Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Pontoppi » 8. aug 2025, 08:48

R Rosenberg skrev:
8. aug 2025, 08:05
Den går ikke den der. 2023 er tyskernes år. De købte sig ind i klubben i marts med bindende tilsagn om at købe lortet og overtog hele svineriet i juni. De placerede sig i bestyrelsen i april.
det kan ikke være deres år når det ikke var deres hold og deres ageren…. det er jo ikke sådan at man ændrer en virksomhed på en dag !!
de køber sig ind da vi er langt efter horsens men overtager først fuld styrring af klubben da vi praktisk talt er rykket ned

at du påstår at de har andel i det resultat er absurt….
det gjorde jo blot deres betingelser sværere
hjertet i nord :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2025, 09:10

AaBager skrev:
8. aug 2025, 08:41
FlæskeFrank skrev:
8. aug 2025, 08:32
Men den generelle holdning, da SSE kom til, var det godt at vi ikke bare blev en købeklub uden at skele til økonomi, et sportslig setup, som virkede spændende og vi skulle væk fra indavlede nordjysk selvtilstrækkelighed.

Nu er alt galt og så står folk og skriger på købeklub og indavlede nordjyder. Det skurer i ørerne.
Heldigvis var vi nogen der så katastrofen komme og talte imod SSEprojektet fra dag 1. Vi har fri taletid, uden det derfor skurer i andres ører :-)
Kan du være mere hellig? Herligt at du kan skelne de gode ting i SSE periode, som noget der er sket på trods af dem og alt det dårlige alene skyldes dem...
- FlæskeFrank

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 8. aug 2025, 09:26

Nu vi er i gang med historieskrivningen:

Jeg mener den gamle ledelse med Fristrup og den dubiøse bestyrelse med navne som Mads-Peter Veilby og Anders Bjørnstrup, Helgstrands wing-man og en ringe ledelse med Bælum og Inge André står bag den første nedrykning. SSE22 har næppe anbefalet købene af Helenius, Thelander og Kasper Jørgensen, som blev finansieret af lån. Men måske de havde fat i Nico Mantl?

At samme bestyrelse så også anbefalede SSE, siger ligesom alt. Men at give SSE skylden for to nedrykninger, er alt andet lige historieforfalskning udfra de tilgængelige kilder

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 8. aug 2025, 09:41

FlæskeFrank skrev:
8. aug 2025, 09:10
AaBager skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men den generelle holdning, da SSE kom til, var det godt at vi ikke bare blev en købeklub uden at skele til økonomi, et sportslig setup, som virkede spændende og vi skulle væk fra indavlede nordjysk selvtilstrækkelighed.

Nu er alt galt og så står folk og skriger på købeklub og indavlede nordjyder. Det skurer i ørerne.
Heldigvis var vi nogen der så katastrofen komme og talte imod SSEprojektet fra dag 1. Vi har fri taletid, uden det derfor skurer i andres ører :-)
Kan du være mere hellig? Herligt at du kan skelne de gode ting i SSE periode, som noget der er sket på trods af dem og alt det dårlige alene skyldes dem...
Jeg er ikke hellig, blot fordi jeg havde ret, da jeg sagde dette projekt ville ende galt og ikke lod mig forføre som mange andre. :-)

Så slipper jeg for at gå bodsgang...
Legaliser pyro!

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 8. aug 2025, 09:46

Remark skrev:
8. aug 2025, 09:26

Jeg mener den gamle ledelse med Fristrup og den dubiøse bestyrelse med navne som Mads-Peter Veilby og Anders Bjørnstrup, Helgstrands wing-man og en ringe ledelse med Bælum og Inge André står bag den første nedrykning. SSE22 har næppe anbefalet købene af Helenius, Thelander og Kasper Jørgensen, som blev finansieret af lån. Men måske de havde fat i Nico Mantl?

At samme bestyrelse så også anbefalede SSE, siger ligesom alt. Men at give SSE skylden for to nedrykninger, er alt andet lige historieforfalskning udfra de tilgængelige kilder
Den bestyrelse var jo nærmest en gyserhistorie ud i tvivlsomme personligheder…
Kan godt være SSE22 har fejlet, men forhistorien var ikke meget bedre.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 8. aug 2025, 09:47

Remark skrev:

Jeg vil godt gå så langt som at delvis frikende dem for den første nedrykning, selvom de kom ind hvor det var meget tydeligt hvor det bar hen og det gjorde det også i lang tid før. Men nedrykning nummer to hænger fuldstændig på dem. Ene og alene! Skylden KAN IKKE smides andre steder hen. Deres strategi, deres transfers, deres beslutninger om ikke at bruge penge på transfers, osv. osv.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 8. aug 2025, 09:49

AaBager skrev:
Heldigvis var vi nogen der så katastrofen komme og talte imod SSEprojektet fra dag 1.
Det var virkelig heldigt - hvad skulle vi eller have gjort nu?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 8. aug 2025, 09:59

haghdk skrev:
8. aug 2025, 09:47
Remark skrev:

Jeg vil godt gå så langt som at delvis frikende dem for den første nedrykning, selvom de kom ind hvor det var meget tydeligt hvor det bar hen og det gjorde det også i lang tid før. Men nedrykning nummer to hænger fuldstændig på dem. Ene og alene! Skylden KAN IKKE smides andre steder hen. Deres strategi, deres transfers, deres beslutninger om ikke at bruge penge på transfers, osv. osv.
Hvilket SSE jo også har været ude og erkende, med Jan Peters ude og tage "det fulde ansvar" for så derefter at skride fra formandsposten.

Strategien, transferpolitiken, målsætningerne, det hele fejlede eklatant og på meget kort tid. Så kan man jo, som menig fan, stå tilbage og spørger sig selv om disse konsulenter og strategic experts rent faktisk besidder den viden og know-how som de fra start har reklameret skal være lige netop dét der vil løfte AaB op til et nyt niveau og ind i en lys fremtiden. Indtil videre ser det jo glimrende ud...

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 8. aug 2025, 10:00

le Cid skrev:
8. aug 2025, 09:49
AaBager skrev:
Heldigvis var vi nogen der så katastrofen komme og talte imod SSEprojektet fra dag 1.
Det var virkelig heldigt - hvad skulle vi eller have gjort nu?
Et lille tip til fremme af god debatskik: læs hvad jeg svarer på, i stedet for et hive et citat ud af kontekst.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 8. aug 2025, 10:05

Jeg tænker ikke det er nogen vanskelig opgave at finde uansvarlige økonomiske beslutninger i AaBs nyere historie. Vi har været heldige et par gange med mange penge fra Champions League og at Bassogog fandt sit livs ungdom til nogle afrikanske mesterskaber.

Mon ikke vi er mange der bare er almindeligt trætte af situationen. Jeg er mest træt af, at SSE22s manglende respekt for vores klub. Når lokummet brænder går man forrest og tager ansvar, hvilket de ikke gjorde. Jeg er naturligvis også træt af nogle meget, meget dårligt scoutede indkøb.

Men jeg synes også man må anerkende, at de har haft en svær opgave. Lønudgifterne til førsteholdet skulle ned, mens investeringerne i akademiet som minimum skulle være uændrede. Dette er i sig selv en kæmpe, kæmpe udfordring. Men hvis strategien med unge salgsbare spillere skal holde og gøre klubben rentabel en nødvendighed. Det der skulle bære os igennem var jo så SSE22's netværk. Jeg synes at man har formået at lave nogle gode salg, måske også takket være et godt netværk. Til gengæld har der været mange fejl blandt vores nyindkøb.

Jeg synes i al væsentlighed man har lavet flest gode beslutninger siden nedrykningen, og vel også siden SSE22s indflydelse blev begrænset. Vi kan ikke bebrejde den nuværende ledelse, at de ikke har indkøbt spillere endnu. I hvert fald ikke, hvis vi køber præmissen om, at AaB ikke er førstevalg for de spillere vi gerne vil have ind. Det er trods alt bedre at vente en måned, end at få en spiller ind som ikke kan løfte holdet væsentligt. De penge vi har skal bruges fornuftigt, og det er jeg egentlig tryg ved Tuxen Boll vil gøre.

Ingen skal være i tvivl om, at jeg også håber på nye ejere. Men jeg synes altså også at tonen kan blive lige skinger nok. Der mangler en erkendelse af, at vi som fans ikke kan bestemme, hvem der køber aktierne i et børsnoteret selskab. I min bog må hvem som helst have aktier i klubben, men hvor kunne det være rart hvis SSE22 ikke havde majoriteten, så må de for min skyld hjertens gerne være med på sidelinjen, og give deres input hvor det kan være relevant. Men den bestemmende magt skal de ikke have.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 8. aug 2025, 10:09

haghdk skrev:
8. aug 2025, 09:47
Remark skrev:

100 procent enig :thumbsup:

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 8. aug 2025, 12:12

AaBager skrev:
FlæskeFrank skrev:

Forklar lige heldigvis

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 8. aug 2025, 12:18

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 20:08
Brodernumsi skrev:
7. aug 2025, 20:05

Du kan simpelthen ikke huske, hvad der skete i 2008? Dit eksempel er ikke ret godt.
jo vi får knap 120 mio. fra cl men ender kun med et plus på 31 for året.
året efter taber vi 90 mio.

om man taber pengene det ene eller det andet sted er under ordnet…
Det er det da ikke. Det har ret stor betydning for, hvad man skal sætte ind og årsagen er ret væsentlig her. Ja man satsede sportsligt, men pengene røg jo i det sorte hul "ejendomme på Hadsundvej". Dvs. sige, at den sportslige sektor og dens strategi kan kun i mindre henseende bebrejdes hullet i kassen dengang. Man handlede dygtigt ind, man nåede sin sportslige mål og mere til ved at komme i CL og tjente en helvedes masse penge. At de så skulle formøbles på at Per Søndergaard skulle lege ejendomshandel med hans øvrige selskaber kan du aldrig nogensinde bebrejde Lynge, Hamren eller den øvrige sportslige sektor.
RAUS RAUS SSE!

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 8. aug 2025, 12:27

Laumag skrev:
8. aug 2025, 12:12
AaBager skrev:
FlæskeFrank skrev:

Forklar lige heldigvis
Som der står: Så har jeg fri taletid og behøves heldigvis ikke tage hensyn til Flæske Franks sarte ører.
Legaliser pyro!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2025, 12:39

Jeg har ikke sarte ører, men træt af de hysteriske capslock indlæg om, at alt er lort.
@AaBager kan du finde et af dine tidligere indlæg, hvor du angiveligt var negativ om SSE indtoget. Du må have rigelig at tage af...
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2025, 12:57

Remark skrev:

Men det gør den da. De var jo elendige. Og en bestyrelse anført af bonderøven Niels David Nielsen, der faldt helt på halen over sweet talk fra Hitzlsperger og "kloge ord" fra Peters, formodentlig akkompagneret af Bælum og hans opportunisme. Han havde næppe forudset, at han ville ryge på skafottet som én af de første.

Nedrykningen i 23 skyldtes da mestendels den flok narrehatte, og det var jo også derfor, at så mange af os hilste SSE22 velkomne med åbne arme.
Jeg opponerer blot mod, at tysken skal frikendes for det femtedårligste regnskab i klubbens historie (23), når nu de også året efter præsterede det fjerdestørste (24). Begge kun overgået at vanvidsperioden med Søndergaard ved roret for 14-16 år siden.
Så er det bare, at jeg har svært ved at få øje på, at alt var lort før, når det reelt kun var mere lort under den treårige periode 9-11. Og dengang spillede vi i det mindste superliga og snuppede et mesterskab og en pokaltitel 3 år efter. Det gør vi næppe om 3 år.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 8. aug 2025, 14:19

Dongdongwh0 skrev:
8. aug 2025, 11:38
Pontoppi er som ny bruger med 200 indlæg på en måned jo blevet sendt herind af ledelsen for at tale SSE22's sag. Det er et beskidt trick men vores egen fangruppering bruger jo også hvad de har af diverse skyts. Det handler om narrativet.

Inden folk spørger "Tror du selv på at en ledelse vil gøre dette"... Ja det er set utallige gange før, specielt på aktieinvestor fora'er.. og behøver jeg nævne Brøndby's Oscar?
Nu er han jo ikke meget nyere end hverken dig eller mig?
Men er dog så træt af hans"pontoppi" støtten op om at SSE🤮22 er Åhh så gode og det bedste der er sket for AaB. Nej det er den største katastrofe der er overgået klubben ever.

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 8. aug 2025, 14:40

FlæskeFrank skrev:
8. aug 2025, 12:39
Jeg har ikke sarte ører, men træt af de hysteriske capslock indlæg om, at alt er lort.
@AaBager kan du finde et af dine tidligere indlæg, hvor du angiveligt var negativ om SSE indtoget. Du må have rigelig at tage af...
Nej, men du velkommen til at se mine indlæg igennem, så tror jeg du bliver bekræftet i, at hvad jeg påstår er sandt.

Så vil jeg samtidig gå alle andres indlæg igennem, for at få bekræftet din påstand, at den generelle holdning var positiv over for SSE.

Vi kan skrives ved igen, når vi hver især er færdige.
Legaliser pyro!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2025, 16:32

AaBager skrev:
8. aug 2025, 14:40
FlæskeFrank skrev:
Nej, men du velkommen til at se mine indlæg igennem, så tror jeg du bliver bekræftet i, at hvad jeg påstår er sandt.

Så vil jeg samtidig gå alle andres indlæg igennem, for at få bekræftet din påstand, at den generelle holdning var positiv over for SSE.

Jeg tror nogle relativt få var pænt skeptiske, mens de fleste var meget optimistiske, herunder undertegnede.
Det var nok, indtil vi begyndte at se, hvad det var for spillere, de hentede, så gik det lige så stille over. Og som kom alt det andet lort oveni.

Optimismen var for mange, tror jeg, fordi man netop var ved at brække sig over, at de klub bare blev kørt elendigt år efter år. Man troede virkelig, at nu sker der noget. Og man var sikker på, at det i hvert fald ikke kunne blive værre. Men det kunne det så...
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 8. aug 2025, 16:41

AaBager skrev:
8. aug 2025, 14:40
FlæskeFrank skrev:

Jeg var posetiv fordi der gik rygter om 150-200m da det kom frem det var små penge så røg det meste af mit håb men satsede på de havde styr på deres know how som der blev snakket om, det havde de så heller ikke.. Men det hjælper ikke at få dem ud hvis det bare bliver de samme ide løse ejere som før..

Besvar