AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Sauer » 17. sep 2025, 19:58

“3-0-sejr på en billig baggrund”

Er normalt ikke så optaget af Ortved, men synes langt henad vejen, vi gjorde en god figur. Dum kommentar.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2025, 19:59

Vi tabte den moralske finale. Videre.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 17. sep 2025, 20:02

Sauer skrev:
17. sep 2025, 19:58

Er normalt ikke så optaget af Ortved, men synes langt henad vejen, vi gjorde en god figur. Dum kommentar.
Han lukker så meget ævl og bævl ud, det til og få tyndskid af nogen gange.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 17. sep 2025, 20:04

Jakobsen skrev:
17. sep 2025, 19:49
RufusTheDog skrev:
17. sep 2025, 18:50
Funky skrev:
17. sep 2025, 18:39
AlbertE skrev:
17. sep 2025, 17:54
Nå minimal stemning på tribunen idag, kan læse der er stemningsboycot da en af capo'erne har fået karantæne for noget så voldsomt som at stå på banden med megafonen bag målet, som de ellers har gjort flere gange før.

det er sku da fuldstændig sygt man kan give et halvt års karantæne for sådan noget wtf
Det lyder som en misforståelse eller en overreaktion, som klubben forhåbentlig vil rydde op i.
Tolker det som en malplaceret reaktion på banner-gate.
Synes ikke vi kan konkludere noget før klubben har givet deres version. Vi ved jo ikke om capoen f.eks. har været provokerende, nægtet at gå ned eller eskaleret det til et optrin. Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
Det er ikke en fælles konklusion, det er mit bud.
Hvis vi ikke havde ildsjæle som Chemnitz ville fanscenen være totalt død. Bare se stemningen i dag.
Og så tror jeg ikke en skid på du har set ham lave noget som helst.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 17. sep 2025, 20:08

Jakobsen skrev:
RufusTheDog skrev:
Funky skrev:
AlbertE skrev:
Nå minimal stemning på tribunen idag, kan læse der er stemningsboycot da en af capo'erne har fået karantæne for noget så voldsomt som at stå på banden med megafonen bag målet, som de ellers har gjort flere gange før.

det er sku da fuldstændig sygt man kan give et halvt års karantæne for sådan noget wtf
Det lyder som en misforståelse eller en overreaktion, som klubben forhåbentlig vil rydde op i.
Synes ikke vi kan konkludere noget før klubben har givet deres version. Vi ved jo ikke om capoen f.eks. har været provokerende, nægtet at gå ned eller eskaleret det til et optrin. Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
Er du seriøs? Mikkel er en af de mest rolige mennesker der findes. Fair at nogle personer ikke er din kop te men det er sgu for lavt det der..

Havde han så været provokerende, mener du så det skal udløse et halvt års karantæne?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2025, 20:11

AlbertE skrev:
17. sep 2025, 19:48
Hovedet skrev:
17. sep 2025, 19:47
Hvis vi anskuer det mere kuriøst, har vi nu en realistisk chance for at hente det fjerde nederlag på 0-4 på hjemmebane inden for de sidste 13 måneder. Det tog 35 år og omkring 650 hjemmekampe at hente blot to nederlag af samme kaliber - mod AB tilbage i 2002 og Randers FC i 2006 - hvilket sætter ovenstående præstation i relief :aabfan:
Ja vi har vel os været historisk ringe de sidste 3-4 år efterhånden
Jojo, nu var det selvfølgelig også ment galgenhumoristisk. Jeg anerkender til fulde FCMs klasse og dygtighed - men jeg kommer aldrig til at acceptere, at så stor en klub som AaB stiller op på hjemmebane mod danske hold og er underdogs, som var det mod Manchester United i Champions League i 2009. Der findes en årsag til, at det er mange år siden, der sidst har været et indlæg i "hvorfor hade FCM" - tråden ...

Rimeligvis har dagens præstation faktisk været bedre, end resultatet lader antyde, og alene Tiedemann har jo nærmest ene mand løftet dette hold med en klasse. Det er - trods alt - rart at se en spiller på dette hold, som jeg vil påstå kunne være hentet under Lynge.

De seneste udmeldinger fra klubben om at "ville spille med i toppen i 1. division" - der i hvert fald målt fra toppen synes at være historisk ringe - er til gengæld sørgelige i kølvandet på den smule optimisme, der opstod i transfervinduets sidste dage. Det er vigtigt at signalere, at denne klub lever, og at AaB har intentioner om at vende tilbage til om ikke andet niveauet under Gaarde. Man skulle mildest talt også mene, at dette er inden for mulighedens grænser.

Nej, det er ikke FCM, vi skal måle os med - endnu! Til gengæld synes jeg, at dette hold bør kunne holde sig til i det øverste felt i 1. division indtil juletid - og så bør AaB give den gas i vintertransfervinduet. Så kommer tilskuerne tilbage helt af sig selv, bannere på Vesttribunen eller ej...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. sep 2025, 20:12

Sauer skrev:

Han er altid dum at høre på. Videre.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. sep 2025, 20:15

Om det er kalkunerne eller direktør der har smidt den karantæne afsted er jeg ligeglad med. Håber begge parter bliver fyret. Udueligt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2025, 20:20

Sauer skrev:

Ja, det er jeg enig i. For AaB var ikke så langt væk i denne kamp, som resultatet kan give indtryk af, og holdet er utvivlsomt bedre end i sæsonens begyndelse; om end denne sammenligning ganske rigtigt sker på en endda meget billig baggrund. Men ja, videre fra denne kamp - og fokus på at hente tre point i resten af efterårets hjemmekampe.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 17. sep 2025, 20:33

Jakobsen skrev:
RufusTheDog skrev:
Funky skrev:
AlbertE skrev:

Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
Jeg har også set 5. klasses drenge te sig. Jeg har også teet mig en gang eller to.

“Chemnitz og hans slæng” gør og har i mange mange år gjort en kæmpe indsats for klubben og tribunen. Hvis de fortjente noget, så var det en medalje og en stående hyldest.
Hader København!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 17. sep 2025, 20:35

Fin træningskamp med værdifuld erfaring mod et langt stærkere hold. Vores bagkæde blev testet og viste, at den ikke er helt skidt. Vores midtbane fik demonstreret, at toppen af superligaen lige et to niveauer hurtigere og stærkere, end 1. Division. Og vores angreb fik vist, at det trods alt kan komme til chancer, selv mod en stærk modstander.

På søndag er vi lige så stor favorit, som FCM var i dag. Resultatet skal blive tilsvarende.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 17. sep 2025, 20:38

alithebeast skrev:
17. sep 2025, 20:33
Jakobsen skrev:
RufusTheDog skrev:
Funky skrev:
AlbertE skrev:

Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
Jeg har også set 5. klasses drenge te sig. Jeg har også teet mig en gang eller to.

“Chemnitz og hans slæng” gør og har i mange mange år gjort en kæmpe indsats for klubben og tribunen. Hvis de fortjente noget, så var det en medalje og en stående hyldest.
Hold kæft et selvmål af dimensioner at give karantæne til en capo! Håber ikke Vesttribunen deltager i noget før den karantæne er trukket tilbage.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. sep 2025, 20:47

BoT skrev:
17. sep 2025, 20:35
Fin træningskamp med værdifuld erfaring mod et langt stærkere hold. Vores bagkæde blev testet og viste, at den ikke er helt skidt. Vores midtbane fik demonstreret, at toppen af superligaen lige et to niveauer hurtigere og stærkere, end 1. Division. Og vores angreb fik vist, at det trods alt kan komme til chancer, selv mod en stærk modstander.

På søndag er vi lige så stor favorit, som FCM var i dag. Resultatet skal blive tilsvarende.
Helt enig
Med lidt hele havde vi udlignet eller kommet foran.

Vores defensiv er markant forbedret.

I dag ser man fysikken og hurtigheden til forskel.

Men det her hold kan blive godt er jeg sikker på.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 17. sep 2025, 21:12

BoT skrev:
17. sep 2025, 20:35

Synes vi havde en fin organisation i første halvleg, men fuldstændig tandløse den anden vej. Og det tror jeg desværre ikke kun er pga en god modstander
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. sep 2025, 21:14

Dongdongwh0 skrev:
17. sep 2025, 20:38
alithebeast skrev:
17. sep 2025, 20:33
Jakobsen skrev:
RufusTheDog skrev:
Funky skrev:
AlbertE skrev:

Hold kæft et selvmål af dimensioner at give karantæne til en capo! Håber ikke Vesttribunen deltager i noget før den karantæne er trukket tilbage.
Det er vel forhåbentlig komplet ligegyldigt, om manden er "capo". Det handler vel om, hvorvidt han har fortjent en karantæne for sin adfærd eller ej - og ud fra, hvad jeg indtil videre har kunnet læse mig til, så lyder det som en misforståelse eller overreaktion at have stanget et halvt års karantæne ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 17. sep 2025, 22:21

Jeg synes endnu engang vi fik set hvor himmelråbende dårlig en keeper Müller er. Ingen presence i feltet og redder aldrig langskud. Især det andet mål er horribelt målmandsspil på lilleputniveau. Jeg ønsker mig brændende en ny målmand i julegave.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. sep 2025, 22:33

andy skrev:
17. sep 2025, 22:21
Jeg synes endnu engang vi fik set hvor himmelråbende dårlig en keeper Müller er. Ingen presence i feltet og redder aldrig langskud. Især det andet mål er horribelt målmandsspil på lilleputniveau. Jeg ønsker mig brændende en ny målmand i julegave.
Han er jo egentlig en helt fin reserve-keeper. Problemet er, at han spille fra start hver gang!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AlbertE
Superliga
Superliga

Indlæg af AlbertE » 17. sep 2025, 22:36

andy skrev:
Står også meget højt på min ønskeliste lige pt, Müller er bare ikke dygtig nok, der for mange svagheder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. sep 2025, 22:40

AlbertE skrev:
17. sep 2025, 22:36
andy skrev:
Står også meget højt på min ønskeliste lige pt, Müller er bare ikke dygtig nok, der for mange svagheder.
En ny keeper bør være et target til vinter. Han har været en gedigen skuffelse efter han forlængede, men jeg synes faktisk hans start i klubben var god. Ny førstekeeper tak og så Müller videre til Rot-Weiss Rövhul eller hvem der nu vil tage ham i Regionalligaen.
RAUS RAUS SSE!

AlbertE
Superliga
Superliga

Indlæg af AlbertE » 17. sep 2025, 22:44

Jakobsen skrev:
17. sep 2025, 22:40
AlbertE skrev:
17. sep 2025, 22:36
andy skrev:
En ny keeper bør være et target til vinter. Han har været en gedigen skuffelse efter han forlængede, men jeg synes faktisk hans start i klubben var god. Ny førstekeeper tak og så Müller videre til Rot-Weiss Rövhul eller hvem der nu vil tage ham i Regionalligaen.
Helt og aldeles enig :thumbsup: :thumbsup:

Besvar