AaB - Horsens den 15. august

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens den 15. august

Indlæg af Gentleman Finn » 15. aug 2025, 21:32

martinaalborg skrev:
15. aug 2025, 20:58
Er Pudel skadet???
Lignede en solo skade, knæet, kan sagtens være ude et par måneder. Forhåbentligt ikke korsbåndet men det må tiden vise. Vi kan godt klare os et par måneder uden ham, men hele sæsonen bliver svær medmindre Cornelius udvikler sig meget hvis han får chancen.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2025, 21:38

troelsh skrev:
15. aug 2025, 21:31
Hovedet skrev:
15. aug 2025, 21:28
Kokkefar skrev:
15. aug 2025, 21:18
Hovedet skrev:
15. aug 2025, 21:16
Krage skrev:
15. aug 2025, 21:02
Funky skrev:
15. aug 2025, 21:00

Jeg tror ikke, de har spadseret. Jeg tror, vi har set, hvad de kan, og jeg er helt ærligt ikke imponeret.
Hvis det er det man kan få for 80millioner. Så er jeg dælme alvorligt bange for den kvalitet vi kan få ind for de håndører vi har...
Well, nu du siger håndører og sammenligner med Horsens: I de forgange to år har Horsens haft et hjemmebanesnit på knap 2000 tilskuere - lige godt og vel en fjerdedel af AaBs. Horsens har i samme periode solgt spillere for omtrent 45 millioner kroner mod AaBs godt 110 millioner. Sponsorbudgettet er vel rundt regnet det halve i Horsens, hvortil kommer, at Horsens skønsmæssigt og lavt sat har haft over 10 millioner kroner mindre i indtægt fra TV-penge...
Til gengæld har de en sugar daddy der med glæde dækker underskud på 80 mio om året.
Åh, den del glemte jeg lige. For der er tale om nøjagtig den samme konstruktion som findes i AaB - jeg glemte jo lige de 65 millioner kroner i det pågældende regnskab, som vores "investor" jo også har lagt i AaB...

Uanset hvordan man vender og drejer det, har AaB i de forgange to år haft indtægter, der overgår Horsens med et trecifret millionbeløb!
Men vi har personaleudgifter der er højere end Superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Randers, men det går bare ikke til folk der er på banen.
Man må beklageligvis erkende, at der findes en helt anderledes generøsitet i "AaB" - hvad angår bonusser, honorarer og aflønning af personale uden for fodboldbanen; skønt det selvsamme personale gennem halvandet år ikke har været i stand til at slå et søm gennem et lort uden at ødelægge begge dele + det løse. Den amerikanske ejer i Horsens har rent faktisk taget sin opgave seriøst - nemlig at investere og vel at mærke uden at have blot tilnærmelsesvis det samme indtægtsgrundlag, som har eksisteret i AaB i de godt to år, klubberne har været underlagt udenlandske ejere. AaB har trukket en nitte uden sidestykke i fodboldhistorien, når man påtænker klubbens størrelse.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 15. aug 2025, 21:43

Vi kan ikke tillade os at klandre spillerne overhovedet. De er ikke bedre. Jeg er i tvivl om Højer ved hvad han har sagt ja til. Jeg sælger denne sæson for en ny sæson i 1. Division uden at blinke.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 15. aug 2025, 21:44

Vi havde det også svært mod Kolding der spillede lidt på samme måde, med hård fysik og stærkt presspil. Men der skal da helt sikkert et par profiler ind på holdet, og Steffens system skal spilles ind så vi kan håndtere de her hold, ellers får vi det svært i foråret når 6 pointskampene venter

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 15. aug 2025, 21:45

Fremragende protest af Vesttribunen. Fortsat det gode arbejde!
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 15. aug 2025, 21:47

Sapiens skrev:
15. aug 2025, 21:09
Jeg savner så mange svar fra SSE. Hvad er det i vil med klubben, vil i investere i projektet, eller bare blive ved at sulte det til døde. De dræber jo langsomt vores elskede klub, man bliver jo nærmest helt ked af det.
Stil jer op og meld ud hvad I vil, invester eller sælg.
De vil sælge alle spillerne og lave kæmpe overskud.
Næste sæson stiller vi op i 2 division udelukkende med spillere der betaler kontingent

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 15. aug 2025, 21:48

Longtimefan skrev:
15. aug 2025, 19:29
Jamen come on… vi har forstået det. Stop nu det pis eller find en anden klub og følg..
Hvad har du forstået?
Vesttribunen er vores største aktiv for og har været det længe, dagens protest var helt inden for skiven. 10-15 min protest og ellers fuld støtte.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 15. aug 2025, 21:50

Sse22 skal ud af den her klub hellere før end siden.
De har slagtet den her klub og sjældent har jeg set så dårlig en strategi og ikke mindst udførsel.
Men at tage så tykt pis på 1. Holdet detver det mest sørgelige jeg har oplevet i AaBs historie
Sikke et elendigt hold

Og den med at folk gerne sælger denne sæson i 1. Div. Jamen det giver sig selv - vi er så sent ude og om vi så fik 3 profiler så skal de være de bedste spillere i 1. Div og også først spilles ind på holdet men det er for sent.

Til gengæld kommer man ikke til at rykke op i næste sæson hellere
Der kommer jo 2 stærke hold ned.
Og AaB under Sse kommer ikke til at frigive midler til 1. Holdet - men talenter klarer den ikke
I dag blev vi SP let most fysisk.
Møller Bomholt osv fik bare klø.

Der skal noget til kejstra ordinært til for at AaB igen blir Superliga hold men det skal starte med at sse22 forsvinder

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2025, 21:53

DenGamleMand skrev:
15. aug 2025, 21:45
Problemet er beklageligvis, at klubbens nuværende ejerskab og ledelse profiterer af den nuværende situation; herunder, at protesterne mod samme ejerskab og ledelse finder sted stadion, hvilket betyder indtægter.

Langt, langt større indtryk ville disse protester gøre, om de fandt sted uden for stadion. Lyden af pengekasser, der smækker i, har altid været det mest effektive redskab, når økonomiske igler skulle elimineres fra det legeme, hvis blod de lever af.

Dertil kommer jo vores sponsorer. Disse er ganske vist bundet af diverse kontrakter, men de må jo være bestyrtelsen nær, når de ser, hvad der foregår i den klub, de støtter - de deler næppe den nuværende ejerkreds og ledelses "visioner" for AaB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2025, 21:58

Kæft en lorte omgang. Der er alt mulig grund til at fortsætte med at bekæmpe SSE med alle tænkelige og ordentligt midler.
De har fået chancen og fucket up. Nu skal de jages ud af byen med fakler og høtyve.

Jeg er jo nok om nogen kendt for at være en pyro-hardliner herinde, men jeg kan kun støtte aktionen i dag. Vi kæmper for klubbens eksistens og vi gøre det med alle de virkemidler vi har og det her er et AaB anliggende, hvor vi viser vores modstand. Det her er med til at skabe mere negativ omtale om SSE22 og deres engagement i AaB og det er om noget der, hvor de kan rammes.
Man skal gå en balancegang her så vi ikke bliver taberdømt og derfor var to happenings lige efter hinanden måske også for meget, men at man er tydelige i SSE protesten kan kun have min billigelse og jeg synes virkemidlet var fair her.

Jeg er dog nok også der, hvor jeg tror vi skal gå endnu videre. F.eks. opsige sæsonkort og lave blokade af vest. Det vil kunne mærkes på pengekassen og udover at bevise deres model er det jo derfor SSE er her.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 15. aug 2025, 21:59

baresi skrev:
15. aug 2025, 21:50
De har slagtet den her klub og sjældent har jeg set så dårlig en strategi og ikke mindst udførsel.
Men at tage så tykt pis på 1. Holdet detver det mest sørgelige jeg har oplevet i AaBs historie
Sikke et elendigt hold

Og den med at folk gerne sælger denne sæson i 1. Div. Jamen det giver sig selv - vi er så sent ude og om vi så fik 3 profiler så skal de være de bedste spillere i 1. Div og også først spilles ind på holdet men det er for sent.

Og AaB under Sse kommer ikke til at frigive midler til 1. Holdet - men talenter klarer den ikke

Der skal noget til kejstra ordinært til for at AaB igen blir Superliga hold men det skal starte med at sse22 forsvinder
Vi har ikke holdet til oprykning, og et par “profiler” hentet ind på deadline dag vil næppe vende skuden fra den ene dag til den anden. Løbet om toppen er efterhånden ved at være kørt, og vi kommer til at forblive i divisionen så længe vi har et ejerskab der ikke vil/kan investere i kvalitet.

Nordens Hamborg.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 15. aug 2025, 22:04

Hovedet skrev:
15. aug 2025, 21:53
DenGamleMand skrev:
Problemet er beklageligvis, at klubbens nuværende ejerskab og ledelse profiterer af den nuværende situation; herunder, at protesterne mod samme ejerskab og ledelse finder sted stadion, hvilket betyder indtægter.

Langt, langt større indtryk ville disse protester gøre, om de fandt sted uden for stadion. Lyden af pengekasser, der smækker i, har altid været det mest effektive redskab, når økonomiske igler skulle elimineres fra det legeme, hvis blod de lever af.

Dertil kommer jo vores sponsorer. Disse er ganske vist bundet af diverse kontrakter, men de må jo være bestyrtelsen nær, når de ser, hvad der foregår i den klub, de støtter - de deler næppe den nuværende ejerkreds og ledelses "visioner" for AaB.
Er faktisk enig med dig.
Den største storm man kunne lave. Var at stoppe med økonomisk støtte både som fans og sponsorer
Men der var da også sponsorer der stoppede pga sse22 det har nok bare ikke haft stor nok effekt.
Men uden økonomisk støtte kan de slet ikke drive klubben og ville blive tvunget ud.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 15. aug 2025, 22:05

Laumag skrev:
15. aug 2025, 21:59
Hovedet skrev:
DenGamleMand skrev:

SSE22 er kold over hvad der sker med 1 holdet - de vil udvikle og sælge unge spillere og det kan man både fra u19 og fra 2 div.
Kan de holde gryden i kog med et haltende 1 div hold er alt ok.

Pontoppi som tydeligvis er SSE22 ansat har jo selv skrevet at matchday og sponsor indtjening ikke betyder alverden for AaB og alt skal komme fra spiller salg.
Så den slags protester hjælper ikke - vi er Temu udgaven af FCN
Det har du desværre også ret i

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 15. aug 2025, 22:07

emenike skrev:
baresi skrev:
15. aug 2025, 21:50
Sikke et elendigt hold

Vi har ikke holdet til oprykning, og et par “profiler” hentet ind på deadline dag vil næppe vende skuden fra den ene dag til den anden. Løbet om toppen er efterhånden ved at være kørt, og vi kommer til at forblive i divisionen så længe vi har et ejerskab der ikke vil/kan investere i kvalitet.

Nordens Hamborg.
Tja, det er stadigvæk 6 points kampe der venter til foråret, hvis vi kan holde os tæt nok på de 2 øverste pladser her i efteråret. Men det kommer i høj grad an på kvaliteten af de spillere der bliver hentet ind, og om Steffen får held til at arbejde spillerne bedre ind i systemet. Man kan ændre nogle dynamikker med et par sejre, men der skal altså et par forstærkninger ind

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. aug 2025, 22:08

Jakobsen skrev:
15. aug 2025, 21:58
Kæft en lorte omgang. Der er alt mulig grund til at fortsætte med at bekæmpe SSE med alle tænkelige og ordentligt midler.
De har fået chancen og fucket up. Nu skal de jages ud af byen med fakler og høtyve.

Jeg er jo nok om nogen kendt for at være en pyro-hardliner herinde, men jeg kan kun støtte aktionen i dag. Vi kæmper for klubbens eksistens og vi gøre det med alle de virkemidler vi har og det her er et AaB anliggende, hvor vi viser vores modstand. Det her er med til at skabe mere negativ omtale om SSE22 og deres engagement i AaB og det er om noget der, hvor de kan rammes.
Man skal gå en balancegang her så vi ikke bliver taberdømt og derfor var to happenings lige efter hinanden måske også for meget, men at man er tydelige i SSE protesten kan kun have min billigelse og jeg synes virkemidlet var fair her.

Jeg er dog nok også der, hvor jeg tror vi skal gå endnu videre. F.eks. opsige sæsonkort og lave blokade af vest. Det vil kunne mærkes på pengekassen og udover at bevise deres model er det jo derfor SSE er her.
Det kunne være fint, hvis hele Vest blev væk og opsagde sæsonkort, men stod under tribunen under kampene for at støtte spillerne.

Og hvorfor ævler man om 'taberdømt'? Er det nogensinde sket i nyere tid?
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. aug 2025, 22:10

Laumag skrev:
Hovedet skrev:
DenGamleMand skrev:

SSE22 er kold over hvad der sker med 1 holdet - de vil udvikle og sælge unge spillere og det kan man både fra u19 og fra 2 div.

Pontoppi som tydeligvis er SSE22 ansat har jo selv skrevet at matchday og sponsor indtjening ikke betyder alverden for AaB og alt skal komme fra spiller salg.
Dét tror jeg nemlig også, de er. Bevares, de havde nok helst set deres pengemaskiner spille superliga, men 1. division er også fint, så længe de kan sælge unge spillere.
Ædruelighedens stemme

san
1. div
1. div
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af san » 15. aug 2025, 22:14

DenGamleMand skrev:
Det var sgu da barnagtigt, smider ting på banen , stopper kampen 2 gange!! Ingen over klubben ? Det glemte de i dag vesttribunen. Ligner til forveksling fans fra fcm 👎

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 15. aug 2025, 22:19

san skrev:
15. aug 2025, 22:14
DenGamleMand skrev:
Det var sgu da barnagtigt, smider ting på banen , stopper kampen 2 gange!! Ingen over klubben ? Det glemte de i dag vesttribunen. Ligner til forveksling fans fra fcm 👎
Desperate times call for desperate measures...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. aug 2025, 22:20

san skrev:
15. aug 2025, 22:14
DenGamleMand skrev:
Hvad er klubben? SSE22?

Og bare luk, Tuxen!
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2025, 22:22

baresi skrev:
15. aug 2025, 22:05
Laumag skrev:
Hovedet skrev:
DenGamleMand skrev:

Det har du desværre også ret i
Forestil dig lige det ramaskrig, der ville have lydt i Odense, hvis OB - og på bagkant af spillersalg for over 110 millioner kroner! - var stillet op med et tilsvarende bras af et hold i år, som AaB stillede med i forrige års Superliga. Og derpå diskede op med et dacapo af en endnu større rædsel af et hold uden en kinamands chance for at kunne avancere fra 1. division! Jeg tør end ikke så meget som forestille mig, hvordan det ville have set ud i Brøndby...

Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi have forestillet mig, at den nuværende ejerkreds og ledelse på bagkant af balladen i maj ikke blot stadig havde befundet sig i klubben tre måneder efter, men gudødemig fortsætte i nøjagtigt samme spor trods den ene katastrofe efter den anden i året, der var gået forud.

For AaBs vedkommende må vi beklageligvis erkende, at ubehaget ved at være i klubben overskygges af profitten.

Besvar