Det er rigtigt, men vi skal da være glade hvis kommende aktionærer skyder 75 nye millioner ind i AaB i stedet for at bruge pengene på at købe tyske aktier. SSE må jo så håbe at klubben kan rykke op og at deres aktier dermed stiger i værdi på sigt....haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Når nu der råbes "Raus Raus SSE" på stadion - gælder det så også de 3 SSE-danskere, som åbenbart sidder i bestyrelsen nu, og som må have været med til at beslutte kapital-udvidelsen? Er det ikke nærmere BP-etellerandet konstruktionen, som man burde lave bannere og slagsange om?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi skal i den grad stadig have SSE ud af AaB eller gjort deres andel værdiløs i en allerhelvedes fart.Funky skrev: ↑4. nov 2025, 23:38Når nu der råbes "Raus Raus SSE" på stadion - gælder det så også de 3 SSE-danskere, som åbenbart sidder i bestyrelsen nu, og som må have været med til at beslutte kapital-udvidelsen? Er det ikke nærmere BP-etellerandet konstruktionen, som man burde lave bannere og slagsange om?
Danskerne sidder med ca. 9% af stemmerne i SSE og kan altså ikke tage beslutninger uden at have en stor del af investorerne på deres side eller på BPTC bandens nåde. Det er uhyre risikabelt at have SSE i klubben og det har nogle virkeligt gustne perspektiver.
- Bernhard Peters og hans praktikanter (Kappmeier osv.) kan vågne op til dåd og begynde at arbejde for at samle støtte fra de øvrige investorer. Måske det ikke en gang er nødvendigt for, hvis jeg forstår det der er skrevet om sammensætningen af SSE så sidder BPTC folkene reelt med 56% af stemmerne i SSE22, hvis de agerer som en samlet enhed og mon ikke de gør.
- Så BPTC banden har i princippet stadig mulighed for enten at sælge deres del af SSE til guderne må vide hvem eller blokere for en kapitaludvidelse.
Så der er alt mulig grund til, at SSE stadig skal ud så Bernhard Peters's klamme hånd ikke igen sænker sig over klubben.
Derfor skal modstanden mod SSE fortsætte. Det skal være så dyrt og på alle måder ødelæggende for deres image i fodoldeuropa bare at tænke på at gøre deres indflydelse gældende igen.
Jeg tror at kapitaludvidelsen er for at tvinge BPTCs/SSEs hånd. De ved godt, at det vil være meget skadeligt for deres image, hvis de blokerer en kapitaludvidelse. De er trods alt nok ikke dummere end, at de kan se hvad der ramte dem i sommer så kan ramme dem med tusind gange styrke. Derudover er det tvivlsomt om SSE kan/vil rejse de penge det kræves at opretholde deres aktieandel + hvad det så vil koste at drive klubben. Købte de aktierne kunne de selvfølgelig godt drive klubben videre, men næppe til et bedre sted og det vil også være endnu mere smadrende for deres forsøg på at bevise deres model. TIl slut er det måske også tvivlsomt, at Bernhard Peters kan gå endnu en omgang tiggergang hos hans investorer og sige "Hej Løver. For 100 millioner må du få 3% indflydelse i min virkosmhed og et tvivlsomt afkast. Btw. min track record er lort!".
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Kan ikke lade være med at tænke på om det ikke er sandsynligt, at SSE22 sælger deres aktieandel før emmisionen? Deres nuværende aktieandel står jo til at blive en hel del mindre værd når der bliver udstedt flere aktier.
Hvis de ikke selv har planer om, at købe op, så giver det for mig ikke mening, at de beholder dem velvidende at de både bliver mindre værd og at de mister majoriteten.
Dermed kan det jo være der kommer nye ejere hurtigere end vi forestiller os.
Eller er det helt skævt?
Hvis de ikke selv har planer om, at købe op, så giver det for mig ikke mening, at de beholder dem velvidende at de både bliver mindre værd og at de mister majoriteten.
Eller er det helt skævt?
Vi aner ikke om deres aktier bliver mere eller mindre værd - eller det samme som nu.haghdk skrev: ↑5. nov 2025, 16:10Kan ikke lade være med at tænke på om det ikke er sandsynligt, at SSE22 sælger deres aktieandel før emmisionen? Deres nuværende aktieandel står jo til at blive en hel del mindre værd når der bliver udstedt flere aktier.
Eller er det helt skævt?
Der er ikke meldt en kurs ud på de nye aktier, så måske de bliver mere værd ved udvidelsen.
Men hvis aktie emissionen skal lykkes ift de 75 mio og AaBs nuværende værdi er ca 80 mio så bryder aktie emissionen at nuværende værdi halveres ca fordi der jo næsten udstedes dobbelt så mange nye aktier - vil jeg mene..Laumag skrev: ↑5. nov 2025, 16:59Vi aner ikke om deres aktier bliver mere eller mindre værd - eller det samme som nu.haghdk skrev: ↑5. nov 2025, 16:10Kan ikke lade være med at tænke på om det ikke er sandsynligt, at SSE22 sælger deres aktieandel før emmisionen? Deres nuværende aktieandel står jo til at blive en hel del mindre værd når der bliver udstedt flere aktier.
Eller er det helt skævt?
Der er ikke meldt en kurs ud på de nye aktier, så måske de bliver mere værd ved udvidelsen.
Enig, jeg har også forstået det sådan, at nuværende aktier devalueres når der udstedes flere aktier i en virksomhed der ikke bliver mere af værd.baresi skrev: ↑5. nov 2025, 17:13Men hvis aktie emissionen skal lykkes ift de 75 mio og AaBs nuværende værdi er ca 80 mio så bryder aktie emissionen at nuværende værdi halveres ca fordi der jo næsten udstedes dobbelt så mange nye aktier - vil jeg mene..Laumag skrev: ↑5. nov 2025, 16:59Vi aner ikke om deres aktier bliver mere eller mindre værd - eller det samme som nu.haghdk skrev: ↑5. nov 2025, 16:10Kan ikke lade være med at tænke på om det ikke er sandsynligt, at SSE22 sælger deres aktieandel før emmisionen? Deres nuværende aktieandel står jo til at blive en hel del mindre værd når der bliver udstedt flere aktier.
Eller er det helt skævt?
Mht. til hagdk's oprindelige spørgsmål så kan jeg godt følge tanken om, at det kan tvinge SSE til et salg.
Det kan jo sådan set være der er linet folk op i kulissen til at købe dem ud. Så igen lander jeg lidt på den analyse jeg skrev i går med, at det her på mange måder er noget der tvinger SSEs hånd. Imagemæssigt vil det jo være meget dyrt at få en rasende fanbase på nakken igen. Ifht. det er folk der i forvejen var i fodboldbranchen og gerne vil blive der så betyder det image mere end hvis du bare bare nogle amerikanske klaphatte der kun er investorer og "bare" finder på noget andet.
Finten med at tvinge SSE til emmision kan også bruges til at presse SSE til et salg (Sælg eller mist endnu mere værdi af din investering). Omvendt så kan SSE jo så vælge at sælge til nogle andre end den ønskelige ejer man måtte have linet op. Derfor tror jeg aligevel, at det på den led måske er et lidt for stort gamble, hvis det er tænkt sådan.
RAUS RAUS SSE!
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
Men ift. at beskytte deres investering, så har de vel netop også en interesse i at sikre klubbens økonomiske bæredygtighed?haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
Jo men ændrer jo ikke noget på værdien af deres aktieportefølje.baresi skrev: ↑5. nov 2025, 17:13Men hvis aktie emissionen skal lykkes ift de 75 mio og AaBs nuværende værdi er ca 80 mio så bryder aktie emissionen at nuværende værdi halveres ca fordi der jo næsten udstedes dobbelt så mange nye aktier - vil jeg mene..Laumag skrev: ↑5. nov 2025, 16:59Vi aner ikke om deres aktier bliver mere eller mindre værd - eller det samme som nu.haghdk skrev: ↑5. nov 2025, 16:10Kan ikke lade være med at tænke på om det ikke er sandsynligt, at SSE22 sælger deres aktieandel før emmisionen? Deres nuværende aktieandel står jo til at blive en hel del mindre værd når der bliver udstedt flere aktier.
Eller er det helt skævt?
Hvis de i dag ejer 50 pct noget med en værdi på 80 mio så kommer de til ca at eje 25-27 pct noget med en værdi på 155 mio.
det giver det samme i værdi.
Ja, det var netop det der var deres mission med AaB, at bevise hvordan man med få midler men stor kløgt kunne skabe en sportslig og økonomisk bæredygtig klub.Bech skrev: ↑5. nov 2025, 17:57Men ift. at beskytte deres investering, så har de vel netop også en interesse i at sikre klubbens økonomiske bæredygtighed?haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
Det mislykkedes desværre, og de har indset at de ikke har evnerne til at drive AaB.
Personligt kan jeg fint leve med at de fortsat ejer en stor andel aktier, bare de ikke fortsætter som majoritetsejere.
-
AalborgLife
- Drenge

- Favoritspiller: Bjarne Pudel
-
Bech
- Superliga

- Favoritspiller: Mogens Komforbi
- Geografisk sted: Vejgaard
- Kontakt:
Det ville klart være at foretrække.Sønderhof skrev: ↑5. nov 2025, 23:34Ja, det var netop det der var deres mission med AaB, at bevise hvordan man med få midler men stor kløgt kunne skabe en sportslig og økonomisk bæredygtig klub.Bech skrev: ↑5. nov 2025, 17:57Men ift. at beskytte deres investering, så har de vel netop også en interesse i at sikre klubbens økonomiske bæredygtighed?haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
Det mislykkedes desværre, og de har indset at de ikke har evnerne til at drive AaB.
Personligt kan jeg fint leve med at de fortsat ejer en stor andel aktier, bare de ikke fortsætter som majoritetsejere.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘
-
Alpa Chino
- Superliga

Det vil klart være at foretrække at SSE22 ryger HELT ud.Bech skrev: ↑6. nov 2025, 10:15Det ville klart være at foretrække.Sønderhof skrev: ↑5. nov 2025, 23:34Ja, det var netop det der var deres mission med AaB, at bevise hvordan man med få midler men stor kløgt kunne skabe en sportslig og økonomisk bæredygtig klub.Bech skrev: ↑5. nov 2025, 17:57Men ift. at beskytte deres investering, så har de vel netop også en interesse i at sikre klubbens økonomiske bæredygtighed?haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
Uanset udfaldet er der positive elementer i at vi udvider aktierne.Bech skrev: ↑6. nov 2025, 10:15Det ville klart være at foretrække.Sønderhof skrev: ↑5. nov 2025, 23:34Ja, det var netop det der var deres mission med AaB, at bevise hvordan man med få midler men stor kløgt kunne skabe en sportslig og økonomisk bæredygtig klub.Bech skrev: ↑5. nov 2025, 17:57Men ift. at beskytte deres investering, så har de vel netop også en interesse i at sikre klubbens økonomiske bæredygtighed?haghdk skrev: ↑4. nov 2025, 16:03Det må også være det endelige bevis på, at deres strategi har fejlet gigantisk og at deres model ikke duer. Hele deres modus operandi var jo at skabe en bæredygtig klub. Det er svært at argumentere for at det lykkedes når man skal ud og hente penge. Derfor kunne det også tyde på at de gerne vil ud - eller at man gerne vil have dem ud.Klaus skrev: ↑4. nov 2025, 14:25Det her kan være slutningen på SSEs ejerskab. Jo de vil stadigvæk være her og også med et stort antal aktier,men ikke have flertallet. Dermed er ejerskabet brudt og det endda på en måde, hvor man ikke skal bruge penge på at købe eksisterende aktier, men lade pengene tilflyde AaB. Nu har vi med rette skældt vores tyske ejere ud. Men accepterer de denne model er en del tilgivet![]()
Der er 3 muligheder som jeg ser og alle er mere eller mindre ok.
1. Tysken bruger det som anledning til at smutte. Fin løsning.
2. Tysken udnytter ikke tegningsretten og udvandes til ca 25 %. Også en fin løsning så sidder de som passive og kan byde ind hvis de har noget fagligt at komme med.
3. De går fuldt med og fastholder deres procentvise ejerandel. Så er de ikke ude men helt inde - hvilket ikke er så ubetinget skidt som det lyder. Får de læderet frem igen så viser det en tro at tingene kan lade sig gørenog de har lært af tidligere fejl. Den værste af de tre muligheder - men ikke ret sandsynlig.
Under alle omstændigheder får vi tilført midler der forhåbentligt skal bruges på førsteholdet.
Er der nogen der har hørt KLUB MEDIANO - AaB PÅ RANDEN AF...? Er der noget nyt??
Hør i denne udsendelse blandt andet om:
SSE22, der i dag hedder Nordic Football Group - er de på vej ud?
Nye, lokale ejere - står der nogen i kulissen?
Er AaB truet af konkurs?
Er AaB truet af nedrykning?
Er Michael Tuxen Boll truet af fyring?
Er John Møller endt i kviksand? Er Steffen Højer ved at være fejlcastet?
Ændringer i bestyrelsen
Sparerunde og syndebukke
Kan AaB gå ungt og billigt som en meget light-udgave af 2014?
Og meget andet
Hør i denne udsendelse blandt andet om:
SSE22, der i dag hedder Nordic Football Group - er de på vej ud?
Nye, lokale ejere - står der nogen i kulissen?
Er AaB truet af konkurs?
Er AaB truet af nedrykning?
Er Michael Tuxen Boll truet af fyring?
Er John Møller endt i kviksand? Er Steffen Højer ved at være fejlcastet?
Ændringer i bestyrelsen
Sparerunde og syndebukke
Kan AaB gå ungt og billigt som en meget light-udgave af 2014?
Og meget andet
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg har tænkt mig at høre den i aften
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Der jo ikke noget kritik i den udsendelse der ikke er rigtig, men jeg kan simpelthen ikke have Lasse Yde Hegnet og hans revolutionsromantik og pladder om at AaB bare skal starte forfra i DS og og være noget for de 200 tilskuere med de "rigtige" værdier der støtter det projekt.
Jeg ved godt, at det måske ikke var så udtalt i den her udsendelse, men jeg kan ikke døje manden for flere gange at have stillet sig op med det synspunkt som om det var noget alle AaB fans mener. At ville trække sit meget idealistiske narrativ ned over AaB på den måde er en skændsel på linje med SSE.
RAUS RAUS SSE!
Det var en meget negativ podcast, og det er naturligvis ikke særligt overraskende. Desværre var det bare et ekkokammer - og det kommer der sjældent noget særlig interessant ud af.Jakobsen skrev: ↑11. apr 2026, 01:09Der jo ikke noget kritik i den udsendelse der ikke er rigtig, men jeg kan simpelthen ikke have Lasse Yde Hegnet og hans revolutionsromantik og pladder om at AaB bare skal starte forfra i DS og og være noget for de 200 tilskuere med de "rigtige" værdier der støtter det projekt.
Jeg ved godt, at det måske ikke var så udtalt i den her udsendelse, men jeg kan ikke døje manden for flere gange at have stillet sig op med det synspunkt som om det var noget alle AaB fans mener. At ville trække sit meget idealistiske narrativ ned over AaB på den måde er en skændsel på linje med SSE.
Der var ikke meget nyt under solen - Lasse er altid mega-negativ, og Claus var på næsten samme niveau. Det mest interessante i podcasten synes jeg var historien om den hollandske journalist, og så den historie om, at der var rygter onsdag formiddag om, at SSE ville trække sig til generalforsamlingen.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jeg stiller mig aboslut ikke op med det som et synspunkt der skal repræsentere alle fans. Det er MIN holdning og den kan man mene om hvad man vil. Men jeg vil hellere stå der, end i det morads vi står i nu.Jakobsen skrev: ↑11. apr 2026, 01:09Der jo ikke noget kritik i den udsendelse der ikke er rigtig, men jeg kan simpelthen ikke have Lasse Yde Hegnet og hans revolutionsromantik og pladder om at AaB bare skal starte forfra i DS og og være noget for de 200 tilskuere med de "rigtige" værdier der støtter det projekt.
Og lad m ig gøre det helt klart: Jeg ville ønske vi slet ikke skulle have de her samtaler - jeg ville allerhelst at AaB var veldrevet og lå i Top 6 som vi plejede. Men det gør vi ikke.
Som tingene ser ud ved jeg ikke om det er billigere (og dermed nemmere) at starte fra 0, end med en gigantisk gæld og en organisation der skridt for skridt afmonterer sig selv, eller om vi får en bedre klub af flere år i 1. division med de samme ejere.
AaB er færdige på topplan under de nuværende forudsætninger. Så enkelt er det egentlig. Det her er ikke bare en dårlig sæson eller to eller tre, det er resultatet af flere års fejlslagne beslutninger, hvor man har levet over evne og bildt sig selv ind, at man stadig hørte til i toppen.
Det kræver et helt nyt ejerskab med et kapitalberedskab, der er markant større end det, vi har været vant til, hvis det nogensinde skal vende. For som det ser ud nu, hænger økonomien simpelthen ikke sammen. Indtægterne matcher på ingen måde de udgifter, klubben har haft, og det er jo ikke noget, der er opstået i går – det har været undervejs længe. Samtidig har man bare kastet penge efter tvivlsomme spillere, trænere og folk på gangene uden nogen rød tråd eller reel plan. Det er den slags, der stille og roligt æder en klub op indefra, og nu står vi så her. Sportsligt i frit fald og økonomisk uden fundament. Realiteten er, at vi skal vænne os til tanken om 1. division i en længere periode...
Det kræver et helt nyt ejerskab med et kapitalberedskab, der er markant større end det, vi har været vant til, hvis det nogensinde skal vende. For som det ser ud nu, hænger økonomien simpelthen ikke sammen. Indtægterne matcher på ingen måde de udgifter, klubben har haft, og det er jo ikke noget, der er opstået i går – det har været undervejs længe. Samtidig har man bare kastet penge efter tvivlsomme spillere, trænere og folk på gangene uden nogen rød tråd eller reel plan. Det er den slags, der stille og roligt æder en klub op indefra, og nu står vi så her. Sportsligt i frit fald og økonomisk uden fundament. Realiteten er, at vi skal vænne os til tanken om 1. division i en længere periode...