Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kiwomya
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. jun 2017, 01:14

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kiwomya » 9. jan 2026, 21:20

Hanga skrev:
9. jan 2026, 20:55
Man kan mene om Cortsen hvad man vil, men hans baggrund er klart mere kvalificerende end de fleste bestyrelsesmedlemmer, der alene har erfaring fra en erhvervsverden udenfor fodbolden.
Enig, men bare et sølle grundlag for at stemme ham ind.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. jan 2026, 21:25

Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 21:20
Hanga skrev:
9. jan 2026, 20:55
Man kan mene om Cortsen hvad man vil, men hans baggrund er klart mere kvalificerende end de fleste bestyrelsesmedlemmer, der alene har erfaring fra en erhvervsverden udenfor fodbolden.
Enig, men bare et sølle grundlag for at stemme ham ind.
Jeg vil ikke forholde mig konkret til ham da jeg kender ham en anelse, men blot konstatere, at hans uddannelses- og arbejdsbaggrund i hvert fald ikke bør fremhæves som noget negativt. Hvis man gør dette har man ikke fulgt særligt godt med i hvem der har fundet vej til AaBs bestyrelse. Det er folk uden nogen som helst indsigt i en fodboldforretning for da slet ikke at tale om det fodboldfaglige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Kiwomya
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. jun 2017, 01:14

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kiwomya » 9. jan 2026, 21:34

Hanga skrev:
9. jan 2026, 21:25
Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 21:20
Hanga skrev:
9. jan 2026, 20:55
Man kan mene om Cortsen hvad man vil, men hans baggrund er klart mere kvalificerende end de fleste bestyrelsesmedlemmer, der alene har erfaring fra en erhvervsverden udenfor fodbolden.
Enig, men bare et sølle grundlag for at stemme ham ind.
Jeg vil ikke forholde mig konkret til ham da jeg kender ham en anelse, men blot konstatere, at hans uddannelses- og arbejdsbaggrund i hvert fald ikke bør fremhæves som noget negativt. Hvis man gør dette har man ikke fulgt særligt godt med i hvem der har fundet vej til AaBs bestyrelse. Det er folk uden nogen som helst indsigt i en fodboldforretning for da slet ikke at tale om det fodboldfaglige.
Jeg prøver ikke på at være peronlig overfor Kennet, mit hjerte er hos AaB og har svært ved at se han kan bidrage med noget.

Superior
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af Superior » 9. jan 2026, 23:16

Jakobsen skrev:
9. jan 2026, 17:38
Kappmeier udtræder af bestyrelsen og foreslåes erstattet af Kenneth Cortsen.
Kappmeier var umiddelbart den eneste af SSE folkene jeg faktisk havde lidt fidus til,men trækker ned han havde så travlt med at trække sig fra ledelsen og selvfølgelig hvordan alle SSEs beslutninger udviklede sig over tid.

Er Kenneth Cortsen så bedre? Det er jeg ikke sikker på. Han kloner sig i podcasts som har han kæmpe bevist erfaring i at drive en klub, men han er jo mest forsker og blogger. At manden i sin tid var med i at skabe kontakt mellem AaB og SSE gør også min tommel vender ned.
Stemmer det i øvrigt ikke, at der gik forbløffende lang tid fra de første rygter om en udenlandsk investor, til at det faktisk skete i form af sse? Jeg mener, rygterne begyndte allerede i begyndelsen af 2021. Jeg troede også, at det var Thomas Bælum, der var ansvarlig for sses indtog. Hvilken rolle spillede Cortsen i den forbindelse? Udskiftning af bestyrelsesformand skal vel ses som et opgør med samme sse? I det hele taget forekommer det mig noget bizart , at sse både har trukket sig fra den daglige drift og samtidig præsiderer over posten som bestyrelsesformand. Det virker på mig som det rene rod og i hvert fald ikke hensigtsmæssigt for AaB .

Baatnakken
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Baatnakken » 10. jan 2026, 08:15

https://www.tv2nord.dk/aalborg/kenneth- ... han-om-dem

Jow jow, hr. Varmluftsballon kan helt sikkert bidrage med noget tom snak og management bullshit i den bestyrelse

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 10. jan 2026, 09:02

Er Kenneth og resten af familien ikke lige rykket til København, så hans søn kan spille for FCK?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 10. jan 2026, 09:44

Er den store fan af Cortsen. Når jeg hører ham tale skriger det af varm luft og tomme floskler. Han var også fortaler for SSE i sin tid, da han havde kendskab til dem fra tidligere.

Omvendt er det dejligt med en SSE22 tysker mindre i bestyrelseslokalet. Det kan jo være han rent faktisk bliver en gevinst - jeg håber i hvert fald at jeg tager fejl.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. jan 2026, 09:54

Forza skrev:
10. jan 2026, 09:44
Er den store fan af Cortsen. Når jeg hører ham tale skriger det af varm luft og tomme floskler. Han var også fortaler for SSE i sin tid, da han havde kendskab til dem fra tidligere.

Omvendt er det dejligt med en SSE22 tysker mindre i bestyrelseslokalet. Det kan jo være han rent faktisk bliver en gevinst - jeg håber i hvert fald at jeg tager fejl.
Du mangler hvis ikke i starten :)
Men ja som jeg har sagt på andre måder - jeg synes der er for meget Nordjysk Fernando Olsen over ham og når han så også er en SSE’er i forklædning bliver det kun endnu værre.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 10. jan 2026, 15:03

Cortsen er varm luft ligesom resten af SSE22. Han er én stor floskel.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 10. jan 2026, 15:27

FIDEL skrev:
10. jan 2026, 15:03
Cortsen er varm luft ligesom resten af SSE22. Han er én stor floskel.
Det er jo vigtigt med kontinuitet , hvis den nuværende udvikling skal fastholdes og udvikles. Cortsen skulle med andre ord være garant for den holisme og bæredygtighed, der allerede har sikret AaB en divisions- og CIES-listestatus, som jeg forstår det?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 10. jan 2026, 21:00

Jakobsen skrev:
9. jan 2026, 20:48
Rolf Engels skrev:
9. jan 2026, 20:29
Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 20:20
Det bliver lidt for meget UCN til min smag, kan godt være han kan føre sig frem som ekspert, men bliver simpelthen for billigt hvis han kan bruge sin erfaring til at kunne træde ind i bestyrelsen og derudover tro han kan bidrage, synes det er en vild udmelding. (jeg kan ikke lide profilen)
Hvorfor skulle han ikke kunne bruge sin erfaring til at bidrage? At manden er udelukket alene fordi han har en baggrund på UCN lyder da som en lidt vildere udmelding, umiddelbart...
AaB har ikke været i stand til at skabe en sund og bæredygtig økonomi i hele sin professionelle levetid. Måske det var på tide at inddrage viden fra nogen, der har læst lidt om, hvordan man kan gøre, i en bog?
Men han har jo ingen nævneværdig praktisk erfaring i at drive en fodboldklub eller definere en strategi.

Jeg har selv læst en uddannelse, hvor ledelse er et stort element og dem der kloger sig i forskningsverdenen har sjældent gjort tingene i virkeligheden om så det hedder UCN, AAU eller noget tredje.

De der forskertyper er på et meget mere overfladisk og generelt niveau end folk der reelt har forstand på at gøre tingene ude i virkeligheden. Fordi man kender hele litteraturen udenad og kender de overordnede tendenser, men de er sjældent gode til at bruge det fordi deres mindset er teoretisk og overfladisk. Jeg vil ikke være en uddannelsessnob og der er intet i vejen med UCN, men nogen særligt god forskningsinstitution er de ikke så det er jo ikke en gang en på højt niveau i den verden.
Der er en grund til vores unge mennesker skal spille en 200-300 divisionskampe før de reelt bliver gode i de jobs de får efter uni. At Cortsen er en dygtig teoretiker blåstempler ham på ingen måde.
Det er dælme en absurd påstand at forskertyper skulle være overfladiske. Du må nærmere mene, at de ofte arbejder på et overordnet og generelt niveau. Hvilket er korrekt, afhængigt af forskningskontekst. Og da bestyrelser opererer på et strategisk niveau, så er teoretisk indsigt da bestemt ikke i sig selv et problem. Du har dog ret så langt, at det, at Cortsen er en dygtig teoretiker, ikke i sig selv blåstempler ham (aner jeg dog ikke om han er. Han lyder som en hat)

Når jeg ser på AaB’s bestyrelse, mener jeg dog, at det største problem er manglen på folk med tydelig fodboldsforretningsforståelse udover tyskerne. De øvrige ikke-tyske medlemmer er Jesper Thing, finansrådgiver i energibranchen, Kim Jacobsen, direktør i et ejendomsselskab, Claus Fallingborg, investeringsrådgiver, Henrik Hagbarth, virksomheds- og ledelseskonsulent-agtigt, og Jørgen Raguse, ingeniørbaggrund. Helt typiske baggrunde for professionelle bestyrelsesfolk. Men IMO ville klubben stå stærkere med en eller to personer i bestyrelsen, som har direkte erfaring med fodboldsforretning og sammenlignelig kommerciel drift. Her er Cortsen trods alt den der, jf. cv'et, kommer tættest på AaB's strategiske virkelighed.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 10. jan 2026, 21:09

Buzz Killington skrev:
10. jan 2026, 21:00
Jakobsen skrev:
9. jan 2026, 20:48
Rolf Engels skrev:
9. jan 2026, 20:29
Kiwomya skrev:
9. jan 2026, 20:20
Det bliver lidt for meget UCN til min smag, kan godt være han kan føre sig frem som ekspert, men bliver simpelthen for billigt hvis han kan bruge sin erfaring til at kunne træde ind i bestyrelsen og derudover tro han kan bidrage, synes det er en vild udmelding. (jeg kan ikke lide profilen)
Hvorfor skulle han ikke kunne bruge sin erfaring til at bidrage? At manden er udelukket alene fordi han har en baggrund på UCN lyder da som en lidt vildere udmelding, umiddelbart...
AaB har ikke været i stand til at skabe en sund og bæredygtig økonomi i hele sin professionelle levetid. Måske det var på tide at inddrage viden fra nogen, der har læst lidt om, hvordan man kan gøre, i en bog?
Men han har jo ingen nævneværdig praktisk erfaring i at drive en fodboldklub eller definere en strategi.

Jeg har selv læst en uddannelse, hvor ledelse er et stort element og dem der kloger sig i forskningsverdenen har sjældent gjort tingene i virkeligheden om så det hedder UCN, AAU eller noget tredje.

De der forskertyper er på et meget mere overfladisk og generelt niveau end folk der reelt har forstand på at gøre tingene ude i virkeligheden. Fordi man kender hele litteraturen udenad og kender de overordnede tendenser, men de er sjældent gode til at bruge det fordi deres mindset er teoretisk og overfladisk. Jeg vil ikke være en uddannelsessnob og der er intet i vejen med UCN, men nogen særligt god forskningsinstitution er de ikke så det er jo ikke en gang en på højt niveau i den verden.
Der er en grund til vores unge mennesker skal spille en 200-300 divisionskampe før de reelt bliver gode i de jobs de får efter uni. At Cortsen er en dygtig teoretiker blåstempler ham på ingen måde.
Det er dælme en absurd påstand at forskertyper skulle være overfladiske. Du må nærmere mene, at de ofte arbejder på et overordnet og generelt niveau. Hvilket er korrekt, afhængigt af forskningskontekst. Og da bestyrelser opererer på et strategisk niveau, så er teoretisk indsigt da bestemt ikke i sig selv et problem. Du har dog ret så langt, at det, at Cortsen er en dygtig teoretiker, ikke i sig selv blåstempler ham.

Når jeg ser på AaB’s bestyrelse, mener jeg dog, at det største problem er manglen på folk med tydelig fodboldsforretningsforståelse udover tyskerne. De øvrige ikke-tyske medlemmer er Jesper Thing, finansrådgiver i energibranchen, Kim Jacobsen, direktør i et ejendomsselskab, Claus Fallingborg, investeringsrådgiver, Henrik Hagbarth, virksomheds- og ledelseskonsulent-agtigt, og Jørgen Raguse, ingeniørbaggrund. Helt typiske baggrunde for professionelle bestyrelsesfolk. Men IMO ville klubben stå stærkere med en eller to personer i bestyrelsen, som har direkte erfaring med fodboldsforretning og sammenlignelig kommerciel drift. Her er Cortsen trods alt den der, jf. cv'et, kommer tættest på AaB's strategiske virkelighed.
Well, vil give dig ret et stykke af vejen. Forskere i fysik, matematik og meget af det andet naturvidenskabelige er bestemt ikke overfladiske. Omvendt har jeg selv taget en uddannelse der til dels ligger inden for ledelesvedernen og jeg må bare sige, at de der forsker typer indenfor ledelse og strategi lukker så meget overfladisk varm luft ud, der intet har med virkeligheden at gøre. Det er sådan set også forståeligt nok for det er en kompleks verden, som aldrig kan skildres i vendenskabelige artikler eller konkluderes på ud fra nogle case studies. De der forsker typer har bare ikke spilforståelsen af, hvad det vil sige at navigere i en kommerciel verden eller kompleksisten af de sociale dynamikker der også har meget at sige for at en virksomhed lykkes og har succes. En bestyrelses arbejde er som du siger over den daglige drift, men gode bestyrelesmedlemmer har jo erfaringer der fra så deres forståelse er grounded i de hvad tingene handler om og har den forståelse det giver at have arbejdet med tingene. Jeg er enig i, at de kompetencer mangler i AaBs bestyrelse, men jeg tror bestemt ikke vi får dem med Cortsen der kun har teoretisk erfaring og f.eks. ingen som helst forståelse vil have af hvad tingene vil kræve i praksis eller hvilken opbakning det kræver fra en bestyrelse.
RAUS RAUS SSE!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1665
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 11. jan 2026, 08:22

Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2026, 09:19

Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 11. jan 2026, 09:20

Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Ja det virker absurd. Spiller hans ene dreng stadig i AaB?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1665
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 11. jan 2026, 14:20

jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2026, 14:32

Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Emil
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 3. sep 2020, 20:50
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Økonomitråden

Indlæg af Emil » 12. jan 2026, 11:52

jonas386 skrev:
11. jan 2026, 14:32
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Det skulle da lige være Højholt, M. Ross, Kasper Davidsen

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 12. jan 2026, 11:57

jonas386 skrev:
11. jan 2026, 14:32
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Vi ved vel allesammen godt hvorfor nogle vil vælge FCK over AaB. Jeg tænker ikke det er en særlig stor viden Cortsen kommer til bordet med der.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2026, 12:01

Emil skrev:
12. jan 2026, 11:52
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 14:32
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Det skulle da lige være Højholt, M. Ross, Kasper Davidsen
Højholt og Ross var i AaB alt for længe og formåede ikke at udvikle sig i flere år. Davidsen solgt til 2. BuLi. Ligner et fint skifte, men ikke ligefrem noget unge spillere drømmer om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar