Hvidovre IF- AaB den 9. november 2025
Re: Hvidovre IF- AaB den 9. november 2025
Fantastisk vigtigt point at hente på en dårlig dag mod et hold der vel ikke har tabt siden vi mødte dem sidst.
Stadig tydeligt vi skal have et par forstærkninger mere til start 11’eren, hvis vi skal rykke op.
Stadig tydeligt vi skal have et par forstærkninger mere til start 11’eren, hvis vi skal rykke op.
Marc Nielsen kunne have givet os sejren til sidst. Han er MOM, men lige så god han var fremad lige så rystende usikker var han altså i perioder deffensivt. John og Bomholt stod vel svagest i en kamp hvor vi skal være glade for det ene point. Med en sejr over Kolding og et par velvalgte forstærkninger skal det nok gå... Sådan en kamp her havde vi tabt klart i starten af sæsonen. Der er altså kommet mere rygrad i holdet specielt i centerforsvaret. Og så er vi bare meget, meget bedre med Kallesøe på banen.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Da jeg så kamp programmet, vidste man bare at den her, klokken 13 kamp i Hvidovre, ville give problemer. De vandt mange af duellerne i 1. og vi lignede nogle der havde busben. Hvidovre ser bedre ud på hjemmebane end ude, faktisk det samme som vi gør.
Steffen synes jeg godt kunne have startet med Kaasa i dag, hvis der ikke er problemer med fysikken, der var behov for ham derinde. Ser gerne at Steffen gør mere brug af Bonde i de her kampe, han er robust og kan udvikles på, og også at vi får en stærkere duelspiller ind til midten til vinter, til at hjælpe når vi ikke kan få spillet til at sidde så godt, i den her type kampe. Bonde så jeg i hvert fald gerne fik lidt flere indhop generelt, eller måske endda starte inde i dag, hvis Kaasa ikke er klar, på en søvnig kl 13 kamp efter en lang bustur i toppen af ligaen.
Steffen synes jeg godt kunne have startet med Kaasa i dag, hvis der ikke er problemer med fysikken, der var behov for ham derinde. Ser gerne at Steffen gør mere brug af Bonde i de her kampe, han er robust og kan udvikles på, og også at vi får en stærkere duelspiller ind til midten til vinter, til at hjælpe når vi ikke kan få spillet til at sidde så godt, i den her type kampe. Bonde så jeg i hvert fald gerne fik lidt flere indhop generelt, eller måske endda starte inde i dag, hvis Kaasa ikke er klar, på en søvnig kl 13 kamp efter en lang bustur i toppen af ligaen.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er ham, der sender bolden på stolpen til sidst.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
PonySlaystation
- Superliga

Det er svært at se i langsom da kameraet ikke når at følge ordenligt med, men jeg tror du har ret. Så er det i hvertfald en vanvittig vigtig redning!Kunji skrev: ↑9. nov 2025, 15:16Det er ham, der sender bolden på stolpen til sidst.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Fra stadion lignede det at Müller nappede den.PonySlaystation skrev: ↑9. nov 2025, 15:29Det er svært at se i langsom da kameraet ikke når at følge ordenligt med, men jeg tror du har ret. Så er det i hvertfald en vanvittig vigtig redning!Kunji skrev: ↑9. nov 2025, 15:16Det er ham, der sender bolden på stolpen til sidst.
Det er tæt på det værste udeafsnit jeg har prøvet denne sæson.. hold da op. Løbebane og bænksæt
-
R Rosenberg
- Allstar

Okay. Ja, vigtig redning.Kunji skrev: ↑9. nov 2025, 15:16Det er ham, der sender bolden på stolpen til sidst.
Ædruelighedens stemme
Den var ikke tydelig på TV - men hvis han får hånden på, så ER han nok bedre end ham i den anden ende!Dongdongwh0 skrev: ↑9. nov 2025, 15:40Fra stadion lignede det at Müller nappede den.PonySlaystation skrev: ↑9. nov 2025, 15:29Det er svært at se i langsom da kameraet ikke når at følge ordenligt med, men jeg tror du har ret. Så er det i hvertfald en vanvittig vigtig redning!Kunji skrev: ↑9. nov 2025, 15:16Det er ham, der sender bolden på stolpen til sidst.
Det er tæt på det værste udeafsnit jeg har prøvet denne sæson.. hold da op. Løbebane og bænksæt
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Kallesøe, Muller og Marc.
Dejligt at se Marcus Bonde igen, der er bare meget som lykkedes ret godt for ham, og rigtig irriterende for modspillerne, ligesom Kasper Risgaard var det
Dejligt at se Marcus Bonde igen, der er bare meget som lykkedes ret godt for ham, og rigtig irriterende for modspillerne, ligesom Kasper Risgaard var det
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Enig jeg kunne godt tænke mig at se mere til Bonde, synes han virker robust og har en god størrelse634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Nej, han havde vel den ene store chance, hvor målmanden kommer godt ud og fylder. Vi bøvlede i det hele taget voldsomt med at komme frem til afslutninger - Helenius havde vel ikke en eneste?634 skrev: ↑9. nov 2025, 17:40Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Jeg kiggede lige Hvidovres opstilling i deres seneste opgør, de ændrede faktisk formation efter vores 4-0 afklapsning af dem hjemme, hvor de efterfølgende er gået over til en 3-4-3/3-5-2, og det har tydeligvis givet dem noget mere defensiv robusthed eftersom de ikke har tabt siden.Funky skrev: ↑9. nov 2025, 17:45Nej, han havde vel den ene store chance, hvor målmanden kommer godt ud og fylder. Vi bøvlede i det hele taget voldsomt med at komme frem til afslutninger - Helenius havde vel ikke en eneste?634 skrev: ↑9. nov 2025, 17:40Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Jeg frygtede på forhånd dette opgør og kampen på marken i Middelfart, og et fire point udbytte havde jeg takket ja til på forhånd, nu har vi Kolding hjemme næste kamp, det skal give tre point.
Og det er nok det jeg savner fra AaB og Højer at man sommetider tør sadle om.troelsh skrev: ↑9. nov 2025, 18:31Jeg kiggede lige Hvidovres opstilling i deres seneste opgør, de ændrede faktisk formation efter vores 4-0 afklapsning af dem hjemme, hvor de efterfølgende er gået over til en 3-4-3/3-5-2, og det har tydeligvis givet dem noget mere defensiv robusthed eftersom de ikke har tabt siden.Funky skrev: ↑9. nov 2025, 17:45Nej, han havde vel den ene store chance, hvor målmanden kommer godt ud og fylder. Vi bøvlede i det hele taget voldsomt med at komme frem til afslutninger - Helenius havde vel ikke en eneste?634 skrev: ↑9. nov 2025, 17:40Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
Jeg frygtede på forhånd dette opgør og kampen på marken i Middelfart, og et fire point udbytte havde jeg takket ja til på forhånd, nu har vi Kolding hjemme næste kamp, det skal give tre point.
AaB mangler robusthed og så mangler vi nogle gange et system der ikke så let udstiller vores svagheder
En 4-3-3 er lagt op på en stærk 6er og et par stærke 8ere
AaBs 3 mands midtbane tager intet pres fra modstanderen når vi ikke har bolden. Ross og Bomholt takler ingenting og Jasson blir aldrig 6er.
Hvis alle var klar så jeg os gerne sån her
Makolli - Tiedemann - Adam
Kalle - kaasa - bonde - Marc
Bomme - Normann
Kelvin
Her har man et super forsvar med makolli og Adam som brede center forsvarer der kan dække store rum og begge dygtige på bolden samt en super skarp leder bag dem.
2 wingbacks der begge er bedre offensivt end defensivt ikke mindst Marc m der virkelig har en offensiv fod vi har brug for
2 centrale lidt - lidt uprøvede men mere disciplinære end hvad vi ellers har og som godt kan tage Fra. Desuden tror jeg en kaasa kan blomstre på den centrale i en lidt mindre offensiv rolle ..
Bomholt og Normann blir mellemrums spillere - mener vi kan få meget mere ud af Bomholt her
Desuden blir kelvin 9er hvor vi skal anvende hans accelerationer og løb bag modstanderen.
Jeg syns vi står mere kompakt her og så fjerner vi de elementer i vores spil der ikke virker
3 mands midtbanen virker ikke med dem vi har.
Og vi får de spillere ud der sjældent lever op til forventningerne
Ross , arnor , Jasson , håpnes mv.
Den her formation bruger vores spidskompetencer og eliminerer det der ikke virker..
Syns i øvrigt vi de sidste kampe har en nedadgående spiral hvor vores spil ikke hænger sammen og kæderne hænger langt fra hinanden
Hold nu op. Vi skal ikke til at eksperimentere med 3-back når vi dårligt nok har 2 kompetente stoppere. At sætte Marc Nielsen derind er jo mere tosset end Wichmanns brug af Kasper Jørgensen der.baresi skrev: ↑9. nov 2025, 19:36Og det er nok det jeg savner fra AaB og Højer at man sommetider tør sadle om.troelsh skrev: ↑9. nov 2025, 18:31Jeg kiggede lige Hvidovres opstilling i deres seneste opgør, de ændrede faktisk formation efter vores 4-0 afklapsning af dem hjemme, hvor de efterfølgende er gået over til en 3-4-3/3-5-2, og det har tydeligvis givet dem noget mere defensiv robusthed eftersom de ikke har tabt siden.Funky skrev: ↑9. nov 2025, 17:45Nej, han havde vel den ene store chance, hvor målmanden kommer godt ud og fylder. Vi bøvlede i det hele taget voldsomt med at komme frem til afslutninger - Helenius havde vel ikke en eneste?634 skrev: ↑9. nov 2025, 17:40Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.634 skrev: ↑9. nov 2025, 15:48Synes Helenius og Kelvin spillede svagt i forhold til tidligere præstationer. Bedste og mest kampafgørende AaBere
AaB mangler robusthed og så mangler vi nogle gange et system der ikke så let udstiller vores svagheder
AaBs 3 mands midtbane tager intet pres fra modstanderen når vi ikke har bolden. Ross og Bomholt takler ingenting og Jasson blir aldrig 6er.
Bomme - Normann
Kelvin
Her har man et super forsvar med makolli og Adam som brede center forsvarer der kan dække store rum og begge dygtige på bolden samt en super skarp leder bag dem.
2 wingbacks der begge er bedre offensivt end defensivt ikke mindst Marc m der virkelig har en offensiv fod vi har brug for
2 centrale lidt - lidt uprøvede men mere disciplinære end hvad vi ellers har og som godt kan tage Fra. Desuden tror jeg en kaasa kan blomstre på den centrale i en lidt mindre offensiv rolle ..
Bomholt og Normann blir mellemrums spillere - mener vi kan få meget mere ud af Bomholt her
Desuden blir kelvin 9er hvor vi skal anvende hans accelerationer og løb bag modstanderen.
Jeg syns vi står mere kompakt her og så fjerner vi de elementer i vores spil der ikke virker
Den her formation bruger vores spidskompetencer og eliminerer det der ikke virker..
Syns i øvrigt vi de sidste kampe har en nedadgående spiral hvor vores spil ikke hænger sammen og kæderne hænger langt fra hinanden
Højer gør det helt rigtige. Samme princip, samme tilgang og samme formation hver eneste gang. Det er det vi har brug for og det er det der kan udvikle både hold og spillere i det. Vi skal opbygge og uddanne nu. Ikke eksperimentere eller veksle ift modstandere.
At jeg fandt det meget lidt overraskende handlede mere om det faktum, at vi før den heldige sejr i Middelfart, ikke havde vundet på udebane i ligaen siden 10. august, og generelt har præsenteret os meget dårligt på fremmed græs. Uanset hvilken midtbane vi er stillet med.
Som jeg skrev inden kampen ville jeg finde uafgjort acceptabelt, og at det for mig handlede mere om en fremgang i præstationen. Resultat fik vi, præstationen not so much.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det er meget tydeligt i dag, at vi mangler en kvalitetsspiller ved siden af Bomholt på den midtbane.
En angriber og en midtbane er et must i vintervinduet.
Hvis Müller fortsætter sin opadgående kurve med pointgivende redninger, så synes jeg ikke vi skal diskutere ny målmand før en evt. oprykning.
En angriber og en midtbane er et must i vintervinduet.
Hvis Müller fortsætter sin opadgående kurve med pointgivende redninger, så synes jeg ikke vi skal diskutere ny målmand før en evt. oprykning.
Hvis du gad læse ville du se at jeg netop ik har sat Marc derind , jeg har frigivet ham på en wingback og nej det er ikke det rigtige når vivien og igen og i jeg ved ikke hvor mange vinduer nu har manglet en 6er og ikke mindst 8ere.Belwas skrev: ↑9. nov 2025, 20:38Hold nu op. Vi skal ikke til at eksperimentere med 3-back når vi dårligt nok har 2 kompetente stoppere. At sætte Marc Nielsen derind er jo mere tosset end Wichmanns brug af Kasper Jørgensen der.baresi skrev: ↑9. nov 2025, 19:36Og det er nok det jeg savner fra AaB og Højer at man sommetider tør sadle om.troelsh skrev: ↑9. nov 2025, 18:31Jeg kiggede lige Hvidovres opstilling i deres seneste opgør, de ændrede faktisk formation efter vores 4-0 afklapsning af dem hjemme, hvor de efterfølgende er gået over til en 3-4-3/3-5-2, og det har tydeligvis givet dem noget mere defensiv robusthed eftersom de ikke har tabt siden.Funky skrev: ↑9. nov 2025, 17:45Nej, han havde vel den ene store chance, hvor målmanden kommer godt ud og fylder. Vi bøvlede i det hele taget voldsomt med at komme frem til afslutninger - Helenius havde vel ikke en eneste?634 skrev: ↑9. nov 2025, 17:40Ja som i alle tidligere kampe kan man sagtens finde de pæne ord om Kelvin, men jeg havde ikke fornemmelse for en måske scoring af ham idag, og heller ikke fra Helenius. Adam Andersson var heller ikke det vi tidligere har set fra hamFunky skrev: ↑9. nov 2025, 16:36
John har bare nogle vigtige defensive aktioner i luftrummet i vores forsvar og som opspilstation i nogle omgange. Han er overraskende god i luften i forhold til sin størrelse, og på en dag, hvor mange andre var helt fraværende i den disciplin, så lagde jeg da mærke til ham for dét.
Bomme - Normann
Kelvin
Højer gør det helt rigtige. Samme princip, samme tilgang og samme formation hver eneste gang. Det er det vi har brug for og det er det der kan udvikle både hold og spillere i det. Vi skal opbygge og uddanne nu. Ikke eksperimentere eller veksle ift modstandere.
Vores 3 mands midtbane er for tynd og blir alt for let overspiller