Som sagt, jeg ser også gerne flere forstærkninger.Jakobsen skrev: ↑9. nov 2025, 21:40Både og. Jeg er enig i din pointe et stykke henad vejen sådan set. Jeg ser bare også, at der er noget trupsammensætning der også skal til for alvor at styrke fundamentet.Hanga skrev: ↑9. nov 2025, 21:22Jeg er naturligvis helt enig i at vi godt kunne bruge flere forstærkninger, især til midtbane og forsvar.
Men vi er også nød til at få mere ud af det materiale vi har. Der er altså ikke mange spillere fra f.eks. dagens modstander som ville gå i startopstillingen i AaB, og sådan er det jo de fleste weekender. Alligevel har vi det ofte svært. Min påstand er at vi på det seneste har vundet en del kampe på vores individuelle kvalitet i offensiven fremfor en helstøbt holdpræstation - lidt ligesom vores første ophold i divisionen.
Den største forstærkning vi kan hente er at få sammenspillet holdet meget bedre og at Højer får fundet flere gode taktiske løsninger... og jeg tror afgjort også at der er meget at hente på mentalitet, vi kommer for ofte ud uden at være helt klar fra start, ligesom at vi har svært ved at håndtere føringer.
Ikke mindst på midtbanen. Den foretrukne midtbane lige nu er jo med Bomholt, Ross og Jasson. Jasson er kantspiller der spiller derinde fordi vi ikke har nogen brugbar løsning på 6'eren. Ross er mere en offensivspiller og nok allerbedst som 10'er hængende angriber og skal også gøre noget andet end han reelt er god til. Bomholt er eneste rigtige central midt og hans kompetence er også i det fremadrettet og det er Kaasas også når han er klar.
Vi kan se hvilken stor forskel Tiedeman har gjort i forsvaret og min påstand er, at den rigtige rutinerede 6'er vil gøre nøjagtigt samme forskel for vores midtbane. Det vil skabe noget ro og struktur der kan gøre holdet mentalt robust og udvikle de andre spillere, at der er en styrkmand derinde.
Der er noget trupsammensætning på positioner som sagt, men jo også i alder, personlighed og lederegenskaber og det skal tippes.
Jeg ser dog hellere 3-4 virkelig gode indkøb og så oprydning i bredden end at man henter otte nye spillere.
Men se nu også lidt på hvad vores konkurrenter i 1 div. stiller med. Der er altså ingen hold der ikke har mangler. Sønderjyske er pt. nr. 5 i Superligaen, som et godt eksempel på, hvad et godt sammenspillet hold med et klart koncept kan bedrive.
AaB kommer ud af 2025 med et resultat på mellem 0 og minus 10 mio. kr. efter at have haft det bedste år nogensinde ift. salg af spillere. Vi kommer ikke til at hente 3-4 klassespillere til vinter med mindre der også sker væsentlige afgange, og så er vi jo lige vidt.
Jeg er ikke imponeret over det kollektiv AaB har fået sat på benene, og er overbevist om at der er meget at hente her.