AaB vs. B93 21.09.2025 kl. 15.00
Re: AaB vs. B93 21.09.2025 kl. 15.00
En kamp vi bør vinde, men virkelig vigtigt at vi så også gjorde det. Nu er der lidt kontakt til toppen og skabt lidt afstand til bunden igen, inden der venter nogle sværere kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Og kan vi få støbt defensiven lidt mere sammen, så der ikke er de samme rum foran vores forsvarskæde, så ser det efterhånden ret godt ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Og endnu mere vigtigt, truppen får nogle succesoplevelser.
Det er ikke kun os fans der har sukket efter det, det har spillerne i den grad også. Man kan virkelig håbe at det her er starten på noget kontinuitet, hvor vores spillere udvikler sig positivt. For der var en del skønhedsfejl i dag, men det må give noget tro på tingene.
Det er ikke kun os fans der har sukket efter det, det har spillerne i den grad også. Man kan virkelig håbe at det her er starten på noget kontinuitet, hvor vores spillere udvikler sig positivt. For der var en del skønhedsfejl i dag, men det må give noget tro på tingene.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
R Rosenberg
- Allstar

Okay, så vil jeg gerne være ham, der siger det: Det var altså ikke imponerende, hvad vi så fra AaB i dag. Og vel slet ikke det, vi hunger efter at være på vej imod. Shit load af fejlafleveringer og dårlige tekniske præstationer.
2 scoringer på 2 gode enkeltpræstationer og dertil et kludemål.
Jeg synes, B93 i lange perioder var et bedre hold med bolden.
Men 3 point, 3 mål og et clean sheet skal man selvfølgelig ikke være for fin til at tage med på en dag som i dag.
Men 3 point, 3 mål og et clean sheet skal man selvfølgelig ikke være for fin til at tage med på en dag som i dag.
Ædruelighedens stemme
Vi kunne have scoret det dobbelte antal mål, uden at det havde været ufortjent. B93 er heldige med kun at lukke 3 ind, og vi er heldige med at holde et clean sheet. Jeg synes, glasset er mere halvt fuldt end halvt tomt efter denne kamp, hvor vi mødte det hold, som i forvejen har flest succesfulde pasninger af alle hold i ligaen. Jeg vil også gerne se mere sikkerhed i defensive indgreb og i pasninger, jatak. Men jeg kan tydeligere se, at vi er færd med at bygge noget op, som kan blive godt, end jeg kunne i stort set alle kampe sidst, vi var i 1. division med et meget dyrere hold.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 17:31Okay, så vil jeg gerne være ham, der siger det: Det var altså ikke imponerende, hvad vi så fra AaB i dag. Og vel slet ikke det, vi hunger efter at være på vej imod. Shit load af fejlafleveringer og dårlige tekniske præstationer.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jamen, jeg er skam helt enig. Det ser meget bedre ud nu, end det gjorde for bare 5 kampe siden. Eller 3.Funky skrev: ↑21. sep 2025, 17:44Vi kunne have scoret det dobbelte antal mål, uden at det havde været ufortjent. B93 er heldige med kun at lukke 3 ind, og vi er heldige med at holde et clean sheet. Jeg synes, glasset er mere halvt fuldt end halvt tomt efter denne kamp, hvor vi mødte det hold, som i forvejen har flest succesfulde pasninger af alle hold i ligaen. Jeg vil også gerne se mere sikkerhed i defensive indgreb og i pasninger, jatak. Men jeg kan tydeligere se, at vi er færd med at bygge noget op, som kan blive godt, end jeg kunne i stort set alle kampe sidst, vi var i 1. division med et meget dyrere hold.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 17:31Okay, så vil jeg gerne være ham, der siger det: Det var altså ikke imponerende, hvad vi så fra AaB i dag. Og vel slet ikke det, vi hunger efter at være på vej imod. Shit load af fejlafleveringer og dårlige tekniske præstationer.
Mwn at sige, at det ser bedre ud end sidst i 1. division - den får du mig altså ikke til at købe. Vi havde vel 10-12 flere point efter sammen antal kampe dengang. Og vandt ganske sikkert.
Ædruelighedens stemme
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Klart. Men synes det var mest tydeligt da Jasson kom ind, han skal positionere sig langt bedre, han er ikke ivrig nok i at vinde bolde tilbage heller. Men Steffen prioriterer at få gang i målscoringen og relationerne med de nye, vi har jo scoret et hav af mål. Men nu har han også kun været træner i nogle og 50 dage, rom blev ikke bygget på en dag, der er masser der kan ligges på. Tror også der skal kigges efter mere i transfervinduet, hvis noget kan forstærke os endnu mere centralt.
De nye har gjort et godt førstehåndsindtryk, men de mangler naturligvis at blive spillet helt ind. Adam er noget af en positiv overraskelse. Hvis han fortsætter sådan sidder han tungt på den position, og så skal vi også diskutere en forlængelse inden jul
B93 er gode på bolden, vel nærmest et fcn light, de har bare ikke noget forsvar.
Ja de kunne have lavet et mål eller to, men vi kunne også sagtens have lavet 3-4 mere.
Det er tydeligt vi har fået mere kvalitet ind, f.eks. ved 2-0 målet, en aflevering fra Andersson og Normann Hansen køligt i mål.
Plusser til Andersson der bare har kvalitet, og til Kaasa og Håpness der gjorde det godt derinde.
Så venter der en 6 point kamp mod Lyngby i næste runde, det bliver spændende hvordan vi står ift. rækkens måske stærkeste hold
Ja de kunne have lavet et mål eller to, men vi kunne også sagtens have lavet 3-4 mere.
Det er tydeligt vi har fået mere kvalitet ind, f.eks. ved 2-0 målet, en aflevering fra Andersson og Normann Hansen køligt i mål.
Plusser til Andersson der bare har kvalitet, og til Kaasa og Håpness der gjorde det godt derinde.
Så venter der en 6 point kamp mod Lyngby i næste runde, det bliver spændende hvordan vi står ift. rækkens måske stærkeste hold
Hvad jeg mener er, at vi vist alle sammen med rette brokkede os over sidst vi var i 1.div., at spillet var elendigt og uden positive udviklingstendenser - selv om vi havde flere point efter 11 kampe.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 18:18Jamen, jeg er skam helt enig. Det ser meget bedre ud nu, end det gjorde for bare 5 kampe siden. Eller 3.Funky skrev: ↑21. sep 2025, 17:44Vi kunne have scoret det dobbelte antal mål, uden at det havde været ufortjent. B93 er heldige med kun at lukke 3 ind, og vi er heldige med at holde et clean sheet. Jeg synes, glasset er mere halvt fuldt end halvt tomt efter denne kamp, hvor vi mødte det hold, som i forvejen har flest succesfulde pasninger af alle hold i ligaen. Jeg vil også gerne se mere sikkerhed i defensive indgreb og i pasninger, jatak. Men jeg kan tydeligere se, at vi er færd med at bygge noget op, som kan blive godt, end jeg kunne i stort set alle kampe sidst, vi var i 1. division med et meget dyrere hold.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 17:31Okay, så vil jeg gerne være ham, der siger det: Det var altså ikke imponerende, hvad vi så fra AaB i dag. Og vel slet ikke det, vi hunger efter at være på vej imod. Shit load af fejlafleveringer og dårlige tekniske præstationer.
Mwn at sige, at det ser bedre ud end sidst i 1. division - den får du mig altså ikke til at købe. Vi havde vel 10-12 flere point efter sammen antal kampe dengang. Og vandt ganske sikkert.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Præcis, B93 er altid god i mellemrummene, ligegyldigt hvem de møder står den på teknisk offensiv bold. De savner lidt kvalitet i begge ender. Men de vandt mod Horsens da Horsens fik et rødt kort, der kørte de bare bolden rundt om dem og vendte kampen på 45 minutter. Mange af kampene kommer de i gode situationer. Men gode boldsspillere har de altid. Og så håber jeg i øvrigt de sender bif ud af pokalen, det kan jeg sagtens se dem gøre hvis bif roterer for meget.troelsh skrev: ↑21. sep 2025, 18:23B93 er gode på bolden, vel nærmest et fcn light, de har bare ikke noget forsvar.
og vi spillede med et hold der var alt for dyrt til 1 div
den her gang har vi en mere spændende blanding af talenter, vores egne og et par bund rutineredd.
jeg forstår slet ikke negativitet over i dag mod et hold som har været forrygende ude….
vi kunne have scoret 5 6 mål og de et par stykker men der var intet at indvende mod sejren !
hjertet i nord 
Enig, men jeg er også med på kritikken af, at der var perioder i kampen, hvor der var for lidt defensiv kontrol, og vi traf dårlige valg, når vi skulle afmontere deres pres og spille os ud af problemer. Det er ikke uden omkostninger, når vi kommer til at stå for lavt og passivt og Bomholt skal udfylde en defensiv rolle, som ikke ligefrem er hans livret.Pontoppi skrev: ↑21. sep 2025, 19:10og vi spillede med et hold der var alt for dyrt til 1 div
den her gang har vi en mere spændende blanding af talenter, vores egne og et par bund rutineredd.
jeg forstår slet ikke negativitet over i dag mod et hold som har været forrygende ude….
vi kunne have scoret 5 6 mål og de et par stykker men der var intet at indvende mod sejren !
Enig med dig - jeg så dem skille Hobro ad…rammer de dagen er B93 et af rækkens bedste hold med bolden. Synes det var en solid sejr i dag, hvilket er yderst positivt.Pontoppi skrev: ↑21. sep 2025, 19:10og vi spillede med et hold der var alt for dyrt til 1 div
det var få perioder men dog intensive og skyldes vel mest ringe 1 halvleg af helenius (fik ikke fat i noget) bomholt ( smed konstant bolden væk ) og en svag makolli der var bedre efter pausenFunky skrev: ↑21. sep 2025, 19:15Enig, men jeg er også med på kritikken af, at der var perioder i kampen, hvor der var for lidt defensiv kontrol, og vi traf dårlige valg, når vi skulle afmontere deres pres og spille os ud af problemer. Det er ikke uden omkostninger, når vi kommer til at stå for lavt og passivt og Bomholt skal udfylde en defensiv rolle, som ikke ligefrem er hans livret.
jeg synes mere det var udtryk for svage indsatser af nøgle spillere i hver kæde end egentlige defensive problemer
det virkede som en klar strategi at vi også skulle køre kontra og vi skulle have haft mere ud af det
hjertet i nord 
Pontoppi skrev: ↑21. sep 2025, 19:10og vi spillede med et hold der var alt for dyrt til 1 div
-
R Rosenberg
- Allstar

Indeed.Funky skrev: ↑21. sep 2025, 18:56Hvad jeg mener er, at vi vist alle sammen med rette brokkede os over sidst vi var i 1.div., at spillet var elendigt og uden positive udviklingstendenser - selv om vi havde flere point efter 11 kampe.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 18:18Jamen, jeg er skam helt enig. Det ser meget bedre ud nu, end det gjorde for bare 5 kampe siden. Eller 3.Funky skrev: ↑21. sep 2025, 17:44Vi kunne have scoret det dobbelte antal mål, uden at det havde været ufortjent. B93 er heldige med kun at lukke 3 ind, og vi er heldige med at holde et clean sheet. Jeg synes, glasset er mere halvt fuldt end halvt tomt efter denne kamp, hvor vi mødte det hold, som i forvejen har flest succesfulde pasninger af alle hold i ligaen. Jeg vil også gerne se mere sikkerhed i defensive indgreb og i pasninger, jatak. Men jeg kan tydeligere se, at vi er færd med at bygge noget op, som kan blive godt, end jeg kunne i stort set alle kampe sidst, vi var i 1. division med et meget dyrere hold.R Rosenberg skrev: ↑21. sep 2025, 17:31Okay, så vil jeg gerne være ham, der siger det: Det var altså ikke imponerende, hvad vi så fra AaB i dag. Og vel slet ikke det, vi hunger efter at være på vej imod. Shit load af fejlafleveringer og dårlige tekniske præstationer.
Det skal ikke forstås som, at jeg ikke synes, at sejren i dag er fortjent. Jeg synes bare ikke, den er voldsomt overbevisende. Og så er jeg til stadighed noget "rystet" over, at man som fuldtidsproffer kan lave så mange dårlige afleveringer. Ikke blot I dag, men generelt.
Så mit indspark handler mere om, at jeg generelt ser en hel del - især individuelle - mangler, før vi igen fx ville kunne rykke op og blive oppe.
Men lad os nu se de næste par måneder rysten sammen og januars transfervindue.
Ædruelighedens stemme
Normann med en araber-back efter scoring. Fed type! Har vi set det før fra en AaB-spiller?
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
B93 var et sjovt hold. Ekstremt naivt og flere spillere der ikke lignede de skulle spille 1. division. Fx Helmer og Vaporakis.
AaB var voksne, solide og afstemte i store dele af kampen. Ser lovende ud.
AaB var voksne, solide og afstemte i store dele af kampen. Ser lovende ud.