Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november
Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Re: Kamptråd AaB - Kolding d. 22.november
Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Og så starter vi med Ross på toppen - OrkFunky skrev: ↑22. nov 2025, 12:03Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Müllerbaresi skrev: ↑22. nov 2025, 13:17Og så starter vi med Ross på toppen - OrkFunky skrev: ↑22. nov 2025, 12:03Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Kallesøe - Tiedemann - Noel - Marc N
Bomholt - Bonde - Kaasa
John - Ross - Normann
Posen er blevet rystet, må man sige.
De må jo se noget til træning fra Ross, som peger på, det er en god idé - for jeg synes ikke, det er noget, vi har set i kamp endnu. Jeg havde startet med Helenius i stedet for - er det fordi, man håber på, han laver et par gode kampe her til sidst, som kan lægge et par millioner på en salgspris? Men okay, det er da bedre end at sætte ham på den centrale midtbane. Og vi får Bonde at se fra start. Spændende. Ingen Makolli, dog.
Makolli er desværre ikke med. Men synes det er fint at prøve Bonde og Kaasa på midtbanen. Har været sløjt i maskinrummet på det seneste - forhåbentlig kan Bomholt vise noget mere i dag.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 12:03Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Jeg er lidt bekymret over den rysten med posen må jeg sige. Selvfølgelig skal vi forsøge at finde løsninger på midtbanen som ikke har fungeret ret godt, men med mindre Helenius er skadet, er det for mig tosset at man sender ham ud på bænken igen. Nej, det er perfekt hvad vi får fra ham hver weekend, men det er det da ved gud heller ikke fra Ross. Få nu valgt hvem vi gerne vil bruge som primær 9'er og få noget kontinuitet så relationerne kan blive dannet ordentligt. For mig er der ingen tvivl om at frontkæde burde være John - Helenius - Normann når muligt. De 3 offensive spillere med højest topniveau.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 13:19Müllerbaresi skrev: ↑22. nov 2025, 13:17Og så starter vi med Ross på toppen - OrkFunky skrev: ↑22. nov 2025, 12:03Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Bomholt - Bonde - Kaasa
John - Ross - Normann
De må jo se noget til træning fra Ross, som peger på, det er en god idé - for jeg synes ikke, det er noget, vi har set i kamp endnu. Jeg havde startet med Helenius i stedet for - er det fordi, man håber på, han laver et par gode kampe her til sidst, som kan lægge et par millioner på en salgspris? Men okay, det er da bedre end at sætte ham på den centrale midtbane. Og vi får Bonde at se fra start. Spændende. Ingen Makolli, dog.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Helenius har nogle klare spidskompetencer så klæder holdet fremad i banen. Han kan holde på bolden, spille den af - og vigtigst af alt: være farlig i boksen.Hanga skrev: ↑22. nov 2025, 13:44Jeg er lidt bekymret over den rysten med posen må jeg sige. Selvfølgelig skal vi forsøge at finde løsninger på midtbanen som ikke har fungeret ret godt, men med mindre Helenius er skadet, er det for mig tosset at man sender ham ud på bænken igen. Nej, det er perfekt hvad vi får fra ham hver weekend, men det er det da ved gud heller ikke fra Ross. Få nu valgt hvem vi gerne vil bruge som primær 9'er og få noget kontinuitet så relationerne kan blive dannet ordentligt. For mig er der ingen tvivl om at frontkæde burde være John - Helenius - Normann når muligt. De 3 offensive spillere med højest topniveau.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 13:19Müllerbaresi skrev: ↑22. nov 2025, 13:17Og så starter vi med Ross på toppen - OrkFunky skrev: ↑22. nov 2025, 12:03Han må meget gerne være klar. De unge alternativer på pladsen er ikke på det nødvendige niveau endnu. Og ja, den SKAL vindes. Marc Nielsen med nogle skarpe indlæg ind mod Helenius kunne godt være opskriften. Jeg tror desværre ikke en hel masse på tryllerier fra vores midtbane.baresi skrev: ↑22. nov 2025, 11:02Den SKAL vindes, er spændt på at se om Bonde er tættere på start 11eren og hvordan han egentlig stiller op. Hørte makolli træner med, men han er vel ikke klar til kamp.Baatnakken skrev: ↑22. nov 2025, 10:45Endnu en kamp der skal vi des for at hænge på i oprykningsstriden. Heldigvis ser det ud til at vi har alle man klar
Bomholt - Bonde - Kaasa
John - Ross - Normann
Jeg forstår simpelthen ikke at Ross vælges, medmindre Helenius er småskadet.
Fedt med Bonde. Synes han virker spændende!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Enig med Helenius, men ift. midtbanen handler det vel om at vi stadig leder efter den optimale konstellation, og Håpnes har tilsyneladende ikke vist sig at være den midtbanespiller vi havde håbet på. På papiret kan jeg godt se fidusen i ankertypen i Bonde sammen med to mere dynamiske spillere i Kassaa og Bomholt. Håber bare at Bonde er dygtig nok defensivt og i duelspillet til at frigive de andre spillere offensivt.Hanga skrev: ↑22. nov 2025, 13:44Jeg er lidt bekymret over den rysten med posen må jeg sige. Selvfølgelig skal vi forsøge at finde løsninger på midtbanen som ikke har fungeret ret godt, men med mindre Helenius er skadet, er det for mig tosset at man sender ham ud på bænken igen. Nej, det er perfekt hvad vi får fra ham hver weekend, men det er det da ved gud heller ikke fra Ross. Få nu valgt hvem vi gerne vil bruge som primær 9'er og få noget kontinuitet så relationerne kan blive dannet ordentligt. For mig er der ingen tvivl om at frontkæde burde være John - Helenius - Normann når muligt. De 3 offensive spillere med højest topniveau.
Er Makolli skadet? Det ærgrer mig at Cornelius Olsson har vist sig at være så ringe. Havde ellers store forhåbninger til ham
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg ved godt det her ikke skal blive til en tråd om tv-rettigheder, men jeg synes seriøst stadig det er rystende at kampen ikke vises på en tv-kanal. Viaplay vælger simpelthen IKKE at vise nogle af de to kampe de har rettigheder til som spilles i 1. division i dag, på en af deres kanaler. Begge skal ses med det ekstra abbonnement.
Det er mere end bare lidt klamt.
Det er mere end bare lidt klamt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Jeg sidder ikke og skriger "straffeeee" - men kan nogen rent lovmæssigt forklare, hvorfor der egentlig ikke er straffe på John i den situation, hvor han bliver smadret ud over baglinien? Det ligner ikke skulder mod skulder, Kolding-manden ser vel nærmere ud til på forhånd at have besluttet sig for med tilløb at torpedere John i brystkassen. Han spiller i hvert fald ikke bolden.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Synes også der var straffe.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 14:14Jeg sidder ikke og skriger "straffeeee" - men kan nogen rent lovmæssigt forklare, hvorfor der egentlig ikke er straffe på John i den situation, hvor han bliver smadret ud over baglinien? Det ligner ikke skulder mod skulder, Kolding-manden ser vel nærmere ud til på forhånd at have besluttet sig for med tilløb at torpedere John i brystkassen. Han spiller i hvert fald ikke bolden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Normann med 2 misbrugte tilbud nu. Træls, men han ligner alligevel den mest målfarlige på holdet lige nu.
Hold NU OP det er nogle enorme rum, de efterlader inde i det centerforsvar!!!
Er det Arnorsson der igen fejler på placeringerne eller står vi bare for langt fremme? Inden skaden lignede han jo nærmest en spiller der på et tidspunkt ville ende i PL...
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Som jeg så det, var det Tiedemann og Bomholt, der ikke havde afstemt, hvem der samlede målscoren op.
Hader København!
jeg var lige ved at skrive det, men det ser nu ud til, at Tiedemann stod tættere på - men ikke tæt nok. Det er også ringe, at bolden overhovedet får lov at komme derind. Det er et problem, hvor lidt kvalitet, modstanderne lige skal strikke sammen for at true os.
Jeg ser ikke kampen, så det var et helt reelt spørgsmål ift. hvordan de scorede. Om det var en kontra, eller om det var de klassiske flade indlæg hvor vi afgiver flere kvm2 i feltet.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 14:37jeg var lige ved at skrive det, men det ser nu ud til, at Tiedemann stod tættere på - men ikke tæt nok. Det er også ringe, at bolden overhovedet får lov at komme derind. Det er et problem, hvor lidt kvalitet, modstanderne lige skal strikke sammen for at true os.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Nummer to.jonas386 skrev: ↑22. nov 2025, 14:38Jeg ser ikke kampen, så det var et helt reelt spørgsmål ift. hvordan de scorede. Om det var en kontra, eller om det var de klassiske flade indlæg hvor vi afgiver flere kvm2 i feltet.Funky skrev: ↑22. nov 2025, 14:37jeg var lige ved at skrive det, men det ser nu ud til, at Tiedemann stod tættere på - men ikke tæt nok. Det er også ringe, at bolden overhovedet får lov at komme derind. Det er et problem, hvor lidt kvalitet, modstanderne lige skal strikke sammen for at true os.
Hader København!
- viper_dk
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: Aarhus
- Kontakt:
Synes faktisk ikke Kolding virker særlige gode, og hvis det ikke var for tvivlsomt forsvarsspil fra AaBs side, så burde vi være foran. Nu kan Kolding leve på kontra, og AaBs defensiv virker bare skrøbelig...krydser fingre for lidt held i 2 halvleg
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"