Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:22

bonanza skrev:
21. aug 2025, 14:21
Der er ingen tvivl om at Lucas Andersen kan hjælpe AaB. Han har kvalitet på bolden, hvilket ingen i den nuværende trup udpræget har vist indtil videre i denne sæson. Måske Bomholt og Valdemar Møller har potentiale og er typer der har kvalitet på bolden, men det ville hjælpe dem ekstremt meget hvis de kunne læne sig mere op af en spiller som Lucas Andersen.

Det er fint nogle brugere mener at han ikke har niveau til 1. division, men så er man jo helt helt væk fra vinduet. Man bør overveje om den slags takes overhovedet har niveau til det her forum.

Jeg ville klappe i mine hænder hvis vi skriver med Lucas, vi skal til at have nogle spillere ind nu, hvis det her ikke skal gå helt i dammen.
Hvis man ikke har set ham spille for AaB siden pokalfinalen I 20', så kan du da helt sikkert have en pointe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 21. aug 2025, 14:27

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:22
bonanza skrev:
Der er ingen tvivl om at Lucas Andersen kan hjælpe AaB. Han har kvalitet på bolden, hvilket ingen i den nuværende trup udpræget har vist indtil videre i denne sæson. Måske Bomholt og Valdemar Møller har potentiale og er typer der har kvalitet på bolden, men det ville hjælpe dem ekstremt meget hvis de kunne læne sig mere op af en spiller som Lucas Andersen.

Det er fint nogle brugere mener at han ikke har niveau til 1. division, men så er man jo helt helt væk fra vinduet. Man bør overveje om den slags takes overhovedet har niveau til det her forum.

Jeg ville klappe i mine hænder hvis vi skriver med Lucas, vi skal til at have nogle spillere ind nu, hvis det her ikke skal gå helt i dammen.
Hvis man ikke har set ham spille for AaB siden pokalfinalen I 20', så kan du da helt sikkert have en pointe.
Så er det godt jeg har set en masse QPR kampe i sidste sæson og forrige. Du skal finde nogle bedre argumenter end at han ikke så god ud som balance spiller, i et konservativt Hiljemark system, for en klub på vej ind i en dyb krise og med en halv stab og et ejerskab der prøvede ihærdigt at få ham til at smutte.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. aug 2025, 14:33

jonas386 skrev:
bonanza skrev:

Har du set AaB spille siden pokalfinalen 2020?
At du ikke mener, at Lucas kan forstærke det shitshow vi har pt., er jo helt til grin.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:35

bonanza skrev:
21. aug 2025, 14:27
jonas386 skrev:
bonanza skrev:

Så er det godt jeg har set en masse QPR kampe i sidste sæson og forrige. Du skal finde nogle bedre argumenter end at han ikke så god ud som balance spiller, i et konservativt Hiljemark system, for en klub på vej ind i en dyb krise og med en halv stab og et ejerskab der prøvede ihærdigt at få ham til at smutte.
Men han fungerede jo heller ikke under Lars Friis eller Hamren. Cifuentes brugte ham heller ikke super meget i de kampe han havde ham til rådighed, men det kan selvfølgelig forklares med skadesoverlap og ind/ud af genoptræning. Hiljemark var ikke træner siden 2020.

Men okay, hvis forklaringen er at holdet ikke fungerede, at medspillerne ikke kunne få det til at køre og at Lucas (blandt andre) led under det forkerte system, hvad er argumentet så for at det skulle fungere nu? Er det medspillerne der er bedre? Systemet der passer bedre til hans stil? Noget tredje?

Er førsteberøringerne tilbage på niveau? Overblikket? Kraften tilbage i afleveringer og afslutninger?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2025, 14:37

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:20
Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 14:07
jonas386 skrev:
21. aug 2025, 13:28
Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 13:07
Det kan selvfølgelig være han er faldet af på den siden, men jeg kan ikke se nogen god grund til at tro hans præstationer i 1.div var udtryk for hans daværende niveau.

Hvis ikke hans præstationer siden pokalfinalen i 2020 er et udtryk for hans niveau, så ved jeg snart ikke hvad der er. Det er da rigtigt han havde en god start i QPR, men af de highlights jeg har fået set, er det ikke de "sædvanlige" spidskompetencer der kommer i spil såsom den vanvittige førsteberøring, de perfekt tempererede afleveringer eller evnen til at sætte 1-2 mand med en enkelt berøring. Der er nok også en grund til han har haft svært ved at få spilletid, og ikke har kunne levere det store antal mål/assists efter den første halvsæson.
Så så Jonas. De målstolper fra dit første indlæg står altså helt fint hvor de er, så lad dem nu stå. Jeg skrev ikke "siden 2020". Jeg skrev, parafraseret, at du ikke kan drage endelige konklusioner på hans præstationer i 1. div., når datagrundlaget viser, at han nu faktisk havde fremgang efterfølgende i en langt, langt stærkere liga.
Det gør næppe argumentet svagere at inkludere yderligere 2-3 sæsoner. Der er jo ikke bare tale om en enkelt ærgerlig halvsæson på et uharmonisk hold, men flere år.

Har du set Lucas spille for QPR? Er teknikken og overblikket kommet tilbage? Er der kommet kraft tilbage i afleveringer og afslutninger?
C'mon Jonas. Du ved hvad du gjorde. /out
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:38

Brodernumsi skrev:
21. aug 2025, 14:33
jonas386 skrev:
bonanza skrev:

At du ikke mener, at Lucas kan forstærke det shitshow vi har pt., er jo helt til grin.
Ja det har jeg. Herunder har jeg set masser af kampe hvor Lucas Andersen intet havde at lave på banen, og hvor det var tydeligt han ikke længere fodboldmæssigt kunne følge med. Lucas var en del af det hold der rykkede ned, og en del af det hold der spillede som død og helvede i 1. division. Dengang havde vi spiller for spiller en noget bedre start-11'er end nu.

Hvad er argumentet for at Lucas skulle fungere bedre med ringere medspillere, hvis argumentet for det ikke fungerede sidst var at holdet heller ikke gjorde det. Der er vel ingen herinde der påstår det nuværende hold fungerer..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 21. aug 2025, 14:40

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:35
bonanza skrev:
21. aug 2025, 14:27
jonas386 skrev:
bonanza skrev:

Men han fungerede jo heller ikke under Lars Friis eller Hamren. Cifuentes brugte ham heller ikke super meget i de kampe han havde ham til rådighed, men det kan selvfølgelig forklares med skadesoverlap og ind/ud af genoptræning. Hiljemark var ikke træner siden 2020.

Men okay, hvis forklaringen er at holdet ikke fungerede, at medspillerne ikke kunne få det til at køre og at Lucas (blandt andre) led under det forkerte system, hvad er argumentet så for at det skulle fungere nu? Er det medspillerne der er bedre? Systemet der passer bedre til hans stil? Noget tredje?

Er førsteberøringerne tilbage på niveau? Overblikket? Kraften tilbage i afleveringer og afslutninger?
Når cifuentes efterfølgende henter ham til qpr, så handlede det nok ikke om hans niveau. I vores forfatning lige nu, så vil Lucas pynte gevaldigt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:41

Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 14:37
jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:20
Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 14:07
jonas386 skrev:
21. aug 2025, 13:28
Buzz Killington skrev:
21. aug 2025, 13:07
Det kan selvfølgelig være han er faldet af på den siden, men jeg kan ikke se nogen god grund til at tro hans præstationer i 1.div var udtryk for hans daværende niveau.

Hvis ikke hans præstationer siden pokalfinalen i 2020 er et udtryk for hans niveau, så ved jeg snart ikke hvad der er. Det er da rigtigt han havde en god start i QPR, men af de highlights jeg har fået set, er det ikke de "sædvanlige" spidskompetencer der kommer i spil såsom den vanvittige førsteberøring, de perfekt tempererede afleveringer eller evnen til at sætte 1-2 mand med en enkelt berøring. Der er nok også en grund til han har haft svært ved at få spilletid, og ikke har kunne levere det store antal mål/assists efter den første halvsæson.
Så så Jonas. De målstolper fra dit første indlæg står altså helt fint hvor de er, så lad dem nu stå. Jeg skrev ikke "siden 2020". Jeg skrev, parafraseret, at du ikke kan drage endelige konklusioner på hans præstationer i 1. div., når datagrundlaget viser, at han nu faktisk havde fremgang efterfølgende i en langt, langt stærkere liga.
Det gør næppe argumentet svagere at inkludere yderligere 2-3 sæsoner. Der er jo ikke bare tale om en enkelt ærgerlig halvsæson på et uharmonisk hold, men flere år.

Har du set Lucas spille for QPR? Er teknikken og overblikket kommet tilbage? Er der kommet kraft tilbage i afleveringer og afslutninger?
C'mon Jonas. Du ved hvad du gjorde. /out
Jeg aner ikke hvad du snakker om. Jeg har ikke set ham i QPR, men kan konstatere at han røg lidt ind og ud af holdet efter en fin start. Derfor har jeg kun perioden hvor han har været hos os at sammenligne med, og jeg kan jo godt se med mine løgnagtige øjne, at det ikke kun var et spørgsmål om 1. division og et hold der ikke fungerede. Det understreges jo netop af, at han slet ikke har været den samme fodboldspiller siden pokalfinalen i 20', og at præstationerne i 1. division ikke var tilfældigt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 14:46

RicoBR02 skrev:
21. aug 2025, 14:40
Når cifuentes efterfølgende henter ham til qpr, så handlede det nok ikke om hans niveau. I vores forfatning lige nu, så vil Lucas pynte gevaldigt
Cifuentes hentede ham næppe som en profil til et hold i evig nedtur.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. aug 2025, 14:54

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:38
Brodernumsi skrev:
21. aug 2025, 14:33
jonas386 skrev:
bonanza skrev:

Ja det har jeg. Herunder har jeg set masser af kampe hvor Lucas Andersen intet havde at lave på banen, og hvor det var tydeligt han ikke længere fodboldmæssigt kunne følge med. Lucas var en del af det hold der rykkede ned, og en del af det hold der spillede som død og helvede i 1. division. Dengang havde vi spiller for spiller en noget bedre start-11'er end nu.

Hvad er argumentet for at Lucas skulle fungere bedre med ringere medspillere, hvis argumentet for det ikke fungerede sidst var at holdet heller ikke gjorde det. Der er vel ingen herinde der påstår det nuværende hold fungerer..
Fint du har tiltro til, at vores sportslige ledelse, kan finde spillere, der er bedre end Lucas, men jeg er bekymret, meget bekymret.

Hvis Lucas kunne tilgive klubben, ville jeg tage imod det med kyshånd, men jeg tror desværre, at den bro er brændt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 21. aug 2025, 14:59

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 14:46
RicoBR02 skrev:
Skal du ikke ud og kaste æg på hans hjem? Magen til deformation skal man satme lede længe efter.

Du har set Lucas Andersen spille i 1. division, på et hold der var kraftigt underpræsterende som balancespiller for første gang i mandens karrierer og det får dig til at konkludere at AaB ikke kan bruge Lucas her og nu. Det er lige til den lukkede.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 21. aug 2025, 15:01

Nå, mens Lucas Andersen åbenbart hidser nogen op ;) , så må vi endeligt konstatere, at Mathias Ross kan streges:

https://bold.dk/fodbold/stillinger/engl ... l-plymouth

Red0Fox0Dk
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Erik Bo

Indlæg af Red0Fox0Dk » 21. aug 2025, 15:02

Ifølge Nordjyske jagter vi Hjörtur Hermannsson og German Onugkha, det ville være vildt hvis de kan lande dem

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2025, 15:05

bonanza skrev:
21. aug 2025, 14:59
jonas386 skrev:
RicoBR02 skrev:
Skal du ikke ud og kaste æg på hans hjem? Magen til deformation skal man satme lede længe efter.

Du har set Lucas Andersen spille i 1. division, på et hold der var kraftigt underpræsterende som balancespiller for første gang i mandens karrierer og det får dig til at konkludere at AaB ikke kan bruge Lucas her og nu. Det er lige til den lukkede.
Mener du defamation? Lucas er en af mine all-time favoritspillere, så det handler faktisk mere om at jeg ikke ønsker at se ham ende som så mange andre ex-AaBere fra de seneste 15 år, der er kommet tilbage til klubben for bare at ødelægge deres eftermæle.

Det er jo fint nok du gerne vil lade som om det bare handler om en dårlig halvsæson I 1. Division. Vi kan da godt lade som om at de foregående to sæsoner ikke eksisterer.

Men du må næsten fortælle mig hvorfor Lucas skulle kunne fungere på et hold der er endnu ringere end det han forlod. Jeg kan ikke se argumentet. Primært fordi Lucas aldrig har været den jernmand der binder et dysfunktionelt hold sammen, og er den lim der forhindrer det ene kollaps efter det andet.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. aug 2025, 15:32

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 15:05
bonanza skrev:
jonas386 skrev:
RicoBR02 skrev:

Mener du defamation? Lucas er en af mine all-time favoritspillere, så det handler faktisk mere om at jeg ikke ønsker at se ham ende som så mange andre ex-AaBere fra de seneste 15 år, der er kommet tilbage til klubben for bare at ødelægge deres eftermæle.

Det er jo fint nok du gerne vil lade som om det bare handler om en dårlig halvsæson I 1. Division. Vi kan da godt lade som om at de foregående to sæsoner ikke eksisterer.

Men du må næsten fortælle mig hvorfor Lucas skulle kunne fungere på et hold der er endnu ringere end det han forlod. Jeg kan ikke se argumentet. Primært fordi Lucas aldrig har været den jernmand der binder et dysfunktionelt hold sammen, og er den lim der forhindrer det ene kollaps efter det andet.
Enig. Fedt at Lucas fik spillet en del for QPR, men det ændrer ikke på hvor dårlig han var de sidste par år i AaB. Han er en ægte AaB’er med stor klub kærlighed men en leder blev han aldrig. Tværtimod.

Efter hans skader fik han meget spilletid med håbet om at han ville vende tilbage til tidligere tiders niveau. Det kom bare aldrig. Farten til kanten var væk. Og centralt fyldte han alt for lidt.

Jeg ønsker det bedste for Lucas og kan godt følge tanken om en med klub kærlighed og erfaring. Og Lucas kan givetvis også bidrage med assist og momentvise genialiteter. Men sporene fra sidst skræmmer mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 21. aug 2025, 15:39

jonas386 skrev:
21. aug 2025, 15:05
bonanza skrev:
jonas386 skrev:
RicoBR02 skrev:

Nej, deformation. Du skriver at Cifuentes næppe hentede ham som profil til et hold i evig nedtur. Det var præcis det han gjorde i QPR. Han havde en stor aktie i de point der sikrede dem komfortabel overlevelse. Nedrykning var et kæmpe tema det første halve år. Da klubben under tidligere managers stødt havde bevæget sig mod stregen, og præcis det vindue Lucas ankommet er der stort set intet transferbudget, flere skadede profiler og begrænset lønbudget.

4231 spillede de og Lucas spillede 10’er eller kant. 49 kampe på halvanden sæson.

Måneden inden han ankommer starter han samtlige kampe på bænken og kommer ind i en rolle hvor han skal jagte uden bold. Med en nedrykning og alt ansvaret i bagagen som anfører. Altså det er helt håbløst hvad klubben ender med at byde ham. Selvfølgelig sker der også noget når man er skadet, men der er tydelige beviser for at kompetencerne er intakte, men farten måske er dalet en smule.

Intet af det her ændrer på at han ville gå direkte ind på nuværende AaB hold. At det så er ringere end da han forlod klubben, er ikke en forudsætning for noget som helst, han ville stadig forbedre det. Det lyder lidt som om du stadig placere en stor del af skylden for nedrykningen på Lucas og at du har den samme ansvarsopfattelse ved en evt. genforening at han skal ind og bære hele pisset på sine skuldre og hvis vi stadig er ringe så er det fordi Lucas først og fremmest er blevet dårlig. Skriver AaB med Lucas nu her, så er han stadig en del af et kollektiv som er det han skal løfte og bidrage til. Han skal ikke igen leve under den syge forventning om at alt står og falder med ham. Sådan var det heller ikke i QPR i øvrigt.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 21. aug 2025, 15:44

Lucas er ikke længere den samme spiller, som før alle hans skader. Men han holdte et rimeligt fornuftigt niveau i the Championship, som vel er den 6-7 bedste række i Europa..
Jeg synes det var tydeligt at Lucas på en eller anden måde, var hæmmet af at bære anførerbindet. Det låste hans spil fuldstændig! Og det sidste halve års tid i klubben, blev han frosset ud på en ekstremt uværdig måde af tyskerne.. kan han tilgive det, så er han i mine øjne en meget velkommen forstærkning af en historisk ringe trup

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 21. aug 2025, 16:03

Selvfølgelig kan Lucas gøre en forskel på det her AaB-hold. Han er ikke den, han var engang, og jeg var også både irriteret og skuffet over ham sidst.

Men inden for en rimelig økonomi er det en no-brainer for mig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2025, 16:07

FlemmingG skrev:
21. aug 2025, 15:44
Lucas er ikke længere den samme spiller, som før alle hans skader. Men han holdte et rimeligt fornuftigt niveau i the Championship, som vel er den 6-7 bedste række i Europa..
Jeg synes det var tydeligt at Lucas på en eller anden måde, var hæmmet af at bære anførerbindet. Det låste hans spil fuldstændig! Og det sidste halve års tid i klubben, blev han frosset ud på en ekstremt uværdig måde af tyskerne.. kan han tilgive det, så er han i mine øjne en meget velkommen forstærkning af en historisk ringe trup
Jeg synes er svær med Lucas. Jeg har altid tænkt det samme som dig, at anførerbindet på en eller anden måde blev noget lort. Han var ikke rigtigt castet til den rolle og synes måske også det til dels for alvor gav ham en usundt stor status i klubben som både bedste spiller og kaptajn. Jeg tror ikke det skal tilskrives nogle dårlige egenskaber ved Lucas, men jeg har tit haft en fornemmelse af det var uhensigtsmæssigt. Også fordi det var så svært at tage bindet fra ham selvom det egentlig var tydeligt han ikke var en god anfører. Jeg var også til dels ret træt af at se på Lucas for synes der var for meget med iscenesat Håland jubel i pokalturneringen og at spille en god pokalfinale for derefter at være elendig i de vigtigste kampe. Dog synes jeg oveni også, at det det virkede som om Lucas blev rushet for tidligt ind på holdet midt i hans genopbygning og der skulle trækkes store veksler på som må have været svære at honorere ovenpå en lang skade samtidig med en lang periode, hvor han skulle tilbage i god kampform. Jeg var tidligere i år til et foredag med en fys der var tilknyttet AaB dengang, som nævnte at Lucas's comeback tidsmæssigt var på kanten af det forsvarlige og man kan godt nok krydsede alt hvad man kunne ude på bænken for, at skaden holdt. Sådan et forløb, en nedrykning og så tyskernes behandling oveni kan jeg sådan set godt forstå drænede Lucas.
Derfor er jeg også der, at selvom Lucas måske var en af mange profiler jeg var ret pissed på ovenpå nedrykingen så håber jeg inderligt at Lucas og AaB kan få en ny start en dag. Det kræver dog også, at man gør sig bevidst hvad Lucas er og ikke er som fodboldspiller nu og f.eks. lader ham spille 10'er hvor han er bedst og med fart omkring sig. De skal jo ikke hente Lucas hjem for at smide ham ned på en Pirlo 6'er, som løber på 8'eren eller som kant. Jeg kan heller ikke se, at 4-3-3 for alvor skulle være en hindring da en 4-3-3 godt nok kan indrettes på mange måder og en 4-2-3-1 er jo reelt bare en 4-3-3 afart hvor man skubber en midtbanespiller frem og kanterne får et lidt lavere udgangspunkt, men det er jo ikke fordi de nødvendigvis skal være en bred midtbanespiller som i 4-4-2.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. aug 2025, 16:09

Nu træner han jo åbenbart med, så kan Højer jo se ham an, om han er interessant - HVIS Lucas overhovedet skulle gengælde interessen. Hvilket jeg egentlig ikke regner med overhovedet ud fra hans markeringer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar