Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Pontoppi » 18. aug 2025, 21:47

Jakobsen skrev:
18. aug 2025, 21:08

Præcis. Jeg savner også ærligtalt at @Pontoppi svarer på hvordan pokker han mener, at vi nogensinde skal få udviklet Bomholt, Møller, Noel mfl. til deres potentiale på et hold uden backbone og uden ledelse.
jeg gider ikke blive ved med at svarer folk der sviner mig til….

ingen har sagt vi ikke skal have erfaring…. det er derfor vi handler

men erfaring hvordan gik det lige med thelander og helenius ??

der går 5-6 kelvin John på 1 helenius lønmæssigt…. ved godt hvad jeg foretrækker
hjertet i nord :aabfan:

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 18. aug 2025, 21:52

Buzz Killington skrev:
18. aug 2025, 21:42
Hvor kommer de 40 mio. forresten? De - givetvist - overfladiske analyser jeg kan læse, siger størrelsesordene 20 mio.
og vi har løst en del af de 20 ved at holde en lønbudget som bedre tåler 1 div

første gang vi rykkede ned var det med et budget der var 15mio højere end nu og ingen nedrykningsklausuler vel
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 18. aug 2025, 21:54

baresi skrev:
18. aug 2025, 21:44
Her kommer lige et rygte - dog mere løst end det lige plejer
Men har for 2. Gang nu hørt at AaB har følere ude efter ham Jonas Abbew fra GF
Prøver lige at få noget mere konkret også om andre.. men det er sgu ret svært pt…
Har ikke rigtigt en idé om Abbews niveau, men gav AGF ikke ca. 10 mio. kr. for ham sidste år? Vil være overraskende for mig, hvis vi har råd til at købe ham - men kan jo være det er en leje-ting.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 18. aug 2025, 22:12

Nå, jeg tager lige en ja-hat på, som jeg fandt i en rendesten. Med de salg, som klubben har lavet det seneste årti, kunne det så ikke faktisk tænkes, at AaB kunne være et lidt mere sexet sted at tage hen for håbefulde spillere, end vi sortsynede fans tænker lige for tiden? Giv mig nu ret, please! Jeg har virkelig brug for noget at hænge min ja-hat på!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 18. aug 2025, 22:25

le Cid skrev:
18. aug 2025, 22:12
Nå, jeg tager lige en ja-hat på, som jeg fandt i en rendesten. Med de salg, som klubben har lavet det seneste årti, kunne det så ikke faktisk tænkes, at AaB kunne være et lidt mere sexet sted at tage hen for håbefulde spillere, end vi sortsynede fans tænker lige for tiden? Giv mig nu ret, please! Jeg har virkelig brug for noget at hænge min ja-hat på!

Jeg turde ikke drømme om hverken John Møller eller Steffen Højer i vores nuværende situation - så meget vil jeg givedig. Og selvfølgelig hjælper den nylige salgshistorik på tiltrækningskraften. AaB er stadig en fed klub, med en stærk fanbase.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 18. aug 2025, 22:25

Pontoppi skrev:
18. aug 2025, 21:47
Jakobsen skrev:
18. aug 2025, 21:08

Præcis. Jeg savner også ærligtalt at @Pontoppi svarer på hvordan pokker han mener, at vi nogensinde skal få udviklet Bomholt, Møller, Noel mfl. til deres potentiale på et hold uden backbone og uden ledelse.
jeg gider ikke blive ved med at svarer folk der sviner mig til….

ingen har sagt vi ikke skal have erfaring…. det er derfor vi handler

men erfaring hvordan gik det lige med thelander og helenius ??

der går 5-6 kelvin John på 1 helenius lønmæssigt…. ved godt hvad jeg foretrækker
Ej, jeg synes jo ikke ligefrem vi sviner dig til. Jeg kunne bare godt tænke mig nogle mere konkrete svar på det du skriver, det synes jeg sådan set er fair nok.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 18. aug 2025, 22:27

Jeg kender ikke meget til Jonas Jensen Abbew eller hans niveau. Er han ikke også forholdsvis ung og urutineret? Ikke at det skal diskvalificere ham, jeg kunne bare godt tænke mig lidt mere proven kvalitet.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 19. aug 2025, 08:25

Sapiens skrev:
18. aug 2025, 22:27
Jeg kender ikke meget til Jonas Jensen Abbew eller hans niveau. Er han ikke også forholdsvis ung og urutineret? Ikke at det skal diskvalificere ham, jeg kunne bare godt tænke mig lidt mere proven kvalitet.
Jonas Abbew er generelt et uforløst talent, der til tider har vist han kan begå sig
Han er skolet i FCN haft 1. hold debut der og spillet lidt i AB og Køge på udlån fra sin FCN tid
blev solgt til AGF i januar 2024

men er aldrig rigtig slået igennem her.
den 3 maj2025 skrev århus stiftidende følgende
Han kostede et stort millionbeløb for AGF, men Jonas Jensen-Abbew er helt ude i kulden
Jonas Jensen-Abbew startede godt nok inde, da der manglede to forsvarsspillere senest mod F.C. København, men allerede søndag er han tilbage på bænken mod FC Midtjylland. Stopperen kigger nu ind i en sommer, hvor drømmen om et U21-EM kan være i fare

så kan vi få ham billigt ind til at skabe konkurrence er det fint nu da Pudel er ude. ellers skal vi have nogle Proven spiller der vil det her projekt.

bliver spændende at se hvilken spiller der bliver trukket op ad hatten nu her i de næste par uger :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2025, 08:40

Bros skrev:
19. aug 2025, 08:25
Sapiens skrev:
18. aug 2025, 22:27
Jonas Abbew er generelt et uforløst talent, der til tider har vist han kan begå sig
Han er skolet i FCN haft 1. hold debut der og spillet lidt i AB og Køge på udlån fra sin FCN tid
blev solgt til AGF i januar 2024

men er aldrig rigtig slået igennem her.
den 3 maj2025 skrev århus stiftidende følgende
Han kostede et stort millionbeløb for AGF, men Jonas Jensen-Abbew er helt ude i kulden
Jonas Jensen-Abbew startede godt nok inde, da der manglede to forsvarsspillere senest mod F.C. København, men allerede søndag er han tilbage på bænken mod FC Midtjylland. Stopperen kigger nu ind i en sommer, hvor drømmen om et U21-EM kan være i fare

så kan vi få ham billigt ind til at skabe konkurrence er det fint nu da Pudel er ude. ellers skal vi have nogle Proven spiller der vil det her projekt.

bliver spændende at se hvilken spiller der bliver trukket op ad hatten nu her i de næste par uger :aabfan:
Jeg ved bare ikke rigtigt. Er det en spiller vi kan bygge op om? Det ved jeg ikke rigtigt for jeg kender ham ikke som en lederprofil. Vi skal altså meget gerne have en der kan kitte det forsvar sammen. Det handler jo ikke kun om alder/rutine, men lige så meget om personlighed. Kunne det lykkes med et Dalsgaard/Ross forsvar så ville det være klassse og ser jeg faktisk centerback pladserne på niveau med sidst vi var nede. Derudover vil vi have mere speed end Thelander og Kramer. Jeg ved godt det er en ambitiøes plan, men jeg hylder man er ambitiøse fremfor bare at hive en masse divisions journeymen. Altså vi kunne have signet 20 Maarup'er på 2,5 division niveau (niveauet top 2. div/bund 1. div) uden udviklingspotentiale, hvis det var vi ville.
Der var måske nogle af de erfarne spillere, som Horsens har taget vi burde have taget, men virker ikke til der var bevilget økonomi til det i starten af vinduet og det kan vi jo kun klandre Peters og Co. Ellers så jeg da gerne man havde nappet Gyamfi på leje, men hvor meget har han omvendt vist udover at han kan løbe fra Thelander.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 19. aug 2025, 08:41

baresi skrev:
18. aug 2025, 21:44
Her kommer lige et rygte - dog mere løst end det lige plejer
Men har for 2. Gang nu hørt at AaB har følere ude efter ham Jonas Abbew fra GF
Prøver lige at få noget mere konkret også om andre.. men det er sgu ret svært pt…
Det må i så fald være på leje. Søgte lidt på ham fordi jeg ikke aner andet end han er/var inde omkring U21-landsholdet og at han var et stort talent i FCN. Men AGF skulle have afvist bud fra Sirus, Go Ahead og Leganes i omegnen af i mio EUR i sidste transfervindue. Det er alt andet lige nok en del udenfor vores rækkevidde.

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 19. aug 2025, 08:44

Pontoppi skrev:

Vi havde været superligahold hvis man havde spillet med Helenius, i stedet for at forsøge at fryse ham ud.

Ved godt hvad jeg foretrækker...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. aug 2025, 08:51

MarkyMark skrev:
19. aug 2025, 08:44
Pontoppi skrev:

Vi havde været superligahold hvis man havde spillet med Helenius, i stedet for at forsøge at fryse ham ud.

Og Kelvin John fylder derudover en kvart fodboldspiller på banen når vi møder Horsens eller et Superligahold.
For nu at være helt ærlig kan jeg ikke se, at Kelvin John bliver en succes af, at vi er rykket ned på et niveau, hvor han bedre kan være med.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. aug 2025, 08:55

MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

Helenius var skadet det meste af sidste sæson.
Pisse ærgerligt, men en risici der trods alt er større ved de ældre spillere.

Verden er dejlig simple i sort/hvid.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. aug 2025, 08:58

Pontoppi skrev:
Helenius any day! Hvis det udelukkende er lønnen der er et argument, så bliver det en lidt skør diskussion. Så kan jeg også ligeså godt tilbyde mig selv til AaB for halvdelen af hvad Kelvin John tjener. Det tror jeg bare ikke det bliver bedre af.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. aug 2025, 09:14

MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

præcis
vi havde været superliga hvis ikke man havde frosset alle dem ud man ville af med.
de lykkedes dog ikke med deres daglige mobning mod helenius - han stod fast.
og hvad er det dog for håbløse sammenligninger med kelvin og helenius. kelvin på vej frem men har intet vist endnu ift. at være superliga spiller men upcoming med potentiale - helenius en proven målscorer men nu i sit efterår.
en leder og en der stiller krav - der er brug for typer som ham, og også upcomings som kelvin.
jeg går til en hver dag med en combi med plads til begge

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 19. aug 2025, 09:37

MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

sjovt som alle kommentatore til AaB kampe og halvdelen af brugerne her inde har glemt at Helenius altså var skadet en stor del af tiden.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 19. aug 2025, 09:49

DenSataniskeHest skrev:
19. aug 2025, 09:37
MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

sjovt som alle kommentatore til AaB kampe og halvdelen af brugerne her inde har glemt at Helenius altså var skadet en stor del af tiden.
Yes, Helenius er en sympatisk fyr med et stort hjerte for AaB, men han har ikke været, og bliver ikke den store løsning for os i front. Vi sukker fortsat efter den "rigtige" mand i front til at lave mange mål og fylde fysisk. Håber de også søger specifikt efter dette pt. :D

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. aug 2025, 09:59

Jakobsen skrev:
19. aug 2025, 08:51
MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

Og Kelvin John fylder derudover en kvart fodboldspiller på banen når vi møder Horsens eller et Superligahold.
For nu at være helt ærlig kan jeg ikke se, at Kelvin John bliver en succes af, at vi er rykket ned på et niveau, hvor han bedre kan være med.
Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
Det hjælper nok også at vi møder dårligere og langsommere modstandere i 1. division, men jeg kan ikke se hvordan han ikke skulle kunne overføre det ved en evt. oprykning. Fart er og afslutninger er de helt store kompetencer hos angribere i moderne fodbold. Det skal vi nok slå mønt på.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 19. aug 2025, 10:07

bonanza skrev:
19. aug 2025, 09:59
Jakobsen skrev:
MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
Det hjælper nok også at vi møder dårligere og langsommere modstandere i 1. division, men jeg kan ikke se hvordan han ikke skulle kunne overføre det ved en evt. oprykning. Fart er og afslutninger er de helt store kompetencer hos angribere i moderne fodbold. Det skal vi nok slå mønt på.
Slår mønt på - who gives a shit hvis vi spiller 1 div.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. aug 2025, 10:15

Laumag skrev:
19. aug 2025, 10:07
bonanza skrev:
19. aug 2025, 09:59
Jakobsen skrev:
MarkyMark skrev:
Pontoppi skrev:

Slår mønt på - who gives a shit hvis vi spiller 1 div.
For klubbens bedste, må de kortsigtede perspektiver vige for de langsigtede. Den situation klubben og truppen er i nu, vender man ikke på 1 dag, 1 uge eller 1 måned. Det tager lang tid, at komme et godt sted hen på alle parametre. Sportsligt er det ultimative kortsigtede perspektiv. Vi kan kun håbe på de rette forstærkninger og at Højer kan rykke noget med dem vi har. Der er nok et naturligt loft for hvor det kan bære os hen og det er langt fra sikkert at det resulterer i en oprykning. Salg er alfa omega for at kunne investere yderligere, og udvide rammerne.

Besvar