Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.
Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Så hvis AaB rykker ned i 2. division og Maarup så pludselig er en succes der så var et en god transfer?bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 09:59Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
Det hjælper nok også at vi møder dårligere og langsommere modstandere i 1. division, men jeg kan ikke se hvordan han ikke skulle kunne overføre det ved en evt. oprykning. Fart er og afslutninger er de helt store kompetencer hos angribere i moderne fodbold. Det skal vi nok slå mønt på.
Kelvin John bliver pakket sammen mod et Superligafosvar eller bare et tophold i 1.division. Det er ikke Kelvin John der er blevet bedre, men modstanden der blevet ringere.
RAUS RAUS SSE!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Du får det til at lyde som om at Kelvin John blev pakket sammen af Horsens, men det er jo ikke tilfældet. Han kom til et par chancer, men overordnet bliver der slet slet ikke skabt nok kollektivt i den kamp. Uanset hvilken angriber der spiller, så skal der skabes chancer før der kommer et output. I kampen mod Horsens fungerede de fundamentale ting, der skal skabe chancer overhovedet ikke. Det har klart mere karakter af det, end at Horsens pakkede John fuldstændig ned som du antyder. I øvrigt spillede Kelvin John stort set ikke i superligaen, det er en anden spiller vi ser i denne sæson, og det er ikke udelukkende ned til modstanderne.Jakobsen skrev: ↑19. aug 2025, 10:45Så hvis AaB rykker ned i 2. division og Maarup så pludselig er en succes der så var et en god transfer?bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 09:59Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
Det hjælper nok også at vi møder dårligere og langsommere modstandere i 1. division, men jeg kan ikke se hvordan han ikke skulle kunne overføre det ved en evt. oprykning. Fart er og afslutninger er de helt store kompetencer hos angribere i moderne fodbold. Det skal vi nok slå mønt på.
Kelvin John bliver pakket sammen mod et Superligafosvar eller bare et tophold i 1.division. Det er ikke Kelvin John der er blevet bedre, men modstanden der blevet ringere.
Nej, Maarup er ikke en god signing hvis AaB rykker ned i 2. division. I øvrigt har Maarup også fået noget mere spilletid end Kelvin John havde i superligaen på nuværende tidspunkt sidste sæson. Maarup er en god signing, fordi der er et potentiale og nogle kompetencer som vi kan bruge i truppen. Som vi så med Marc Nielsen, er der noget omstilling fra at gå fra deltidsprof til fuldtids, sådan har det i øvrigt været på landsplan for alle de superliga og 1. divisions spillere der er kommet fra deltid.
hold nu op.baresi skrev: ↑19. aug 2025, 09:14
de lykkedes dog ikke med deres daglige mobning mod helenius - han stod fast.
og hvad er det dog for håbløse sammenligninger med kelvin og helenius. kelvin på vej frem men har intet vist endnu ift. at være superliga spiller men upcoming med potentiale - helenius en proven målscorer men nu i sit efterår.
en leder og en der stiller krav - der er brug for typer som ham, og også upcomings som kelvin.
jeg går til en hver dag med en combi med plads til begge
helenius var skadet det meste af 2024 og i februar 2025 ny fiberskade som gav ham problemer resten af sæsonen og er grund til at han først spiller efter 3-4 kampe i denne
“Det er målstatus for den tidligere AaB- og superligatopscorer Nicklas Helenius i 2024. En stor del af forklaringen på den magre høst kan tilskrives skader.
Nicklas Helenius startede året med en fibersprængning i baglåret, i sommerens forberedelser til superliga-comebacket pådrog han sig en knæskade, og i efteråret har han været plaget af muskelskader i sine lægge. ”
at folk mener at vi er bedre af at brug 3 mio om året på en spiller der kan spille meget få kampe er vildt
jeg er vild med helenius men han har været meget plaget af skade og ikke blevet frosset ud….
hjertet i nord 
Så spørger jeg på en anden måde siden transfers indtægter er definerende - er AaB en succes nu efter at have solgt spillere for 100 mio på 6 mdr.bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 10:15For klubbens bedste, må de kortsigtede perspektiver vige for de langsigtede. Den situation klubben og truppen er i nu, vender man ikke på 1 dag, 1 uge eller 1 måned. Det tager lang tid, at komme et godt sted hen på alle parametre. Sportsligt er det ultimative kortsigtede perspektiv. Vi kan kun håbe på de rette forstærkninger og at Højer kan rykke noget med dem vi har. Der er nok et naturligt loft for hvor det kan bære os hen og det er langt fra sikkert at det resulterer i en oprykning. Salg er alfa omega for at kunne investere yderligere, og udvide rammerne.Laumag skrev: ↑19. aug 2025, 10:07Slår mønt på - who gives a shit hvis vi spiller 1 div.bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 09:59Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jonas Jensen-Abbew er et oplagt køb. Forestiller mig at man kunne hente ham på lejeaftale med købsoption - eller det må være målet.
AGF's bredde er dog udfordret, så jeg forestiller mig ikke, at de vil af med ham.
Samtidig har Bejimo kontraktudløb, så han kan muligvis også være væk for dem. Så kort sagt tror jeg ikke på det, før AGF har minimum én erstatning på plads.
I Viborg er Anyembe røget på bænken efter den nye træner. Ham kunne jeg godt se i AaB.
I Randers er det samme sket for Andre Rømer. Ville være en fantastisk signing til 6'eren og midtbanen generelt.
Kigger man på en oversigt over danskere i udlandet kan spillere som disse være relevante for AaB
- Luka Racic (central forsvar - Rosenborg)
- Noah Sansah (kant - måske skadet- Rosenborg)
- Marcus Baggesen (venstre back- IFK Norkjöping)
- Tobias Slotsager (får åbenbart ingen spilletid - central forsvar - Verona)
- Lucas Andersen (ingen ord nødvendige)
- Pontus Texel (CD Mafra - mener han er forsvarsspiller)
- Jeppe Okkels (Preston, hvor der måske ikke er fremtid. Nok urealistisk)
- Benjamin Tiedemann (central forsvar - men virker til igen at få spilletid i AIK)
- Mads Kristian Hansen (kant - Brann)
Derudover kan man jo drømme om Højholt
AGF's bredde er dog udfordret, så jeg forestiller mig ikke, at de vil af med ham.
Samtidig har Bejimo kontraktudløb, så han kan muligvis også være væk for dem. Så kort sagt tror jeg ikke på det, før AGF har minimum én erstatning på plads.
I Viborg er Anyembe røget på bænken efter den nye træner. Ham kunne jeg godt se i AaB.
I Randers er det samme sket for Andre Rømer. Ville være en fantastisk signing til 6'eren og midtbanen generelt.
Kigger man på en oversigt over danskere i udlandet kan spillere som disse være relevante for AaB
- Benjamin Tiedemann (central forsvar - men virker til igen at få spilletid i AIK)
nu skal jeg gøre det let for dig.Pontoppi skrev: ↑19. aug 2025, 10:57hold nu op.baresi skrev: ↑19. aug 2025, 09:14
og hvad er det dog for håbløse sammenligninger med kelvin og helenius. kelvin på vej frem men har intet vist endnu ift. at være superliga spiller men upcoming med potentiale - helenius en proven målscorer men nu i sit efterår.
en leder og en der stiller krav - der er brug for typer som ham, og også upcomings som kelvin.
helenius var skadet det meste af 2024 og i februar 2025 ny fiberskade som gav ham problemer resten af sæsonen og er grund til at han først spiller efter 3-4 kampe i denne
“Det er målstatus for den tidligere AaB- og superligatopscorer Nicklas Helenius i 2024. En stor del af forklaringen på den magre høst kan tilskrives skader.
Nicklas Helenius startede året med en fibersprængning i baglåret, i sommerens forberedelser til superliga-comebacket pådrog han sig en knæskade, og i efteråret har han været plaget af muskelskader i sine lægge. ”
at folk mener at vi er bedre af at brug 3 mio om året på en spiller der kan spille meget få kampe er vildt
jeg er vild med helenius men han har været meget plaget af skade og ikke blevet frosset ud….
så længe du ikke kan svare på spørgsmål på ting du selv skriver, så fraskriver du dig også retten til at kommentere på det jeg skriver. Så skal jeg også nok lade være med at kommentere direkte på noget af dig.
men du kan godt droppe din agenda overfor mig og hele din belærende og bedrevidende attitude.
du formår ikke at forholde til noget man skriver, eller ønsker at besvare på noget du bliver spurgt om.
Og det styrer du, men det er der ikke meget debat i.
Jeg kan til gengæld godt forklare det jeg skriver og kan i øvrigt sige at alt det du skriver med at han er skadet er jeg totalt enig i, og det er alle. FOR det har aldrig været anfægtet.
Men du skal ikke HOLD NU OP mig, ift hvordan han og andre er blevet behandlet og bla groft dagligt voksen mobbet af bla peters og gow - m fl.
Man har anvendt alle beskidte tricks i bogen. og det har jo INTET med at gøre om manden var skadet. Alle ved han var skadet. Men han har jo også været sendt på tribunen hvor han ikke var skadet.
men en helenius uskadet pynter naturligvis på et ungt umodent hold der mangler erfaring og rutine at læne sig op af og mangler nogen der går forrest og har prøvet det før.
men igen, du skal ikke kommentere på mig hvis ikke du selv tåler spørgsmål, så holder du dig bare fra svar knappen.
Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertypejonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Sådan kan man slet slet ikke stille det op. Det med at man skal have bevist sig alle mulige forskellige steder, er helt ude at skide. Kelvin John så ikke skarp ud i superligaen - enig, men bare fordi han ikke har gjort det godt, betyder ikke at han ikke kan komme til det. Du kan jo heller ikke stille op med en flok konfirmander i bagkæden, og så forventer at de shiner fra dag et. Det kommer. Det hedder udvikling og tålmodighed. Vi spiller 1. Division og kommer nok til det en rum tid endnu, og så må vi gøre det godt med dem vi har. Vi skal slet slet ikke snakke superliga før det er relevantJakobsen skrev: ↑19. aug 2025, 10:45Så hvis AaB rykker ned i 2. division og Maarup så pludselig er en succes der så var et en god transfer?bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 09:59Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
Den kære @Pontoppi kunne også passende høre interviewet med en grædefærdig Helenius ovenpå nedrykningen der mere eller mindre siger lige, at en stor del af skaderen også skyldes den skadebehandling klubben har valgt. Et andet eksempel er i øvrigt fra Ridpodsten, hvor Helenius undervejs i SSE regimet har fortalt, at hans scoringer tril træninger pludselig altid blev dømt som offside eller selvmål af trænerstaben nærmer end Helenius mål. Det sidste er jo sådan helt Henning Primdahl ringe af staben!baresi skrev: ↑19. aug 2025, 11:04nu skal jeg gøre det let for dig.Pontoppi skrev: ↑19. aug 2025, 10:57hold nu op.baresi skrev: ↑19. aug 2025, 09:14
så længe du ikke kan svare på spørgsmål på ting du selv skriver, så fraskriver du dig også retten til at kommentere på det jeg skriver. Så skal jeg også nok lade være med at kommentere direkte på noget af dig.
men du kan godt droppe din agenda overfor mig og hele din belærende og bedrevidende attitude.
du formår ikke at forholde til noget man skriver, eller ønsker at besvare på noget du bliver spurgt om.
Og det styrer du, men det er der ikke meget debat i.
Jeg kan til gengæld godt forklare det jeg skriver og kan i øvrigt sige at alt det du skriver med at han er skadet er jeg totalt enig i, og det er alle. FOR det har aldrig været anfægtet.
Men du skal ikke HOLD NU OP mig, ift hvordan han og andre er blevet behandlet og bla groft dagligt voksen mobbet af bla peters og gow - m fl.
Man har anvendt alle beskidte tricks i bogen. og det har jo INTET med at gøre om manden var skadet. Alle ved han var skadet. Men han har jo også været sendt på tribunen hvor han ikke var skadet.
men en helenius uskadet pynter naturligvis på et ungt umodent hold der mangler erfaring og rutine at læne sig op af og mangler nogen der går forrest og har prøvet det før.
men igen, du skal ikke kommentere på mig hvis ikke du selv tåler spørgsmål, så holder du dig bare fra svar knappen.
RAUS RAUS SSE!
Vi bliver godt nok snart nødt til at få øjnene op, hvor vi er henne i fødekæden. De spillere du nævner, er langt langt over, hvad vi kan fiske. Du bliver ekstremt skuffet.Reyad skrev: ↑19. aug 2025, 11:00Jonas Jensen-Abbew er et oplagt køb. Forestiller mig at man kunne hente ham på lejeaftale med købsoption - eller det må være målet.
Jeg har helt rigtigt ikke set ham spille siden han skiftede til Tyrkiet, men en ledertype - i forsvaret - er for mig at se en spiller, der kan holde linjen og sørge for at de andre forsvarere står rigtigt placeret, så den ene back ikke pludselig hænger eller to mand støder op til den samme bold for så at efterlade store huller bagi. Sådan en spiller er Ross ikke. Han er en spiller der har brug for en leder ved siden af, der kan holde overblikket og strukturen, og sørge for han ikke blæser frem med hovedet under armen.Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 11:04Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertypejonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.![]()
Der er mere til at være en ledertype end at slå sig på brystet og lave glidende tacklinger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
For AaB er det en success at man kan poste et positivt halvårsresultat for første gang i en evighed. Sportsligt er AaB ikke en success, men der er også kun geninvesteret 100k + det ubekendte ud af 11.95 mio euro i de sidste 2 vinduer. AaB skal geninvestere et væsentligt højere beløb for at blive en sportslig success baseret på den nuværende trup. Salg skal løbende finansiere en udvikling af truppen og klubben på andre parametre, mens det skal holde AaB ude af konkurs og kontraktsuspendering osv. Det er nødvendigt at sælge, og hvis vi får 4-5 forstærkninger og mod alle odds rykker op i superligaen, så skal salg forsat finansiere meget for AaB over en flere år.Laumag skrev: ↑19. aug 2025, 10:59Så spørger jeg på en anden måde siden transfers indtægter er definerende - er AaB en succes nu efter at have solgt spillere for 100 mio på 6 mdr.bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 10:15For klubbens bedste, må de kortsigtede perspektiver vige for de langsigtede. Den situation klubben og truppen er i nu, vender man ikke på 1 dag, 1 uge eller 1 måned. Det tager lang tid, at komme et godt sted hen på alle parametre. Sportsligt er det ultimative kortsigtede perspektiv. Vi kan kun håbe på de rette forstærkninger og at Højer kan rykke noget med dem vi har. Der er nok et naturligt loft for hvor det kan bære os hen og det er langt fra sikkert at det resulterer i en oprykning. Salg er alfa omega for at kunne investere yderligere, og udvide rammerne.Laumag skrev: ↑19. aug 2025, 10:07Slår mønt på - who gives a shit hvis vi spiller 1 div.bonanza skrev: ↑19. aug 2025, 09:59Det er jo helt på månen, at påstå Kelvin John ikke bliver en success. Manden er ung og banker mål ind for klubben. Flere situationer hvor han presser godt, løber fra forsvaret, afdribler målmanden, afslutter hårdt og uden at tøve. Det ligner en mand der har selvtillid og nyder godt af den tillid han får. Han bliver det næste salgsemne i AaB.
så nu styrer tyskerne også fysioterapeuterne og læge som har været her i årevis til at fejl behandle spillere ?? come onJakobsen skrev: ↑19. aug 2025, 11:10Den kære @Pontoppi kunne også passende høre interviewet med en grædefærdig Helenius ovenpå nedrykningen der mere eller mindre siger lige, at en stor del af skaderen også skyldes den skadebehandling klubben har valgt. Et andet eksempel er i øvrigt fra Ridpodsten, hvor Helenius undervejs i SSE regimet har fortalt, at hans scoringer tril træninger pludselig altid blev dømt som offside eller selvmål af trænerstaben nærmer end Helenius mål. Det sidste er jo sådan helt Henning Primdahl ringe af staben!
hjertet i nord 
Det er en del af det at være forsvarsspiller, at kunne holde en linje. Det er meget basalt, og det har han vist at han sagtens kan. Det gjorde han også i AaB. Vi skal også huske på, at han var ung i AaB, og havde brug for en ledertype ved siden af sig. De største forsvarsgeneraler i verden lavede også fejl. Tænker på Chiellini og Barzagli i Juve, som også ofte slog sig hårdt på brystet. Jeg er ikke ude i en fodboldmæssig sammenligning, men jeg elsker hans passion, og passion er for mig den klart vigtigste egenskab, når man taler ledere, uanset om det er leder i et hvilket som helst firma, eller om det er AaB.jonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 11:11Jeg har helt rigtigt ikke set ham spille siden han skiftede til Tyrkiet, men en ledertype - i forsvaret - er for mig at se en spiller, der kan holde linjen og sørge for at de andre forsvarere står rigtigt placeret, så den ene back ikke pludselig hænger eller to mand støder op til den samme bold for så at efterlade store huller bagi. Sådan en spiller er Ross ikke. Han er en spiller der har brug for en leder ved siden af, der kan holde overblikket og strukturen, og sørge for han ikke blæser frem med hovedet under armen.Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 11:04Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertypejonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.![]()
Der er mere til at være en ledertype end at slå sig på brystet og lave glidende tacklinger.
Mathias Ross er for mig at se, det klart bedste AaB kan gør nu.
Nu er jeg ikke Jonas, men jeg ser meget fodbold. Mathias Ross har en fantastisk indstilling og attitude, som kan være med til at løfte et hold mentalt. Men det er altså ikke at forveksle med at være leder. En leder på fodboldbanen skal have en stor taktisk forståelse og være den der tager temperaturen på kampen. Den der dirigerende type med det store overblik mener jeg ikke Ross er. Han har dog et væsentligt højere niveau, end hvad vi ellers kan tiltrække, hvorfor jeg mener det er en spiller vi bør hente, hvis det er muligt. Ligeså med Højholt, selvom han heller ikke er nogen ledertype. Jeg tror dog ikke de er realistiske.Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 11:04Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertypejonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Jeg begriber dog ikke, hvis det er rigtigt, at man kigger efter spillere der har en AaB-fortid. Vi har været nede ad den sti, og den ender blindt!
Hvis det er spillere der normalt vil være udenfor vores rækkevidde, som fx Kaufmann og Højholt, så fair nok, men det må simpelthen ikke blive et kriterie der spiller ind, som Jonas netop understreger.
Er der mere status på Pudel, end at han ikke er med i aften? Hvis han er ude i flere måneder, så skal der snart lande en ny erfaren midtstopper. Det er Jensen Abbew ikke, men han vil være en fin tilføjelse, hvis der hentes to midtstoppere.
Altså tiltroen til Helenius kommer jo af, at vi har en dårlig trup - især offensivt. Han er vores bedste angriber, når han ellers er fit.jonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Der skal hives nogle seriøse kaniner op af hatten til sidst i transfervinduet, hvis ikke vi skal ende i bund 6.
Det er satme frustrerende det her!
Er så træt af snakken om vores plads i fødekæden.
Jeg er helt med på at vi ikke er førstevalg for nogle af de spillere vi skal ha ind.
Men i takt med vi bliver ved med at falde ned af i tabellen. Så kan vi hurtigt gå fra at være 2 valg til 3 valg for mange spillere.
Nu er vi der, hvor vi ikke kan lokke spillere med et projekt, som ville være klar til Superligaen næste sæson.
Hold nu op SSE er ved at køre os i afgrunden!!
Er så træt af snakken om vores plads i fødekæden.
Jeg er helt med på at vi ikke er førstevalg for nogle af de spillere vi skal ha ind.
Men i takt med vi bliver ved med at falde ned af i tabellen. Så kan vi hurtigt gå fra at være 2 valg til 3 valg for mange spillere.
Nu er vi der, hvor vi ikke kan lokke spillere med et projekt, som ville være klar til Superligaen næste sæson.
Hold nu op SSE er ved at køre os i afgrunden!!
Jeg er slet slet ikke enig. Du kan sagtens være dygtig taktisk, men en elendig leder. Det er hele pakken, man skal kigge efter i dette tilfælde, og ift., hvad AaB kan få ind, så er Mathias Ross, som jeg ser det, den med den bedste pakke samtidig med at være en leder. Som jeg skrev før, så er passion, indstilling og attitude det vigtigste som leder og det har han. Taktisk forståelse, teknik, afleveringer, overblik, styrke, hurtighed, overblik, forudseenhed kommer ofte på træningsbanen og over flere kampe (nogle har det bare) - mange af de styrker har Mathias Ross. Taktisk forståelse, har ikke noget med at være leder at gøre, men blot et led i det underordnede.Sønderhof skrev: ↑19. aug 2025, 11:27Nu er jeg ikke Jonas, men jeg ser meget fodbold. Mathias Ross har en fantastisk indstilling og attitude, som kan være med til at løfte et hold mentalt. Men det er altså ikke at forveksle med at være leder. En leder på fodboldbanen skal have en stor taktisk forståelse og være den der tager temperaturen på kampen. Den der dirigerende type med det store overblik mener jeg ikke Ross er. Han har dog et væsentligt højere niveau, end hvad vi ellers kan tiltrække, hvorfor jeg mener det er en spiller vi bør hente, hvis det er muligt. Ligeså med Højholt, selvom han heller ikke er nogen ledertype. Jeg tror dog ikke de er realistiske.Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 11:04Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertypejonas386 skrev: ↑19. aug 2025, 10:44Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.
Jeg begriber dog ikke, hvis det er rigtigt, at man kigger efter spillere der har en AaB-fortid. Vi har været nede ad den sti, og den ender blindt!
Hvis det er spillere der normalt vil være udenfor vores rækkevidde, som fx Kaufmann og Højholt, så fair nok, men det må simpelthen ikke blive et kriterie der spiller ind, som Jonas netop understreger.
Er der mere status på Pudel, end at han ikke er med i aften? Hvis han er ude i flere måneder, så skal der snart lande en ny erfaren midtstopper. Det er Jensen Abbew ikke, men han vil være en fin tilføjelse, hvis der hentes to midtstoppere.