AaB og betting-sponsorater

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB og betting-sponsorater

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2025, 21:13

Hanga skrev:
23. okt 2025, 17:47
MarkyMark skrev:
23. okt 2025, 14:17
Jakobsen skrev:
22. okt 2025, 15:00

Større er bettingsponsoraterne trods alt nok heller ikke.
Den store bid af kagen kommer jo fra TV og transfsers.

Men skal man have en betting partner så vælg da i det mindste en stueren en fremfor en der er ejet af den russiske mafia.
Viasat ville ikke kunne betale for rettighederne til SL & 1. division hvis det ikke var for bettingsponsorater. Uden at have et præcist tal vil jeg tro at 75% af samtlige reklamer de viser i forbindelse med fodbold er fra bettingselskaber.

Jeg er fortaler for et forbud mod reklamer for betting, som der også gælder for tobak og alkohol, men konsekvensen bliver nok en markant forringet tv-aftale næste gang den skal forhandles.
Helt enig. Jeg kan dog fint acceptere at tv-aftalen bliver forringet, for så er det generelt for dansk fodbold. Jeg er så også typen der er komplet ligeglad med hvordan dansk fodbold klarer sig internationalt, når det ikke er AaB der skummer fløden på det.
For mig handler det kun om AaB, og jeg synes ikke vi skal give os selv dårligere forudsætninger end alle vores konkurrenter. Det er vi bestemt ikke i en position hvor vi kan tillade os.
Enig i, at vi ikke pinedød skal gå enegang og f.eks. fravælge en bettingsponsor. Jeg synes omvendt ikke der er nogen grund til at gå med de værste i klassen. Soft2bet har deres rødder i organiseret kriminalitet og sådan nogle mennesker bør vi ikke handle med.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. okt 2025, 08:41

Ny aftale om spilafhængighed:
https://nyheder.tv2.dk/live/business/20 ... haengighed

Slut med reklamer om betting under fodboldkampe. Spændt på, om Viasat er omfattet, når de vist nok sender fra udlandet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. okt 2025, 10:38

Sauer skrev:
24. okt 2025, 08:41
Ny aftale om spilafhængighed:
https://nyheder.tv2.dk/live/business/20 ... haengighed

Slut med reklamer om betting under fodboldkampe. Spændt på, om Viasat er omfattet, når de vist nok sender fra udlandet.
Det er en fornuftig start, men det skal reguleres meget meget hårdere og der skal f.eks. sættes ind så der ikke kan spille i klasselokalerne på skolerne og gymnasierne.
Og fløjt til fløjt er for blødt. Tidsrummet skal udvides og lortet skal væk fra trøjerne.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 24. okt 2025, 13:13

R Rosenberg skrev:
15. jul 2025, 13:52
Frygah skrev:
15. jul 2025, 11:16
R Rosenberg skrev:
15. jul 2025, 10:03
Coming up:

- Frandsens Fentanyl ser en stor værdi i at være partner i AaB og derfor ønsker at bakke op om vores klub i den kommende sæson, siger Michael Tuxen Boll.
Men hvad tænker vi så med Royal Unibrew? Og ølsalg på stadion? Det er jo hvis ikke lige så slemt, så måske endda værre afhængighed for rigtig mange mennesker, og smadrer tusindvis af familier. Kan AaB være bekendt at stå og lokke med øl direkte i fjæset på folk der kommer på stadion? Derudover er de også sponsorer.

Nu er vi ude i de store whatabout-snakke, skal AaB tage etisk stilling til Aalborg Portlands sponsorat, med landets største Co2-udledning? Er det sådan en virksomhed AaB skal tage penge fra? Hvad med Danish Crown og den måde grise bliver behandlet på i Danmark?

Det er nemt at være puritansk, men vi har jo alle forskellige holdninger til hvad der er etisk forsvarligt, så jeg kan godt se AaB få en svær opgave i at balancere hvor grænsen skal gå. Og jeg er glad for jeg ikke skal træffe den, med den situation AaB befinder sig i.

Når det så er sagt, så fuck betting-firmaer, og hurra for øl!
Jeg skal ikke kunne definere grænsen. Kan du?
Men det ser ud til, at fodbolden er klar på alt, hvis bare der er lovligt. Var Fentanyl, fandt du også det på fodboldtrøjer.

Men det er klart, at det er nemmere at gå imod noget relativt nyt som gambling, mens øl er en ting, der har fulgt fodbolden altid.

Og ja, det er naturligvis en etisk overvejelse med alle produkter. Jeg spiller ikke selv, men for satan hvor det betting er aggressivt (og bøvet) i sin henvendelse til "svage sjæle". Det er øl ikke på samme måde.
Med de alkoholrekorder vi sidder på her til lands, behøver de ikke at reklamere. De unge mennesker klarer det besynderligt nok uden.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2025, 16:49

NIN skrev:
24. okt 2025, 13:13
Med de alkoholrekorder vi sidder på her til lands, behøver de ikke at reklamere. De unge mennesker klarer det besynderligt nok uden.
https://www.youtube.com/watch?v=T9Pn7yra4YQ
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar