skal rykke op. SSE 22 har sågar meldt dette ud som målsætning! SSE 22 ønskede da helt sikkert også, at AaB ikke skulle rykke ned i sidste års sæson. De meldte sågar dette ud som målsætning! Det er ligeledes ubestrideligt, at SSE 22 har meldt ud som konkret målsætning, at AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold!Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:31Jeg tænker, at SSE22 har begået fejl, og som konsekvens er AaB rykket ned, men at spekulere i, at de ikke ønsker at rykke op igen, synes jeg mest er fjollet, for at være ærlig. Men jeg kan følge det så langt, at de uden tvivl stadig insisterer på at rykke op indenfor rammerne af en bæredygtig drift, og derfor er der også begrænset økonomi. Hvad den så er, det aner jeg ikke.Dennis Nielsen skrev: ↑7. aug 2025, 15:23Deres lyst til at bruge penge, er markant begrænset. Tæt på ikke eksisterende.Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:11Nej, hvorfor skulle de dog have som mål, at den virksomhed de er majoritetsejere i, forstærker sin eksponering og værdi ved at rykke op i SL?!FIDEL skrev: ↑7. aug 2025, 12:18Helt oprigtigt, så lader det jo til, at SSE22 faktisk ikke ønsker at rykke op, da de har fundet ud af, hvor meget det kræver at etablere sig i SL.
Vi kunne sandsynligvis have haft Emil frederiksen og Brandhof løbende rundt på holdet nu, hvis vores ledelse var i sync.
Mon ikke det er som Tuxen Boll siger, at vi går efter kvalitet, men at vi er et sted, hvor vi ikke naturligt er førstevalg for de spillere, som vi gerne vil have. Derfor kan vi se frem til at vente til sidst i vinduet, før der for alvor sker noget. Det lyder efter min mening som en noget mere sober forklaring.
Så kan du selvfølgelig mene, at de gør alt og så kan andre mene, at de ikke gør nok.
Vi får at se.
Vi har en trup, der savner kvaliteter,.selvtillid og med et stort pres. Det er en dødbringende opskrift i min verden.
Det er ikke bare lige lidt kvaliteter vi mangler, det er gennemgribende og markante forbedringer.
Så har vi 3-4 uger til lukketid, hvor jeg ser den dødbringende opskrift køre i ring. Mere pres, ringere selvtillid og dermed ringere kvalitet.
Du er lidt sarkastisk omkring, at de selvfølgelig passer på deres investering. Synes du - helt oprigtigt, at de har gjort det?
Det er deres målsætninger, som de skal hænges op på! Og det er deres handlinger, som de skal vurderes på!
Og her er problemet, at alle handlinger peger i stik modsat retning af deres udmeldinger. Og fører til de stik modsatte konsekvenser end deres målsætninger. Hvor længe ville en bestyrelse og en ledelse sidde i spidsen af en virksomhed i C 25 med en sådan diskrepans mellem målsætninger, udmeldinger og faktiske handlinger?
Med andre ord er jeg fløjtende ligeglad med, om Tuxen Boll nu på fjerde måned før den fjerde kamp i turneringen fabler lidt løst og fast om "forstærkninger" tilføjet det ene "men" og "forbehold" efter det andet (og dette på bagkant af kæmpemæssige spillersalg!) - hvorfor fanden har dette ikke været på plads inden sæsonstart, når man påtænker, at sidste års nedrykning dels fandt sted i maj (!), dels udspillede sig som et trafikuheld i slowmotion længe før maj.
Og nå ja, den berømte bæredygtighed? Hvor bæredygtigt fremstår AaBs regnskab i 2024 egentlig? Hvor meget har sidste års katastrofesæson bidraget til bæredygtighed? Og hvor meget vil endnu en sæson i 1. division (eller det, der er værre!) bidrage til bæredygtigheden for det kommende regnskab?
Ok, hvis vi taler om at bygge en klub op fra et mindre budget til et større, har du givetvis ret - men jeg er ikke enig i, det falder ind under kategorien "at spare sig til succes". Tværtimod har de da løbende øget investeringerne, Viborg endda af nye eksterne investorer. Vi er vist heller ikke enige i, hvad sportslig succes er. Jeg vil gerne opnå mere end AGF og Viborg har gjort, men ville modsat være glad for et par pokaler som Randers og Silkeborg, fremfor et par pokalfinaler.FlæskeFrank skrev: ↑8. aug 2025, 09:20Altså du kan starte med at sige AGF, Silkeborg, Viborg og Randers.
De tog netop de nødvendige livtag og så efterfølgende byggede op derfra.
Det gjorde rigtig ondt i den aarhusianske selvforståelse, men efter nedrykningerne måtte de lave et andet setup, som nu gør dem mindre sårbare overfor nødvendige salg. Og har samtidig genvundet pladsen i toppen af dansk fodbold.
Silkeborg har netop heller ikke kastet sig ud i økonomisk lotteri, men står som to gange pokafinalister.
Viborg tog flere år i første division og solgte lystigt spillere for at styrke økonomi og struktur end tilfældig succes. De er har holdt sig til en plan og står snorlige.
Randers er måske mere udenfor nummer, men de har ikke slået større brød op, men blot bygget på. Det har gjort, at slingrende storklubber, som AaB har slået sig på dem.
Men mon ikke vi er godt på vej, nu står vi da i hvert fald lige så dårligt som de 4 klubber gjorde engang og det er lader jo til at være første skridt til at stabilisere sig i SL.
Legaliser pyro!
-
R Rosenberg
- Allstar

Men vi var nok nogen, der håbede lidt på, at den balance skulle findes begge veje - indtil videre er det kun udgifterne, der er skåret på. Og i dem vel egentlig kun klubbens vigtigste aktiv: De spillere, der skal vinde kampene.Raptorr skrev: ↑8. aug 2025, 09:42Bæredygtigheden eller arbejdet henimod at få balance på indtægts- og udgiftssiden, skal vel måles i forhold til, hvor AaB stod før, og ifølge Tuxen Boll, så var det et temmeligt skidt sted. Jeg tror ikke, at der var nogen, som havde forventet, at det ikke ville tage tid, at nå til en bæredygtig økonomi, tværtimod.Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 18:42Jamen, de ønsker da helt sikkert, at AaB skal rykke op. SSE 22 har sågar meldt dette ud som målsætning! SSE 22 ønskede da helt sikkert også, at AaB ikke skulle rykke ned i sidste års sæson. De meldte sågar dette ud som målsætning! Det er ligeledes ubestrideligt, at SSE 22 har meldt ud som konkret målsætning, at AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold!Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:31Jeg tænker, at SSE22 har begået fejl, og som konsekvens er AaB rykket ned, men at spekulere i, at de ikke ønsker at rykke op igen, synes jeg mest er fjollet, for at være ærlig. Men jeg kan følge det så langt, at de uden tvivl stadig insisterer på at rykke op indenfor rammerne af en bæredygtig drift, og derfor er der også begrænset økonomi. Hvad den så er, det aner jeg ikke.Dennis Nielsen skrev: ↑7. aug 2025, 15:23Deres lyst til at bruge penge, er markant begrænset. Tæt på ikke eksisterende.Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:11Nej, hvorfor skulle de dog have som mål, at den virksomhed de er majoritetsejere i, forstærker sin eksponering og værdi ved at rykke op i SL?!FIDEL skrev: ↑7. aug 2025, 12:18
Helt oprigtigt, så lader det jo til, at SSE22 faktisk ikke ønsker at rykke op, da de har fundet ud af, hvor meget det kræver at etablere sig i SL.
Mon ikke det er som Tuxen Boll siger, at vi går efter kvalitet, men at vi er et sted, hvor vi ikke naturligt er førstevalg for de spillere, som vi gerne vil have. Derfor kan vi se frem til at vente til sidst i vinduet, før der for alvor sker noget. Det lyder efter min mening som en noget mere sober forklaring.
Så kan du selvfølgelig mene, at de gør alt og så kan andre mene, at de ikke gør nok.
Vi får at se.
Vi har en trup, der savner kvaliteter,.selvtillid og med et stort pres. Det er en dødbringende opskrift i min verden.
Det er ikke bare lige lidt kvaliteter vi mangler, det er gennemgribende og markante forbedringer.
Så har vi 3-4 uger til lukketid, hvor jeg ser den dødbringende opskrift køre i ring. Mere pres, ringere selvtillid og dermed ringere kvalitet.
Du er lidt sarkastisk omkring, at de selvfølgelig passer på deres investering. Synes du - helt oprigtigt, at de har gjort det?
Det er deres målsætninger, som de skal hænges op på! Og det er deres handlinger, som de skal vurderes på!
Og her er problemet, at alle handlinger peger i stik modsat retning af deres udmeldinger. Og fører til de stik modsatte konsekvenser end deres målsætninger. Hvor længe ville en bestyrelse og en ledelse sidde i spidsen af en virksomhed i C 25 med en sådan diskrepans mellem målsætninger, udmeldinger og faktiske handlinger?
Med andre ord er jeg fløjtende ligeglad med, om Tuxen Boll nu på fjerde måned før den fjerde kamp i turneringen fabler lidt løst og fast om "forstærkninger" tilføjet det ene "men" og "forbehold" efter det andet (og dette på bagkant af kæmpemæssige spillersalg!) - hvorfor fanden har dette ikke været på plads inden sæsonstart, når man påtænker, at sidste års nedrykning dels fandt sted i maj (!), dels udspillede sig som et trafikuheld i slowmotion længe før maj.
Og nå ja, den berømte bæredygtighed? Hvor bæredygtigt fremstår AaBs regnskab i 2024 egentlig? Hvor meget har sidste års katastrofesæson bidraget til bæredygtighed? Og hvor meget vil endnu en sæson i 1. division (eller det, der er værre!) bidrage til bæredygtigheden for det kommende regnskab?
Ædruelighedens stemme
Hvorfor er Transfer og SSE22 trådene smeltet sammen?
Er der ikke en der kan kickstarte den her tråd, og komme med bare lidt insider viden vi kan komme videre i teksten på 
Ideen er jo helt klart, at indtægtssiden skal styrkes via øgede sponsorindtægter, og den del ved jeg ikke, hvor godt eller skidt går. Dog tror jeg, at man ikke er så langt for nuværende, som man havde håbet. Det var den primære opgave, som Tuxen Boll blev hentet ind til. Men indtægterne via spillersalg er jo helt klart øget, så der er altså gang i mere end bare at få udgifterne under kontrol.R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2025, 14:37Men vi var nok nogen, der håbede lidt på, at den balance skulle findes begge veje - indtil videre er det kun udgifterne, der er skåret på. Og i dem vel egentlig kun klubbens vigtigste aktiv: De spillere, der skal vinde kampene.Raptorr skrev: ↑8. aug 2025, 09:42Bæredygtigheden eller arbejdet henimod at få balance på indtægts- og udgiftssiden, skal vel måles i forhold til, hvor AaB stod før, og ifølge Tuxen Boll, så var det et temmeligt skidt sted. Jeg tror ikke, at der var nogen, som havde forventet, at det ikke ville tage tid, at nå til en bæredygtig økonomi, tværtimod.Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 18:42Jamen, de ønsker da helt sikkert, at AaB skal rykke op. SSE 22 har sågar meldt dette ud som målsætning! SSE 22 ønskede da helt sikkert også, at AaB ikke skulle rykke ned i sidste års sæson. De meldte sågar dette ud som målsætning! Det er ligeledes ubestrideligt, at SSE 22 har meldt ud som konkret målsætning, at AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold!Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:31Jeg tænker, at SSE22 har begået fejl, og som konsekvens er AaB rykket ned, men at spekulere i, at de ikke ønsker at rykke op igen, synes jeg mest er fjollet, for at være ærlig. Men jeg kan følge det så langt, at de uden tvivl stadig insisterer på at rykke op indenfor rammerne af en bæredygtig drift, og derfor er der også begrænset økonomi. Hvad den så er, det aner jeg ikke.Dennis Nielsen skrev: ↑7. aug 2025, 15:23Deres lyst til at bruge penge, er markant begrænset. Tæt på ikke eksisterende.Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:11
Nej, hvorfor skulle de dog have som mål, at den virksomhed de er majoritetsejere i, forstærker sin eksponering og værdi ved at rykke op i SL?!
Vi får at se.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jo jo, de har præsteret at sælge vores absolut bedste og vigtigste spillere. Hvilket har gjort holdet endnu mindre konkurrencedygtigt.Raptorr skrev: ↑8. aug 2025, 21:53Ideen er jo helt klart, at indtægtssiden skal styrkes via øgede sponsorindtægter, og den del ved jeg ikke, hvor godt eller skidt går. Dog tror jeg, at man ikke er så langt for nuværende, som man havde håbet. Det var den primære opgave, som Tuxen Boll blev hentet ind til. Men indtægterne via spillersalg er jo helt klart øget, så der er altså gang i mere end bare at få udgifterne under kontrol.R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2025, 14:37Men vi var nok nogen, der håbede lidt på, at den balance skulle findes begge veje - indtil videre er det kun udgifterne, der er skåret på. Og i dem vel egentlig kun klubbens vigtigste aktiv: De spillere, der skal vinde kampene.Raptorr skrev: ↑8. aug 2025, 09:42Bæredygtigheden eller arbejdet henimod at få balance på indtægts- og udgiftssiden, skal vel måles i forhold til, hvor AaB stod før, og ifølge Tuxen Boll, så var det et temmeligt skidt sted. Jeg tror ikke, at der var nogen, som havde forventet, at det ikke ville tage tid, at nå til en bæredygtig økonomi, tværtimod.Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 18:42Jamen, de ønsker da helt sikkert, at AaB skal rykke op. SSE 22 har sågar meldt dette ud som målsætning! SSE 22 ønskede da helt sikkert også, at AaB ikke skulle rykke ned i sidste års sæson. De meldte sågar dette ud som målsætning! Det er ligeledes ubestrideligt, at SSE 22 har meldt ud som konkret målsætning, at AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold!Raptorr skrev: ↑7. aug 2025, 15:31Jeg tænker, at SSE22 har begået fejl, og som konsekvens er AaB rykket ned, men at spekulere i, at de ikke ønsker at rykke op igen, synes jeg mest er fjollet, for at være ærlig. Men jeg kan følge det så langt, at de uden tvivl stadig insisterer på at rykke op indenfor rammerne af en bæredygtig drift, og derfor er der også begrænset økonomi. Hvad den så er, det aner jeg ikke.Dennis Nielsen skrev: ↑7. aug 2025, 15:23
Deres lyst til at bruge penge, er markant begrænset. Tæt på ikke eksisterende.
Vi får at se.
Hvem skal de så sælge for 100 mio næste gang for at redde regnskabet? Ross? Müller? Marc Nielsen?
Ædruelighedens stemme
Bip, bip, Richie.Kunji skrev: ↑8. aug 2025, 09:38Klassisk Hovedet. Skriver kilometerlange indlæg uden reelt indhold, svirper med den retoriske pind, men fakta og spillernavne er ikke lige en del af pakken.bonanza skrev: ↑8. aug 2025, 08:01Hvem er den unge Lauridsen?Hovedet skrev: ↑7. aug 2025, 19:06Og se, her rammer du jo uforvarende hovedet på sømmet. For selv et ur, der er gået i stå, viser den rigtige tid to gange i døgnet.Reyad skrev: ↑7. aug 2025, 16:55Med den logik var Mathias Jørgensen vel også ekstremt uambitiøst?Pollack2 skrev: ↑7. aug 2025, 16:40Børsting, Maarup og Olsson lugter da ikke af 1. div. Børsting og Maarup har lige spillet deres tidligere klubber i 2. div. og Olsson har aldrig spillet senior (efter at have set Hillerødkampen er det ikke så mærkeligt), så de er vel mere det, vi er på vej til: 2. div.