EfB - AaB 19.08.2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dampbarn
Junior
Junior

Re: EfB - AaB 19.08.2025

Indlæg af Dampbarn » 19. aug 2025, 21:04

Der er desværre stadig nogen der ikke har indset det endnu, eller hvor alvorligt dette er.
Da jeg skrev dette inden sæsonstart:

Vi er vel der hvor målet må være overlevelse i 1. division frem for oprykning.
Truppen er så meget svagere end sidste nedrykning, og truppen/træner/sportsdirektør er ikke på plads så tæt på sæsonstart.
Tænker man skal spille som sidst i 1. division. Vi skal grave os ned og håbe på kontra mål.
Der skal findes et par fysiske spillere, som kan børle frem for poleret fodbold. Der er allerede signet et par stykker, og der skal 3-4 mere til.
Så må man bygge op over de næste år, og er økonomien til det, så kan man satse på oprykning om et par år igen.
Tænker vi skal lede efter tidligere superliga spillere eller 1. division spillere, der ikke er forløst.
Det vigtigste må dog være, at er det igennem SSE22 netværk, så skal vi takke nej, og hellere undvære spilleren. På den måde sparer vi lønkroner og ikke ender med spillere som ikke er bedre en det overskud vi har.
Så der skal ryddes op i trup og stab, og så skal man kæmpe for at holde sig i 1. division, og så må man bygge på senere.

Så kom der disse svar:

Rolig nu.

Selvom klubben udefra fremstår som ren kaos, så har vi da stadig en trup, der bør være i stand til at kæmpe med om oprykning. Pt. er truppen for smal, ja, men der kommer til at ske rigtig meget i juli og august. Vi mangler noget lederskab centralt, men det kommer, og så vil der også være spillere, som har udviklet sig efter en sæson i Superligaen, og til stadighed udvikler sig. Her tænker jeg på spillere som Kelvin John, Marc Nielsen, Bomholt, Jasson, Makolli og Noel.
Jeg tror faktisk, at Marc Nielsen og K. John får en god sæson, men vores trup og ansatte skal have mere arbejdsro og kontinuitet.

eller

Jeg synes du skal scrolle de forskellige 1. divisionstrupper igennem og se, om der reelt er nogen du vil bytte med. Det er der ikke for mit vedkommende. Måske Horsens nærmer sig AaB. Men Lyngby er totalt decimeret. Kolding fremstår ikke truende på papiret. Ej heller Esbjerg eller Hvidovre. Kommer der nogenlunde styr på det, er oprykning ikke urealistisk.

Jeg blev også kaldt grædekone sidst vi rykkede ned eller da jeg var kritisk for de handler man lavede i vintervinduet sidste sæson.

Jeg kan virkelig ikke forstå at der stadig er folk (selvom kærlighed gør blind), at de kan se noget som helst positivt i det her AaB.
Nogle vil forsvare med gode salg, MEN NU ER DER IKKE MERE AT SÆLGE AF, og talenter fra 1. division ryger ikke for 20-30 millioner.
AaB ER NU en 1. divisions klub med en 1. divisions trup. Glem alt om fortiden, og tro vi kan tiltrække alle mulige urealistiske spillere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 19. aug 2025, 21:04

jayC skrev:
19. aug 2025, 20:55
Håbløst

Helenius brænder en gigantisk chance i første halvleg
Vi har intet offensivt i kampen..

Fuck hvor er vi elendige og håbløse..

Tak til Familien Peters som virkelig har formået at køre AaB ud på røv og albuer ..
Hvordan kan Helenius brænde en gigantisk chance, når du samtidig mener vi intet har offensivt????

Jeg har ikke set kampen. Men hvis vi nu siger vi skal hente 3-4 spillere, hvor mangler vi så mest???

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:04

Hvordan at ledelsen på hvad 2 år har demonteret og fuldstændig strippet klubben og holdet for kvalitet, det er mig næsten en gåde..

Da Esbjerg rykkede ned fra suppen til 1. Div blev de altså nummer 3 og havde på det tidspunkt stadig et godt hold, det var først sæsonen efter de rykkede ned i 2. div.

Måske tager vi turen i første hug, takket være de idioter fra Hamburg

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2025, 21:05

Nå, mon ikke man kan grave noget frem, der kan redde denne klub?

Der må da være noget i 2. division, 3. Bundesliga eller u19-spillere, der ikke kan bruges i andre klubber.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. aug 2025, 21:07

Held og lykke med at få den spillertrup op af det gigantiske hul.
Forhelvede hvor er det dumt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2025, 21:07

Klaus skrev:
19. aug 2025, 21:04
jayC skrev:
Håbløst

Tak til Familien Peters som virkelig har formået at køre AaB ud på røv og albuer ..
Hvordan kan Helenius brænde en gigantisk chance, når du samtidig mener vi intet har offensivt????

Jeg har ikke set kampen. Men hvis vi nu siger vi skal hente 3-4 spillere, hvor mangler vi så mest???
3-4???
Ædruelighedens stemme

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:07

Funky skrev:
19. aug 2025, 21:01
Buzz Killington skrev:
19. aug 2025, 20:56
Vi tabte fordi dommeren er en pige
Måske lige spidsvinklet nok :D. Vi tabte af flere årsager. Manglende kvalitet er fællesnævneren, men det havde da ikke gjort noget, hvis dommeren havde slået lidt hårdere ned på eks. de hårde frispark på Bomholt.
Mest af alt tror jeg, vi taber, fordi Helenius ikke fik scoret på sin kæmpechance. Havde vi scoret første mål kunne det godt være blevet en lidt anden kamp.
Supertrist afslutning, der var nærmest intet som fungerede til sidst. Bedste spiller: John. Bare fordi han i det mindste viser noget kvalitet i sine aktioner.
Ej kom nu Funky, jeg kan godt lide din positivitet, men holdet vinder simpelthen ikke kampe, fordi de generelt på de fleste positioner er så langt under niveau.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 19. aug 2025, 21:09

Sapiens skrev:
doukas skrev:
19. aug 2025, 21:00
Tænk sig, at vi allerede i runde 7 kigger ind i en must-win kamp for ikke at blive hægtet af top 6.

Ord er nærmest overflødige.
Top 6? Tror mere vi skal kigge nedad end opad, desværre..
Fuldstændig enig. Vi skal ha fuld fokus på at skabe afstand til nedrykningsstregen. AaB er en døende patient, som klamrer sig til livet med det yderste af neglene. Spillertruppen er fuldstændig selvtillidsforladt.. alle derude, skal øjeblikkelig indse at alt fokus skal flyttes over på at undgå nedrykning. Alle tanker om oprykning og top 6 skal bankes helt ud af hovederne på dem. Hvis spillerne og staben går og tror, at vi er et meget bedre hold end de nuværende resultater viser, så kan det blive en meget grim
og ubehagelig sæson vi går i møde

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:10

Er klubben mere værd nu? Kan den sælges for mere end da den blev købt?

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 19. aug 2025, 21:11

Dampbarn skrev:
Der er desværre stadig nogen der ikke har indset det endnu, eller hvor alvorligt dette er.
Da jeg skrev dette inden sæsonstart:

Vi er vel der hvor målet må være overlevelse i 1. division frem for oprykning.
Truppen er så meget svagere end sidste nedrykning, og truppen/træner/sportsdirektør er ikke på plads så tæt på sæsonstart.
Tænker man skal spille som sidst i 1. division. Vi skal grave os ned og håbe på kontra mål.
Der skal findes et par fysiske spillere, som kan børle frem for poleret fodbold. Der er allerede signet et par stykker, og der skal 3-4 mere til.
Så må man bygge op over de næste år, og er økonomien til det, så kan man satse på oprykning om et par år igen.
Tænker vi skal lede efter tidligere superliga spillere eller 1. division spillere, der ikke er forløst.
Det vigtigste må dog være, at er det igennem SSE22 netværk, så skal vi takke nej, og hellere undvære spilleren. På den måde sparer vi lønkroner og ikke ender med spillere som ikke er bedre en det overskud vi har.
Så der skal ryddes op i trup og stab, og så skal man kæmpe for at holde sig i 1. division, og så må man bygge på senere.

Så kom der disse svar:

Rolig nu.

Selvom klubben udefra fremstår som ren kaos, så har vi da stadig en trup, der bør være i stand til at kæmpe med om oprykning. Pt. er truppen for smal, ja, men der kommer til at ske rigtig meget i juli og august. Vi mangler noget lederskab centralt, men det kommer, og så vil der også være spillere, som har udviklet sig efter en sæson i Superligaen, og til stadighed udvikler sig. Her tænker jeg på spillere som Kelvin John, Marc Nielsen, Bomholt, Jasson, Makolli og Noel.
Jeg tror faktisk, at Marc Nielsen og K. John får en god sæson, men vores trup og ansatte skal have mere arbejdsro og kontinuitet.

eller

Jeg synes du skal scrolle de forskellige 1. divisionstrupper igennem og se, om der reelt er nogen du vil bytte med. Det er der ikke for mit vedkommende. Måske Horsens nærmer sig AaB. Men Lyngby er totalt decimeret. Kolding fremstår ikke truende på papiret. Ej heller Esbjerg eller Hvidovre. Kommer der nogenlunde styr på det, er oprykning ikke urealistisk.

Jeg blev også kaldt grædekone sidst vi rykkede ned eller da jeg var kritisk for de handler man lavede i vintervinduet sidste sæson.

Jeg kan virkelig ikke forstå at der stadig er folk (selvom kærlighed gør blind), at de kan se noget som helst positivt i det her AaB.
Nogle vil forsvare med gode salg, MEN NU ER DER IKKE MERE AT SÆLGE AF, og talenter fra 1. division ryger ikke for 20-30 millioner.
AaB ER NU en 1. divisions klub med en 1. divisions trup. Glem alt om fortiden, og tro vi kan tiltrække alle mulige urealistiske spillere.
Det positive er vel, at det snart ikke kan blive værre. Eller at hvis HSV kunne overleve 7 år uden Bundesliga på programmet, så overlever AaB nok også de 3-4-5 år det vil tage, at komme tilbage til Superligaen.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 19. aug 2025, 21:11

Vi er elendige OGSÅ i dag ..
Og det værste er at man ikke kan se hvor "det" skal komme fra!
Truppen skriger på kvalitet på stort set samtlige pladser .. der er vel kun 2-3 spillere på det her hold, der kan se sig selv i spejlet i morgen....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2025, 21:12

R Rosenberg skrev:
19. aug 2025, 21:07
Klaus skrev:
jayC skrev:
Håbløst

3-4???
Flere får vi jo nok ikke.
Med Pudel ude er der ingen tvivl om at vi SKAL have en lidt mere erfaren forsvarsspiller ind der også har et vist niveau. Dernæst er det for mig helt klart at vi har et gigantisk offensivt problem. Bomholt er den eneste der kan spille en smule bold og indtil videre er det kun John der har vist en smule målfarlighed.

Så ja, hvis vi siger vi får 3, så en erfaren leder til forsvaret, og så gerne en ny Widell og Jørgensen til offensiven. Spillere der ikke er helt uprøvet men som alligevel har meget fremtid i sig, og som går forrest på banen. Det gjorde de to altså bare.
Kan det blive til 4, så så jeg maje gerne en bedre mand til venstre back, omend jeg ikke helt har opgivet Noel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:12

martinaalborg skrev:
19. aug 2025, 21:11
Truppen skriger på kvalitet på stort set samtlige pladser .. der er vel kun 2-3 spillere på det her hold, der kan se sig selv i spejlet i morgen....
Ja det er desværre sandheden at holdet nærmere mangler 8-9 forstærkninger, mod de forventede 3-4..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2025, 21:14

Sapiens skrev:
Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
Måske lige spidsvinklet nok :D. Vi tabte af flere årsager. Manglende kvalitet er fællesnævneren, men det havde da ikke gjort noget, hvis dommeren havde slået lidt hårdere ned på eks. de hårde frispark på Bomholt.
Mest af alt tror jeg, vi taber, fordi Helenius ikke fik scoret på sin kæmpechance. Havde vi scoret første mål kunne det godt være blevet en lidt anden kamp.
Supertrist afslutning, der var nærmest intet som fungerede til sidst. Bedste spiller: John. Bare fordi han i det mindste viser noget kvalitet i sine aktioner.
Ej kom nu Funky, jeg kan godt lide din positivitet, men holdet vinder simpelthen ikke kampe, fordi de generelt på de fleste positioner er så langt under niveau.
Jamen jeg er enig, manglende kvalitet er det gennemgående problem. Jeg kunne bare godt se holdet løfte sig nogle procenter, hvis det var dem, der kom foran. Sådan er psykologien i fodbold trods alt også. Og nogle få procenter mere mod dét Esbjerg-hold, vi mødte her til aften, det kunne godt have gjort en forskel. Jeg synes ikke, det var en super-oplagt sejr til Esbjerg samlet set. De havde lidt mere tur i den - jeg synes bestemt ikke, de havde meget mere kvalitet. Det var to dårlige hold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 19. aug 2025, 21:16

Klaus skrev:
jayC skrev:
Håbløst

Vi kommer ikke til at hente fire spillere! der findes ikke spillere er ordentlig kvalitet som gider at smadre deres egen karriere på at blive en del af det cirkus, det tror jeg simpelthen ikke på. Folk skriver herinde omkring at Mathias Ross ikke er en ledertype og så videre og så videre og de nævner de spillertyper der mener der skal til, men lige nu er den diskussion fuldstændig latterlig fordi der findes ingen hylde der er lav nok til de spillere vi kan få fat på lige nu
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. aug 2025, 21:17

martinaalborg skrev:
19. aug 2025, 21:11
Hvis man gør alvor i at være et boldbesiddende og højt pressende hold der spiller 4-3-3 så ved jeg snart ikke hvor jeg skal starte
Begge backs og 2 midterforsvarer (pga skade pudel)
1 ny 8er
2 nye kanter
1 - er….

Og hvis der snakkes 3 forstærkninger så er det ikke i nærheden af at være nok.
Blir satme ked og sur over den måde Sse har drevet denne klub på- men ikke mindst deres vinduer hvor de totalt har smadret klubben i atomer
Det er jo en flok amøber der render rundt uden hoved og hale i noget.
Der er vel nærmest kun noget at bygge på i
Makolli , kelvin og bomme, håpnes . De 4 er reelle startere
Resten er luft…
Så er der en Helenius der er fin og stadig en god 9er men han er for skadet til at man kan regne med ham..

Vi er strippet for kvalitet og lederskab
Flere slog ugen i dag op i banen når man skal kæmpe retur …
Vores fundament eksisterer ik

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:18

Funky skrev:
19. aug 2025, 21:14
Sapiens skrev:
Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
Jamen jeg er enig, manglende kvalitet er det gennemgående problem. Jeg kunne bare godt se holdet løfte sig nogle procenter, hvis det var dem, der kom foran. Sådan er psykologien i fodbold trods alt også. Og nogle få procenter mere mod dét Esbjerg-hold, vi mødte her til aften, det kunne godt have gjort en forskel. Jeg synes ikke, det var en super-oplagt sejr til Esbjerg samlet set. De havde lidt mere tur i den - jeg synes bestemt ikke, de havde meget mere kvalitet. Det var to dårlige hold.
Jeg kan godt købe den med at der er noget psykologisk i det, det er klart. Men vi spiller simpelthen på så lavt et niveau, at man ikke kan forvente vi vinder mange kampe og det handler grundlæggende om basis og et fundament som er pivelendigt.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 19. aug 2025, 21:18

Klaus skrev:
jayC skrev:
Håbløst

Vi havde en stor chance som Helenius header ved siden af ..

Resten af kampen var offensiven så uskarp
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 19. aug 2025, 21:18

Hanga skrev:
19. aug 2025, 21:12
R Rosenberg skrev:
Klaus skrev:
jayC skrev:
Håbløst

3-4???
Flere får vi jo nok ikke.
Med Pudel ude er der ingen tvivl om at vi SKAL have en lidt mere erfaren forsvarsspiller ind der også har et vist niveau. Dernæst er det for mig helt klart at vi har et gigantisk offensivt problem. Bomholt er den eneste der kan spille en smule bold og indtil videre er det kun John der har vist en smule målfarlighed.

Så ja, hvis vi siger vi får 3, så en erfaren leder til forsvaret, og så gerne en ny Widell og Jørgensen til offensiven. Spillere der ikke er helt uprøvet men som alligevel har meget fremtid i sig, og som går forrest på banen. Det gjorde de to altså bare.
Kan det blive til 4, så så jeg maje gerne en bedre mand til venstre back, omend jeg ikke helt har opgivet Noel.
En ny widell og ny Jørgensen, tror folk virkelig på det? Hvis vi får hentet noget, så bliver det noget lottokupon, på sidste dag inden vinduet lukker
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2025, 21:19

Så jeg rigtigt på instagram, at Esbjergs fans stod med et SSE22 Raus banner?
Det er fandme i orden.

Besvar