Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 12:08

OrkSatme skrev:
21. aug 2025, 12:03
Lucas Andersen træner med truppen i dag
Tjae, han skal vel også holde sig i gang. Nu hvor sæsonen er begyndt de fleste steder går det ikke rigtigt at møde op i ferieform, hvis man har ambitioner om en kontrakt. Han påstår dog selv at det ikke er en mulighed, så det handler vel mest om at vi er tættest på. Jeg vil i øvrigt ikke blive overrasket, hvis han ender med at trække stikket.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. aug 2025, 12:16

OrkSatme skrev:
21. aug 2025, 12:03
Lucas Andersen træner med truppen i dag
Overraskende, med tanke på hans egne udmeldinger om, hvordan han også havde følelser i klemme i fht at vende tilbage til AaB efter hans seneste exit. Det kan da være, der i det mindste kan være lidt fredsslutning i, at han kan få lov at træne med. Måske han også selv lige vil sondere, hvad der egentlig foregår derude, hvis hans plan A om et nyt udlandseventyr ikke bliver til noget?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 21. aug 2025, 12:17

Få nu sagt undskyld til Lucas og få ham til AaB, hvor han hører hjemme.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Vestergaard
Miniput
Miniput

Indlæg af Vestergaard » 21. aug 2025, 12:21

Kunne Chilufya fra FCM på en lejeaftale være en mulighed? Tror han ville være god på den ene kant, hurtig, målsøgende og udfordrende. Spørgsmålet er om det er realistisk.

Så savner vi virkelig en type som oliver abildgaard til at styre den centrale midtbane. Hvem derkan være relevant ved jeg ikke.

Og så gerne en erfaren midtstopper, foreksempel han islændingen der rygtes. Så tror jeg på top 4 😎

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 21. aug 2025, 12:21

Kasper skrev:
21. aug 2025, 12:17
Præcis! Jeg skal sgu nok give den undskyldning hvis MTB synes det er lidt svært at få sagt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. aug 2025, 12:47

haghdk skrev:
21. aug 2025, 12:21
Kasper skrev:
21. aug 2025, 12:17
Præcis! Jeg skal sgu nok give den undskyldning hvis MTB synes det er lidt svært at få sagt.
Ydesen har tidligere rapporteret, at MTB HAR forsøgt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 21. aug 2025, 12:48

Jeg er vild med Lucas Andersen, men helt ærligt, i en 4-3-3 uden en 10'er, hvor skal vi så gøre af ham?

Han har ikke længere det, der skal til, for at spille fløj. Det så vi sidst han var i 1. Division.
Synes sjældent han fungerede som 8'er. Jeg ville ønske, han kunne lave en Rasmus Falk på den plads.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 21. aug 2025, 12:53

Rolf Engels skrev:
21. aug 2025, 12:48
Jeg er vild med Lucas Andersen, men helt ærligt, i en 4-3-3 uden en 10'er, hvor skal vi så gøre af ham?

Han har ikke længere det, der skal til, for at spille fløj. Det så vi sidst han var i 1. Division.
Synes sjældent han fungerede som 8'er. Jeg ville ønske, han kunne lave en Rasmus Falk på den plads.
Han skal være 8er…
Højer vil gerne være meget mere bold besiddende og kunne sætte hurtigere i gang når vi erobrer
Blir svært at finde en dygtigere på bolden end Lucas i 1. Div.
Bomholt - håpnes - Lucas
Ny kant - onugha - kelvin.
Kelvin i samme side om Lucas ville være fantastisk
Kelvin arbejder også retur

MEN jeg mener oprigtigt at AaB tog sig bedre ud i en 4-2-3-1 og der kunne han være 10er - det er så noget helt andet

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 13:00

Jeg forstår simpelthen ikke at folk herinde kan glemme så hurtigt. Lucas kunne ikke engang etablere sig på holdet sidst vi var i 1. division, og når han endelig spillede leverede han på ingen måder varen, og lignede ikke en spiller med niveau til 1. division. Jeg forstår ikke i tror, at Lucas kan pludselig kan præstere når bare han kommer ind på et hold med ringere spillere og mindre samhørighed end da han var her sidst.

Og han skal da aldrig ned som 8'er. Førsteberøringerne og afleveringerne er der ikke længere, og de defensive kvaliteter har aldrig været der.

Ærlig talt, så tror jeg vi skal være taknemmelige for, at Lucas selv takker nej. Det er sådan et skifte der er dømt til at ødelægge Lucas' renomé i AaB, på samme måde som Kasper Kusk, Thelander og Helenius eller for den sags skyld Hamrén. Vi lider nok i forvejen. Ingen grund til at gøre det værre ved at dræbe forholdet til alle vores gamle helte..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2025, 13:07

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 13:00
Jeg forstår simpelthen ikke at folk herinde kan glemme så hurtigt. Lucas kunne ikke engang etablere sig på holdet sidst vi var i 1. division, og når han endelig spillede leverede han på ingen måder varen, og lignede ikke en spiller med niveau til 1. division. Jeg forstår ikke i tror, at Lucas kan pludselig kan præstere når bare han kommer ind på et hold med ringere spillere og mindre samhørighed end da han var her sidst.

Og han skal da aldrig ned som 8'er. Førsteberøringerne og afleveringerne er der ikke længere, og de defensive kvaliteter har aldrig været der.

Ærlig talt, så tror jeg vi skal være taknemmelige for, at Lucas selv takker nej. Det er sådan et skifte der er dømt til at ødelægge Lucas' renomé i AaB, på samme måde som Kasper Kusk, Thelander og Helenius eller for den sags skyld Hamrén. Vi lider nok i forvejen. Ingen grund til at gøre det værre ved at dræbe forholdet til alle vores gamle helte..
Det kan jeg da belyse en smule. Det handler nok delvist om at han efterfølgende gik ind præsterede i Championship, en række som ligger et godt stykke over suppen.

Det kan selvfølgelig være han er faldet af på den siden, men jeg kan ikke se nogen god grund til at tro hans præstationer i 1.div var udtryk for hans daværende niveau.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 21. aug 2025, 13:10

jonas386 skrev:

Jeg var heller ikke helt tilfreds med ham sidst, men det sidste af hans tid var han vel bænket pga at tyskerne ville fryse ham ud af klubben
Synes i øvrigt du glemmer fuldstændig hvem der render rundt på vores 8'ere nu. Frederik Børsting og Andres Jasson, de to kaptajner fra seneste kamp. Alt imens vi har en træner der snakker om possesion.
Hvis de to nogensinde skal have succes derinde, så skal vi spille bolden over dem og så skal de vinde andenbolde. Det er ren selvmord at spille dem.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. aug 2025, 13:10

jonas386 skrev:

Jeg er selv ret uafklaret ift Lucas i denne omgang, men du kan jo tilskrive samtlige spillere der har været her de senere år den samme kritik som Lucas. Se bare Kasper Høgh, eller Bakiz. Da de kom væk fra AaB skete der også noget med deres niveau. Har vi overhovedet haft andre end Widell og Jørgensen der har præsteret godt i de seneste 3 sæsoner (og de to herrer havde godt nok også indimellem nogle gevaldige udsving i niveau, med Jørgensen der brændte nogle kæmpe chancer)?

Spørgsmålet er om problemet var/er Lucas, eller om problemet er AaB. Jeg synes der tegner sig et mønster af det måske ikke så meget har været de enkelte spillere der har været på Hornevej, som det har været noget gennemgående i klubben. Og nej, måske skal vi ikke hente Lucas, fordi han ikke længere har niveau. Men det er efterhånden ikke nemt at se hvilke spillere der vil kunne gå ind og levere på vores hold, for det virker næsten umuligt for alle der kommer hertil.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 21. aug 2025, 13:15

Vestergaard skrev:
Kunne Chilufya fra FCM på en lejeaftale være en mulighed? Tror han ville være god på den ene kant, hurtig, målsøgende og udfordrende. Spørgsmålet er om det er realistisk.

Så savner vi virkelig en type som oliver abildgaard til at styre den centrale midtbane. Hvem derkan være relevant ved jeg ikke.

Og så gerne en erfaren midtstopper, foreksempel han islændingen der rygtes. Så tror jeg på top 4 😎
Fedt bud med Chilufya. Kunne sagtens bruges. Mon ikke FCM’s europæiske togt gør at de vil holde fast i en vild bred trup.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 21. aug 2025, 13:26

R Rosenberg skrev:
21. aug 2025, 11:28
BoT skrev:
21. aug 2025, 11:17
Fremfor navne, synes jeg det er mere interessant at diskutere kompetencer. Altså hvad er det, vores hold mangler på hvilke pladser? I den sammenhæng kan jeg fx. godt være i tvivl om, om det er en stationær boksangriber, vi skal bruge mange af vores relativt få midler på.

Min prioriteringsliste ser således ud:

Need to have:
En erfaren forsvarsgeneral
En kantspiller med fart og kreativitet
En fysisk og defensivt stærk 6'er

Nice to have:
En kreativ og hurtig kant, som også kan spille helt på top
En solid midterforsvarer
En venstreback

Jeg er dog også overbevist om, at henter vi tre kvalitetsspillere på need to have-listen, vil det kunne smitte så meget af på hele holdet, at vi kan komme med i oprykningsspillet. Bedre er vores konkurrenter altså ikke!
Jeg er enig. Især din need to have er spot on.

En målmand ligger for mig lige i krydsfeltet mellem de to kategorier, men det kommer AaB ikke til at røre ved.

En angriber med mål i støvlerne ville også være nice to have, men for min skyld gerne et lejemål på den position.
Nice to have-listen kunne jo reelt set være RIGTIG lang. Min hovedpointe er vel bare, at vi skal starte med at bruge vores budget på need to have. Er der så noget til overs, kan vi begynde at fylde op. Fx med Lucas Andersen, der kompetencemæssigt slet ikke i mine øjne udfylder et skrigende behov.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 21. aug 2025, 13:26

Jimmy1 skrev:
21. aug 2025, 13:15
Vestergaard skrev:

Fedt bud med Chilufya. Kunne sagtens bruges. Mon ikke FCM’s europæiske togt gør at de vil holde fast i en vild bred trup.
Og så dog...

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... exit-i-fcm

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 13:28

Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 13:07
Det kan selvfølgelig være han er faldet af på den siden, men jeg kan ikke se nogen god grund til at tro hans præstationer i 1.div var udtryk for hans daværende niveau.

Hvis ikke hans præstationer siden pokalfinalen i 2020 er et udtryk for hans niveau, så ved jeg snart ikke hvad der er. Det er da rigtigt han havde en god start i QPR, men af de highlights jeg har fået set, er det ikke de "sædvanlige" spidskompetencer der kommer i spil såsom den vanvittige førsteberøring, de perfekt tempererede afleveringer eller evnen til at sætte 1-2 mand med en enkelt berøring. Der er nok også en grund til han har haft svært ved at få spilletid, og ikke har kunne levere det store antal mål/assists efter den første halvsæson.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 13:31

Frygah skrev:
21. aug 2025, 13:10
jonas386 skrev:

Jeg er selv ret uafklaret ift Lucas i denne omgang, men du kan jo tilskrive samtlige spillere der har været her de senere år den samme kritik som Lucas. Se bare Kasper Høgh, eller Bakiz. Da de kom væk fra AaB skete der også noget med deres niveau. Har vi overhovedet haft andre end Widell og Jørgensen der har præsteret godt i de seneste 3 sæsoner (og de to herrer havde godt nok også indimellem nogle gevaldige udsving i niveau, med Jørgensen der brændte nogle kæmpe chancer)?

Spørgsmålet er om problemet var/er Lucas, eller om problemet er AaB. Jeg synes der tegner sig et mønster af det måske ikke så meget har været de enkelte spillere der har været på Hornevej, som det har været noget gennemgående i klubben. Og nej, måske skal vi ikke hente Lucas, fordi han ikke længere har niveau. Men det er efterhånden ikke nemt at se hvilke spillere der vil kunne gå ind og levere på vores hold, for det virker næsten umuligt for alle der kommer hertil.
Hvis det bare var et spørgsmål om tiden i 1. division, og ikke hele perioden efter den første skade i pokalfinalen imod SønderjyskE (2020).. Det var helt basale ting som tæmninger, afleveringer uden kræft og langsomme reaktioner. Alt det der gjorde Lucas til en helt speciel spiller forsvandt med de to store skadesperioder. Jeg kan ikke se det ender godt at tilknytte ham igen. Også fordi han ikke skal være i truppen for at være marginalspiller. Det er for uværdigt imo.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2025, 14:07

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 13:28
Buzz Killington skrev:

Hvis ikke hans præstationer siden pokalfinalen i 2020 er et udtryk for hans niveau, så ved jeg snart ikke hvad der er. Det er da rigtigt han havde en god start i QPR, men af de highlights jeg har fået set, er det ikke de "sædvanlige" spidskompetencer der kommer i spil såsom den vanvittige førsteberøring, de perfekt tempererede afleveringer eller evnen til at sætte 1-2 mand med en enkelt berøring. Der er nok også en grund til han har haft svært ved at få spilletid, og ikke har kunne levere det store antal mål/assists efter den første halvsæson.
Så så Jonas. De målstolper fra dit første indlæg står altså helt fint hvor de er, så lad dem nu stå. Jeg skrev ikke "siden 2020". Jeg skrev, parafraseret, at du ikke kan drage endelige konklusioner på hans præstationer i 1. div., når datagrundlaget viser, at han nu faktisk havde fremgang efterfølgende i en langt, langt stærkere liga.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:20

Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 14:07
jonas386 skrev:
21. aug 2025, 13:28
Buzz Killington skrev:

Så så Jonas. De målstolper fra dit første indlæg står altså helt fint hvor de er, så lad dem nu stå. Jeg skrev ikke "siden 2020". Jeg skrev, parafraseret, at du ikke kan drage endelige konklusioner på hans præstationer i 1. div., når datagrundlaget viser, at han nu faktisk havde fremgang efterfølgende i en langt, langt stærkere liga.
Det gør næppe argumentet svagere at inkludere yderligere 2-3 sæsoner. Der er jo ikke bare tale om en enkelt ærgerlig halvsæson på et uharmonisk hold, men flere år.

Har du set Lucas spille for QPR? Er teknikken og overblikket kommet tilbage? Er der kommet kraft tilbage i afleveringer og afslutninger?

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 21. aug 2025, 14:21

Der er ingen tvivl om at Lucas Andersen kan hjælpe AaB. Han har kvalitet på bolden, hvilket ingen i den nuværende trup udpræget har vist indtil videre i denne sæson. Måske Bomholt og Valdemar Møller har potentiale og er typer der har kvalitet på bolden, men det ville hjælpe dem ekstremt meget hvis de kunne læne sig mere op af en spiller som Lucas Andersen.

Det er fint nogle brugere mener at han ikke har niveau til 1. division, men så er man jo helt helt væk fra vinduet. Man bør overveje om den slags takes overhovedet har niveau til det her forum.

Jeg ville klappe i mine hænder hvis vi skriver med Lucas, vi skal til at have nogle spillere med kvalitet ind nu, hvis det her ikke skal gå helt i dammen.

Besvar