AaB - Horsens den 15. august

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: AaB - Horsens den 15. august

Indlæg af Patmand » 16. aug 2025, 09:31

Dennis Nielsen skrev:
16. aug 2025, 08:54
troelsh skrev:
16. aug 2025, 08:47
Halamadrid skrev:
16. aug 2025, 07:23
Sapiens skrev:
15. aug 2025, 21:09
Jeg savner så mange svar fra SSE. Hvad er det i vil med klubben, vil i investere i projektet, eller bare blive ved at sulte det til døde. De dræber jo langsomt vores elskede klub, man bliver jo nærmest helt ked af det.
Stil jer op og meld ud hvad I vil, invester eller sælg.
Nu fungerer verden sådan at det er bestyrelsen der sætter retningen. Danskerne i bestyrelsen har flertallet, så de kan gøre som de vil - der har SSE faktisk ingen indflydelse. Er ejerne ikke enige i regningen- så kan de kræve en ekstraordinær generalforsamling og vælte bestyrelsen - punktum. Så SSE ER DEFACTO SAT UDEN FOR INDFLYDELSE. Det er bestyrelsen der bestemmer hvad der skal bruges af ressourcer - IKKE SSE.

SSE har været lort - ja, men det er ikke dem der bestemmer mere i dagligdagen - det er direktionen med opbakning fra bestyrelsen. Den er ikke længere. Det er ikke SSE der sælger og køber spillere, det er AaB og på mandat fra bestyrelsen.

Det der sker pt. er meget mere simpelt. AaB er en tabersag for lige meget hvad der sker fra nu af og fremad - så bliver det ikke godt nok. Der skal ca. 200 mio. Til for at bevæge os fremad - men jeg ser INGEN der er villige til at smide den omgang penge I AaB når de samtidig ved at lige meget hvad så bliver det ikke nok for fans osv...
At de de facto er uden for indflydelse er vist en sandhed med store modifikationer, eller en Pontoppi sandhed.

SSE har udstedt fordelingsnøgler for hvor meget der skal reinvesteres i klubben. Der er foregået interne magtkampe i klubben om vi skal bruge flere penge på transfers, og som Ydesen skrev “gæt selv hvem der trækker i hvilken retning”.

De ejer 51% af aktierne i AaB a/s, så går du imod hvad de mener kan du til hver en tid få en fyreseddel, det har vi også set.

Jeg er enig i, at vi på det seneste har set beslutninger der tydeligvis er truffet af MTB (ansættelsen af Højer og John Møller), men at bestyrelsen nu bare kan bruge de penge de vil på transfers er ikke korrekt.
Det er noget vrøvl Halamadrid skriver. De er ejere, de bestemmer og de har indflydelse. Længere er den ikke.

Så kan vi sidde her og diskutere, om de styrer 10, 50 eller 100 %. Om de er involveret i kantines menu eller vi skal meget højere op i luftlag, før de begynder at involvere sig.

Tyskerne har et projekt, de skal bevise modellen virker og det gør de ikke ved at afgive en markant kontrol - det ville simpelthen være ulogisk.

Det kan være, at det er blevet lidt klogere, en smule mere lydhøre - umiddelbart ikke meget, men uden indflydelse... VRØVL!
Enig. Det er absolut noget vrøvl Halamadrid skriver. Udover de par bestyrelsesmedlemmer som AaB af 1885 vælger, så bliver de resterende valgt på almindelig vis i et aktieselskab. Det vil sige, at hvis der findes en aktionær med over 50% af stemmerne, så har de den totale magt til at bestemme hvem der bliver valgt til bestyrelsen. Det er indiskutabelt.

Lad nu være med at gøre det til et spørgsmål om nationalitet. SSE22 har også nikket ja til de danskere der er i bestyrelsen.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 16. aug 2025, 11:16

Kunji skrev:
15. aug 2025, 21:05
R Rosenberg skrev:
15. aug 2025, 21:00
Kunji skrev:
15. aug 2025, 20:58
Hvis vi skal sikkert i top-6, så skræver det investeringer.

Jeg tror ikke på oprykning. Måske kan vi med de rigtige tilgange lave et run i foråret, men i første omgang handler det om top-6.

Vi mangler:
1 venstreback
1 midterforsvarer
1-2 kanter
0-1 angriber

Jeg kan godt se John overtage en kant.

Altså sammen skal være på et niveau, der hedder minimum bunden af superligaen, hvis det skal rykke noget.
Vi mangler vel også en højre back. Og en central midtbane. Samt en keeper. Hvis altså, vi mener det alvorligt.
Jeg er uenig. Kallesøe bør være god nok til de næste to sæsoner. Müller bliver aldrig god nok i feltet, men med et ordentligt hold foran sig, så er han også okay til denne sæson og måske næste. Jeg ved, du er uenig, men han har været rigeligt god i de sidste kampe.

En midtbane, jo, gerne. Men Bomholt, Håpnes har højt nok niveau til, at jeg har det som sidste prioritet.
Jeg er enig med Kunji i kvantitet og kvalitet, dermed ikke sagt at jeg ikke kunne ønske mig mere, men det bliver for urealistisk at ønske sig mere.
Det jeg så frygter, er at det bliver rigtig svært at finde spillere fra den rigtige hylde, fordi nu ser de ind i, at skulle spille i den danske 1. division i mindst to år. De spillere jeg gerne ser komme til AaB, det er spillere der skal have ambitioner om mere end 1. division, og så er udsigten til mindst to år i 1. division bare overhovedet ikke attraktivt.

Jeg er noget skeptisk omkring, at vi kan tiltrække den nødvendige kvalitet inden transfervinduet klapper i.

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 16. aug 2025, 15:23

Patmand skrev:
16. aug 2025, 11:16
Kunji skrev:
15. aug 2025, 21:05
R Rosenberg skrev:
15. aug 2025, 21:00
Kunji skrev:
15. aug 2025, 20:58
Hvis vi skal sikkert i top-6, så skræver det investeringer.

Jeg tror ikke på oprykning. Måske kan vi med de rigtige tilgange lave et run i foråret, men i første omgang handler det om top-6.

Vi mangler:
1 venstreback
1 midterforsvarer
1-2 kanter
0-1 angriber

Jeg kan godt se John overtage en kant.

Altså sammen skal være på et niveau, der hedder minimum bunden af superligaen, hvis det skal rykke noget.
Vi mangler vel også en højre back. Og en central midtbane. Samt en keeper. Hvis altså, vi mener det alvorligt.
Jeg er uenig. Kallesøe bør være god nok til de næste to sæsoner. Müller bliver aldrig god nok i feltet, men med et ordentligt hold foran sig, så er han også okay til denne sæson og måske næste. Jeg ved, du er uenig, men han har været rigeligt god i de sidste kampe.

En midtbane, jo, gerne. Men Bomholt, Håpnes har højt nok niveau til, at jeg har det som sidste prioritet.
Jeg er enig med Kunji i kvantitet og kvalitet, dermed ikke sagt at jeg ikke kunne ønske mig mere, men det bliver for urealistisk at ønske sig mere.
Det jeg så frygter, er at det bliver rigtig svært at finde spillere fra den rigtige hylde, fordi nu ser de ind i, at skulle spille i den danske 1. division i mindst to år. De spillere jeg gerne ser komme til AaB, det er spillere der skal have ambitioner om mere end 1. division, og så er udsigten til mindst to år i 1. division bare overhovedet ikke attraktivt.

Jeg er noget skeptisk omkring, at vi kan tiltrække den nødvendige kvalitet inden transfervinduet klapper i.
Enig og man skyder måske også sig selv i foden ved at blive ved med at vente, når den mulighederne for oprykning er helt forduftet skal en forstærkning kunne se sig selv i 1 division i minimum denne og næste sæson. I begyndelsen af transfervinduet var mulig superliga næste sæson et argument man kunne bruge til at tiltrække spillere, det er det ikke ret meget længere.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 17. aug 2025, 17:29

I det 18 minut er der en skubbe episode (ikke vist på TV) mod Kelvin John fra Hausner, som skulle give frispark til Kelvin. Han ville have haft frit løb mod mål, hvor en forsvarspiller kun måske ville kunne nå ham, intet mindre end gult kort til Hausner, men dommeren havde ikke modet til det, og derfra mistede han kampen. Det bliver en kamp med hårdt spil, hvor dommeren har et tilfældigt valg af kort givning. Jeg savner de cypriotiske og norske dommere i kampene, det bliver mere seværdigt fodboldspil med det bedst spillende hold som vinder.
Horsens første mål må tilskrives dem som er den største trussel mod AaBs eksistens. Før deres mål har AaB fået bedre greb om kampen, men spilstoppet bryder spil rytmen som Horsens har bedst gavn af, og så er det bare sådan en kamp hvor det først scorede mål sætter retningen for kampen.
Sidste sæson var tyskerne i SSE22 klart styrende, og de har erkendt markante fejl, og derfor trukket sig fra daglig ledelse. Kommer det til at blive bedre tror jeg også de bliver i baggrunden, men bliver det ikke bedre vil de vende tilbage, og søge at skabe værdi for deres investering. Det synes jeg står tydeligt i mellem linierne. Derfor alle som ønsker Bernhard Peters langt væk, støt op om AaB nu, og lad være med at lave kamp afbrydelser og andre pinlige optrin. AaB har brug for 3 point på tirsdag, alt andet end at søge sejren på kampdagene er tåkrummende
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. aug 2025, 18:14

634 skrev:
17. aug 2025, 17:29
I det 18 minut er der en skubbe episode (ikke vist på TV) mod Kelvin John fra Hausner, som skulle give frispark til Kelvin. Han ville have haft frit løb mod mål, hvor en forsvarspiller kun måske ville kunne nå ham, intet mindre end gult kort til Hausner, men dommeren havde ikke modet til det, og derfra mistede han kampen. Det bliver en kamp med hårdt spil, hvor dommeren har et tilfældigt valg af kort givning. Jeg savner de cypriotiske og norske dommere i kampene, det bliver mere seværdigt fodboldspil med det bedst spillende hold som vinder.
Horsens første mål må tilskrives dem som er den største trussel mod AaBs eksistens. Før deres mål har AaB fået bedre greb om kampen, men spilstoppet bryder spil rytmen som Horsens har bedst gavn af, og så er det bare sådan en kamp hvor det først scorede mål sætter retningen for kampen.
Sidste sæson var tyskerne i SSE22 klart styrende, og de har erkendt markante fejl, og derfor trukket sig fra daglig ledelse. Kommer det til at blive bedre tror jeg også de bliver i baggrunden, men bliver det ikke bedre vil de vende tilbage, og søge at skabe værdi for deres investering. Det synes jeg står tydeligt i mellem linierne. Derfor alle som ønsker Bernhard Peters langt væk, støt op om AaB nu, og lad være med at lave kamp afbrydelser og andre pinlige optrin. AaB har brug for 3 point på tirsdag, alt andet end at søge sejren på kampdagene er tåkrummende
If you say so.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2025, 19:04

R Rosenberg skrev:
17. aug 2025, 18:14
634 skrev:
If you say so.
Dén SSE-apologi repræsenterer et frisk pust, nu hvor det efterhånden er ved at klinge af med indslag om "bæredygtighed", "tidligere ledelser" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har".

Den største trussel mod AaBs eksistens udgøres simpelthen af ... Horsens mål til 1-0 i fredagens kamp mod AaB!

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 17. aug 2025, 19:10

Hovedet skrev:
17. aug 2025, 19:04
R Rosenberg skrev:
17. aug 2025, 18:14
634 skrev:
If you say so.
Dén SSE-apologi repræsenterer et frisk pust, nu hvor det efterhånden er ved at klinge af med indslag om "bæredygtighed", "tidligere ledelser" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har".

Den største trussel mod AaBs eksistens udgøres simpelthen af ... Horsens mål til 1-0 i fredagens kamp mod AaB!
Du kan nå at slette dit indlæg endnu :-). Du forstår jo ikke engang hvad 634 henviser til.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 17. aug 2025, 19:12

Hovedet skrev:

hellere turnerer med sandheder end løgne som den om de 65 mio som du har skrevet herinde flere gange i de sidste dage.
forklar du lige de nordjyske investorer der har lånt 15 af 60 mio til AaB at deres penge åbenbart ikke er deres alligevel :thumbsup:

og at den tilbagebetaling af pengene som er under vejs slet ikke er virkelig
hjertet i nord :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2025, 20:16

Pontoppi skrev:
17. aug 2025, 19:12
Hovedet skrev:

hellere turnerer med sandheder end løgne som den om de 65 mio som du har skrevet herinde flere gange i de sidste dage.
forklar du lige de nordjyske investorer der har lånt 15 af 60 mio til AaB at deres penge åbenbart ikke er deres alligevel :thumbsup:

og at den tilbagebetaling af pengene som er under vejs slet ikke er virkelig
Åh, gudfaderbevaremigvel...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2025, 21:58

Som Helenius siger i Rishøjs corner, er vores hold ikke blandt de 8 fysisk stærkeste hold i 1. Division. Det må jeg give ham ret i. Det er pinligt fordi vi heller ikke har et teknisk stærkt nok hold. Et hold der er ramt mentalt, der skal spille med mod på bolden. Jeg tror sgu ikke på det. Vi har ret lang vej til at blive et hold i balance. Ringeste trup i 40 år.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. aug 2025, 08:39

FIDEL skrev:
17. aug 2025, 21:58
Som Helenius siger i Rishøjs corner, er vores hold ikke blandt de 8 fysisk stærkeste hold i 1. Division. Det må jeg give ham ret i. Det er pinligt fordi vi heller ikke har et teknisk stærkt nok hold. Et hold der er ramt mentalt, der skal spille med mod på bolden. Jeg tror sgu ikke på det. Vi har ret lang vej til at blive et hold i balance. Ringeste trup i 40 år.
det er rigtigt at kvalitetsmæssigt er holdet helt væk. Du kan ikke udpege 3 store profiler som du ville tage med i suppen og tænker at de kan være profiler der. De er der ikke.
oprykning er ikke et TEMA.
MEN jeg ærgrer mig over den manglende vindermentalitet fra ledere, trænere, direktører osv. AaB skal gå ud og proklamere oprykning. Det har man gjort tidligere. Man kan ikke have en ambition om at være i toppen af 1. div som der står i regnskabet - det er håbløst.
man skal ville rykke op, og det skal de fandme vise nu rest vinduet.
når man så hårdt har defineret en spillestil, så må man kræve at der handles ind efter det.
man kan ikke bebrejde spillerne i kampene, for de er slet og ret ikke bedre.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. aug 2025, 08:59

baresi skrev:
18. aug 2025, 08:39
FIDEL skrev:
det er rigtigt at kvalitetsmæssigt er holdet helt væk. Du kan ikke udpege 3 store profiler som du ville tage med i suppen og tænker at de kan være profiler der. De er der ikke.
MEN jeg ærgrer mig over den manglende vindermentalitet fra ledere, trænere, direktører osv. AaB skal gå ud og proklamere oprykning. Det har man gjort tidligere. Man kan ikke have en ambition om at være i toppen af 1. div som der står i regnskabet - det er håbløst.
når man så hårdt har defineret en spillestil, så må man kræve at der handles ind efter det.
Lad os nu bare få en realistisk målsætning i stedet for den ulidelige varme luft, vi er blevet fyldt med igen og igen de seneste år som fx totalt latterlige målsætninger som top 3 i superligaen i 2030 - hvilket stadig fastholdes på BPTC's hjemmeside.

Oprykning i denne sæson er helt urealstisk, det ved spillere, trænere og ledere i AaB også godt, så det er helt fint, at de kalibrerer forventningerne med omverden i den retning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2025, 09:24

Gnu skrev:
18. aug 2025, 08:59
baresi skrev:
FIDEL skrev:
Lad os nu bare få en realistisk målsætning i stedet for den ulidelige varme luft, vi er blevet fyldt med igen og igen de seneste år som fx totalt latterlige målsætninger som top 3 i superligaen i 2023 - hvilket stadig fastholdes på BPTC's hjemmeside.

Oprykning i denne sæson er helt urealstisk, det ved spillere, trænere og ledere i AaB også godt, så det er helt fint, at de kalibrerer forventningerne med omverden i den retning.
Enig.
Og ikke nok med at vores trup ikke er god nok til oprykning, så skiftes der igen igen igen retning spillemæssigt. Nu skal vi være et teknisk hold med masser af boldbesiddelse (DBU...Zzzzz). Det kommer til at kræve tid og kontinuitet at få det hele til at fungere, og det når vi sgu ikke i denne sæson. Vores hold er nu en joke fysisk, hvor mastodonter som Kolding, Horsens, Lyngby mfl. har overhalet os. Det er ganske enkelt helt og aldeles til grin, og et billede på den måde vores ejere har udsultet truppen. Hold kæft, hvor er der meget fyld i vores trup.

En ting, som jeg synes der tales for lidt om, er det pres, der er på klubben og spillerne. Det pres er meget større nu end for fx. 2-3 år siden. Klubbens store krise og nye ejerskab har skabt mange overskrifter og megen utilfredshed, og det fylder selvfølgelig rigtig meget hos truppen. Netop derfor tror jeg, der går lang tid før Højers spillestil og arbejde bærer frugt. En trup uden selvtillid og tydeligt lederskab, som skal spille med "mod på bolden" i en klub, hvor presset er blevet markant større... Det rimer sgu ikke på oprykning.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 18. aug 2025, 09:31

FIDEL skrev:
18. aug 2025, 09:24
Gnu skrev:
18. aug 2025, 08:59
baresi skrev:
FIDEL skrev:
Lad os nu bare få en realistisk målsætning i stedet for den ulidelige varme luft, vi er blevet fyldt med igen og igen de seneste år som fx totalt latterlige målsætninger som top 3 i superligaen i 2023 - hvilket stadig fastholdes på BPTC's hjemmeside.

Enig.
Og ikke nok med at vores trup ikke er god nok til oprykning, så skiftes der igen igen igen retning spillemæssigt. Nu skal vi være et teknisk hold med masser af boldbesiddelse (DBU...Zzzzz). Det kommer til at kræve tid og kontinuitet at få det hele til at fungere, og det når vi sgu ikke i denne sæson. Vores hold er nu en joke fysisk, hvor mastodonter som Kolding, Horsens, Lyngby mfl. har overhalet os. Det er ganske enkelt helt og aldeles til grin, og et billede på den måde vores ejere har udsultet truppen. Hold kæft, hvor er der meget fyld i vores trup.

En ting, som jeg synes der tales for lidt om, er det pres, der er på klubben og spillerne. Det pres er meget større nu end for fx. 2-3 år siden. Klubbens store krise og nye ejerskab har skabt mange overskrifter og megen utilfredshed, og det fylder selvfølgelig rigtig meget hos truppen. Netop derfor tror jeg, der går lang tid før Højers spillestil og arbejde bærer frugt. En trup uden selvtillid og tydeligt lederskab, som skal spille med "mod på bolden" i en klub, hvor presset er blevet markant større... Det rimer sgu ikke på oprykning.
Er det meldt ud, at vi skal have meget boldbesiddelse?

Besvar