Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Frygter også vi står med bar røv i måneskin, når vinduet lukker.
Alternativt henter vi 2 leje spillere
Bare vent og se…5 min i lukketid overrasker Lynge og træder ud af sin pension og har allerede ringet til Duncan og Lumb og så breaker de din 5 min over lukketid fordi Lynge lige skulle spise sin rejemad færdigRolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Puha, husker stadig at Celtic var ved at fucke Duncan-transferen op, fordi deres skide fax-maskine(!) havde problemer. Køllen havde et gyldent citat om, at man altid skulle sætte uret en time og 300 år tilbage, når man fløj til Skotland.. Den type stress magter jeg ikke at opleve igen.Kristian skrev: ↑14. aug 2025, 18:21Bare vent og se…5 min i lukketid overrasker Lynge og træder ud af sin pension og har allerede ringet til Duncan og Lumb og så breaker de din 5 min over lukketid fordi Lynge lige skulle spise sin rejemad færdigRolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Alternativt henter vi 2 leje spillere![]()
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Det er muligt. Men jeg ser hellere bar røv, end at spilde penge på folk, som alligevel ikke kan forstærke os, det har vi haft for meget af.Rolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Når det er sagt, så har vi naturligvis brug for kanter på mindst 1. div. niveau, hvis det er planen at spille 4-2-3-1. Ellers er vi nødt til, at vælge en anden taktik.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Så er jeg nok lidt mere på at hente nogle usikre kort, der evt. Kan slå til. Under alle omstændigheder er bredde en fordel i den nuværende situation. En halv kantspiller fungerer jo ikke på en hel sæson.Brodernumsi skrev: ↑14. aug 2025, 18:40Det er muligt. Men jeg ser hellere bar røv, end at spilde penge på folk, som alligevel ikke kan forstærke os, det har vi haft for meget af.Rolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Når det er sagt, så har vi naturligvis brug for kanter på mindst 1. div. niveau, hvis det er planen at spille 4-2-3-1. Ellers er vi nødt til, at vælge en anden taktik.
Planen er 4–3-3 udstukket af sse22 og videreført som krav.Brodernumsi skrev: ↑14. aug 2025, 18:40Det er muligt. Men jeg ser hellere bar røv, end at spilde penge på folk, som alligevel ikke kan forstærke os, det har vi haft for meget af.Rolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
I interviewet med Højer da han blev ansat siger han i et TV interview at AaB vil spille 4-3-3 og det har han købt ind på.
Men 4-2-3-1 eller 4-4-2 ville nok være bedre set i lyset af at vi ingen kanter har og ikke har købt noget endnu
Uden vi nu skal starte den helt store spillestilsdebat så er jeg meget enig. Det er fint nok at arbejde over mod at skabe et godt 4-3-3 hold, men træneren må for pokker også have en vis frihed til at agere ud fra det materiale han har og en 4-3-3 kan skrues sammen på mange måder. Der er ingen der siger det skal være med en 6'er og to 8'ere og to kanter helt oppe i forreste linje. Man kan jo sagtens trække katnerne lidt længere tilbage og skubbe en centra midtbane længere frem som offensiv midt/hængende angriber. Det håber jeg virkelig, at vores træner har frihed til og at man så arbejder videre fra et mere pragmatisk udgangspunkt. Det siger jo i øvrigt alt om kompetencen hos SSE22, Gow og Nagel at de gik så firkantet den vej. Det var jo ikke fordi holdet i sidste sæson var castet specielt godt til at spille den spillestil og her taler jeg ikke om holdest sportslige niveau, men bare trupsammensætning og det er jo ikke just blevet bedre efter nedrykningen.baresi skrev: ↑14. aug 2025, 19:54Planen er 4–3-3 udstukket af sse22 og videreført som krav.Brodernumsi skrev: ↑14. aug 2025, 18:40Det er muligt. Men jeg ser hellere bar røv, end at spilde penge på folk, som alligevel ikke kan forstærke os, det har vi haft for meget af.Rolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
I interviewet med Højer da han blev ansat siger han i et TV interview at AaB vil spille 4-3-3 og det har han købt ind på.
Men 4-2-3-1 eller 4-4-2 ville nok være bedre set i lyset af at vi ingen kanter har og ikke har købt noget endnu
RAUS RAUS SSE!
enig og man hørte da også Højer udtale at han gik over i 4-4-2 slut sidste kamp og så et bedre udtryk. Den frihed skal der til.Jakobsen skrev: ↑14. aug 2025, 20:31Uden vi nu skal starte den helt store spillestilsdebat så er jeg meget enig. Det er fint nok at arbejde over mod at skabe et godt 4-3-3 hold, men træneren må for pokker også have en vis frihed til at agere ud fra det materiale han har og en 4-3-3 kan skrues sammen på mange måder. Der er ingen der siger det skal være med en 6'er og to 8'ere og to kanter helt oppe i forreste linje. Man kan jo sagtens trække katnerne lidt længere tilbage og skubbe en centra midtbane længere frem som offensiv midt/hængende angriber. Det håber jeg virkelig, at vores træner har frihed til og at man så arbejder videre fra et mere pragmatisk udgangspunkt. Det siger jo i øvrigt alt om kompetencen hos SSE22, Gow og Nagel at de gik så firkantet den vej. Det var jo ikke fordi holdet i sidste sæson var castet specielt godt til at spille den spillestil og her taler jeg ikke om holdest sportslige niveau, men bare trupsammensætning og det er jo ikke just blevet bedre efter nedrykningen.baresi skrev: ↑14. aug 2025, 19:54Planen er 4–3-3 udstukket af sse22 og videreført som krav.Brodernumsi skrev: ↑14. aug 2025, 18:40Det er muligt. Men jeg ser hellere bar røv, end at spilde penge på folk, som alligevel ikke kan forstærke os, det har vi haft for meget af.Rolf Engels skrev: ↑14. aug 2025, 18:08Enig.Gamling skrev: ↑14. aug 2025, 18:01Skal generelt ikke kloge mig på hvad vi (AaB) vælger til og fra, men at MTB ifølge Nordjyske hoftidende har ambition om at hente hele 3-4 med et væsentligt højere niveau end dem vi har og de navne der har været i spil inden vinduet lukker synes jeg godt nok lyder som et totalt fata morgana eller resultat af en meget våd augustfrokost.
Det svære er at finde spillere der er gode nok, og som vil AaB.
Vi rykkede ned første gang med en trup der var for god til at rykke ned.
Så blev truppen svagere efter nedrykning, og igen endnu svagere til oprykningen tilbage til superligaen.
Og viste sig at den trup slet ikke var god nok til superligaen.
Nu er det så tilbage til 1. division, og en hver form for kvalitet som truppen havde er nu væk/solgt.
Lige Pt har man en trup til midt i 1. division, og måske på en god sæson komme op i subtoppen.
Jeg er ikke i tvivl om at man leder efter forstærkninger, og at der nok skal komme nogen.
Spørgsmålet er bare hvor gode spillere AaB kan tiltrække. Er vi heldige kan vi godt ende oppe i den gode ende, og måske få en oprykning
til superligaen igen, men vi kommer lige så hurtig ned igen. Lige pt er der ikke nogen i truppen med det jeg vil kalde "superliga kvalitet"
Der er måske 4-5 stykker som ville være med omkring en superliga trup, men ikke alle faste startere.
Holdet er strippet for den smule kvalitet der var, og der skal virkelig nogle gode indkøb og held til, for dette hold har noget som helst at gøre i superligaen. Og nu er der ikke mere at sælge af. Uanset hvordan nogle talenter viser sig frem, så får man ikke 20-30 millioner for en spiller i 1. division. Jeg håber virkelig man satser alt på truppen og oprykning, men med nuværende ejer situation, så frygter jeg at det ikke sker.
Satses der på unge spillere fra 2. og 3. bedste ligaer rundt omkring, så tror jeg simpelthen ikke på det. Der skal etablerede spillere ind, og så er det lige gyldigt om de er 22 eller 32. Det skal være spillere der kan løfte holdet fra dag 1. Og stadig være gode nok til at spille superliga, hvis vi mirakuløst ender der oppe. Dette er det vigtigste vindue i AaB´s historie. Lykkedes det ikke er det slut med fast superliga i Nordjylland, og det bedste vi kan håbe på er at blive et elevatorhold.
Vi rykkede ned første gang med en trup der var for god til at rykke ned.
Så blev truppen svagere efter nedrykning, og igen endnu svagere til oprykningen tilbage til superligaen.
Og viste sig at den trup slet ikke var god nok til superligaen.
Nu er det så tilbage til 1. division, og en hver form for kvalitet som truppen havde er nu væk/solgt.
Lige Pt har man en trup til midt i 1. division, og måske på en god sæson komme op i subtoppen.
Jeg er ikke i tvivl om at man leder efter forstærkninger, og at der nok skal komme nogen.
Spørgsmålet er bare hvor gode spillere AaB kan tiltrække. Er vi heldige kan vi godt ende oppe i den gode ende, og måske få en oprykning
til superligaen igen, men vi kommer lige så hurtig ned igen. Lige pt er der ikke nogen i truppen med det jeg vil kalde "superliga kvalitet"
Der er måske 4-5 stykker som ville være med omkring en superliga trup, men ikke alle faste startere.
Holdet er strippet for den smule kvalitet der var, og der skal virkelig nogle gode indkøb og held til, for dette hold har noget som helst at gøre i superligaen. Og nu er der ikke mere at sælge af. Uanset hvordan nogle talenter viser sig frem, så får man ikke 20-30 millioner for en spiller i 1. division. Jeg håber virkelig man satser alt på truppen og oprykning, men med nuværende ejer situation, så frygter jeg at det ikke sker.
Satses der på unge spillere fra 2. og 3. bedste ligaer rundt omkring, så tror jeg simpelthen ikke på det. Der skal etablerede spillere ind, og så er det lige gyldigt om de er 22 eller 32. Det skal være spillere der kan løfte holdet fra dag 1. Og stadig være gode nok til at spille superliga, hvis vi mirakuløst ender der oppe. Dette er det vigtigste vindue i AaB´s historie. Lykkedes det ikke er det slut med fast superliga i Nordjylland, og det bedste vi kan håbe på er at blive et elevatorhold.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Vi har allerede set en positiv spillemæssig udvikling under Højer og et hold der nu har formået at vinde kampe. Kan vi vinde hjemme i aften med en vesttribune tilbage med fuld ild, så er hullet til toppen lukket. Det ser jeg ikke som umuligt selvom Horsens er alles favorit til oprykning. David Nielsen bold er altså ikke noget sygt avanceret pis. Jeg tror afgjort at Højer har en taktisk edge.
De små positive ting skal vi selvfølgelig bygge videre på ved at hente en håndfuld spillere. En kant og en centerback som minimum. Vi skal også af med Seydel og Jasson hvis sidstnævnte overhovedet er muligt. Sker det, er der ryttet op efter SSE på et enkelt vindue. Jeg kan godt se Jasson blive da han kan dække flere pladser. Seydel skal bare Raus, totalt ligegyldig spiller. Vi kan komme et sted hen hvor vi har en trup hvor alle har et formål og alle får minutter. Vi mangler klart en højre kant med fart og en makker til Pudel.
Kan vi hente mere er det en bonus, men det skal være forstærkninger eller potentiale vi henter ind på, nogen der kan få et formål i truppen.
De små positive ting skal vi selvfølgelig bygge videre på ved at hente en håndfuld spillere. En kant og en centerback som minimum. Vi skal også af med Seydel og Jasson hvis sidstnævnte overhovedet er muligt. Sker det, er der ryttet op efter SSE på et enkelt vindue. Jeg kan godt se Jasson blive da han kan dække flere pladser. Seydel skal bare Raus, totalt ligegyldig spiller. Vi kan komme et sted hen hvor vi har en trup hvor alle har et formål og alle får minutter. Vi mangler klart en højre kant med fart og en makker til Pudel.
Kan vi hente mere er det en bonus, men det skal være forstærkninger eller potentiale vi henter ind på, nogen der kan få et formål i truppen.
en sejr i aften ville være virkelig stærkt og så har vi lukket hullet på kort bane. Et nederlag gør ondt ift. toppen. Jeg tror at davids taktik bliver at sætte bomholt ud af spillet. Bomholt er blevet 6er hos os fordi vi skal være langt bedre i det opbyggende uden at miste bolden så let.bonanza skrev: ↑15. aug 2025, 08:03Vi har allerede set en positiv spillemæssig udvikling under Højer og et hold der nu har formået at vinde kampe. Kan vi vinde hjemme i aften med en vesttribune tilbage med fuld ild, så er hullet til toppen lukket. Det ser jeg ikke som umuligt selvom Horsens er alles favorit til oprykning. David Nielsen bold er altså ikke noget sygt avanceret pis. Jeg tror afgjort at Højer har en taktisk edge.
jeg vil vædde på at david sætter en mand på bomholt til at skralde igennem. Mit bud er et hurtigt gult kort til horsens og en masse frispark på bomholdt.
DOG tror jeg sgu at mr. tanzania scorer igen. lets go kelvin.
Hvis Esbjerg virkelig lykkes med at hente Brajanac i Vålerenga, der trods alt havde pæn succes med 12 mål og lidt assist i 33 kampe sidste. Kun 24 år. Så må Tuxen fandme også kunne lykkes med at hente noget tilsvarende kvalitet.
Kom så!
Kom så!
Det er selvfølgelig et spørgsmål om øjnene der ser, men jeg synes Brajanac er en ganske undervældende spiller. Jeg tror og håber, vi henter minimum 3 spillere med superliganiveau. Både fordi det er nødvendigt, hvis vi vil spille med om oprykning og fordi hele truppen skal genopbygges frem mod at vi forhåbentligt spiller Superliga igen om et år.
Jeg mener ikke Brajanac er en god nok spiller, til at det er en vi skal bygge holdet op omkring. Jeg forstår til fulde, at man er utålmodig og frygten er helt reel for, at vi står tilbage d. 1/9 med en lang næse.
- bonanza
- Landshold

Helt enig. Når og hvis man rykker op kan vi hente bedre spillere end Brajanac. Derudover, så kan en sejr mod Horsens i aftenens kamp, gør AaB mere attraktiv i forhold til nogle af de spillere vi har indledende samtaler med nu her, der naturligt er igang med at afsøger deres muligheder og måske ikke har AaB som favorit destination grundet nedryknigen.Sønderhof skrev: ↑15. aug 2025, 13:28Det er selvfølgelig et spørgsmål om øjnene der ser, men jeg synes Brajanac er en ganske undervældende spiller. Jeg tror og håber, vi henter minimum 3 spillere med superliganiveau. Både fordi det er nødvendigt, hvis vi vil spille med om oprykning og fordi hele truppen skal genopbygges frem mod at vi forhåbentligt spiller Superliga igen om et år.
Jeg mener ikke Brajanac er en god nok spiller, til at det er en vi skal bygge holdet op omkring. Jeg forstår til fulde, at man er utålmodig og frygten er helt reel for, at vi står tilbage d. 1/9 med en lang næse.
- bonanza
- Landshold

Vi har to spillere til at fjerne pres fra Bomholt, men chancen for at han starter som opbyggende dybdeliggende spiller og at Horsens sender en af deres mange køller efter ham er overvejende. Kan han trække et gult kort hurtigt, så er vi hurtigt ovre det problem.baresi skrev: ↑15. aug 2025, 11:34en sejr i aften ville være virkelig stærkt og så har vi lukket hullet på kort bane. Et nederlag gør ondt ift. toppen. Jeg tror at davids taktik bliver at sætte bomholt ud af spillet. Bomholt er blevet 6er hos os fordi vi skal være langt bedre i det opbyggende uden at miste bolden så let.bonanza skrev: ↑15. aug 2025, 08:03Vi har allerede set en positiv spillemæssig udvikling under Højer og et hold der nu har formået at vinde kampe. Kan vi vinde hjemme i aften med en vesttribune tilbage med fuld ild, så er hullet til toppen lukket. Det ser jeg ikke som umuligt selvom Horsens er alles favorit til oprykning. David Nielsen bold er altså ikke noget sygt avanceret pis. Jeg tror afgjort at Højer har en taktisk edge.
jeg vil vædde på at david sætter en mand på bomholt til at skralde igennem. Mit bud er et hurtigt gult kort til horsens og en masse frispark på bomholdt.
DOG tror jeg sgu at mr. tanzania scorer igen. lets go kelvin.
Hvis AaB kan have bolden meget i aften, så tror jeg Horsens får det enormt svært.
Farzam melder i sin nye podcast en forudsigelse om at AaB henter en profileret forsvarsspiller inden næste uge. Han har ikke et navn men insinuerer, at han har lidt kendskab.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Er Farzams hitrate ikke pænt ringe?
In verbis simus faciles
Synes det er lidt svingende, men udover lokaljournalisterne, plejer han at være det mest pålidelige herhjemme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE