Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dongdongwh0
2. div
2. div

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Dongdongwh0 » 19. aug 2025, 21:50

Kan man ikke lave en Tifo med den opdaterede timeline?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2025, 21:59

Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2025, 22:04

baresi skrev:
19. aug 2025, 21:37
raekkeettre skrev:
19. aug 2025, 21:31
haghdk skrev:
19. aug 2025, 21:14
baresi skrev:
19. aug 2025, 21:05
Tyskerne skal ud i en fart. Kæmpe fart.
Måske det er bedre helt at boykotte kampene ude som hjemme for at vise modviljen og ikke støtte op økonomiske
Tyskerne er skyld i strategien og de har taklet den her klub forfærdeligt.
Elendig strategi.
Vi ender Esbjerg med mange års dødvande i divisionerne.
Esbjerg rykker ikke op mere - og da heller ikke i år selvom de ligger mr 1.
Vi er færdige og det varer lang tid hvis vi nogensinde kommer tilbage
Det her er sygt som klubben er gået helt baglæns og ud af landkortet
Det er jo helt absurd hvad de har formået på kun to år. Vi må stå for en af de største derouter i fodboldens historie. At de så har været så arrogante at putte "Excellence" i deres virksomheds navn er fandme at spytte på os fans!
Det startede altså lang tid før dem med IAO, Bælum og en inkompetent bestyrelse....efter de fik kørt lortet ned var eneste udvej et salg, hvor de så valgte SSE22 - og rest is history. Så for mig er IAO, og den dengang valgte bestyrelse dem der sendte os ud i det her...
Det er vi faktisk ikke uenige
Men den måde man så under Sse har valgt at anvende vinduerne har jo været så grotesk at vi nu er totalt vingeskudte
Enig...det er lort med lort på...

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 19. aug 2025, 22:12

Buzz Killington skrev:
19. aug 2025, 21:59
Billede
Det er nogle fine sko du har på der Buzz, men matcher de resten af dit outfit? :)

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 27. aug 2025, 17:37

Ydesen fortæller i Ripodsten på et spørgsmål fra "Clara" til SSE, at som han ser det, på den måde SSE agerer på, så har de stort set opgivet projektet og sådan set bare venter på at den rette køber kommer.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2025, 17:42

haghdk skrev:
27. aug 2025, 17:37
Ydesen fortæller i Ripodsten på et spørgsmål fra "Clara" til SSE, at som han ser det, på den måde SSE agerer på, så har de stort set opgivet projektet og sådan set bare venter på at den rette køber kommer.
Det er der jo ikke noget nyt i. Det har vi været en del, der har hævdet siden nedrykningen og Peters' afgang.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. aug 2025, 20:15

Problemet er vel, hvem der vil købe???? Hvor kunne det være rart med noget ro på bagsmækken. Det vil afgjort være godt for spillerne og måske også befordrende for muligheden for at finde en seriøs køber. Jeg tænker at kampen mod SSE, hvor rimelig den end er, godt kan virke skræmmende for nye investorer... Der er ikke mange, der vil bruge mange penge, hvis de føler en betænkelig stor risiko for at blive jagtet med høtyve ud af Nordjylland, hvis deres strategi svigter.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 27. aug 2025, 20:45

Klaus skrev:
27. aug 2025, 20:15
Problemet er vel, hvem der vil købe???? Hvor kunne det være rart med noget ro på bagsmækken. Det vil afgjort være godt for spillerne og måske også befordrende for muligheden for at finde en seriøs køber. Jeg tænker at kampen mod SSE, hvor rimelig den end er, godt kan virke skræmmende for nye investorer... Der er ikke mange, der vil bruge mange penge, hvis de føler en betænkelig stor risiko for at blive jagtet med høtyve ud af Nordjylland, hvis deres strategi svigter.
Det tror jeg faktisk ikke. Kampen mod SSE er jo ikke startet fordi de har sat prisen op på fadøl på stadion. De er kommet ind og har kørt en bulldozer igennem hele klubben og har grint mens de kørte den.

Det er jo ikke urimelige krav vi fans stiller til nye ejere. Kommer man med respekt for kulturen og historien så er man allerede godt på vej. Vil man samtidig gerne investere i truppen for at opnå succes så er det næsten opskriften på et lykkeligt ægteskab. SSE22 kom med ingen af delene.

Og så tror jeg stadig der er interesserede købere. Kunne forstå i en tidligere udgave af Ripodsten at der stadig foregår ting i baggrunden.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 27. aug 2025, 20:47

R Rosenberg skrev:
27. aug 2025, 17:42
haghdk skrev:
27. aug 2025, 17:37
Det er der jo ikke noget nyt i. Det har vi været en del, der har hævdet siden nedrykningen og Peters' afgang.
Jah ... Joh... Alligevel godt at høre det på den måde Ydesen fortalte det på, fordi der jo stadig er mange, inklusive mig selv, der tænker at Jan og Bernhard stadig sidder nede i Hamborg og styrer det hele imens de griner af os. Der lyder det klart til, at de IKKE gør.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2025, 07:27

Efter at have hørt Rød Aalborg ved man sgu ikke om man skal grine eller græde over Julius Nagel. Nagel var åbenbart voldsomt imponeret over B93s Adam Ahmad i vores træningskamp og øjnede en god transfer da han fandt ud af Bo Zinck kendte spilleren. Nagel blev lidt tom i blikket da han så fik at vide spilleren var transferfri 14 dage tidligere og kunne fås gratis.

I samme udsendelse fortæller Ydesen i øvrigt, at SSE22 og Peters familien gudskelov er helt ude af de daglige beslutninger, at andre dele af SSE nu bestemmer i SSE og man venter på en køber.
RAUS RAUS SSE!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. aug 2025, 08:19

Jakobsen skrev:
29. aug 2025, 07:27
Efter at have hørt Rød Aalborg ved man sgu ikke om man skal grine eller græde over Julius Nagel. Nagel var åbenbart voldsomt imponeret over B93s Adam Ahmad i vores træningskamp og øjnede en god transfer da han fandt ud af Bo Zinck kendte spilleren. Nagel blev lidt tom i blikket da han så fik at vide spilleren var transferfri 14 dage tidligere og kunne fås gratis.

I samme udsendelse fortæller Ydesen i øvrigt, at SSE22 og Peters familien gudskelov er helt ude af de daglige beslutninger, at andre dele af SSE nu bestemmer i SSE og man venter på en køber.
Jeg tror lige jeg skal forstå hvorfor han blev tom i blikket? Var det fordi at det gik op for ham at ingen andre kunne se det fantastiske i Adam Ahmad, og hans scouting-evner dermed ikke er eksisterende? Eller er der en anden pointe i Rød Aalborg som jeg ikke fanger?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. aug 2025, 08:26

Tuxen Boll har vel lavet præcis samme genialitet med Andreas Maarup, hvis kontrakt stod til at udløbe denne sommer.
D. 7/6 forlængede han kontrakten i Roskilde.
D. 10/7 købte AaB ham fri af kontrakten i Roskilde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 29. aug 2025, 08:45

Det viser bare at vi slet ikke har overblik og overskud i vores scouting.

Det bliver en impulsiv reageren som både er dyrt og risikofyldt.

"Vi har fulgt spilleren i lang tid" - hvorfor skrev i så ikke med ham gratis for 14 dage siden?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. aug 2025, 08:56

Kasper skrev:
29. aug 2025, 08:26
Tuxen Boll har vel lavet præcis samme genialitet med Andreas Maarup, hvis kontrakt stod til at udløbe denne sommer.
Maarups kontrakt stod til at udløbe i sommeren '26, men blev forlænget til 2027 i juni, hvorefter vi købte ham fri.

Uanset virker han fejlcastet, men vi har lov at håbe på han laver en Tonni Adamsen og viser en eksplosiv udvikling.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. aug 2025, 09:03

Sønderhof skrev:
29. aug 2025, 08:56
Kasper skrev:
Maarups kontrakt stod til at udløbe i sommeren '26, men blev forlænget til 2027 i juni, hvorefter vi købte ham fri.

Uanset virker han fejlcastet, men vi har lov at håbe på han laver en Tonni Adamsen og viser en eksplosiv udvikling.
Det har du sgu ret i
Jeg stikker piben ind igen
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 29. aug 2025, 09:10

Sønderhof skrev:
Kasper skrev:

Jeg synes det er alt for tidligt at drage en konklusion på Maarup. Man skal huske på, at han kommer fra et deltidssetup hvor han skulle passe arbejde og så videre ved siden af, til at komme til et fuldtidssetup med alt hvad det indebærer. Det kræver noget tilvænning. Han skal selvfølgelig ikke have al tid i verden. Men ca. 2 måneder synes jeg stadig er liiiige kort tid nok til at stå og vifte med karakterkortene.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2025, 09:26

haghdk skrev:
29. aug 2025, 09:10
Sønderhof skrev:
Kasper skrev:

Jeg synes det er alt for tidligt at drage en konklusion på Maarup. Man skal huske på, at han kommer fra et deltidssetup hvor han skulle passe arbejde og så videre ved siden af, til at komme til et fuldtidssetup med alt hvad det indebærer. Det kræver noget tilvænning. Han skal selvfølgelig ikke have al tid i verden. Men ca. 2 måneder synes jeg stadig er liiiige kort tid nok til at stå og vifte med karakterkortene.
Jovist. Hvis vi var en etableret og veldrevet klub, ville jeg være helt enig i den præmis.

Problemet er bare, at der er vi ikke lige nu. Vi er i gang med et gigantisk oprydnings- og opbygningsarbejde, og det kræver, at de relativt små midler, man har fået bevilget fra Overkommamdoen, bliver brugt klogt og på noget, der reelt kan gøre en forskel her og nu i den opbygning.

Når man så er i mål med det, kan man begynde at lege med lottokuponer, der måske/måske ikke kan blive til noget godt.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. aug 2025, 09:28

haghdk skrev:
29. aug 2025, 09:10
Sønderhof skrev:
Kasper skrev:

Man må gerne være begejstret for Håpnes, selvom vi kun er en håndfuld kampe inde, ligeså synes jeg det er ok, at vurdere på Maarup.

Tvivlen skal naturligvis komme ham til gode.
Når vi har valgt at skifte stil, og spille mere kontrollerende, så kræver det dygtige mellemrumsspillere. Det ligner Maarup altså ikke.
Det er til og med en spiller vi har betalt en transfer for, så det er fair at forvente mere end hvad fx Marc Nielsen har formået.

Kasper Høgh er det vildeste eksempel på, hvordan en spiller under de rigtige betingelser, kan udvikle sig til noget ingen havde set komme.
Så vi kan naturligvis ikke udelukke at Maarup bliver en profil i løbet af sæsonen, jeg har bare min tvivl.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 29. aug 2025, 09:29

Jakobsen skrev:
Efter at have hørt Rød Aalborg ved man sgu ikke om man skal grine eller græde over Julius Nagel.
alle har vel deres fejl

nogen handler spillere kun på anbefaling fra agenter

andre køber dem uden at se dem spille baseret på video og sælger dem til fansene med helt andre egenskaber end de har

en ting vi kan være enige om er at scouts skulle have være prioriteret for et par årtier tilbage
så havde AaB stået bedre også nu….
det er for ringe :thumbsdown:
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2025, 09:36

Pontoppi skrev:
29. aug 2025, 09:29
Jakobsen skrev:
Efter at have hørt Rød Aalborg ved man sgu ikke om man skal grine eller græde over Julius Nagel.
alle har vel deres fejl

nogen handler spillere kun på anbefaling fra agenter

andre køber dem uden at se dem spille baseret på video og sælger dem til fansene med helt andre egenskaber end de har

en ting vi kan være enige om er at scouts skulle have være prioriteret for et par årtier tilbage
så havde AaB stået bedre også nu….
det er for ringe :thumbsdown:
Ja, vi skulle da nødig påpege, at én fra SSE22 er idiot, uden at skulle pege ekstra meget på fortiden.

"Alle har vel deres fejl". Vorherre bevares.
Ædruelighedens stemme

Besvar