Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sapiens » 4. jan 2026, 08:54

Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4118
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 4. jan 2026, 09:36

Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Ja selvfølgelig gør de det. Mage til katastrofe for AaB..
De har været komplet inkompetente fra dag 1 og har fra første fløjt været godt i gang med at smadre denne klub.
De skal ud asap - og de kommer sgu aldrig med de penge det ved alle - så naturligvis ryger de ud - men at de bremser klubben er vanvittigt.
De skal flåes ud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 4. jan 2026, 09:47

baresi skrev:
4. jan 2026, 09:36
Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Ja selvfølgelig gør de det. Mage til katastrofe for AaB..
De har været komplet inkompetente fra dag 1 og har fra første fløjt været godt i gang med at smadre denne klub.
De skal ud asap - og de kommer sgu aldrig med de penge det ved alle - så naturligvis ryger de ud - men at de bremser klubben er vanvittigt.
De skal flåes ud
Det var pænt forudsigeligt at tyskerne ikke bare ville smide alt hvad de har investeret uden at skulle købes ud til en fair pris. Ingen af os aner hvad de er blevet tilbudt af de potentielle andre investorer - dermed heller om de har været ublu i deres krav. Altså med mindre det står i artiklen, som jeg ikke kan læse ;)

Hvis der stadig er en ny investorgruppe der er klar til at købe tyskerne ud, kan det nemt blive et "waiting game" mellem dem og tyskerne. Hvem blinker først.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 4. jan 2026, 10:35

baresi skrev:
4. jan 2026, 09:36
Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Ja selvfølgelig gør de det. Mage til katastrofe for AaB..
De har været komplet inkompetente fra dag 1 og har fra første fløjt været godt i gang med at smadre denne klub.
De skal ud asap - og de kommer sgu aldrig med de penge det ved alle - så naturligvis ryger de ud - men at de bremser klubben er vanvittigt.
De skal flåes ud
De er simpelthen en cancer for klubben. Kæft jeg håber vi snart kan slippe af med dem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 4. jan 2026, 11:19

Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4118
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 4. jan 2026, 11:56

Hanga skrev:
4. jan 2026, 09:47
baresi skrev:
4. jan 2026, 09:36
Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Ja selvfølgelig gør de det. Mage til katastrofe for AaB..
De har været komplet inkompetente fra dag 1 og har fra første fløjt været godt i gang med at smadre denne klub.
De skal ud asap - og de kommer sgu aldrig med de penge det ved alle - så naturligvis ryger de ud - men at de bremser klubben er vanvittigt.
De skal flåes ud
Det var pænt forudsigeligt at tyskerne ikke bare ville smide alt hvad de har investeret uden at skulle købes ud til en fair pris. Ingen af os aner hvad de er blevet tilbudt af de potentielle andre investorer - dermed heller om de har været ublu i deres krav. Altså med mindre det står i artiklen, som jeg ikke kan læse ;)

Hvis der stadig er en ny investorgruppe der er klar til at købe tyskerne ud, kan det nemt blive et "waiting game" mellem dem og tyskerne. Hvem blinker først.
Det er egentlig ret simpelt at forholde sig til for BPTC / sse22. De skal finde ud af om de vil være majoritetskultur ejere - om de vil være passiver investorer uden majoritet eller om de vil helt ud.
De kender scenarierne ikke mindst økonomisk - og det er udelukkende dem der trækker dette i langdrag - og det er udelukkende deres sædvanlige udførelse af magt der forhindrer at et prospekt ikke er kommet endnu eller at de for den sags skyld er købt ud.

Superior
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af Superior » 4. jan 2026, 14:41

jonas386 skrev:
4. jan 2026, 11:19
Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
Jamen, hvad fanden i helvede kom de så for? For at forvandle en cancer i stadie 1 til en cancer i stadie 4?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 4. jan 2026, 14:53

Superior skrev:
4. jan 2026, 14:41
jonas386 skrev:
4. jan 2026, 11:19
Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
Jamen, hvad fanden i helvede kom de så for? For at forvandle en cancer i stadie 1 til en cancer i stadie 4?
Kemo er en agressiv behandlingsterapi der ikke garanterer succes.

For at uddybe min pointe, så er det da fint nok at lokale kræfter har formået at stampe 75 millioner op af jorden. Måske det er nok til at genetablere os i den bedste række igen, men hvad hvis det ikke er? Hvor kommer de næste 75 fra? Hvis vi ikke lykkedes med resultaterne og spillerudviklingen til at holde udviklingen kørende, hvor længe vil (og kan) de så opretholde interessen? Når kassen med risikovillig kapital er sluppet op og vi stadig ikke er i en position hvor det kan køre rundt eller vi er konkurrencedygtige sportsligt, hvem er så den næste investor? En del af et flerklubejerskab måske?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. jan 2026, 14:57

Superior skrev:
4. jan 2026, 14:41
jonas386 skrev:
4. jan 2026, 11:19
Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
Jamen, hvad fanden i helvede kom de så for? For at forvandle en cancer i stadie 1 til en cancer i stadie 4?
Det er en unfair fremstilling af dem.

Det ville nok være mere rimeligt at beskrive, at der ved stadie 1 kommer en flok meget veltalende mennesker ind, som beskriver en kur, som alle godt nok kan se, er phase 1 trial, men som Niels David, Bælum et al lader sig besnakke af.

Og da de så går i gang, afsløres det hurtigt, at de blot er en flok veltalende, men uuddannede, dilletantiske kvaksalvere, som ville få en gennemsnitlig medicinmand fra et område syd for Sahara til at fremstå som en nobelprismodtager.

Herefter går de i gang med deres "kur", som med det samme viser sig voldsomt ubrugelig, men til gengæld accelererer sygdommen fra 1 til 4.

En flot præstation i sig selv.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 4. jan 2026, 15:07

Hanga skrev:
4. jan 2026, 09:47
baresi skrev:
4. jan 2026, 09:36
Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Ja selvfølgelig gør de det. Mage til katastrofe for AaB..
De har været komplet inkompetente fra dag 1 og har fra første fløjt været godt i gang med at smadre denne klub.
De skal ud asap - og de kommer sgu aldrig med de penge det ved alle - så naturligvis ryger de ud - men at de bremser klubben er vanvittigt.
De skal flåes ud
Det var pænt forudsigeligt at tyskerne ikke bare ville smide alt hvad de har investeret uden at skulle købes ud til en fair pris. Ingen af os aner hvad de er blevet tilbudt af de potentielle andre investorer - dermed heller om de har været ublu i deres krav. Altså med mindre det står i artiklen, som jeg ikke kan læse ;)

Hvis der stadig er en ny investorgruppe der er klar til at købe tyskerne ud, kan det nemt blive et "waiting game" mellem dem og tyskerne. Hvem blinker først.
En investering er ikke en gratis omgang, og man er aldrig garanteret hverken afkast eller for den sags skyld at se så meget som en krone af sin investering. En investering skal med andre ord omgås med ansvarlighed og arbejde.

Man kan ikke bare sidde på sin flade røv, overlade det til andre at rydde op efter sig og hæve et sekscifret honorar ved kasse 1 hver måned - og så forvente at få sin fulde investering tilbage efter selv at have formøblet størsteparten af den. SSE afleverer et produkt, der er langt ringere end det, de overtog, og de er 100 % ansvarlige derfor. Alene sidste års nedrykning var blevet undgået med et minimum af omtanke, ansvarlighed og arbejde.

De siger også alt om de seks herrers moralske habitus, at de ikke påtager sig det fjerneste ansvar for deres egne fejl. De forspildte enhver mulighed for et fremtidigt engagement i fodboldens verden og et minimum af respekt fra omverdenen, da de ikke trak sig endegyldigt fra klubben i maj 2025 med et kæmpe "undskyld" som udgangsreplik. Alternativt havde vedstået sig sine mangler, overladt driften til ansvarlige og kompetente mennesker med en check på et trecifret millionbeløb, så disse havde haft ordentlige betingelser for at rydde op i det efterladte affaldsbjerg.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 4. jan 2026, 15:40

jonas386 skrev:
4. jan 2026, 14:53
Superior skrev:
4. jan 2026, 14:41
jonas386 skrev:
4. jan 2026, 11:19
Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
Jamen, hvad fanden i helvede kom de så for? For at forvandle en cancer i stadie 1 til en cancer i stadie 4?
Kemo er en agressiv behandlingsterapi der ikke garanterer succes.

For at uddybe min pointe, så er det da fint nok at lokale kræfter har formået at stampe 75 millioner op af jorden. Måske det er nok til at genetablere os i den bedste række igen, men hvad hvis det ikke er? Hvor kommer de næste 75 fra? Hvis vi ikke lykkedes med resultaterne og spillerudviklingen til at holde udviklingen kørende, hvor længe vil (og kan) de så opretholde interessen? Når kassen med risikovillig kapital er sluppet op og vi stadig ikke er i en position hvor det kan køre rundt eller vi er konkurrencedygtige sportsligt, hvem er så den næste investor? En del af et flerklubejerskab måske?
Jeg er enig med dig så langt, at et SSE - exit på absolut ingen måde skal forveksles med, at der åbner sig en, undskyld udtrykket, Autobahn mod paradisets have for AaBs vedkommende. Men alting skal jo begynde et sted, og 75 millioner kroner kan være det startbeløb , som kickstarter en motor, der er gået i stå. For at blive i denne analogi kan der i AaB-bilen befinde sig aldrig så dygtige og ansvarlige mennesker, men en bil uden dæk rykker sig jo ikke.

For SSEs vedkommende er der blot at fastslå, at a ) de blev ikke tvunget til et engagement i klubben b) de blev ikke nægtet adgang til information om klubben i den endda meget lange periode, der gik fra de indledende drøftelser til det egentlige engagement.

Med andre ord: Hvis de ud fra klubbens historie, økonomi og geografiske placering osv. var kommet frem til, at AaB ikke havde en fremtid som topklub i Danmark; så skulle de selvsagt blot have undladt at engagere sig i klubben. Og at de har efterladt AaB et langt værre sted end klubbens benchmark gennem mere end 30 år, er en sandhed så ubestridelig som livets ophør og solens opstigning og nedgang i henholdsvis øst og vest. Jeg henviser bare til stillingen i Danmarksturneringen, tilskuertal og regnskab.

Jeg er derfor meget skeptisk over disse forsøg på at undskylde deres gøren og laden med udgangspunkt i tidligere ledelsers gøren og laden - lige med undtagelse altså af den ledelse, der tillod dette sammenrend at komme til klubben med halvbagte sniksnak-planer om "holistisk bæredygtighed", som enhver med basal indsigt i fodbold og økonomi kunne afsløre som et luftkastel bygget af varm luft og uld i mund, førend en kop kaffe var tilendebragt. Jeg er f.eks. heller ikke ansvarlig for en ejendom, som jeg har solgt.

Og nå ja, hvordan var det lige, at det så ud i FC Midtjylland i sommeren 2014, da Bentham kom til? For slet ikke at tale om AGF, der på omtrent samme tidspunkt var marginalt bedre placeret i den daværende 1. division, end AaB er nu? AaB - altså før SSE - repræsenterer på absolut ingen måde en særlig økonomisk og sportslig elendighed i dansk fodbold, for nu at sige det mildt.

Superior
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af Superior » 4. jan 2026, 16:01

R Rosenberg skrev:
4. jan 2026, 14:57
Superior skrev:
4. jan 2026, 14:41
jonas386 skrev:
4. jan 2026, 11:19
Man kan jo godt være vred på canceren, men måske det bare var en dårlig ide at ryge 3 pakker smøger om dagen og skylle efter med en ramme Dansk Pilsner.

Tyskerne kom til fordi det lokale erhvervsliv (måske med rette) hverken kunne eller gad løfte opgaven længere og fordi klubben havde været i frit fald i årevis.

Hvis lokale kræfter vil have klubben tilbage, må de jo købe det nuværende ejerskab ud, frem for at håbe på de bare vil overlade deres ejerskab mere eller mindre kvit og frit.
Jamen, hvad fanden i helvede kom de så for? For at forvandle en cancer i stadie 1 til en cancer i stadie 4?
Det er en unfair fremstilling af dem.

Det ville nok være mere rimeligt at beskrive, at der ved stadie 1 kommer en flok meget veltalende mennesker ind, som beskriver en kur, som alle godt nok kan se, er phase 1 trial, men som Niels David, Bælum et al lader sig besnakke af.

Og da de så går i gang, afsløres det hurtigt, at de blot er en flok veltalende, men uuddannede, dilletantiske kvaksalvere, som ville få en gennemsnitlig medicinmand fra et område syd for Sahara til at fremstå som en nobelprismodtager.

Herefter går de i gang med deres "kur", som med det samme viser sig voldsomt ubrugelig, men til gengæld accelererer sygdommen fra 1 til 4.

En flot præstation i sig selv.
Det var netop også min pointe. Og som en anden har skrevet, så blev sse ikke tvunget til deres engagement i klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jan 2026, 16:37

Sapiens skrev:
4. jan 2026, 08:54
Som frygtet spænder vores tyske ejere Bernhard Peters og co, stadig ben for vores elskede klub..
Det er sørgeligt og efterhånden også patetisk

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ig/5872016
Den aktieemission er ikke for at redde den indeværende sæson med halve løsninger til vintervinduet. Så træk nu vejret.

Det er en langsigtet løsning for klubben. Og det ligner, at vi har fået et fint setup i klubben, som nye investorer godt kan se sig i. Især hvis vi finder en spændende angriber.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 9. jan 2026, 17:38

Kappmeier udtræder af bestyrelsen og foreslåes erstattet af Kenneth Cortsen.
Kappmeier var umiddelbart den eneste af SSE folkene jeg faktisk havde lidt fidus til,men trækker ned han havde så travlt med at trække sig fra ledelsen og selvfølgelig hvordan alle SSEs beslutninger udviklede sig over tid.

Er Kenneth Cortsen så bedre? Det er jeg ikke sikker på. Han kloner sig i podcasts som har han kæmpe bevist erfaring i at drive en klub, men han er jo mest forsker og blogger. At manden i sin tid var med i at skabe kontakt mellem AaB og SSE gør også min tommel vender ned.
RAUS RAUS SSE!

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rolf Engels » 9. jan 2026, 19:49

Jakobsen skrev:
9. jan 2026, 17:38
Kappmeier udtræder af bestyrelsen og foreslåes erstattet af Kenneth Cortsen.
Kappmeier var umiddelbart den eneste af SSE folkene jeg faktisk havde lidt fidus til,men trækker ned han havde så travlt med at trække sig fra ledelsen og selvfølgelig hvordan alle SSEs beslutninger udviklede sig over tid.

Er Kenneth Cortsen så bedre? Det er jeg ikke sikker på. Han kloner sig i podcasts som har han kæmpe bevist erfaring i at drive en klub, men han er jo mest forsker og blogger. At manden i sin tid var med i at skabe kontakt mellem AaB og SSE gør også min tommel vender ned.
Jeg synes Cortsen virker som en mand, der godt kan have noget vigtig viden at bidrage med i vores bestyrelse. Hans CV er i hvert fald noget bedre end nogen anden SSE mand har haft før ham.

Men jeg kan have svært ved at tolke, hvad det betyder: BPTC på vej ud af SSE? Den "danske" del af SSE er ved at indsætte deres folk? Et sidste desperat forsøg fra BPTC på at overbevise AaB, fans og resten af aktionærerne om, at de skam er gode nok.
Det er stadig svært at tyde helt, hvad det her kommer til at betyde

Kiwomya
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. jun 2017, 01:14

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kiwomya » 9. jan 2026, 20:20

Det bliver lidt for meget UCN til min smag, kan godt være han kan føre sig frem som ekspert, men bliver simpelthen for billigt hvis han kan bruge sin erfaring til at kunne træde ind i bestyrelsen og derudover tro han kan bidrage, synes det er en vild udmelding. (jeg kan ikke lide profilen)

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rolf Engels » 9. jan 2026, 20:29

Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 20:20
Det bliver lidt for meget UCN til min smag, kan godt være han kan føre sig frem som ekspert, men bliver simpelthen for billigt hvis han kan bruge sin erfaring til at kunne træde ind i bestyrelsen og derudover tro han kan bidrage, synes det er en vild udmelding. (jeg kan ikke lide profilen)
Hvorfor skulle han ikke kunne bruge sin erfaring til at bidrage? At manden er udelukket alene fordi han har en baggrund på UCN lyder da som en lidt vildere udmelding, umiddelbart...
AaB har ikke været i stand til at skabe en sund og bæredygtig økonomi i hele sin professionelle levetid. Måske det var på tide at inddrage viden fra nogen, der har læst lidt om, hvordan man kan gøre, i en bog?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 9. jan 2026, 20:48

Rolf Engels skrev:
9. jan 2026, 20:29
Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 20:20
Det bliver lidt for meget UCN til min smag, kan godt være han kan føre sig frem som ekspert, men bliver simpelthen for billigt hvis han kan bruge sin erfaring til at kunne træde ind i bestyrelsen og derudover tro han kan bidrage, synes det er en vild udmelding. (jeg kan ikke lide profilen)
Hvorfor skulle han ikke kunne bruge sin erfaring til at bidrage? At manden er udelukket alene fordi han har en baggrund på UCN lyder da som en lidt vildere udmelding, umiddelbart...
AaB har ikke været i stand til at skabe en sund og bæredygtig økonomi i hele sin professionelle levetid. Måske det var på tide at inddrage viden fra nogen, der har læst lidt om, hvordan man kan gøre, i en bog?
Men han har jo ingen nævneværdig praktisk erfaring i at drive en fodboldklub eller definere en strategi.

Jeg har selv læst en uddannelse, hvor ledelse er et stort element og dem der kloger sig i forskningsverdenen har sjældent gjort tingene i virkeligheden om så det hedder UCN, AAU eller noget tredje.

De der forskertyper er på et meget mere overfladisk og generelt niveau end folk der reelt har forstand på at gøre tingene ude i virkeligheden. Fordi man kender hele litteraturen udenad og kender de overordnede tendenser, men de er sjældent gode til at bruge det fordi deres mindset er teoretisk og overfladisk. Jeg vil ikke være en uddannelsessnob og der er intet i vejen med UCN, men nogen særligt god forskningsinstitution er de ikke så det er jo ikke en gang en på højt niveau i den verden.
Der er en grund til vores unge mennesker skal spille en 200-300 divisionskampe før de reelt bliver gode i de jobs de får efter uni. At Cortsen er en dygtig teoretiker blåstempler ham på ingen måde.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. jan 2026, 20:55

Man kan mene om Cortsen hvad man vil, men hans baggrund er klart mere kvalificerende end de fleste bestyrelsesmedlemmer, der alene har erfaring fra en erhvervsverden udenfor fodbolden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kiwomya
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. jun 2017, 01:14

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kiwomya » 9. jan 2026, 21:12

Først og fremmest tak Jakobsen, Nu har jeg hørt på manden de sidste mange år som I sikkert også har. Jeg tænker ikke personligt at han har bidraget med noget udover intetsigende fodboldretorik og analyser man selv kunne have lavet på en Amiga 500. Hvis I tænker anderledes så fair nok. Jeg ser Kenneth Cortsen som et fjols der konstant prøver at puste sig op til noget han ikke er.

Besvar