Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Funky » 2. sep 2025, 09:13

Kunji skrev:
2. sep 2025, 08:14
Det er også interessant at høre Ydesen udtale sig så tydeligt omkring, de forskellige ‘æraer’ i dette vindue, hvor man fra SSE22 forsøger at please fanbasen med forlængelse af Helenius og signing af Børsting, over den spøjse Nagel signing Maarup og så til John Møller som sætter et helt andet niveau (men også med et større budget).

Nagel har utvivlsomt været god til at sælge, men ham og Gow lyder godt nok helt væk ift. at hente.
Enig, men det er jo ikke det samme som, at Møller ikke ville have gjort noget af det samme - eks forlængelse med Helenius. Det håber jeg da i alt fald, han også ville have anbefalet. Børsting har også mere at byde på end bare at fan-please, ellers ville Højer nok ikke bruge ham så meget, som han gør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. sep 2025, 09:18

Det bedste ved det her vindue er næsten, at vi er sluppet af med det elendige SSE22-lort i form af:
  • Diakhité
  • Jimenez
  • Seydel
Nu har vi Kelvin John (god), Marc Nielsen (lige akkurat tålelig), Müller (OK), Pudel (OK), Jasson (lige akkurat tålelig) og Makolli (OK) tilbage i truppen, som er SSE22-levn. Det synes jeg er fornuftigt.

I øvrigt tror jeg vi må have en DK-rekord i form af spillere med debut, hvis vi ser på de seneste 2-3 sæsoner. Hvem husker efterhånden spændende navne som Emmanuel Toku, Richard Odada, Andre Alvarez Perez, John Iredale, Daniel Ask osv...

Hvis vi lige kunne lande et godt transferfrit navn mere til offensiven, så er jeg meget tilfreds med dette vindue.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. sep 2025, 09:32

haghdk skrev:
2. sep 2025, 08:33
bonanza skrev:
2. sep 2025, 08:30
Det bliver en lang sæson. Jeg er skuffet over antallet af tilgange. Tiedeman og Kaasa er sikkert gode transfers, men jeg kan ikke se hvordan det er nok til at vende det her til en kamp om oprykning.

Vi skal skrive med et par stykker på fri, og så skal vi have et rigtig stærkt vindue til Januar også. Det kan sagtens være at nogle af talenterne skal skydes af på vejen. Nu var der rygter om AGF bud på 18.6 millioner på Bomholt, den slags bliver man nødt til at overveje hvis man gerne vil forsætte en seriøs opbygning.
Arh,... Vi er fandme heller ikke nemme at stille tilfreds. Nu har vi i i lidt over et år været vant til at SSE22 vælger spillere ved at pege på et navn i telefonbogen og nu virker det til at man har været fuldstændig kompromisløs i forhold til at vælge spillere med kvalitet og det virker der til at være kommet. Jeg er positiv.
Ja, men vi ved det jo ikke for vi har ikke set det. Det virker til at være nogle fine transfers, men er det nok at få 2 mand ind ifht. det vi har set i kampene indtil nu? Der skal steppes ekstremt meget op og de skal ramme jorden løbende efter landskampspausen, ellers kan det sgu være ligemeget.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 2. sep 2025, 09:34

Lykkedes det egentligt Lucas A at finde en klub eller er han stadig fri.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2025, 09:42

Jeg vil mene, der stadig er basis for at hyre en erfaren, transferfri CB ind for et enkelt år (= Pudels skadesperiode). En gut som er med på, at det er som backup.

Derudover henter man sikkert en transferfri kant.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2025, 09:46

bonanza skrev:
2. sep 2025, 09:32
haghdk skrev:
2. sep 2025, 08:33
bonanza skrev:
2. sep 2025, 08:30
Det bliver en lang sæson. Jeg er skuffet over antallet af tilgange. Tiedeman og Kaasa er sikkert gode transfers, men jeg kan ikke se hvordan det er nok til at vende det her til en kamp om oprykning.

Vi skal skrive med et par stykker på fri, og så skal vi have et rigtig stærkt vindue til Januar også. Det kan sagtens være at nogle af talenterne skal skydes af på vejen. Nu var der rygter om AGF bud på 18.6 millioner på Bomholt, den slags bliver man nødt til at overveje hvis man gerne vil forsætte en seriøs opbygning.
Arh,... Vi er fandme heller ikke nemme at stille tilfreds. Nu har vi i i lidt over et år været vant til at SSE22 vælger spillere ved at pege på et navn i telefonbogen og nu virker det til at man har været fuldstændig kompromisløs i forhold til at vælge spillere med kvalitet og det virker der til at være kommet. Jeg er positiv.
Ja, men vi ved det jo ikke for vi har ikke set det. Det virker til at være nogle fine transfers, men er det nok at få 2 mand ind ifht. det vi har set i kampene indtil nu? Der skal steppes ekstremt meget op og de skal ramme jorden løbende efter landskampspausen, ellers kan det sgu være ligemeget.
Vi har også nærmest lige fået en nordmand, der var fast man i Eresdivisionen. På papiret har vi i den sidste uge hentet mere kvalitet end i de sidste mange vinduer til sammen. Det er altså langt over forventning for en klub, der ligger nummer 9 i 1. division. Det er faktisk sindssygt, at det kan lade sig gøre.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 2. sep 2025, 09:47

Jeg er også godt tilfreds med det nuværende transfervindue isoleret set. Så må vi se om spillerne leverer.

Udfordringen er lidt at det ikke gør op for tidligere transfervinduers fejltagelser, og det er måske lidt for meget at forlange. Men fedt hvis vi skal fortsætte med f5 knappen de næste par dage.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2025, 09:48

Laumag skrev:
2. sep 2025, 09:34
Ydesen forventede, at det kunne tage op til et par uger. Spørgsmålet er om han falder til patten, hvis ikke det rette tilbud dukker op. Det skader da i hvert fald ikke, at han render rundt ude på Hornevej hver dag. Næste spørgsmål er så, om vi overhovedet kan finde en plads til ham i en startellever efter købet af Kaasa.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. sep 2025, 10:02

Der kommer givetvis en free agent en af de nærmeste dage og så tror jeg man skriver med Haren som så lander til nytår
Det er mit personlige bud

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 2. sep 2025, 10:03

doukas skrev:
2. sep 2025, 09:18
Det bedste ved det her vindue er næsten, at vi er sluppet af med det elendige SSE22-lort i form af:
  • Diakhité
  • Jimenez
  • Seydel
Nu har vi Kelvin John (god), Marc Nielsen (lige akkurat tålelig), Müller (OK), Pudel (OK), Jasson (lige akkurat tålelig) og Makolli (OK) tilbage i truppen, som er SSE22-levn. Det synes jeg er fornuftigt.

I øvrigt tror jeg vi må have en DK-rekord i form af spillere med debut, hvis vi ser på de seneste 2-3 sæsoner. Hvem husker efterhånden spændende navne som Emmanuel Toku, Richard Odada, Andre Alvarez Perez, John Iredale, Daniel Ask osv...

Hvis vi lige kunne lande et godt transferfrit navn mere til offensiven, så er jeg meget tilfreds med dette vindue.
Jeg er ikke helt enig i din bedømmelse af de tilbageværende spillere, som SSE hentede. Jeg synes du overvurderer både Marc Nielsen og Jasson, der simpelthen ikke er gode nok, hverken til det AaB har behov for lige nu i 1. division, eller det klubben vil få bruge for, hvis det igen hedder Superliga. Til gengæld synes jeg du er lidt hård ved både Pudel, som ganske solid, men bestemt ikke nogen leder, og ved Makolli, som jeg synes har vist, at der er et pænt udviklingspotentiale i ham, og at han godt kan gå hen og blive det næste store salg, særligt nu, hvor han får Tiedemann til at styre forsvaret. John har gjort det godt efter nedrykningen, men realistisk set synes jeg vi må erkende, at han nok rammer loftet, når modstanderne når op på Superliga-niveau. Og Müller, tjae han er af mange blevet gjort til syndebuk for defensivens kollektive mangler, men har bestemt heller ikke hjulpet sig selv med de drops han til tider disker op med. Der er dog langt værre målmænd i 1. division, og vi mangler for alvor at se ham bag et godt forsvar.

I øvrigt helt enig i, at det ville gøre godt med en transferfri spiller til offensiven, for den ser godt nok tynd ud.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. sep 2025, 10:03

Kokkefar skrev:
2. sep 2025, 09:48
Laumag skrev:
Ydesen forventede, at det kunne tage op til et par uger. Spørgsmålet er om han falder til patten, hvis ikke det rette tilbud dukker op. Det skader da i hvert fald ikke, at han render rundt ude på Hornevej hver dag. Næste spørgsmål er så, om vi overhovedet kan finde en plads til ham i en startellever efter købet af Kaasa.
Det var vel den plads som Kaasa spiller, så jeg tror man har erkendt at Lucas og AaB ikke bliver et match i denne omgang.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. sep 2025, 10:04

Kokkefar skrev:
Laumag skrev:
Det kræver mere end en god start 11'er at rykke op... det kræver også en god bænk!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 2. sep 2025, 10:05

Kokkefar skrev:
Næste spørgsmål er så, om vi overhovedet kan finde en plads til ham i en startellever efter købet af Kaasa.
så ville han vel nok tage spilletid fra bomholt og det mener jeg er forkert

jeg ser ikke plads til nogen 10er som vi spiller nu og vi har fået fin erfaring ind på den midtbane
hjertet i nord :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2025, 10:06

Laumag skrev:
Enten er han rimelig kræsen ift. hvad han gider - hvilket kan være helt fair - eller så er interessen for ham mildest talt lunken. Man skulle da tro, at han kunne finde noget interessant i Sverige/Norge eller sågar en klub i Holland, som også lever op til familiens ønsker. Ved selvfølgelig ikke om han kunne være frisk på USA eller et asiatisk eventyr. Det kan både give penge i kassen og være helt fint for familien.

Ligesom med Christian Eriksen forstår jeg ikke helt man venter så længe. Man kommer ind efter sæsonen er fuldt i gang, og interesserede klubber ender måske ofte med at være lidt desperate, og ved ikke nødvendigvis hvad de har hentet ind. Det er altså ikke nødvendigvis trænerens ønskespiller, og snoren kan hurtigt blive kort.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2025, 10:07

hje1980 skrev:
2. sep 2025, 10:04
Kokkefar skrev:
Laumag skrev:
Det kræver mere end en god start 11'er at rykke op... det kræver også en god bænk!
"Hej Lucas, jeg ved godt du ikke er interesseret i AaB lige nu, men du skal bare vide, at hvis du ombestemmer dig, så har vi en plads til dig på bænken" ;)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2025, 10:07

Pontoppi skrev:
2. sep 2025, 10:05
Kokkefar skrev:
Næste spørgsmål er så, om vi overhovedet kan finde en plads til ham i en startellever efter købet af Kaasa.
så ville han vel nok tage spilletid fra bomholt og det mener jeg er forkert

jeg ser ikke plads til nogen 10er som vi spiller nu og vi har fået fin erfaring ind på den midtbane
Eller i stedet for Ross i forreste linje.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2025, 10:08

Forza skrev:
2. sep 2025, 10:03
Kokkefar skrev:
Laumag skrev:
Det var vel den plads som Kaasa spiller, så jeg tror man har erkendt at Lucas og AaB ikke bliver et match i denne omgang.
Netop min tanke.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 2. sep 2025, 10:08

Forza skrev:

kaasa har været vant til at opererer til højre centralt i en 4-3-3
hjertet i nord :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2025, 10:14

Kokkefar skrev:
2. sep 2025, 10:08
Forza skrev:
Kokkefar skrev:
Laumag skrev:
Netop min tanke.
Nu har jeg åbenbart generelt svært ved at gennemskue hvor vores nye spillere befinder sig bedst på banen, men jeg var overbevist om, at Kaasa var mere 6'er end 10'er, og det måske kunne betyde 1,5 6'er på banen med Håpnes og Kaasa sammen med Bomholt.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 2. sep 2025, 10:19

Kå'så

Besvar