Hmm så du mener ikke at målet i Kolding var mullers ?? Et vild skud 25-30 m ude fra bør alle målmænd ta 10 ud af 10 gangAaB-Jones skrev: ↑28. aug 2025, 11:11Det er ganske enkelt usaglig kritik - Müller har ikke kostet et eneste mål i denne sæson og reddet adskillige bolde, som ikke er forventelige bl.a. senest mod Hvidovre.
Nej, han er ingen konge i feltet - ligesom alle andre keepere under Poul Buus. Det var Rinne bestemt heller ikke.
Til gengæld spiller han godt med fødderne og vokser stærkt på selvtillid pt efter, at han som resten af holdet var ramt i foråret. Der er vel 7-8 pladser, hvor vi er ringere besat end i målet, så skør prioritering i så fald.
Tybull lyder som et fint midtbaneanker evt. rotationsspiller til 6'eren. Lad os nu få den centerforsvarer og mand til frontkæden - Mads Hansen er komplet urealistisk i den forbindelse. Skal spille Europa League med Brann og scorede så sent som i går.
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Det var et gigantisk drop!Bundgaard skrev: ↑28. aug 2025, 14:58Hmm så du mener ikke at målet i Kolding var mullers ?? Et vild skud 25-30 m ude fra bør alle målmænd ta 10 ud af 10 gangAaB-Jones skrev: ↑28. aug 2025, 11:11Det er ganske enkelt usaglig kritik - Müller har ikke kostet et eneste mål i denne sæson og reddet adskillige bolde, som ikke er forventelige bl.a. senest mod Hvidovre.
Nej, han er ingen konge i feltet - ligesom alle andre keepere under Poul Buus. Det var Rinne bestemt heller ikke.
Til gengæld spiller han godt med fødderne og vokser stærkt på selvtillid pt efter, at han som resten af holdet var ramt i foråret. Der er vel 7-8 pladser, hvor vi er ringere besat end i målet, så skør prioritering i så fald.
Tybull lyder som et fint midtbaneanker evt. rotationsspiller til 6'eren. Lad os nu få den centerforsvarer og mand til frontkæden - Mads Hansen er komplet urealistisk i den forbindelse. Skal spille Europa League med Brann og scorede så sent som i går.
Nu har jeg hørt Ydesen snakke om Mathias Kubel fra Århus Fremad som en vild spiller. Både i ripodsten og i dag i rød Aalborg.
Nogle der ved noget om ham? Burde AaB gå efter ham eller er han out og League ?
Nogle der ved noget om ham? Burde AaB gå efter ham eller er han out og League ?
-
R Rosenberg
- Allstar

Han er en ok shotstopper, hvis boldene sidder inden for en hvis afstand. Ellers giver han op og bliver stående.slammer skrev: ↑28. aug 2025, 14:54Det er noget sjovt noget med Müller...
Jeg tror han er sådan en type målmand som klarer sig klart bedre hos et tophold end et bundhold (og her mener jeg selvfølgelig i aktioner og ikke i antal mål som går ind).
Han er elendig når man er under pres hvor der er mange hjørnespark og indlæg i mod. Han er til gengæld en glimrende keeper når det kommer til shotstopping og én mod én.
Det er i hvert fald min "fornemmelse"
Ædruelighedens stemme
Andreas Skovgaard løst af kontrakten i Polen. Kunne godt se ham, som et fint køb til forsvaret. Ved ikke særlig meget om ham, men tænker at han har et ok CV.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg har set ham flere gange. Synes ikke han kan forblive fast spiller, men har spændende aktioner.
Tror ikke på ham.
- FlæskeFrank
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:42Sådan husker jeg ham også, men ser ham ikke lede en bagkæde, på samme måde som Pudel heller ikke er en styrmand på trods af at være solidMartino1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:18Husker ham som en dygtig boldspillende venstrebenet forsvarsspiller som også kan spille back - måske jeg tager fejl, men synes da profilen er spændende.Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:11Tror bestemt han er på listen, men er ikke umiddelbart den leder man gerne ser. Omvendt er han venstrebenet og faktisk god på bolden. Cv’et er også fint til vores nuværende niveau omend jeg hellere så en Benjamin Tidemann eller en af de svenske og islandske kæmper der er nævnt herinde.DGK skrev: ↑28. aug 2025, 12:07https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kontrakten
Tror i vi er med her? Kunne lyde som en Pudel erstatning måske?
Frygter lidt for en kamp mod Horsens med to “små” stoppere foran Müller og hans udfordringer i feltet. Er der nogen med bedre fodboldforstand der kan berolige mig i det?
Edit: Fodboldromantikeren i mig er vild med det.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Müller er ikke en elendig keeper. Tilgengæld er han ikke i top 10 blandt målmænd i det danske ligasystem. Han svinger lidt i niveau og han er ikke specielt god til at komme ud af målet på dødbolde. Han er fin på stregen, i mand mand og nogenlunde med fødderne og til at komme ud af kassen. Dog er der ingen af AaB’s målmænd der slår mig som atletiske og det synes jeg er besynderligt.
Alt andet end lige, så er det fint med Müller, der er flere andre positioner i truppen hvor det er vigtigere at hæve kvaliteten eller udvide bredden.
Alt andet end lige, så er det fint med Müller, der er flere andre positioner i truppen hvor det er vigtigere at hæve kvaliteten eller udvide bredden.
Når man har set Lucas' kampe for AaB før han blev solgt til Ajax, så vil man nok altid - som AaB fan - have kærlighed til ham. Sådan er det også for mig. Men når jeg kigger tilbage, så har han jo ikke været en succes i sine udenlandske klubber, og ikke kunnet leve op til det, som talentet lovede i 2012. Og efter de triste skader, så var det tydeligt for enhver, at det ikke var den samme Lucas som kom tilbage. Nu er han 31 om lidt og har en historik med skadesproblemer og begrænset antal spilleminutter. Senest var han på kortvarige kontrakter og blev til sidst ikke forlænget i QPR. Jeg tror vi AaB fans har en tendens til at overvurdere Lucas nuværende styrke. Udenlandske klubber ser anderledes på ham, og jeg er ikke så sikker på, at der løber rigtig attraktive tilbud ind på ham. Jeg mener heller ikke, at han er den rigtige løsning for AaB, sidst han spillede i 1. div. (og SL) var ikke nogen succes. Jeg håber for Lucas, at jeg tager fejl og jeg ønsker ham alt det bedste.Funky skrev: ↑27. aug 2025, 17:34Det siger han mere eller mindre også selv, ja. Det skulle dog undre mig, med tanke på hans sidste sæson, hvis ikke hans agent kan finde et interessant tilbud eller to til ham.
Så jeg er stadig ret skeptisk i fht., om han ender i AaB.
Jeg foreslog ham tidligere i tråden. Han er ekstremt hurtig og OK teknisk. Får dog ikke afsluttet godt nok. Har nok 5-6 friløbere i denne sæson, men ikke formået at score på dem
Lærer han det er han Superliga spiller
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Googlet mine favoritter og han er i den lave ende, men ikke meget. My bad.bonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:35Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:42Sådan husker jeg ham også, men ser ham ikke lede en bagkæde, på samme måde som Pudel heller ikke er en styrmand på trods af at være solidMartino1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:18Husker ham som en dygtig boldspillende venstrebenet forsvarsspiller som også kan spille back - måske jeg tager fejl, men synes da profilen er spændende.Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:11Tror bestemt han er på listen, men er ikke umiddelbart den leder man gerne ser. Omvendt er han venstrebenet og faktisk god på bolden. Cv’et er også fint til vores nuværende niveau omend jeg hellere så en Benjamin Tidemann eller en af de svenske og islandske kæmper der er nævnt herinde.DGK skrev: ↑28. aug 2025, 12:07https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kontrakten
Tror i vi er med her? Kunne lyde som en Pudel erstatning måske?
Frygter lidt for en kamp mod Horsens med to “små” stoppere foran Müller og hans udfordringer i feltet. Er der nogen med bedre fodboldforstand der kan berolige mig i det?
Jeg er godt klar over AaB ikke kan få det hele. En lyn hurtig atletisk type, der er to meter høj og har et Beckenbauersk blik for spillet.
Skovgaard er jo ikke det badejern af en makker, som Hermansson vil være. Til gengæld er Skovsgaard langt bedre i opspillet og på hurtighed, så vidt jeg husker.
Det jeg egentlig spørger de fodboldkyndige om er følgende: Skal AaB gå all in med to spillende stoppere eller har de brug for et ordentlig brød, der kan tage fra på de defensive standarder?
I øvrigt. I den nyeste Rød Aalborg giver Ydesen et hint om, at AaBs nye stopper måske skal findes på Superligaens overskudslager. Så her et frækt bud. Ivan Näsberg fra Viborg. Han har aldrig rigtigt fundet melodien i Viborg, og han bliver heller ikke fast mand i denne i sæson og har kun spillet grundet skader. Mod Silkeborg blev han flået ud i pausen og mod FCN var han helt undladt af truppen.
29 årig nordmand, der beskrives som en leder. Viborg betaler ham efter deres forhold en rigtig høj løn. De penge er jeg sikker på de gerne vil have bedre brugt.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Näsberg og Radic er det foretrukne stopperpar i VFF for tiden. Anyembe er røget på bænken. Så tror jeg mere på Jensen-Abbew eller Erik Marxen, hvis stopperen skal findes på overskudslageret.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 20:49Googlet mine favoritter og han er i den lave ende, men ikke meget. My bad.bonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:35Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:42Sådan husker jeg ham også, men ser ham ikke lede en bagkæde, på samme måde som Pudel heller ikke er en styrmand på trods af at være solidMartino1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:18Husker ham som en dygtig boldspillende venstrebenet forsvarsspiller som også kan spille back - måske jeg tager fejl, men synes da profilen er spændende.Jimmy1 skrev: ↑28. aug 2025, 12:11
Tror bestemt han er på listen, men er ikke umiddelbart den leder man gerne ser. Omvendt er han venstrebenet og faktisk god på bolden. Cv’et er også fint til vores nuværende niveau omend jeg hellere så en Benjamin Tidemann eller en af de svenske og islandske kæmper der er nævnt herinde.
Jeg er godt klar over AaB ikke kan få det hele. En lyn hurtig atletisk type, der er to meter høj og har et Beckenbauersk blik for spillet.
Skovgaard er jo ikke det badejern af en makker, som Hermansson vil være. Til gengæld er Skovsgaard langt bedre i opspillet og på hurtighed, så vidt jeg husker.
Det jeg egentlig spørger de fodboldkyndige om er følgende: Skal AaB gå all in med to spillende stoppere eller har de brug for et ordentlig brød, der kan tage fra på de defensive standarder?
I øvrigt. I den nyeste Rød Aalborg giver Ydesen et hint om, at AaBs nye stopper måske skal findes på Superligaens overskudslager. Så her et frækt bud. Ivan Näsberg fra Viborg. Han har aldrig rigtigt fundet melodien i Viborg, og han bliver heller ikke fast mand i denne i sæson og har kun spillet grundet skader. Mod Silkeborg blev han flået ud i pausen og mod FCN var han helt undladt af truppen.
29 årig nordmand, der beskrives som en leder. Viborg betaler ham efter deres forhold en rigtig høj løn. De penge er jeg sikker på de gerne vil have bedre brugt.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Anyembe har spillet højreback, men han kommer ind centralt igen og det bliver på bekostning af Näsberg. Deres normale højreback er skadet. Derudover går der rygter på de handler en forstærkning til forsvaret.Reyad skrev: ↑28. aug 2025, 21:08Näsberg og Radic er det foretrukne stopperpar i VFF for tiden. Anyembe er røget på bænken. Så tror jeg mere på Jensen-Abbew eller Erik Marxen, hvis stopperen skal findes på overskudslageret.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 20:49Googlet mine favoritter og han er i den lave ende, men ikke meget. My bad.bonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:35Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?
Jeg sidder og ser Brøndbys kamp her til aften og må indrømme at jeg er glad for Müllerbonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:41Müller er ikke en elendig keeper. Tilgengæld er han ikke i top 10 blandt målmænd i det danske ligasystem. Han svinger lidt i niveau og han er ikke specielt god til at komme ud af målet på dødbolde. Han er fin på stregen, i mand mand og nogenlunde med fødderne og til at komme ud af kassen. Dog er der ingen af AaB’s målmænd der slår mig som atletiske og det synes jeg er besynderligt.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Mbom er startet som højre back i samtlige VFF-kampe. Og så vidt jeg husker spillet samtlige minutter. Sidder tungt på den plads. Har flyttet Bidstrup på venstre back. Og i de seneste kampe med Näsberg og Radic centralt. Radic gik skadet ud senest. Kender ikke omfanget - eller til rygter hos VFF.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 21:17Anyembe har spillet højreback, men han kommer ind centralt igen og det bliver på bekostning af Näsberg. Deres normale højreback er skadet. Derudover går der rygter på de handler en forstærkning til forsvaret.Reyad skrev: ↑28. aug 2025, 21:08Näsberg og Radic er det foretrukne stopperpar i VFF for tiden. Anyembe er røget på bænken. Så tror jeg mere på Jensen-Abbew eller Erik Marxen, hvis stopperen skal findes på overskudslageret.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 20:49Googlet mine favoritter og han er i den lave ende, men ikke meget. My bad.bonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:35Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?
-
DarkHorse9000
- Landshold

Rigtigt, Anyembe har været på brugt på venstrebacken. Der er ikke stor tro på Näsberg i Viborg, så spørgsmålet om de tør skille sig af med ham nu, hvor de er så skaderamt. Havde ikke set Radic gik ud senest.Reyad skrev: ↑28. aug 2025, 21:32Mbom er startet som højre back i samtlige VFF-kampe. Og så vidt jeg husker spillet samtlige minutter. Sidder tungt på den plads. Har flyttet Bidstrup på venstre back. Og i de seneste kampe med Näsberg og Radic centralt. Radic gik skadet ud senest. Kender ikke omfanget - eller til rygter hos VFF.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 21:17Anyembe har spillet højreback, men han kommer ind centralt igen og det bliver på bekostning af Näsberg. Deres normale højreback er skadet. Derudover går der rygter på de handler en forstærkning til forsvaret.Reyad skrev: ↑28. aug 2025, 21:08Näsberg og Radic er det foretrukne stopperpar i VFF for tiden. Anyembe er røget på bænken. Så tror jeg mere på Jensen-Abbew eller Erik Marxen, hvis stopperen skal findes på overskudslageret.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 20:49Googlet mine favoritter og han er i den lave ende, men ikke meget. My bad.bonanza skrev: ↑28. aug 2025, 17:35Er 186 cm en lav stopper? Sygt take.DarkHorse9000 skrev: ↑28. aug 2025, 14:12
Bliver vores stopperduo ikke også lidt klejn, hvis Macoli er højeste mand på 186 cm.?
vigtig lille note :
det svenske vindue lukker i morgen ved midnat og kan åbne nye muligheder for AaB….
det svenske vindue lukker i morgen ved midnat og kan åbne nye muligheder for AaB….
hjertet i nord 
Pogon fra Polen, har eftersigende budt på Onughka, så ham kan vi nok godt glemme.
4 dage tilbage... mine håndflader bliver tiltagende koldsvedige. Jeg frygter, som jeg har haft bange anelser om fra transfervindues start, at vi står tilbage med hatten i hånden eller flere af SSE22s nulbonner.
Regner godt nok ikke med vi får flere transfers ind som sse har forslået, tror godt vi kan regne med de er ude af den del.