Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Buzz Killington » 5. sep 2025, 18:57

BoT skrev:
5. sep 2025, 17:56
Buzz Killington skrev:
5. sep 2025, 15:37
BoT skrev:
5. sep 2025, 15:10
FlæskeFrank skrev:
5. sep 2025, 15:02
Jeg er en af dem, som gerne kalder og mener, at langt de fleste protester er børnehave agtige.

Og ja, jeg læste også godt artiklen som jeg fandt meget tynd argumentationsmæsig. Hvorfor skulle Boll være sparket ud sammen med Wichmann, som nævnes som en mulighed i artiklen.

Og børnehavefansene har jo selv harceleret over Bolls ageren sidst i vinduet.

Og hvis SSE er så onde og dumme som man vil gøre dem til, hvorfor har de så ikke fastholdt deres eget team. Så er de ligeglade med et par mørkklædte folk. De kunne jo bare forbyde drengeværelsets beboere på stadion.

Det er Ydesens spekulationer som er tyndbenede.
Du kommer med en spekulationsanalyse om fanprotesternes betydning, og Ydesen kommer med en spekulationsanalyse. Jeg tror mest på Ydesen.
Så er det nok, fordi du synes, Ydesens synsning er den mest rare. For der er da intet, der tilsiger, at man skal ophøje Ydesens mavefornemmelse over en hvilken som helst anden AaB-fans. Medmindre man altså antager at Ydesen bygger sine fornemmelser på fakta, vi andre ikke har adgang til.
Om du har mere tillid til en anonym bruger på debatsiden end til en journalist med sin daglige gang på Hornevej og et tilsyneladende ret omfangsrigt kildenetværk, blander jeg mig ikke i.
Nej hvorfor skulle du dog også blande dig i det?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. sep 2025, 12:58

Jeg synes det her med fanprotester en balancegang. Jeg syntes det var fint nok med en tennisbold auktion en gang, men jeg synes ikke der skal være kampafbrydelser hver gang vi spiller. Så risikerer vi også at gøre den genopbygning som MTB og Co har gang i sværere, hvis vest endnu f.eks. lukkes igen og i flere kampe eller hvis det ligefrem bliver så fast et indslag, at vi ender ud med pointstraf eller lign. Når det er sagt synes jeg derudover bare den skal have gas, men trods alt inden for skiven. Og det er altså ikke fordi man kan påråbe sig at have en samlet fanscene til kampafbrydelser. Jeg var på Vest til Hvidovre kampen og der var mange "Lad nu være" osv. især da man anden gang kastede ting på banen og jeg ved det var det samme på langsiden. Jeg synes også man skal holde sig for gode til nazireferencer f.eks. og jeg mener i øvrigt der er så rigeligt i forvejen at kritiser dem for, at det ikke en gang burde være nødvendigt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. sep 2025, 19:17

Det er jo grænsende til det vanvittige at afbryde kampe med protester mod SSE22, nu hvor magten er kommet tilbage til Hornevej... Tiden er kommet til at stå sammen om AaB og i øvrigt håbe klubben kan blive solgt... I samme sekund SSE begynder at blande sig igen, kan man genoptage protesterne omgående... Det vil endda give mening. Men at fortsætte, og måske endda optrappe aktionerne i den nuværende situation er at gamble med vores fælles klubs fremtid.....

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 6. sep 2025, 19:32

Klaus skrev:
6. sep 2025, 19:17
Det er jo grænsende til det vanvittige at afbryde kampe med protester mod SSE22, nu hvor magten er kommet tilbage til Hornevej... Tiden er kommet til at stå sammen om AaB og i øvrigt håbe klubben kan blive solgt... I samme sekund SSE begynder at blande sig igen, kan man genoptage protesterne omgående... Det vil endda give mening. Men at fortsætte, og måske endda optrappe aktionerne i den nuværende situation er at gamble med vores fælles klubs fremtid.....
Jeg er tildels enig omkring afbrydelser. Men det er jo en måde at få opmærksomhed på det budskab man vil frem med. F.eks. med tennisboldene hvor kampen stoppes og alle, inkl. kameraer, kigger på de protesterende fans. Men det er naturligvis træls når der sker flere gange.

Protesterne er nødt til at fortsætte til de er helt ude. Hvis protesterne stopper vil de se det som at fansene accepterer tingene som de er, og så tror jeg at der er en risiko for at de langsomt vil prøve at træde ind igen.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 6. sep 2025, 20:27

Tænker der er lagt en plan som man holder sig til.
Jeg synes også nogle af bannerne var unødvendige i Lyngby fx, men det er jo altid dejlig let at sidde bag skærmen og kloge sig mens andre gør noget ude i virkeligheden.
Det er svært at tilfredsstille alle synspunkter, og der bliver sikkert også lavet nogle ‘fejl’ fremover.
Desuden tror jeg ikke der bliver lyttet ret meget til de få, der i flere år har ført en yderst barnlig smædekampagne mod kernen på Vest herinde.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. sep 2025, 21:04

RufusTheDog skrev:
6. sep 2025, 20:27
Jeg synes også nogle af bannerne var unødvendige i Lyngby fx, men det er jo altid dejlig let at sidde bag skærmen og kloge sig mens andre gør noget ude i virkeligheden.
Det er svært at tilfredsstille alle synspunkter, og der bliver sikkert også lavet nogle ‘fejl’ fremover.
Desuden tror jeg ikke der bliver lyttet ret meget til de få, der i flere år har ført en yderst barnlig smædekampagne mod kernen på Vest herinde.
Det er simpelthen for barnligt at bagatalisere kritik til en smædekampagne. Der bliver stillet nogle spørgsmål til de folk der har det synspunkt, at det er fair at sætte sig selv over reglerne og klubbens økonomi i en dumstædig insisteren på retten til at bryde reglerne. En kritik der er i øvrigt aldrig gives noget rationelt svar på.
RAUS RAUS SSE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2025, 21:18

RufusTheDog skrev:
Altså nu sidder hverken Klaus eller jeg jo bag skærmen. Det ville du også vide, hvis du bare havde fuldt lidt med, så følger vi faktisk AaB live, så kan vi ikke lige parkere den del.
Nu kender jeg ikke Klaus, men personligt har jeg AaB trøje på, synger med, og kører land og rige rundt for at følge holdet(ikke hver weekend, men mere end rigeligt ifølge resten af husstanden). Men korrekt, jeg laver ikke bannere og står ikke på Vesttribunen hver 14. dag til kamp. At dømme på Klaus's indslag tror jeg ikke han heller passer på internetkrigerprofilen.
RufusTheDog skrev:
Altså det taler jo lige præcis ind i det, at man jo netop ikke forholder sig til de forandringer, som er sket/sker, men man blot har fundet et fælles standpunkt, som man så voldboller til ekstremer, og splitter fanbasen endnu mere.
haghdk skrev:
6. sep 2025, 19:32
Jeg er tildels enig omkring afbrydelser. Men det er jo en måde at få opmærksomhed på det budskab man vil frem med. F.eks. med tennisboldene hvor kampen stoppes og alle, inkl. kameraer, kigger på de protesterende fans. Men det er naturligvis træls når der sker flere gange.

Protesterne er nødt til at fortsætte til de er helt ude. Hvis protesterne stopper vil de se det som at fansene accepterer tingene som de er, og så tror jeg at der er en risiko for at de langsomt vil prøve at træde ind igen.
Protesterne fortsætter fordi gruppen ikke kan stoppe snebolden selv, og det eneste man kan gøre i de gruppedynamikker er at undlade at møde op, for normen er, at der er altid en for hård kerne som vil fortsætte. Og derfor er signalværdien enormt ødelæggende, fordi nogle af os bedsteborgerfan(eller hvad fanden du nu vil kalde os) allerede er tabt og gruppen bliver bare større. Hvis nu SSE sælger, så vil kernen hos de sortklædte jo fortsætte, hvis der nu bliver solgt til nogle, som har tjent penge på bitcoin, økologisk landbrug eller ejede en Tesla. Du kan altid finde en grund til at brokke sig.

Følgende dialog skete iøvrigt i nærheden af mig i Aarhus Fremad, da drengeværelset tændte de sorte røgkanoner. Faren råbte "Ja, stærkt. Raus med SSE"(et eller andet i den dur). Hans dreng sagde "Nej far, det skal de ikke gøre/de skal stoppe med at afbryde kampen".(et eller andet i den dur).
- FlæskeFrank

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 6. sep 2025, 23:05

Jeg er faktisk ret sikker på styregruppen lytter til én som Klaus. Dem der har kastet med afføring i flere år, not so much. Det er jo simpel logik.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2025, 23:48

RufusTheDog skrev:
6. sep 2025, 23:05
Jeg er faktisk ret sikker på styregruppen lytter til én som Klaus. Dem der har kastet med afføring i flere år, not so much. Det er jo simpel logik.
Nu har jeg gudskelov ingen anelse om, hvem styregruppen er. Jeg er dog positiv overfor, at de ikke lytter til den åbenbart endnu mere ekstreme flok, som OGSÅ vil kaste med afføring, det tyder dog på at der er håb.
- FlæskeFrank

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 7. sep 2025, 00:05

FlæskeFrank skrev:
6. sep 2025, 23:48
RufusTheDog skrev:
6. sep 2025, 23:05
Nu har jeg gudskelov ingen anelse om, hvem styregruppen er. Jeg er dog positiv overfor, at de ikke lytter til den åbenbart endnu mere ekstreme flok, som OGSÅ vil kaste med afføring, det tyder dog på at der er håb.
Du padler, men trods alt god stil du erkender din manglende viden. Hold ud!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. sep 2025, 18:41

Der er jo flere problemer i denne ligning: Det er da muligt, at Jan Peters fratrådte posten som bestyrelsesformand og meldte ud, at det Hamborgbaserede konsortium trak sig fra den daglige drift af klubben oven på balladen i maj. Dette forhold er der for det første sået tvivl om (venligst google det!), og for det andet er det i hvert fald sikkert og vist, at konsortiet stadig ejer klubben - og at AaB fortsætter med at betale 140.000 kroner om måneden i honorar til selskabet bag konsortiet.

Dertil kommer, at alene den nuværende placering som nr. 10 i landets næstbedste række et point fra yderligere nedrykning udgør et vidnesbyrd om udbredt råddenskab, der ikke er gjort op med. Det kræver episk uduelighed og uansvarlighed at placere så stor en klub som AaB med årtiers nonstop tilstedeværelse i Superligaens bedste halvdel og fire danske mesterskaber efter følgende række af klubber:

FCK, FCM, Brøndby, AGF, SønderjyskE, Fredericia, Viborg, FCN, OB, Randers, Silkeborg, Vejle, Lyngby, Horsens, Esbjerg, Kolding, Hillerød, B 93, Aarhus Fremad og Hobro. Vi er én spillerunde fra at kunne supplere ovenstående gyserliste med HB Køge og Middelfart!

Alt op til de sidste par dage af det forgangne transfervindue bar umiskendeligt præg af SSE 22, og selv om de seks baryler i konsortiet vitterligt intet skulle have haft med klubben at gøre udover formelt ejerskab med dertilknyttet honorar, så er elendigheden fortsat med uformindsket styrke - om end et lille lys i fimbulvinterens mørke tændtes de sidste dage i transfervinduet.

Det frygtelige tilskuertal til sidste hjemmekamp indikerer, at klubben er på vej mod en halvering af entreindtægter og dermed endnu flere millioner af dem, "vi" som bekendt ikke har; oven i f.eks. de tab, som klubben har lidt på forrige sæsons nedrykning sammenholdt med et ligeså stort tab på manglende oprykning i år for slet ikke at tale om tab på sponsor- og TV-siden; så virker det fandme fjollet at rette al fokus på de småbøder i kølvandet på i øvrigt temmelig harmløse aktioner - som igen alene er et resultat af førnævnte vanrøgt af klubben.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 12. sep 2025, 19:46

Hovedet skrev:
12. sep 2025, 18:41
Der er jo flere problemer i denne ligning: Det er da muligt, at Jan Peters fratrådte posten som bestyrelsesformand og meldte ud, at det Hamborgbaserede konsortium trak sig fra den daglige drift af klubben oven på balladen i maj. Dette forhold er der for det første sået tvivl om (venligst google det!), og for det andet er det i hvert fald sikkert og vist, at konsortiet stadig ejer klubben - og at AaB fortsætter med at betale 140.000 kroner om måneden i honorar til selskabet bag konsortiet.

Dertil kommer, at alene den nuværende placering som nr. 10 i landets næstbedste række et point fra yderligere nedrykning udgør et vidnesbyrd om udbredt råddenskab, der ikke er gjort op med. Det kræver episk uduelighed og uansvarlighed at placere så stor en klub som AaB med årtiers nonstop tilstedeværelse i Superligaens bedste halvdel og fire danske mesterskaber efter følgende række af klubber:

FCK, FCM, Brøndby, AGF, SønderjyskE, Fredericia, Viborg, FCN, OB, Randers, Silkeborg, Vejle, Lyngby, Horsens, Esbjerg, Kolding, Hillerød, B 93, Aarhus Fremad og Hobro. Vi er én spillerunde fra at kunne supplere ovenstående gyserliste med HB Køge og Middelfart!

Alt op til de sidste par dage af det forgangne transfervindue bar umiskendeligt præg af SSE 22, og selv om de seks baryler i konsortiet vitterligt intet skulle have haft med klubben at gøre udover formelt ejerskab med dertilknyttet honorar, så er elendigheden fortsat med uformindsket styrke - om end et lille lys i fimbulvinterens mørke tændtes de sidste dage i transfervinduet.

Det frygtelige tilskuertal til sidste hjemmekamp indikerer, at klubben er på vej mod en halvering af entreindtægter og dermed endnu flere millioner af dem, "vi" som bekendt ikke har; oven i f.eks. de tab, som klubben har lidt på forrige sæsons nedrykning sammenholdt med et ligeså stort tab på manglende oprykning i år for slet ikke at tale om tab på sponsor- og TV-siden; så virker det fandme fjollet at rette al fokus på de småbøder i kølvandet på i øvrigt temmelig harmløse aktioner - som igen alene er et resultat af førnævnte vanrøgt af klubben.
Som altid dejligt, når du i ny og næ stikker hovedet frem for at fortælle, hvor elendigt det står til. Der er ingen tvivl om, at du har ordet i din magt, men vi har altså efterhånden forstået det. Det ville klæde dig at forny dig selv og komme med lidt flere bud på, hvordan vi kan få vendt skuden. Det andet bidrager ikke synderligt til debatten.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 12. sep 2025, 21:06

KongGulerod skrev:
12. sep 2025, 19:46
Som altid dejligt, når du i ny og næ stikker hovedet frem for at fortælle, hvor elendigt det står til. Der er ingen tvivl om, at du har ordet i din magt, men vi har altså efterhånden forstået det. Det ville klæde dig at forny dig selv og komme med lidt flere bud på, hvordan vi kan få vendt skuden. Det andet bidrager ikke synderligt til debatten.
nej gentagelse på gentagelse :thumbsdown:

mit bud er at den langsomme overgivelse af magt resultere i ny ejerkreds inden slutningen af denne sæson.

alle sluser er lukket…. AaB har de sidste par år betalt dyre lærepenge…. først stadion projekt der slap ud før det skulle fordi en talte over sig og senest med bestyrelses stoledans

jeg tror man har fået at vide at drøftelser skal holdes med et absolut minimum af aktøre involveret.
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 19. sep 2025, 21:40

Jens Unmack på Gammeltorv her til aften, da han introducerede Love Shops “Alle har en drøm at befri”:

Eller som vi kan kalde den her i Aalborg - SSE22 raus!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 21. sep 2025, 15:05

Lindmark skrev:
19. sep 2025, 21:40
Jens Unmack på Gammeltorv her til aften, da han introducerede Love Shops “Alle har en drøm at befri”:

Eller som vi kan kalde den her i Aalborg - SSE22 raus!
Jeg hart altid elsket Unmack/Loveshop - på nær til koncert i Tivoli, efter vores tabte pokalfinale mod Fodsportsforeningen! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

frankstrandli
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af frankstrandli » 4. nov 2025, 11:59

Er der nogen som kan gennemskue hvad der er på vej til at ske med den nye aktieemission?
Er det tegn på at tyskerne bakker ud? Eller at de opruster?

Jeg er med på at pengene skal bruges til at sikre fremtiden og driften. Men kan man lykkedes med at få tyskerne ud ville det jo være drømmen? Hvad tænker I?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 4. nov 2025, 12:03

frankstrandli skrev:
4. nov 2025, 11:59
Er der nogen som kan gennemskue hvad der er på vej til at ske med den nye aktieemission?
Er det tegn på at tyskerne bakker ud? Eller at de opruster?

Jeg er med på at pengene skal bruges til at sikre fremtiden og driften. Men kan man lykkedes med at få tyskerne ud ville det jo være drømmen? Hvad tænker I?
Som jeg læste det har eksisterende aktionærer fortrinsret til at tegne nye aktier så den bold ligger vel hos tyskerne selv ifht. om de vil øge deres antal af aktier og holde fast i Majoriteten. Det kan man selv sagt håbe, at de ikke vil da penge jo ikke er noget de ynder at bruge.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. nov 2025, 14:25

Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet :thumbsup:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 4. nov 2025, 15:28

Klaus skrev:
4. nov 2025, 14:25
Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet :thumbsup:
Tilgivet er så meget sagt, men så kan vi da komme videre uden at frygte at Bernhards klamme hånd ikke kan holde sig i ro.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 4. nov 2025, 16:03

Klaus skrev:
4. nov 2025, 14:25
Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.

Besvar