U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hovedet » 21. nov 2025, 17:03

LarsNor skrev:
3. nov 2025, 12:37
Og er der nogen der ved hvordan det står til med renoveringen af klubhuset, det skulle ha været gået i gang, men der er ikke sket noget endnu..?
Der skulle jo efter sigende været investeret massivt i infrastruktur på Hornevej gennem de sidste par år, og konkrete resultater har ikke ladet vente på sig: Således er der flyttet to skraldespande fra den mur, hvor AaBs mesterskaber og pokaltitler er nedfældet. En overgang gik der endda rygter om, at et pokalskab var blevet flyttet.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pontoppi » 21. nov 2025, 20:57

1885 er i gang med at finde de sidste penge…. de har tilsagn om det meste men det skal tages i flere omgange !
der er fonde, AaB, kommunen og andre inde over så det tager lidt tid og er en stor enterprise
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KongGulerod » 24. nov 2025, 20:21

U19 vinder sin første kamp 1-0 mod BK Häcken til de nordiske mesterskaber. Bertil Grønkjær stod en rigtig flot kamp.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. aug 2014, 12:33
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af andy » 26. nov 2025, 16:49

U19 holdets kamp mod OB er i gang. Vi er bagud 1-0 ved pausen. Kampen kan følges på youtube

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. dec 2025, 10:44

AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 11:07

R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 10:44
AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Tænk, at det var så magtpåliggende at fyre "Figo" for at skabe et så utroværdigt alternativ.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. dec 2025, 12:09

Jakobsen skrev:
2. dec 2025, 11:07
R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 10:44
AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Tænk, at det var så magtpåliggende at fyre "Figo" for at skabe et så utroværdigt alternativ.
Jeg ved ikke, om Figo er forskellen. Jeg ved blot, at SSE22 har tilført akademiet så meget og så meget kvalitet.
Så det er nok bare uheld...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 12:10

R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 12:09
Jakobsen skrev:
2. dec 2025, 11:07
R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 10:44
AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Tænk, at det var så magtpåliggende at fyre "Figo" for at skabe et så utroværdigt alternativ.
Jeg ved ikke, om Figo er forskellen. Jeg ved blot, at SSE22 har tilført akademiet så meget og så meget kvalitet.
Så det er nok bare uheld...
Gabiel Quartey og Eugene Amankwah. De er household names i Superligaen inden vi ser os om!
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 2. dec 2025, 19:46

Nu er det altså langt mere relevant hvordan vi ligger i u17 og u19! her ligger vi nemlig 2. sidst og 4. sidst. Vent....
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 2. dec 2025, 19:50

Jakobsen skrev:
2. dec 2025, 11:07
R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 10:44
AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Tænk, at det var så magtpåliggende at fyre "Figo" for at skabe et så utroværdigt alternativ.
Ikke at jeg er uenig i at det ligner en stor fejl, så er beslutningerne i den rolle meget mere langsigtede end den kortsigtede udvikling på akademiet. Det har i et godt stykke tid stået klart at de årgange der nærmer sig seniorfodbold, ikke består af et kæmpe kuld af spændende spillere - også inden Figo sagde farvel.

Det hjælper helt sikkert ikke på udviklingen på akademiet at der har været så enorm udskiftning af nøglepersonel. Det er nemt at tænke at der er gået rigtig meget faglighed tabt. Her har vi ellers historisk stået ret stærkt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 20:26

Hanga skrev:
2. dec 2025, 19:50
Jakobsen skrev:
2. dec 2025, 11:07
R Rosenberg skrev:
2. dec 2025, 10:44
AaB ender 6 ud af 8 hold i Scandinavian Academy Tournament. Århus vandt alle deres kampe og endte dermed med at vinde turneringen.
Stor kontrast, selvom SSE22 i dén grad har styrket Akademiet til helt uhørte højder.

Sad.
Tænk, at det var så magtpåliggende at fyre "Figo" for at skabe et så utroværdigt alternativ.
Ikke at jeg er uenig i at det ligner en stor fejl, så er beslutningerne i den rolle meget mere langsigtede end den kortsigtede udvikling på akademiet. Det har i et godt stykke tid stået klart at de årgange der nærmer sig seniorfodbold, ikke består af et kæmpe kuld af spændende spillere - også inden Figo sagde farvel.

Det hjælper helt sikkert ikke på udviklingen på akademiet at der har været så enorm udskiftning af nøglepersonel. Det er nemt at tænke at der er gået rigtig meget faglighed tabt. Her har vi ellers historisk stået ret stærkt.
Men der var jo faktisk bedring på akademiet og bedre årgange efter Figo og Co. var gået i gang med at genopbygge det.
Det er egentlig heller ikke det, at man må stoppe et samarbejde fordi man vil i forskellige retninger, som det blev meldt ud. Hvis man var lodret uenige kan den slags jo være reelt nok.
Det er jo mere det, at man ikke kom med noget kapacitet og know-how i stedet, men endte med bare at forfremme en mand der havde været her hele tiden (intet imod Mathias Krogh som det virkelig ærgrer mig vi mister). Man fyrede en dygtig medarbejder uden at komme med noget revolutionerende nyt og forfremmede hans nr. 2 til en rolle, hvor han ikke trivedes.
INTET Indikerer, at SSE har gjort noget der har sat en ny banebrydende retning for akademiet.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. dec 2025, 00:14

Anders Bærtelsen er norsk mester med Viking.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Redwhite » 3. dec 2025, 07:59

Benjamin Tiedemann og Anders Bærtelsen var iøvrigt stopperpar i 2021 i Haugesund.!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2025, 09:34

Redwhite skrev:
3. dec 2025, 07:59
Benjamin Tiedemann og Anders Bærtelsen var iøvrigt stopperpar i 2021 i Haugesund.!!
Mener i øvrigt at Ydesen nævnte Bærtelsen på livebloggen som en spiller der måske var relevant.
Jeg kan se, at han er røget lidt ud i periferien hos Viking så hvem ved måske en mulighed.
RAUS RAUS SSE!

Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Belwas » 3. dec 2025, 11:01

Jakobsen skrev:
3. dec 2025, 09:34
Redwhite skrev:
3. dec 2025, 07:59
Benjamin Tiedemann og Anders Bærtelsen var iøvrigt stopperpar i 2021 i Haugesund.!!
Mener i øvrigt at Ydesen nævnte Bærtelsen på livebloggen som en spiller der måske var relevant.
Jeg kan se, at han er røget lidt ud i periferien hos Viking så hvem ved måske en mulighed.
den kan jeg godt li!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2025, 09:41

Det er gået min næse forbi at vi har hentet Dennis Ramonn Olsen ind som akademichef. Kender godt navnet, primært fordi jeg i mange år troede han var tågehornet Fernando Olsens søn, og så husker jeg ham fra divisionerne for år tilbage. Kan se han kommer fra en stilling på Sønderbroskolen og derudover har været assistent for u-holdene i GF'. En anelse undervældende synes jeg, men han skal da have et velkommen til. Det vigtigste er vel egentlig at det er folk der har lyst til at være her, og vi ikke skal ud og genrekruttere om 10-12 måneder, som det desværre har været normen de sidste par år.

Lasse Winther virker til gengæld til at have et fint CV med erfaring fra både FCK, FCM og AGF, mens vores islandske analytiker er et noget ubeskrevet blad. Det er til gengæld meget cool, at man som fodboldspiller i start-20'erne, der ikke har udsigt til den store spillerkarriere, nu kan tage springet til at arbejde udenom fodbolden rimelig tidligt i karrieren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6761
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 4. dec 2025, 09:59

jonas386 skrev:
4. dec 2025, 09:41
Det er gået min næse forbi at vi har hentet Dennis Ramonn Olsen ind som akademichef. Kender godt navnet, primært fordi jeg i mange år troede han var tågehornet Fernando Olsens søn, og så husker jeg ham fra divisionerne for år tilbage. Kan se han kommer fra en stilling på Sønderbroskolen og derudover har været assistent for u-holdene i GF'. En anelse undervældende synes jeg, men han skal da have et velkommen til. Det vigtigste er vel egentlig at det er folk der har lyst til at være her, og vi ikke skal ud og genrekruttere om 10-12 måneder, som det desværre har været normen de sidste par år.

Lasse Winther virker til gengæld til at have et fint CV med erfaring fra både FCK, FCM og AGF, mens vores islandske analytiker er et noget ubeskrevet blad. Det er til gengæld meget cool, at man som fodboldspiller i start-20'erne, der ikke har udsigt til den store spillerkarriere, nu kan tage springet til at arbejde udenom fodbolden rimelig tidligt i karrieren.
Mener vi traditionelt har haft en ret god track record med lærere fra Sønderbroskolen. Husker jeg ikke galt har bl.a. Poul Erik og Lars Søndergaard haft deres gang der. Derudover har kom Figo også tilbage i fodbolden efter flere år som skoleleder.
Dennis Ramon har jo derudover ballast som U-træner så umiddelbart tænker jeg da ikke det er helt dumt castet med en mand der både har trænererfaring fra ungdomsfhold på eliteniveau og en masse erfaring i at arbejde med unge mennesker.
Det ærgrer egentlig mest, at man ikke fik fundet en ordrning hvor en Mathias Krogh f.eks. kune gå tilbage til en stilling der passede bedre til hans ønsker.

FCK scouten lyder som en rigtig solid ansættelse. Mht islændingen er det svært at sige, men jeg synes generelt scouts tit er yngre og er mere ubeskrevne i hvert fald på de ting som vi kan se.
RAUS RAUS SSE!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 316
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lyngehoevdingen » 4. dec 2025, 16:04

jonas386 skrev:
4. dec 2025, 09:41
Det er gået min næse forbi at vi har hentet Dennis Ramonn Olsen ind som akademichef. Kender godt navnet, primært fordi jeg i mange år troede han var tågehornet Fernando Olsens søn, og så husker jeg ham fra divisionerne for år tilbage. Kan se han kommer fra en stilling på Sønderbroskolen og derudover har været assistent for u-holdene i GF'. En anelse undervældende synes jeg, men han skal da have et velkommen til. Det vigtigste er vel egentlig at det er folk der har lyst til at være her, og vi ikke skal ud og genrekruttere om 10-12 måneder, som det desværre har været normen de sidste måneder.
Det er utroligt at folk fuldstændig har glemt spionage-sagen. Det var en kæmpe sag over et stykke tid, og når folk helt glemt, at han spionerede os for AGFs skyld.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sauer » 4. dec 2025, 16:46

Lyngehoevdingen skrev:
4. dec 2025, 16:04
jonas386 skrev:
4. dec 2025, 09:41
Det er gået min næse forbi at vi har hentet Dennis Ramonn Olsen ind som akademichef. Kender godt navnet, primært fordi jeg i mange år troede han var tågehornet Fernando Olsens søn, og så husker jeg ham fra divisionerne for år tilbage. Kan se han kommer fra en stilling på Sønderbroskolen og derudover har været assistent for u-holdene i GF'. En anelse undervældende synes jeg, men han skal da have et velkommen til. Det vigtigste er vel egentlig at det er folk der har lyst til at være her, og vi ikke skal ud og genrekruttere om 10-12 måneder, som det desværre har været normen de sidste måneder.
Det er utroligt at folk fuldstændig har glemt spionage-sagen. Det var en kæmpe sag over et stykke tid, og når folk helt glemt, at han spionerede os for AGFs skyld.
Forhåbentlig har han stadig helt styr på vores dødbolde. Snart længe siden, vi selv har haft det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2025, 16:56

Lyngehoevdingen skrev:
4. dec 2025, 16:04
jonas386 skrev:
4. dec 2025, 09:41
Det er gået min næse forbi at vi har hentet Dennis Ramonn Olsen ind som akademichef. Kender godt navnet, primært fordi jeg i mange år troede han var tågehornet Fernando Olsens søn, og så husker jeg ham fra divisionerne for år tilbage. Kan se han kommer fra en stilling på Sønderbroskolen og derudover har været assistent for u-holdene i GF'. En anelse undervældende synes jeg, men han skal da have et velkommen til. Det vigtigste er vel egentlig at det er folk der har lyst til at være her, og vi ikke skal ud og genrekruttere om 10-12 måneder, som det desværre har været normen de sidste måneder.
Det er utroligt at folk fuldstændig har glemt spionage-sagen. Det var en kæmpe sag over et stykke tid, og når folk helt glemt, at han spionerede os for AGFs skyld.
Havde ikke glemt det. Jeg vidste det ganske enkelt ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar