Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
Superliga
Superliga

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Alpa Chino » 20. aug 2025, 07:56

I dagens marked skal der bruges minimum 30 mio på spillere, for at AaB rykker op.

Kvalitet koster, og det kan de ligeså godt indse ude på Hornevej og i Hamborg.

De kan ikke rykke op med u19 spillere, og spillere til 500tkr.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2025, 07:58

Alpa Chino skrev:
20. aug 2025, 07:56
I dagens marked skal der bruges minimum 30 mio på spillere, for at AaB rykker op.

Både Hornevej og Hamburg ved det. Hornevej ved jeg ikke, men Hamburg er nok ret ligeglade.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 20. aug 2025, 08:06

Vi er ikke et godt hold pt., og vi spiller heller ikke op til holdets niveau, men det tenderer også hysteri, når folk snakker om, at det her hold kræver 7-8-9 forstærkninger.

Vi mangler 1 venstre back, 1 midterforsvarer, 1 midtbane og 1 kant. Og de skal alle sammen være til toppen af truppen.

Müller
Kallesøe - Makolli - Ny - Ny
Håpnes - Bomholt - Ny (Børsting)
John - Helenius - Ny

Det hold bør være rigeligt godt til top-6, hvis der ellers gives lidt ro til Steffen Højer. Og det må være målet for denne sæson. Hvis holdet ikke bliver forstærket, så kan jeg sagtens se den her negative spiral fortsætte, men at påstå at det ikke også handler om selvtillid er i bedste fald uvidenhed.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. aug 2025, 08:09

R Rosenberg skrev:
20. aug 2025, 07:58
Alpa Chino skrev:
20. aug 2025, 07:56

Både Hornevej og Hamburg ved det. Hornevej ved jeg ikke, men Hamburg er nok ret ligeglade.
men det er korrekt at det kun er penge der lige nu kan redde AaB - penge til 1. holdet.
det er ikke talenter det er ikke træningsmængde det er ikke ipads og analyser på træningsbanen.
det er noget så old school som "du får hvad du betaler for" og truppen er i giga mangel på kvalitet
jeg vil mene at det kun er makolli, håpnes, bomme, kelvin og helenius der har den fornødne kvalitet, og her er makolli endda ny i gamet, men der er krummer i ham.
så er der en blød mellemvare i muller, kalle, børsting, olsson og pudel.
talenter kan vi ikke satse på som kvalitet, men tæller navne som Møller, skovgaard, tcacenco, arnorsson, bonde, med i den kategori
resten så som ross, seydel, diagne, amankwah, maarup, jasson, marc n der simpelthen bare ikke er gode nok, og slet ikke til superligaen.
de har et alt for lavt bundniveau.
MEN 1. september er vi klogere. IKKE på om vi har oprykningschancer for det har vi ikke, men om vi klarer skærene.
sse skal stadig ud på røv og albuer - deres ødelæggelse er enorm. og vi er sat flere år tilbage.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 20. aug 2025, 08:15

MortenN skrev:
20. aug 2025, 07:33
Remark skrev:
20. aug 2025, 07:01
En midterforsvar

To kantspillere

En nier

Er forudsætningen for at ende i top 6 i 1.division
Hørte lige ripodsten…
Lyder umiddelbart ikke til på ydelsen at der er noget helt konkret på vej ind, han kunne
Ikke nævne rygter om hverken navn eller position
det er jo lidt morsomt som de ikke er enige på Nordjyske, igår i live kommenteringen skrev de at der forventes spillere ind allerede denne uge.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2025, 08:23

Kunji skrev:
20. aug 2025, 08:06
Vi er ikke et godt hold pt., og vi spiller heller ikke op til holdets niveau, men det tenderer også hysteri, når folk snakker om, at det her hold kræver 7-8-9 forstærkninger.

Vi mangler 1 venstre back, 1 midterforsvarer, 1 midtbane og 1 kant. Og de skal alle sammen være til toppen af truppen.

Müller
John - Helenius - Ny

Det hold bør være rigeligt godt til top-6, hvis der ellers gives lidt ro til Steffen Højer. Og det må være målet for denne sæson. Hvis holdet ikke bliver forstærket, så kan jeg sagtens se den her negative spiral fortsætte, men at påstå at det ikke også handler om selvtillid er i bedste fald uvidenhed.
Selvtillid kan ikke opveje manglende evner. Så kan du kalde det uvidenhed herfra til juleaften.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 20. aug 2025, 08:35

R Rosenberg skrev:
20. aug 2025, 08:23
Kunji skrev:
20. aug 2025, 08:06

Müller
John - Helenius - Ny

Selvtillid kan ikke opveje manglende evner. Så kan du kalde det uvidenhed herfra til juleaften.
Det står der vist heller ingen steder.

Jeg vil dog vurdere den nuværende trup er til ca. 4.-8. pladsen i 1. division, men at vi pt. spiller til 8.-12. pladsen, og den forskel drejer sig mest om manglende kontinuitet i klub, stab, spillestil samt 1 års total kaos og modgang. Der er ganske enkelt en tabermentalitet, der har fået lovet at udvikle sig de sidste 2-3 år, og pt. er holdet i et hul, som man ikke bare kan kravle op ad fra en dag til en anden, fordi SSE har flået al ryggrad ud af holdet. Det har jeg fuld tiltro til at Tuxen Boll, Møller og Højer kan bygge op igen. Jeg tror bare snildt vi kan komme på den anden side af jul, før det begynder at lysne.

Og så tror jeg i øvrigt aldrig det bliver helt godt, så længe den tyske del af SSE stadig har ejerskab.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 20. aug 2025, 08:43

Bros skrev:
20. aug 2025, 08:15
MortenN skrev:
20. aug 2025, 07:33
Remark skrev:
20. aug 2025, 07:01
En midterforsvar

To kantspillere

En nier

Er forudsætningen for at ende i top 6 i 1.division
Hørte lige ripodsten…
Lyder umiddelbart ikke til på ydelsen at der er noget helt konkret på vej ind, han kunne
Ikke nævne rygter om hverken navn eller position
det er jo lidt morsomt som de ikke er enige på Nordjyske, igår i live kommenteringen skrev de at der forventes spillere ind allerede denne uge.
Begge dele er rigtigt. Ydesen nævnte i ripodsten ikke nogen rygter (hverken konkrete eller andet) og kunne derfor ikke komme med navn eller position, men han nævnte at han forventede transfer ind i denne uge... Men det er jo desværre blevet nævnt mange gange før, hvor der har været helt stille....

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 20. aug 2025, 08:43

Horsens har regnet det ud. Det er også derfor at de giver 7,5 mio. for en forsvarspiller.

Det samme har Vejle, som ved at det koster penge at blive i Superligaen, og derfor investerer markant.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 20. aug 2025, 08:45

Med alt respekt - hvem gider til AaB af etablerede Superliga spillere? Det kan tælles på én hånd hvor mange kampe der er vundet det sidste år, SSE sejler rundt, skiftende trænere og bare generel uro! Eneste positive er den utrolige opbakning som fansene bag målet gir - DET er på Superliga niveau. Intet andet i klubben nærmer sig det!

Jeg er bange for, at selvom det er sidst i vinduet, så får vi svært ved at finde gode spillere mellem 24-32 år som vel er der man kigger. Håber virkelig de overrasker og er gode til at sælge casen, for pt ser alt dystert ud!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 20. aug 2025, 08:55

Kæft man kunne godt bruge en positiv nyhed i dag, kom med en spiller med kvalitet og erfaring der er klar allerede mod Hvidovre!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. aug 2025, 09:05

Tyskeren skrev:
20. aug 2025, 08:45
Med alt respekt - hvem gider til AaB af etablerede Superliga spillere? Det kan tælles på én hånd hvor mange kampe der er vundet det sidste år, SSE sejler rundt, skiftende trænere og bare generel uro! Eneste positive er den utrolige opbakning som fansene bag målet gir - DET er på Superliga niveau. Intet andet i klubben nærmer sig det!

Jeg er bange for, at selvom det er sidst i vinduet, så får vi svært ved at finde gode spillere mellem 24-32 år som vel er der man kigger. Håber virkelig de overrasker og er gode til at sælge casen, for pt ser alt dystert ud!
Enig, det er jo ikke bare lige tilbage til Superligaen. Det er MINDST to år i første division med dårlige eksponeringer og at spille på lavere niveau. VI begynder nok at være så langt henne kombineret med shitshowet på banen, at de der for gode til 1. div spillere ikke kommer. Horsens har selvfølgelig lavet satsningen og bare skruet op og det har gjort meget, men jeg tvivler på SSE vil lade vores sportslige sektor skrue signifikant op for pengepungen til at man kan lave et sats.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 20. aug 2025, 09:29

Der skal til at ske noget nu. Det føles ekstremt ulideligt lige nu, at man kigger på de sidste par kampe, en langtidsskade til Pudel og ingen tilføjelser til truppen. Håbet om at man kan vende det her svinder ind dag for dag, og vi bliver nødt til at få en hel delegation af spillere ind for at vende det her. Jeg glæder mig til at høre nogle udmeldinger fra Hornevej og særligt fra John Møller når han starter ifht hvad man konkret har tænkt sig at gøre for at vende den synkende skude. For 2 år siden troede vi at vi havde ramt et lavpunkt, men baren flyttes bare ned af for hver runde der spilles.

Nyheder, nu!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2025, 10:33

Men alle hold i 1. division, som har aspirationer om oprykning, vil jo gerne have fat i de "samme" spillere - dem der, der er gode nok til superliga, men er okay med en sæson i 1. division.

Det gælder så især Horsens og Lyngby, men også Hvidovre og Kolding. Og så selvfølgelig os selv.

Var jeg spilleren uden veneration for nogle af holdene, ville jeg nok kigge på, hvem der har størst sandsynlighed for så reelt at rykke op, samt hvem der kan give den bedste økonomiske pakke. Og kan de to endda kombineres, så er valget nok ikke så svært.

Det efterlader jo AaB som ikke bare længere nede i Tuxens omtalte fødekæde end udlandet eller superligaen, men også reelt længere nede end 2-3-4-5 hold i 1. division.

Hertil kommer så hele det shitshow AaB er som klub. Det virker nok heller ikke just tillokkende.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 20. aug 2025, 10:43

De spillere vi ender med at få, bliver lidt ligesom i folkeskolen når der skulle vælges hold, og der kun stod én tilbage som ingen gad at vælge og personen så blev sat på det hold som skulle vælge sidst.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 20. aug 2025, 10:54

JOW der er meget lidt positivt at sige, og har været sådan længe, MEN....
AaB er pt. en 1. divisionsklub, og det er sådan det er, men nu må den vilde negativitet også forstumme for en tid, for orker ikke at høre mere negativt om det.

For vi har nogle unge spillere der er gode nok til 1. div. Nogle kan endda tage nogle nøk op i deres udvikling - Det tager bare tid. Bomholt, V. Møller, Bonde, Skovgaard og nogle få andre har jeg tro nok skal vise sig gode for AaB - Jeg er meget positivt stemt over for Tuxen,
Steffen og kommende sportsdirektør, så det skal nok blive bedre. Så jeg ser gerne man støtter op om AaB og spillerne samt trænerteamet. (De er uden skyld i det lort andre har lavet)

Så kan man være vrisne overfor SSE, men så kan folk der er det, gå over i SSE tråden og skændes der, mens vi andre her kan se frem til forhåbentlig gode indkøb - Og se frem til første hjemmebanesejr i et år på fredag - Vi ses på stadion - Forza AaB.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 20. aug 2025, 11:24

Nogen der har et bud på hvor mange transfermidler der er tilrådighed?
Ydesen snakkede tidligere om at SSE22 har hævet lønbudgettet fra 20 millioner til 27,5 millioner?
I hvilket leje er AaB i lige her og nu?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 20. aug 2025, 11:37

Bugatti1 skrev:
20. aug 2025, 10:54
JOW der er meget lidt positivt at sige, og har været sådan længe, MEN....
AaB er pt. en 1. divisionsklub, og det er sådan det er, men nu må den vilde negativitet også forstumme for en tid, for orker ikke at høre mere negativt om det.

For vi har nogle unge spillere der er gode nok til 1. div. Nogle kan endda tage nogle nøk op i deres udvikling - Det tager bare tid. Bomholt, V. Møller, Bonde, Skovgaard og nogle få andre har jeg tro nok skal vise sig gode for AaB - Jeg er meget positivt stemt over for Tuxen,
Steffen og kommende sportsdirektør, så det skal nok blive bedre. Så jeg ser gerne man støtter op om AaB og spillerne samt trænerteamet. (De er uden skyld i det lort andre har lavet)

Så kan man være vrisne overfor SSE, men så kan folk der er det, gå over i SSE tråden og skændes der, mens vi andre her kan se frem til forhåbentlig gode indkøb - Og se frem til første hjemmebanesejr i et år på fredag - Vi ses på stadion - Forza AaB.
Det er vel svært at lade den negative kritik forstumme, når det den egentlig bare gør, er at opridse fakta.

- Ingen er ude efter Tuxen Boll, Højer eller Møller. Alle ved, at de gør deres yderste, men bagtæppet er alt andet end kønt.
- Naturligvis er de unge spillere gode nok til 1. division. Lige nu er de gode nok til en 9. plads i 1. division.
- Og at inddrage SSE i en transfertråd er helt naturligt, alt den stund at det er den flok amatører der har gjort, at AaB er et sted hvor man som klub er mindre attraktiv end Horsens, Kolding og Lyngby.

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 20. aug 2025, 11:43

Kasper skrev:
20. aug 2025, 11:24
Ydesen snakkede tidligere om at SSE22 har hævet lønbudgettet fra 20 millioner til 27,5 millioner?
Jeg tror det var Barsøe der i en liveblog skrev, at der var bevilget et markant beløb til transfers, uden dog at sætte konkrete tal på. Og jeg mener det var i samme liveblog han nævnte at AaB havde is nok i maven til at vente helt til 23.59 for at få den/de rigtige ind.

Men når man ser hvad en profil fra 1. division bliver solgt for, så er det vel fair at formode at det mest realistiske nok er lejeaftaler for resten af sæsonen, fremfor egentlige køb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. aug 2025, 12:05

MarkyMark skrev:
20. aug 2025, 11:43
Kasper skrev:
20. aug 2025, 11:24
Jeg tror det var Barsøe der i en liveblog skrev, at der var bevilget et markant beløb til transfers, uden dog at sætte konkrete tal på. Og jeg mener det var i samme liveblog han nævnte at AaB havde is nok i maven til at vente helt til 23.59 for at få den/de rigtige ind.

Men når man ser hvad en profil fra 1. division bliver solgt for, så er det vel fair at formode at det mest realistiske nok er lejeaftaler for resten af sæsonen, fremfor egentlige køb.
Lejeaftaler kan blive et nødvendigt onde hvis det er eneste vej til at sikre de 3-4 spillere af ordentlig kvalitet som vi har brug for. Men jeg håber godt nok på mere permanente løsninger. Dels fordi vores track record med de her lejeaftaler er elendig, og dels fordi vi gerne skal i en proces hvor alt vi gør er med langsigtet udvikling for øje. Vi har brug for at få nogle spillere ind der kan udgøre rygraden på holdet i mere end én sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar