Pontoppi skrev: ↑15. nov 2025, 07:54
R Rosenberg skrev: ↑14. nov 2025, 19:08
SSE22 har vel på rekordtid skabt en mere elendig forretning end nogen tidligere elendig bestyrelse har magtet.
Det er helt gakket.
forstår ik hvorfor folk bruger den slags løgne til at forstærke deres argumenter
de har ikke tabt 200 mio på drift på 2,5 år som i slutningen af 00erne….
i de år havde kun Brøndby, OB og FCK større spiller budget end os så det siger sig selv at de tabte 200 mio og økonomisk derout smadred vores muligheder for sportslig succes i mange år frem
de har heller ikke bragt os tæt på konkurs som det var tilfældet 3 gange i 00erne og 10erne og senest da vi var tvungede ud i ny ejer kreds i 2023
at vi ikke rykkede ned i de årtier skylles kun at mange bund hold havde spiller budget på 10-15 mio
i dag står næsten alle klubber langt stærkere økonomisk og bund klubber med budgetter omkring 30-35 mio minus fredericia
Da AaB tabte de mange millioner i 00'erne var det så også med et hold der gav os et mesterskab samt et uefa cup og champions league gruppespil... og ej fortlemme at mange af de tabte millioner var på fejlinvesteringer udenfor fodbold.
Jeg er helt enig i din generelle pointer i at AaB aldrig har haft en bæredygtig økonomi. Men tyskerne har da klaret sig i særklasse ringe. Vores hold er med afstand det dårligste i jeg har set i mit 39årige lange liv og vi er pt. et midterhold i 1 division - alt det kunne man måske acceptere hvis økonomien var på rette vej, men det er den jo ikke - det er kun når vi realiserer rekordhøje transferindtægter (for et regnskabsår), hvilket absolut ikke virker realistisk fremover med det hold vi er efterladt med.
Nu blev jeg lidt nysgerrig og tog et kig på Sønderjyske, der fik nye ejere i 2022.
2022/23:
Personaleudgifter: 53,0 mio kr.
Antal ansatte: 66
2023/24:
Personaleudgifter: 41,0 mio. kr.
Antal ansatte: 70
Til sammenligning er AaBs:
2023:
Personaleudgifter: 66,9 mio. kr.
Antal ansatte: 84
2024:
Personaleudgifter: 63,4 mio. kr.
Antal ansatte: 80
Vores personaleudgifter er så steget igen til 40 mio. kr. i 1. halvlår 2025!!!
Sønderjyskes tal for halvåret er ikke ude, men det er tydeligt at de har haft gang i en helt anden turnaround, hvor de har fået reduceret udgifterne væsentligt, samtidigt med at de rent faktisk har skabt et hold der kan konkurrere i Superligaen. Jeg bilder mig ikke ind at de kan holde det niveau med den økonomi generelt, men det siger bare rigtig meget om hvor meget vi underperformer og hvor langt vi har at gå.