Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
Ædruelighedens stemme
-
Bombommelom
- 2. div

- Favoritspiller: Kosten
Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
-
R Rosenberg
- Allstar

Kan vel ikke rigtig være andre end Tiedemann.Bombommelom skrev: ↑2. sep 2025, 18:52Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
Hvis Børsting skal til at varme bænk, giver det jo ingen mening at han har bindet. Han har heller aldrig været nogen leder. Desuden er han elendig.
Og Bomholt skal ikke bære det ansvar, han skal bare fokusere på sit spil og sin udvikling. Desuden er han jo heller ikke just en højtaler.
Ædruelighedens stemme
Mon ikke man lige lader de nye falde naturligt ind i deres roller på holdet, og så ændre Steffen Højer på Anførergruppen når de er faldet til? tror i bare de giver ham Tiedemann bindet fra dag 1 ?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 19:13Kan vel ikke rigtig være andre end Tiedemann.Bombommelom skrev: ↑2. sep 2025, 18:52Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
Hvis Børsting skal til at varme bænk, giver det jo ingen mening at han har bindet. Han har heller aldrig været nogen leder. Desuden er han elendig.
Og Bomholt skal ikke bære det ansvar, han skal bare fokusere på sit spil og sin udvikling. Desuden er han jo heller ikke just en højtaler.
Tiedemann lyder umiddelbart som en leder ud fra beskrivelserne af ham, så tror helt sikkert han kommer i anførergruppen rimeligt hurtigt.
Så blev Adam Andersson officielt annonceret

En aftale der gælder for resten af sæsonen
En aftale der gælder for resten af sæsonen
Ligner en fin spiller at få ind. Kun for 1 år, dog?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja ved ikke lige hvorfor det kun er 1 år, måske den kan forlænges ved eventuel oprykning. Men ja tænker det er en fin forstærkning til start 11'eren!
Lyngby tog ham kun for et halvt år mindes jeg. Det er nok ikke en spiller man forventer at holde i klubben over lang tid men nærmere en kortvarig gardering.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja det kunne godt tyde lidt på det, håber dog på at man kan beholde ham hvis han gør det godt.Forza skrev: ↑2. sep 2025, 19:49Lyngby tog ham kun for et halvt år mindes jeg. Det er nok ikke en spiller man forventer at holde i klubben over lang tid men nærmere en kortvarig gardering.
Man udstyrer ham alligevel med nr. 3. Den slags plejer vel at signalere en lille smule mere commitment?Forza skrev: ↑2. sep 2025, 19:49Lyngby tog ham kun for et halvt år mindes jeg. Det er nok ikke en spiller man forventer at holde i klubben over lang tid men nærmere en kortvarig gardering.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Men man regner vel næppe med at hente en ny forsvarsspiller ind i år. Så nr. 3 er alligevel ubenyttet i dette år.Funky skrev: ↑2. sep 2025, 19:53Man udstyrer ham alligevel med nr. 3. Den slags plejer vel at signalere en lille smule mere commitment?Forza skrev: ↑2. sep 2025, 19:49Lyngby tog ham kun for et halvt år mindes jeg. Det er nok ikke en spiller man forventer at holde i klubben over lang tid men nærmere en kortvarig gardering.
------------------------------------------------
-
R Rosenberg
- Allstar

Pas. Det nuværende setup giver bare absolut nul mening.AlbertE skrev: ↑2. sep 2025, 19:21Mon ikke man lige lader de nye falde naturligt ind i deres roller på holdet, og så ændre Steffen Højer på Anførergruppen når de er faldet til? tror i bare de giver ham Tiedemann bindet fra dag 1 ?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 19:13Kan vel ikke rigtig være andre end Tiedemann.Bombommelom skrev: ↑2. sep 2025, 18:52Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
Tiedemann lyder umiddelbart som en leder ud fra beskrivelserne af ham, så tror helt sikkert han kommer i anførergruppen rimeligt hurtigt.
Ædruelighedens stemme
Det er jeg også enig i, vi har ingen oplagt anfører i truppen før nu(måske).R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 20:09Pas. Det nuværende setup giver bare absolut nul mening.AlbertE skrev: ↑2. sep 2025, 19:21Mon ikke man lige lader de nye falde naturligt ind i deres roller på holdet, og så ændre Steffen Højer på Anførergruppen når de er faldet til? tror i bare de giver ham Tiedemann bindet fra dag 1 ?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 19:13Kan vel ikke rigtig være andre end Tiedemann.Bombommelom skrev: ↑2. sep 2025, 18:52Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
-
R Rosenberg
- Allstar

Og det siger jo alt om, hvor meget der har manglet ledere i denne trup. Ikke engang en oplagt anfører kan man pege på.AlbertE skrev: ↑2. sep 2025, 20:14Det er jeg også enig i, vi har ingen oplagt anfører i truppen før nu(måske).R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 20:09Pas. Det nuværende setup giver bare absolut nul mening.AlbertE skrev: ↑2. sep 2025, 19:21Mon ikke man lige lader de nye falde naturligt ind i deres roller på holdet, og så ændre Steffen Højer på Anførergruppen når de er faldet til? tror i bare de giver ham Tiedemann bindet fra dag 1 ?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 19:13Kan vel ikke rigtig være andre end Tiedemann.Bombommelom skrev: ↑2. sep 2025, 18:52Tiedemann? Kaasa?R Rosenberg skrev: ↑2. sep 2025, 18:25Mon Højer påtænker at skifte anfører nu, midt i sæsonen? Det giver vel ikke mening andet.
Ædruelighedens stemme
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Spændende med Andersson - dog tænker jeg lidt over hvorfor det kun blev 1 år?
Uanset hvad dejligt at venstre back er blevet forstærket - det manglede vi, selvom jeg godt kunne forstå man ville give Marc chancen.
MTB teasede for (overtid) i transferpodcasten, i forhold til at tilføre flere spillere efter vinduets lukketid. Tror I kun det var Andersson han hintede til eller kan vi være heldige med en ny kant eller lignende? Eller holder han bare døren åben for Lucas?
Nogen der hører noget?
Uanset hvad dejligt at venstre back er blevet forstærket - det manglede vi, selvom jeg godt kunne forstå man ville give Marc chancen.
MTB teasede for (overtid) i transferpodcasten, i forhold til at tilføre flere spillere efter vinduets lukketid. Tror I kun det var Andersson han hintede til eller kan vi være heldige med en ny kant eller lignende? Eller holder han bare døren åben for Lucas?
Nogen der hører noget?
Tænker lidt om det 1 år har noget med forskerordning at gøre.Krage skrev: ↑2. sep 2025, 20:23Spændende med Andersson - dog tænker jeg lidt over hvorfor det kun blev 1 år?
Nogen der hører noget?
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Det ville være herligt forfriskende, hvis efterårets transfervindue affødte lidt eftertanke hos den del af Debatsiden, som ofte hælder til det (bi)polare, hvor alt enten er det rene guld eller det rene lort.Kasper skrev: ↑29. aug 2025, 16:03Jeg må åbenbart ikke gætte med pga mit gæt.Sauer skrev: ↑29. aug 2025, 15:58Nu skrev Kasper jo også bare, at det er noget, som han tror. Sådan er det jo for de fleste herinde.AaBWanKenobi skrev: ↑29. aug 2025, 15:48Så med andre ord: Ingen reel viden!Kasper skrev: ↑29. aug 2025, 15:25AaBs historik i dette vindue og Tuxens udtalelse om at de hellere vil lade være end at tage nogen ind uden kvalitet.AaBWanKenobi skrev: ↑29. aug 2025, 14:34…og hvad baserer du det på?!?!
Har du nogen reel viden ift. det, eller er det bare et udsagn, du har trukket ud af den tyk-kindede tuba?
Tror ikke AaB kommer til at smide de mønter som kvalitet koster.
MTB har hele tiden sagt, at AaB langt fra står i en gunstig position, så derfor skal vi laaaangt hen i transfervinduet, før vi kan forvente noget. Hvem gider danse med den grimme pige (= spille i et galehus i 1. div.), hvis man kan få noget bedre?
Når klokken er tættere på 10 min. i lukketid, bliver flere ting mulige, og jeg tror stadig på, at der kommer forstærkninger, og hvis ikke det reelt ER forstærkninger, men Hernes/Seydel-typer, så undværer jeg hellere med de konsekvenser, det må medføre. Vi skal ikke ikke ud og sprænge banken for med penge at overtale spillere til at komme til AaB. Det er det overforbrug i årevis, der har ført til, at vi nu er der, hvor vi er.
Bevares…det KAN da være underholdende, når nogen ‘tror’ noget, men når det ikke er udtryk for håb/ønsker, er baseret på rygter eller måske ligefrem viden, er det som oftest bare trættende.
Selvom SSE 22 stadig er de formelle ejere, må vi nu efterhånden være kommet videre fra “MTB er bare en Hamborg-lakaj, ledelsen er handlingslammet og sidder på hænderne, mens klubben køres i grøften” osv. osv.
Med mindre nyindkøbene viser sig at være 3-4 X Diakité/Seydel-typer, fortjener MTB i min verden stor ros for både at dobbeltjobbe i en meget presset situation OG balancere økonomi og kvalitet på banen i en tid, hvor store underskud skal dækkes.
Om det så er nok til oprykning i denne sæson, må tiden vise, men nu må alt ævlet om “kurs mod 2. div.” stoppe, indtil vi evt. befinder os i den tunge ende af nedrykningsspillet.
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
God pointe - det tror jeg helt sikkert du kan have ret i.Jimmy1 skrev: ↑2. sep 2025, 20:29Tænker lidt om det 1 år har noget med forskerordning at gøre.Krage skrev: ↑2. sep 2025, 20:23Spændende med Andersson - dog tænker jeg lidt over hvorfor det kun blev 1 år?
Nogen der hører noget?
-
PonySlaystation
- Superliga

Af hvad jeg lige hurtigt kan læse gælder forkerordningen i max 7 år. Han kom første gang til en dansk klub i 2022, så jeg tænker det ikke umiddelbart, med mindre jeg misforstår noget om ordningen.Krage skrev: ↑2. sep 2025, 20:47God pointe - det tror jeg helt sikkert du kan have ret i.Jimmy1 skrev: ↑2. sep 2025, 20:29Tænker lidt om det 1 år har noget med forskerordning at gøre.Krage skrev: ↑2. sep 2025, 20:23Spændende med Andersson - dog tænker jeg lidt over hvorfor det kun blev 1 år?
Nogen der hører noget?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Har Tuxen Boll officielt lukket vinduet eller......?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"