Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Uanset, at der er forhandlingsteknik i det, er det AaB, der har alt at miste. AIK kan forhandle herfra til nytår, mens AaB's ur tikker for hver eneste dag, der går.
Ædruelighedens stemme
Jeg forestiller mig, at miseren er begyndt med førstnævnte, og at man derpå har måttet ty til nr. 2, som man forsøger at fremstille som "budgetansvarlighed" - og at Debatsiden derpå vil tolke forløbet som nr. 3. Dette ville indkapsle SSE - æraen på smukkeste vis.Funky skrev: ↑31. aug 2025, 17:16Tiedemann står nok til først at starte i AaB pr. 1/1-26, fordi MTB og Møller enten:
- ikke kender kalenderen, og tror, 1/1-26 er på tirsdag,
- tænker, holdet sagtens kan klare sig uden forstærkning på CB indtil da, alle signaler om det modsatte har bare været fuldemandssnak,
- eksekverer en sirligt udtænkt sabotageplan som dikteret fra Hamborg, alternativt selv har personlige ambitioner om at køre AaB i grøften,
- ikke kan lide Tiedemann af udseende og derfor ikke vil se ham på Hornevej, før de selv har haft mulighed for at komme væk, ELLER
- bare ikke har været opmærksomme på datoen i det hele taget.
Der kan simpelthen ikke være andre muligheder.
En anden bruger nævnte i øvrigt i den forbindelse, at AaB risikerer at være "isoleret i bunden", når efterårssæsonen er slut. Dette kan man naturligvis ikke helt afvise, men efter 8 spillerunder er AaB på forbløffende vis faktisk kun 6 point fra en oprykningsplads i en ualmindelig mudret liga - der umiddelbart fremstår historisk svag målt fra toppen. Oprykning er - alene af den årsag - faktisk en helt realistisk mulighed, hvis der udvises en smule handlekraftighed fra Hornevej de næste timer. Den helt store udskiftning kan så udskydes til vintervinduet.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det kan de da overhovedet ikke. Når transfervinduet er lukket, så kan AIK ikke længere slå mønt på ham. Begge parter har interesse i at få den lukket inden. Med mindre AIK tænker der er sportslig gevinst ved at lade ham hænge.R Rosenberg skrev: ↑31. aug 2025, 17:28Uanset, at der er forhandlingsteknik i det, er det AaB, der har alt at miste. AIK kan forhandle herfra til nytår, mens AaB's ur tikker for hver eneste dag, der går.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Tom Trybull ikke i truppen hos OB, han kunne godt være på vej.
-
Dunkel
- Ynglinge

- Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
- Geografisk sted: 9000
I al fairness har han været på bænken af 2 ud af OB's 7 kampe denne sæson. Så på den baggrund kan man ikke helt konkludere, at noget er under opsejling.
Men omvendt taler det jo også for, han skal videre i teksten.
Du har jo ikke noget tøj på!
Det svenske transfervindue er lukket skriver Tipsbladet i relation til Silas Andersen til FCK. Det komplicerer om end noget et ønske om at komme af med spilleren nu, da de kun kan hente frie transfers ind som erstatning.
Det taler for de bud der blev givet lidt tidligere i tråden om, hvordan AaB kan præsentere et svar på situationen, hvis han først kommer til vinter, og kan også forklare hvorfor den svenske klub måske kræver en høj kompensation AaB ikke kan eller vil matche. Håber han kommer, men der er godt nok nogle benspænd, haha, der lige skal løses
Det taler for de bud der blev givet lidt tidligere i tråden om, hvordan AaB kan præsentere et svar på situationen, hvis han først kommer til vinter, og kan også forklare hvorfor den svenske klub måske kræver en høj kompensation AaB ikke kan eller vil matche. Håber han kommer, men der er godt nok nogle benspænd, haha, der lige skal løses
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Så det er sindsygt at få en erfaren CB med Champions league bold ui benene, på free transfer. Om det så er til vinter eller næste sommer er jo ligegyldigt. Plus alle ved det er forhandlingsteknik. Og hvis det er den by far bedste CB vi kan få er det jo 150% værd at gå efter. Jeg har været imod alt hvad der har foregået i AaB de sidste 8 år. Men det her er altså ikke dumt.R Rosenberg skrev: ↑31. aug 2025, 17:28Uanset, at der er forhandlingsteknik i det, er det AaB, der har alt at miste. AIK kan forhandle herfra til nytår, mens AaB's ur tikker for hver eneste dag, der går.
Det er dumt hvis de IKKE får en CB ind i det her transfer vindue. Men det lukker først om 30 timer...lad is se hvad der sker...
Jeg er fortrøstningsfuld for at vi enten for Tiedemann med det samme eller der kommer en mere ind. Vi kan ikke fortsætte med ungdomsforsvaret helt til januar, så er oprykning udelukket og det ved Tuxen Boll også.raekkeettre skrev: ↑31. aug 2025, 18:36Så det er sindsygt at få en erfaren CB med Champions league bold ui benene, på free transfer. Om det så er til vinter eller næste sommer er jo ligegyldigt. Plus alle ved det er forhandlingsteknik. Og hvis det er den by far bedste CB vi kan få er det jo 150% værd at gå efter. Jeg har været imod alt hvad der har foregået i AaB de sidste 8 år. Men det her er altså ikke dumt.R Rosenberg skrev: ↑31. aug 2025, 17:28Uanset, at der er forhandlingsteknik i det, er det AaB, der har alt at miste. AIK kan forhandle herfra til nytår, mens AaB's ur tikker for hver eneste dag, der går.
Det er dumt hvis de IKKE får en CB ind i det her transfer vindue. Men det lukker først om 30 timer...lad is se hvad der sker...
Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Måske det allerede er nævnt:
En X-bruger spurgte tidligere i dag Ydesen, om ikke Lucas har været på tale. Ydesen svarer, at Lucas har været på tale - men at det ikke er blevet til konkrete forhandlinger.
Ydesen nævner også, at AaB har råd til Lucas, og at “de to nye” er kommet til på gode aftaler.
En X-bruger spurgte tidligere i dag Ydesen, om ikke Lucas har været på tale. Ydesen svarer, at Lucas har været på tale - men at det ikke er blevet til konkrete forhandlinger.
Ydesen nævner også, at AaB har råd til Lucas, og at “de to nye” er kommet til på gode aftaler.
-
PonySlaystation
- Superliga

Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
hans tidligere klub mener ikke de har givet ham et løfte…alb skrev: ↑31. aug 2025, 18:36Det svenske transfervindue er lukket skriver Tipsbladet i relation til Silas Andersen til FCK. Det komplicerer om end noget et ønske om at komme af med spilleren nu, da de kun kan hente frie transfers ind som erstatning.
det indikere at diskussionen pt foregår mellem hans agent og AIK…. de har rigeligt med CB så det er ren sabotage. han raser mod dem mellem linjerne . Mon ikke det ender med at AaB kompensere dem mod en lidt lavere løn til ham ??
ingen af de 3 parter kan bruge den her situation til noget
hjertet i nord 
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Har vi haft kontakt til ham?PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 19:28Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Hvis Ydesen har ringet og spurgt Kubel, om han kunne se sig selv i AaB, er det jo nemt, for ham, at sige nej, hvis der ikke er noget tilbud eller kontakt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
PonySlaystation
- Superliga

Beder du mig om at stå på mål for hvad Ydesen rapportere?Brodernumsi skrev: ↑31. aug 2025, 20:04Har vi haft kontakt til ham?PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 19:28Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Hvis Ydesen har ringet og spurgt Kubel, om han kunne se sig selv i AaB, er det jo nemt, for ham, at sige nej, hvis der ikke er noget tilbud eller kontakt.
Jeg ved ikke hvorfor Ydesen siger hvad han siger, men jeg har ret stor tiltro til at han ikke bare lukker varm luft ud.
Som jeg hører og læser Ydesens udlægning, så har han det fra AaB.PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 20:24Beder du mig om at stå på mål for hvad Ydesen rapportere?Brodernumsi skrev: ↑31. aug 2025, 20:04Har vi haft kontakt til ham?PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 19:28Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Jeg ved ikke hvorfor Ydesen siger hvad han siger, men jeg har ret stor tiltro til at han ikke bare lukker varm luft ud.
Man må bare sige: Hvis AaB er ude efter en kant mere - og det siger de jo, de er - så ligner Kubel da godt nok et oplagt valg! Men måske han sigter højere, ikke bare superligaen, men udenlands.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg tror nu han ville takke ja til hvilken som helst Superliga klub, og lur mig om han ikke også ville takke ja til os hvis han fik et lukrativt tilbud, og vi blev enige med Fremad.Funky skrev: ↑31. aug 2025, 21:07Som jeg hører og læser Ydesens udlægning, så har han det fra AaB.PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 20:24Beder du mig om at stå på mål for hvad Ydesen rapportere?Brodernumsi skrev: ↑31. aug 2025, 20:04Har vi haft kontakt til ham?PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 19:28Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Man må bare sige: Hvis AaB er ude efter en kant mere - og det siger de jo, de er - så ligner Kubel da godt nok et oplagt valg! Men måske han sigter højere, ikke bare superligaen, men udenlands.
Han er god, og jeg gad godt vi hentede ham, men tænker heller ikke vi skal gøre ham bedre end han er, det er jo ikke sådan han bare bragede mål ind i 2. Division, som MJ eksempelvis gjorde hos Esbjerg, men han har en vild spidskompetence i hans fart også med bold.
Mener jeg læste en artikel engang om han faktisk var hurtigere end spillerne i superligaen.
En dreng spurgte MTB til Fremad kampen om vi ville skrive med Lucas. Hans svar var at Lucas godt vidste at AaB ville ham, men han vil afsøge udlandet først.Sauer skrev: ↑31. aug 2025, 19:25Måske det allerede er nævnt:
Ingen tvivl om at AaB gerne ser ham tilbage.
// gwailo
På trods af at Fremad ødelagde AaB i fredags burde AaB stadig være en langt mere attraktiv destination end Aarhus Fremad for Kubel. Dette må udelukkende være fordi der er noget større i kulissen, som han afventer. Går det ikke igennem, er AaB nok ikke helt urealistisk.Funky skrev: ↑31. aug 2025, 21:07Som jeg hører og læser Ydesens udlægning, så har han det fra AaB.PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 20:24Beder du mig om at stå på mål for hvad Ydesen rapportere?Brodernumsi skrev: ↑31. aug 2025, 20:04Har vi haft kontakt til ham?PonySlaystation skrev: ↑31. aug 2025, 19:28Ydesen har jo også sagt at Kubel ikke er interesseret i AaBJimmy1 skrev: ↑31. aug 2025, 19:11Hmm. Ydesen beretter om et prisskilt på Kubel på 2,5-3.0 mio,-. vel at mærke det samme man gav for Mathias Jørgensen. Mon man kan finde pengene? Alternativt skal man forsøge at skrive under med Haren og presse prisen ned bagefter med Kongsvinger. Uanset, virker de to som de bedste offensive match som også har noget perspektiv.
Jeg ser de fleste Århus Fremad hjemmekampe og jeg forstår godt at folk på baggrund af kampen i fredags er glade for Kubel, men jeg tror mere at man skal se det som et billede på hvor ringe AaB var (er) at han spillede så godt som han gjorde. Bevares han er skam en profil og dygtig, men jeg tror at hvis man havde spurgt inden kampen ville mange fremhæve Lunding, Kaastrup, Marcus Kirchheiner og Kasper Andersen før Kubel eller som minimum forlængelse af samtalen om profiler for Fremad. Og ingen af disse ville forstærke AaB.
Forstår godt sammenligningen med Jørgensen grundet fart og de til tider flotte afslutninger, men personligt ville jeg blive meget meget skuffet hvis AaB brugte 3 millioner på en snart 24 årig spiller som spillede Danmarksserie for 9 måneder siden. Kald mig bare naiv jubelidiot, men jeg tror simpelthen AaB kan få noget bedre end Kubel.
Forstår godt sammenligningen med Jørgensen grundet fart og de til tider flotte afslutninger, men personligt ville jeg blive meget meget skuffet hvis AaB brugte 3 millioner på en snart 24 årig spiller som spillede Danmarksserie for 9 måneder siden. Kald mig bare naiv jubelidiot, men jeg tror simpelthen AaB kan få noget bedre end Kubel.
-
R Rosenberg
- Allstar

Tak for modvægt. Jeg var selv lidt forvirret over den voldsomme og spontane hype af denne Kubel, opstået efter I fredags. En person, som jeg aldrig havde hørt om før - heller ikke på dette forum (jeg kan have misset hans navn herinde, dog).Njak skrev: ↑31. aug 2025, 22:45Jeg ser de fleste Århus Fremad hjemmekampe og jeg forstår godt at folk på baggrund af kampen i fredags er glade for Kubel, men jeg tror mere at man skal se det som et billede på hvor ringe AaB var (er) at han spillede så godt som han gjorde. Bevares han er skam en profil og dygtig, men jeg tror at hvis man havde spurgt inden kampen ville mange fremhæve Lunding, Kaastrup, Marcus Kirchheiner og Kasper Andersen før Kubel eller som minimum forlængelse af samtalen om profiler for Fremad. Og ingen af disse ville forstærke AaB.
Det fortæller dog måske lidt om niveauet af desperation hos os fans efterhånden.
Ædruelighedens stemme