Ron Paul skrev: ↑20. aug 2025, 15:20
Hovedet skrev: ↑20. aug 2025, 15:10
Den officielle målsætning for denne sæson er oprykning til Superligaen. Det er med andre ord
denne målsætning, som ejerkreds, ledelse og bestyrelsen skal stå på mål for. Og som skal have
konsekvenser for samme, såfremt den ikke opfyldes.
Der er ikke tale om en kreds af frivillige indsjæle, der bruger deres fritid på det her; hvis nogle skulle være i tvivl om dette forhold, så tag et flygtigt kig på klubbens personaleudgifter og tildeling af bonusser i 2024 - og sammenlign dette med spillerlønninger!
Dertil kommer, at der er tale om en målsætning, som repræsenterer det lavest tænkelige ambitionsniveau for en klub af AaBs størrelse. Nøjagtigt som sidste års målsætning var det. Og det er ingen formildende omstændighed, at 20. maj er blevet til 20. august. Det er tværtimod en særdeles
skærpende omstændighed.
Med andre ord: Ledelse, bestyrelse og ejerkreds har siger og skriver 11 dage til at skabe en trup, der i maj 2026 befinder sig i 1. divisions top to. Alternativt små 9 måneder eller mindre til surfe rundt på Jobnet og Jobindex.
Nu spørger jeg, da efterhånden flere har skrevet det, og jeg ikke har kunnet finde det. Hvor er det udmeldt, at målsætningen i denne sæson er oprykning til superligaen?
Den officielle udmelding om målsætningen er vist "hurtigst muligt", men den er jo til fri fortolkning. Kan betyde alt fra den her sæson til om 10 år når vi har været nede og vende i 3. division.
Jan Peters udtalte dette i forbindelse med offentliggørelsen af hans udtræden af bestyrelsen: "Den klare ambition må nu være at rette fokus mod den sportslige udvikling, så vi står bedst muligt rustet til den første turneringskamp i juli, hvor målet må være klart: at bringe AaB tilbage til 3F Superligaen, slutter Jan Peters."
Den tolker jeg som, at målet er oprykning efter den her sæson, men eftersom jeg tror at SSE22 er bedøvende ligeglad med i hvilken liga AaB spiller i, så ligger jeg ikke meget i det citat.