Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sapiens
1. div
1. div

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Sapiens » 5. sep 2025, 10:50

Super godt skriv af Ydesen, som også beviser at uden Tuxen-Boll tør jeg slet ikke tænke på hvor vi havde været i dag.

"Der foregik en magtkamp i kulissen, som handlede om retten til at lede og bestemme i AaB. Direktør Michael Tuxen Boll kæmpede for at få beslutningsevnen tilbage på Hornevej, hvor den bør høre hjemme. Han satte hårdt mod hårdt i en tovtrækning af de helt store.

Han endte med at vinde en kamp, der ligeså vel kunne have kostet ham jobbet. Var der ikke opstået så massive fan-protester i Lyngby, så kunne det ligeså vel have været Tuxen Boll, man havde kastet på porten sammen Wichmann få dage senere."

"Jeg føler mig overbevist om, at den ekstraordinære indsats, som Michael Tuxen Boll og andre i AaB's administration har lagt i at vinde de strategiske slag på bestyrelsesplan sideløbende med den daglige drift af en klub i kaos, vil være noget af det vigtigste, der er sket for AaB i nyere tid."

Jeg vil ikke lægge for meget af artiklen ind, men her er blot lidt af det.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 5. sep 2025, 11:03

Sapiens skrev:
5. sep 2025, 10:50
Super godt skriv af Ydesen, som også beviser at uden Tuxen-Boll tør jeg slet ikke tænke på hvor vi havde været i dag.

"Der foregik en magtkamp i kulissen, som handlede om retten til at lede og bestemme i AaB. Direktør Michael Tuxen Boll kæmpede for at få beslutningsevnen tilbage på Hornevej, hvor den bør høre hjemme. Han satte hårdt mod hårdt i en tovtrækning af de helt store.

Han endte med at vinde en kamp, der ligeså vel kunne have kostet ham jobbet. Var der ikke opstået så massive fan-protester i Lyngby, så kunne det ligeså vel have været Tuxen Boll, man havde kastet på porten sammen Wichmann få dage senere."

"Jeg føler mig overbevist om, at den ekstraordinære indsats, som Michael Tuxen Boll og andre i AaB's administration har lagt i at vinde de strategiske slag på bestyrelsesplan sideløbende med den daglige drift af en klub i kaos, vil være noget af det vigtigste, der er sket for AaB i nyere tid."

Jeg tror faktisk, at Tuxen Boll har reddet klubbens liv. Tør slet ikke tænke på et scenarie hvor han var blevet fyret eller selv var skredet!

JmaN89
Lilleput
Lilleput

Indlæg af JmaN89 » 5. sep 2025, 11:21

Jeg er helt enig.

Det havde set rigtig skidt ud, uden MTB.

Kunne være fedt at se fanscenen lave en lille "hyldest" eller anerkendelse af hans arbejde (og de andre som har stået der, i lort til halsen).
Selvfølgelig ved en hjemmekamp! :aabfan: :danmarkfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. sep 2025, 11:45

haghdk skrev:
5. sep 2025, 11:03
Sapiens skrev:
5. sep 2025, 10:50

Jeg tror faktisk, at Tuxen Boll har reddet klubbens liv. Tør slet ikke tænke på et scenarie hvor han var blevet fyret eller selv var skredet!
Kunne meget vel tænkes, at den magtkamp blev vundet, fordi Tuxen gik i alliance med Thingnes-Bø, Eller hvad fanden han nu hedder, samt de to fra 1885. Så har de været 3 vs 3, og med to hængende, som skulle vindes over.

Meeen, kampen er ikke vundet endnu. Nogen ejer stadig majoriteten.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. sep 2025, 11:52

R Rosenberg skrev:
5. sep 2025, 10:36
haghdk skrev:
5. sep 2025, 09:18
Hajen skrev:
5. sep 2025, 08:37
Efter at tyskerne delvist er ude af AaB, når det kommer til såvel den fysiske tilstedeværelse som til de daglige beslutninger, har Ydesen lavet en længere, og i mine øjne fremragende, evaluering af den seneste tid. Evalueringen giver på sin vis lidt ro, men kalder samtidig på stor tålmodighed

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/komm ... AHQuolxVrQ

Jeg ved godt, at vi sædvanligvis ikke gengiver artikler her på siderne, men det er en ret lang artikel, så betragt disse indledende beskrivelser som værende en slags teaser

"Transfervinduets lukning er en passende anledning til at gøre lidt status på, hvor AaB bevæger sig hen.

Havde der været tale om en skoleklasse, så havde de fire bedst placerede nordjyske fodboldklubber udmærket sig på vidt forskellig vis i de seneste måneder.

Thisted FC er solstrålehistorien. Et mælkebøttebarn, der trods tæt på umulige trivselsvilkår får det maksimale ud af sin skolegang lige nu.

Hobro IK er den stille men meget dygtige pige i klassen. Hun kommer fra landet, og har benene solidt plantet på jorden. Den elev som klassekammeraterne må misunde gode og trygge kår.

Så er der Vendsyssel FF og AaB. De har det tilfælles, at de begge to er blevet bedt om at gå en klasse om grundet svigtende faglig udvikling.

Trods utallige advarsler til skole-hjem-samtalerne har det i begge tilfælde været nødvendigt at sætte støttepædagoger på de to elever, men det har i sidste ende haft en positiv effekt.

I AaB's tilfælde har det dog været nødvendigt at tvangsfjerne eleven fra hjemmet og sætte barnet i familiepleje grundet misrøgt. Der er tæt på ingen kontakt med de slagne forældre, som tilsyneladende har mistet interessen for samvær i løbet af sommeren."
Det er en fremragende artikel som jeg vil anbefale alle der kan komme til det at læse. Det lyder ret meget til at SSE22 ikke har særligt meget at sige og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de stadig er her. Men man kan jo forestille sig de aktivt er i gang med at finde en ny ejer. De har jo absolut ingen fremtid i klubben - whatsoever.

Ulempen er jo selvfølgelig at de fuldstændig selv bestemmer hvem de vil sælge til, om det så kan være en eller anden rig gut Saudi Arabien fra der vil have et stykke legetøj. Det kunne godt være min frygt.
Ja, det vil vi helst undgå.
Forskellen på saudere som klubejere og på den anden side tyskere, amerikanere og andre, er at sauderne bruger den slags til imagepleje og dermed betaler, hvad det koster.

Ingen sauder vil vanære sig selv ved at købe en klub og lade den gå helt på røven på alle leder og kanter som SSE22, Platek, Klaus-Dieter, Pacific Media Group og alle de andre klaphatte.
Der er så mange aspekter i det der med et ejerskab.
En af grundene til, at jeg faktisk var fortrøsningsfuld med SSE var jo, at de havde en Bernhard Peters i spidsen som umiddelbart havde et flot CV
De brugte jo også ret lang tid på at checke mange ting i klubben så jeg havde en forventning til de havde forstået hvad det ville kræve og i og med, at det jo skulle være showcasen for deres model så de rigtige ting blev sagt så havde jeg egentlig en nogenlunde tiltro og villighed til at give det en chance.
At SSE så i den grad indsatte nogle klaphatte af inkompetente ledere, ledede klubben dårligt og ikke investerede tilstrækkelig er en anden ting. Jeg tror egentlig, at SSEs vision var sundere, men en sheik havde nok bare betalt for nogle dytigere folk og spillere der så havde fundet ud af det.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. sep 2025, 12:31

Jakobsen skrev:
5. sep 2025, 11:52
R Rosenberg skrev:
5. sep 2025, 10:36
haghdk skrev:
5. sep 2025, 09:18
Hajen skrev:
5. sep 2025, 08:37
Efter at tyskerne delvist er ude af AaB, når det kommer til såvel den fysiske tilstedeværelse som til de daglige beslutninger, har Ydesen lavet en længere, og i mine øjne fremragende, evaluering af den seneste tid. Evalueringen giver på sin vis lidt ro, men kalder samtidig på stor tålmodighed

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/komm ... AHQuolxVrQ

Jeg ved godt, at vi sædvanligvis ikke gengiver artikler her på siderne, men det er en ret lang artikel, så betragt disse indledende beskrivelser som værende en slags teaser

"Transfervinduets lukning er en passende anledning til at gøre lidt status på, hvor AaB bevæger sig hen.

Havde der været tale om en skoleklasse, så havde de fire bedst placerede nordjyske fodboldklubber udmærket sig på vidt forskellig vis i de seneste måneder.

Thisted FC er solstrålehistorien. Et mælkebøttebarn, der trods tæt på umulige trivselsvilkår får det maksimale ud af sin skolegang lige nu.

Hobro IK er den stille men meget dygtige pige i klassen. Hun kommer fra landet, og har benene solidt plantet på jorden. Den elev som klassekammeraterne må misunde gode og trygge kår.

Så er der Vendsyssel FF og AaB. De har det tilfælles, at de begge to er blevet bedt om at gå en klasse om grundet svigtende faglig udvikling.

Trods utallige advarsler til skole-hjem-samtalerne har det i begge tilfælde været nødvendigt at sætte støttepædagoger på de to elever, men det har i sidste ende haft en positiv effekt.

I AaB's tilfælde har det dog været nødvendigt at tvangsfjerne eleven fra hjemmet og sætte barnet i familiepleje grundet misrøgt. Der er tæt på ingen kontakt med de slagne forældre, som tilsyneladende har mistet interessen for samvær i løbet af sommeren."
Det er en fremragende artikel som jeg vil anbefale alle der kan komme til det at læse. Det lyder ret meget til at SSE22 ikke har særligt meget at sige og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de stadig er her. Men man kan jo forestille sig de aktivt er i gang med at finde en ny ejer. De har jo absolut ingen fremtid i klubben - whatsoever.

Ulempen er jo selvfølgelig at de fuldstændig selv bestemmer hvem de vil sælge til, om det så kan være en eller anden rig gut Saudi Arabien fra der vil have et stykke legetøj. Det kunne godt være min frygt.
Ja, det vil vi helst undgå.
Forskellen på saudere som klubejere og på den anden side tyskere, amerikanere og andre, er at sauderne bruger den slags til imagepleje og dermed betaler, hvad det koster.

Ingen sauder vil vanære sig selv ved at købe en klub og lade den gå helt på røven på alle leder og kanter som SSE22, Platek, Klaus-Dieter, Pacific Media Group og alle de andre klaphatte.
Der er så mange aspekter i det der med et ejerskab.
En af grundene til, at jeg faktisk var fortrøsningsfuld med SSE var jo, at de havde en Bernhard Peters i spidsen som umiddelbart havde et flot CV
De brugte jo også ret lang tid på at checke mange ting i klubben så jeg havde en forventning til de havde forstået hvad det ville kræve og i og med, at det jo skulle være showcasen for deres model så de rigtige ting blev sagt så havde jeg egentlig en nogenlunde tiltro og villighed til at give det en chance.
At SSE så i den grad indsatte nogle klaphatte af inkompetente ledere, ledede klubben dårligt og ikke investerede tilstrækkelig er en anden ting. Jeg tror egentlig, at SSEs vision var sundere, men en sheik havde nok bare betalt for nogle dytigere folk og spillere der så havde fundet ud af det.
Jamen, jeg var jo, som du, en stærk kritiker af det gamle styre og modtog beskeden om tyskens invasion med kyshånd.

Det viste sig bare, at Peters havde sweettalket Niels David og Hitzlsperger havde forført Bælum, og at det hele bare var gaslighting og kejserens nye klæder. Altså, hvis man ikke kan finde de rette ord, kan man tage James Gows skriblerier på LinkedIn og sætte modsat fortegn.

En sheik ønsker jeg ikke, men erfaringen viser, at de nok er de bedste af de udenlandske ejere, da de bare hælder penge i, fordi det udelukkende handler om prestige og ikke kommer med alt muligt bras som ovennævnte.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. sep 2025, 13:29

Og lad mig også lige referere en passage fra Ydesens fine analyse, hvor han vurderer grundlaget for, at MTB fik mulighed for at redde vores klub:

"Var der ikke opstået så massive fan-protester i Lyngby, så kunne det have været Tuxen Boll, man havde kastet på porten sammen med Wichmann få dage senere".

Bare lige før visse debattører igen kalder andre fans for børnehavebørn mm.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 5. sep 2025, 13:45

BoT skrev:
5. sep 2025, 13:29
Og lad mig også lige referere en passage fra Ydesens fine analyse, hvor han vurderer grundlaget for, at MTB fik mulighed for at redde vores klub:

"Var der ikke opstået så massive fan-protester i Lyngby, så kunne det have været Tuxen Boll, man havde kastet på porten sammen med Wichmann få dage senere".

Bare lige før visse debattører igen kalder andre fans for børnehavebørn mm.
Den bed jeg også mærke i! Viser bare tydeligt hvor vigtige protesterne er og at de skal fortsætte indtil SSE er helt og aldeles væk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2025, 15:02

Jeg er en af dem, som gerne kalder og mener, at langt de fleste protester er børnehave agtige.

Og ja, jeg læste også godt artiklen som jeg fandt meget tynd argumentationsmæsig. Hvorfor skulle Boll være sparket ud sammen med Wichmann, som nævnes som en mulighed i artiklen.

Og børnehavefansene har jo selv harceleret over Bolls ageren sidst i vinduet.

Og hvis SSE er så onde og dumme som man vil gøre dem til, hvorfor har de så ikke fastholdt deres eget team. Så er de ligeglade med et par mørkklædte folk. De kunne jo bare forbyde drengeværelsets beboere på stadion.

Det er Ydesens spekulationer som er tyndbenede.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 5. sep 2025, 15:10

FlæskeFrank skrev:
5. sep 2025, 15:02
Jeg er en af dem, som gerne kalder og mener, at langt de fleste protester er børnehave agtige.

Og ja, jeg læste også godt artiklen som jeg fandt meget tynd argumentationsmæsig. Hvorfor skulle Boll være sparket ud sammen med Wichmann, som nævnes som en mulighed i artiklen.

Og hvis SSE er så onde og dumme som man vil gøre dem til, hvorfor har de så ikke fastholdt deres eget team. Så er de ligeglade med et par mørkklædte folk. De kunne jo bare forbyde drengeværelsets beboere på stadion.

Du kommer med en spekulationsanalyse om fanprotesternes betydning, og Ydesen kommer med en spekulationsanalyse. Jeg tror mest på Ydesen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. sep 2025, 15:20

Det er jeg ikke uenig i.

Men hvorfor skulle SSE frygte fanprotesterne? Og hvorfor er Tuxen Boll mere dansker end Wichmann?
- FlæskeFrank

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 5. sep 2025, 15:29

FlæskeFrank skrev:
5. sep 2025, 15:20
Det er jeg ikke uenig i.

Men hvorfor skulle SSE frygte fanprotesterne? Og hvorfor er Tuxen Boll mere dansker end Wichmann?
Protesterne er helt ekstremt skadelige for SSE22s "brand", hvis de f.eks., når de har afhændet AaB, vil ud og prøve igen med en mindre klub. Jo flere og stærkere protester der er, jo sværere bliver det også for SSE22 at "skjule" dem for den næste klub de vil købe sig ind i.

F.eks. var der jo en støtteprotest fra AZ Alkmaar forleden. Så det spreder sig. Det er ikke godt for et brand.

Og bag SSE22 er jo BPTC som lever af konsulentarbejde og de andre baryllere der også er med i SSE22 har også virksomheder som man ville finde frem til hvis man dykkede ned i SSE22s sammensætning. Så de er ikke glade for dem.

Jeg tror at de havde håbet, de ville gå i sig selv da de trak sig fra driften.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. sep 2025, 15:37

BoT skrev:
5. sep 2025, 15:10
FlæskeFrank skrev:

Du kommer med en spekulationsanalyse om fanprotesternes betydning, og Ydesen kommer med en spekulationsanalyse. Jeg tror mest på Ydesen.
Så er det nok, fordi du synes, Ydesens synsning er den mest rare. For der er da intet, der tilsiger, at man skal ophøje Ydesens mavefornemmelse over en hvilken som helst anden AaB-fans. Medmindre man altså antager at Ydesen bygger sine fornemmelser på fakta, vi andre ikke har adgang til.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 5. sep 2025, 15:45

Buzz Killington skrev:
5. sep 2025, 15:37
BoT skrev:
FlæskeFrank skrev:

Så er det nok, fordi du synes, Ydesens synsning er den mest rare. For der er da intet, der tilsiger, at man skal ophøje Ydesens mavefornemmelse over en hvilken som helst anden AaB-fans. Medmindre man altså antager at Ydesen bygger sine fornemmelser på fakta, vi andre ikke har adgang til.
Mon ikke en sportsjournalist som har indgående kendskab til personer i AaB og agentmiljøet i Danmark er tættere på med sit skriv end en AaB-fan bosat 250 km fra klubben (og dermed også fanmiljøet og alt hvad der rør sig omkring klubben), som i øvrigt er i total opposition til hvordan størstedelen af fodbolddanmark oplever AaBs ejerskab.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 5. sep 2025, 15:53

Buzz Killington skrev:
virker som ren spekulation han er ude i….

nogen fremstiller det som om tuxen boll har reddet AaB fra afgrunden…. han har været dygtig og fået lov til det da man tog en beslutning om at danskerne tog styring i bestyrelsen (modsat hvad nogen spekulere i herinde) men vi er jo ikke i økonomisk krise

skal man tale om at redde AaB fra afgrunden så er det fx de privatpersoner der betalte da banken klappede kassen i og AaB ikke havde råd til at betale lønninger for år tilbage

nu skal ledelsen have arbejdsro til at fortsætte det gode arbejde
kom så AaB !!
hjertet i nord :aabfan:

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 5. sep 2025, 15:56

Kunji skrev:
5. sep 2025, 15:45
størstedelen af fodbolddanmark oplever AaBs ejerskab.
hvad ved størstedelen af fodbolddanmark om det ???

kan vi ikke glæde os over at det lader til at man har fået mere styr på det og nu blot mangler at finde nogen der vil købe dem ud

for det kommer til at ske før eller siden

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 5. sep 2025, 16:03

Pontoppi skrev:
5. sep 2025, 15:56
Kunji skrev:

kan vi ikke glæde os over at det lader til at man har fået mere styr på det og nu blot mangler at finde nogen der vil købe dem ud

Hvorfor har du kidnappet Pontoppi?

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 5. sep 2025, 16:07

haghdk skrev:
5. sep 2025, 16:03

Hvorfor har du kidnappet Pontoppi?
illustrere meget godt at folk skal styrer sig med at kalde folk for tyskernes lakaj osv osv

det havde Tuxen boll ikke fortjent heller

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 5. sep 2025, 17:05

Pontoppi skrev:
5. sep 2025, 15:56
Kunji skrev:

Jeg tænker, de fleste mennesker med øjne i hovedet kan se, at det som vores ejerkreds har leveret i deres tid i klubben kandiderer til den mest katastrofale udførsel af en strategi nogensinde i dansk topfodbold.

Og nej, jeg synes heller ikke dem, der var her inden efterlod noget godt indtryk, men SSE22 har været et nyt lavpunkt. At SSE22 købte klubben efter nogle andre havde hældt benzin ud over det hele forsvarer ikke at SSE22 tændte ild til det.

Og du er uenig, og det er fint nok.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 5. sep 2025, 17:56

Buzz Killington skrev:
BoT skrev:
FlæskeFrank skrev:

Om du har mere tillid til en anonym bruger på debatsiden end til en journalist med sin daglige gang på Hornevej og et tilsyneladende ret omfangsrigt kildenetværk, blander jeg mig ikke i.

Besvar