Kamptråd Horsens - AaB den 30. november
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kamptråd Horsens - AaB den 30. november
Første mål vinder.
Delac laver en svinestreg.
Mangler der noget?
Hvis vi vinder kan 7 hold ligge indenfor 4 point fra førstepladsen. Meget vildt.
Mangler der noget?
Hvis vi vinder kan 7 hold ligge indenfor 4 point fra førstepladsen. Meget vildt.
- FlæskeFrank
Re: Kamptråd Horsens - AaB den 30. november
Der skal ske mirakler på midtbanen.FlæskeFrank skrev: ↑30. nov 2025, 10:53Første mål vinder.
Mangler der noget?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Højer bør ikke være så stålfast i den 4-3-3 for vores midtbane blir slagtet specielt mod Horsens.Funky skrev: ↑30. nov 2025, 11:09Der skal ske mirakler på midtbanen.FlæskeFrank skrev: ↑30. nov 2025, 10:53Første mål vinder.
Mangler der noget?
Savner sgu en anden plan også når kampene er i gang.
I dag kunne han med fordel gå i 4-5-1 / 4-2-3-1 og sikre midtbanen bedre så vi ikke er så sårbare..
Har ærlig talt meget svært ved at se point i den kamp.
Vores tynde centrale midtbane kommer til kort, og så vinder man ikke kampe.
Vores tynde centrale midtbane kommer til kort, og så vinder man ikke kampe.
baresi skrev: ↑30. nov 2025, 12:06Højer bør ikke være så stålfast i den 4-3-3 for vores midtbane blir slagtet specielt mod Horsens.Funky skrev: ↑30. nov 2025, 11:09Der skal ske mirakler på midtbanen.FlæskeFrank skrev: ↑30. nov 2025, 10:53Første mål vinder.
Mangler der noget?
I dag kunne han med fordel gå i 4-5-1 / 4-2-3-1 og sikre midtbanen bedre så vi ikke er så sårbare..
Jeg håber på kontinuitet på den taktiske front. Det har vi i den grad manglet i årevis. Uanset hvordan vi stiller op vil vi efterlade svagheder eller give afkald på noget, spørgsmålet er hvad man prioriterer. Det er langt vigtigere at vi bygger noget op over tid end at foretage kortsigtede ændringer.
AaB har brug for en stærkere midtbane og det er det man skal arbejde på i vinterens transfervindue. Håpnes og Kaasa har indtil videre vist sig som skuffende indkøb desværre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Det er måske en kende bombastisk og tabloidt at påstå at 90 minutter kan være definerende for, ikke bare en sæson, men også for fremtiden.
Vinder vi er der kontakt med toppen og med tanke på den kommende kapitalrejsning er det nok nødvendigt for at få vind i sejlene.
Taber vi er vi godt nok langt bagefter og i forhold at hente spillere ind der kan se en superliga i horisonten vil det få negative konsekvenser, foruden dem der overvejer at smide kapital i klubben med udsigten til en sæson mere i 1. division, kan se minimum 20-25 af de nye millioner forsvinde i et sort hul fremfor at kunne bruges til at udvikle klubben for.
Vind nu bare den kamp for helvede….
Vinder vi er der kontakt med toppen og med tanke på den kommende kapitalrejsning er det nok nødvendigt for at få vind i sejlene.
Taber vi er vi godt nok langt bagefter og i forhold at hente spillere ind der kan se en superliga i horisonten vil det få negative konsekvenser, foruden dem der overvejer at smide kapital i klubben med udsigten til en sæson mere i 1. division, kan se minimum 20-25 af de nye millioner forsvinde i et sort hul fremfor at kunne bruges til at udvikle klubben for.
Vind nu bare den kamp for helvede….
Det kan ligne at der bliver en top 7 i grundspillet, og at holdet som slutter på 7 pladsen, sagtens kunne blive oprykker, hvis de var endt i top 6.FlæskeFrank skrev: ↑30. nov 2025, 10:53Første mål vinder.
Mangler der noget?
Den 7 plads skal AaB simpelthen undgå, og med nederlaget til Kolding, blev netop Kolding lukket ind i top 7. Nederlag idag til Horsens vil sende signal om AaB bare ikke kan være med i toppen og kun måske kan nå top 6. Omvendt vil en sejr sende klart signal om kontakt til de 2 opryknings pladser.
Det kan være aldeles ligegyldigt om hvor seværdigt det bliver, bare 3 point eller som minimum 1 point i dagens kamp ville være godt til vinterpausen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
4-0 til ACH. Vores mangel på defensiv midt bliver fatal og vores unge spillere mister hurtigt troen i en kamp hvor vi kommer på hælene. Godt der er vinterpause og genopbygning samt oprydning efter SSE kan fortsætte.
RAUS RAUS SSE!
Start 11 i følge AaBs egen app
Müller
Kallesøe, Tiedeman, Makolli, Noel
Bonde, Bommeren, Håbløs
John, Helenius, Møller
Noget tyndt. Normann må vel være skadet for han er ikke med.
Jeg er ikke fan af der skiftes så meget ud hele tiden, men jeg anerkender, at truppen er en ubalanceret rodebutik og at jeg ikke savner nogen i start 11 ovenpå u søndags.
Müller
Kallesøe, Tiedeman, Makolli, Noel
Bonde, Bommeren, Håbløs
John, Helenius, Møller
Noget tyndt. Normann må vel være skadet for han er ikke med.
Jeg er ikke fan af der skiftes så meget ud hele tiden, men jeg anerkender, at truppen er en ubalanceret rodebutik og at jeg ikke savner nogen i start 11 ovenpå u søndags.
RAUS RAUS SSE!
Makolli tilbage - det lyder godt. Øv med Normann.
Tror, det bliver svært for os.
Tror, det bliver svært for os.
Med vores farligste mand ude, og Noel på venstre back, så er behovet for en mirakel-indsats ikke blevet mindre da.
Jeg tror godt nok vi får det svært derude..
Der er også lidt af et statement i, at man sætter Møller på banen før Ross nu. Jeg kan godt forstå, man vil prøve noget andet, og for såvel AaB’s som Ross’ skyld, så må man håbe, han får en god mulighed for at kickstarte sin udvikling med et skifte i vinterpausen.
Noel har jeg sådant set store forhåbninger til - men det er altså ikke på venstre back. Der ville jeg vælge Marc N i stedet for, han kommer i det mindste med nogle offensive kompetencer, og jeg synes ikke, han virker mindre usikker i defensiven på den plads, end unge Noel.
Noel har jeg sådant set store forhåbninger til - men det er altså ikke på venstre back. Der ville jeg vælge Marc N i stedet for, han kommer i det mindste med nogle offensive kompetencer, og jeg synes ikke, han virker mindre usikker i defensiven på den plads, end unge Noel.
Men altså, det kommer runden efter at man gav Ross en uforståelig startplads over Helenius. For mig virker det mere sandsynligt at Højer simpelthen bare leder efter noget der fungerer, sætter holdet efter modstanderen, eller belønninger træningsindsatser. Jeg kunne godt tænke mig at man holdt fast i John - Helenius - Normann (så ikke muligt i dag).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Vi er da ikke kommet under nær det samme fysiske pres her de første 5 minutter, som sidst vi mødte Horsens. Jo, Møller skal helst ikke blive fanget af Brandhof, men ellers ligner det et Horsens-hold, som slet ikke kommer med samme selvtillid, som sidst.
Vi er enige i kontinuitet …Hanga skrev: ↑30. nov 2025, 12:28baresi skrev: ↑30. nov 2025, 12:06Højer bør ikke være så stålfast i den 4-3-3 for vores midtbane blir slagtet specielt mod Horsens.Funky skrev: ↑30. nov 2025, 11:09Der skal ske mirakler på midtbanen.FlæskeFrank skrev: ↑30. nov 2025, 10:53Første mål vinder.
Mangler der noget?
Jeg håber på kontinuitet på den taktiske front. Det har vi i den grad manglet i årevis. Uanset hvordan vi stiller op vil vi efterlade svagheder eller give afkald på noget, spørgsmålet er hvad man prioriterer. Det er langt vigtigere at vi bygger noget op over tid end at foretage kortsigtede ændringer.
AaB har brug for en stærkere midtbane og det er det man skal arbejde på i vinterens transfervindue. Håpnes og Kaasa har indtil videre vist sig som skuffende indkøb desværre.
Men jeg anfægter bare at de ikke har holdet til det system her og Højer må godt arbejde med en plan B sommetider
For du siger det også - midtbanen er for dårlig .. det handler ikke om det er 4-3-3 det handler om at man også bør toppe holde med de spillere man har og det savner jeg at se.
Hvis vi så bare kan skabe noget offensivt så var det rigtig fedt, men det bliver ligegyldigt boldflytteri ind til vi mister den, synes aldrig vi kommer frem til en god chance.
Horsens er godt nok et trist fodboldhold. Alle penge i hele verden, og så kommer de knap over midten mod et AaB-hold, som ikke skræmmer nogen som helst.
Jaja. De vinder nok alligevel, men det er en sølle omgang indtil nu.
Edit: 22/78 i boldbesiddelse. Wtf.
Jaja. De vinder nok alligevel, men det er en sølle omgang indtil nu.
Edit: 22/78 i boldbesiddelse. Wtf.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Nu skal vi altså lige have noget slut produkt på. Vi har jo alt spillet.
Tja men de har haft kampens absolut største chance.