Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af Laumag » 28. jan 2026, 15:50

SÆLG - brug de helt kortsynede briller.
F..k potentiale og bruge hele beløbet i kæmpe løn til den midtbane general vi har manglet siden Inge købt ham den invalide svensker.
En spiller der kan gøre alle omkring sig 20% bedre.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 28. jan 2026, 16:12

Laumag skrev:
28. jan 2026, 15:50
F..k potentiale og bruge hele beløbet i kæmpe løn til den midtbane general vi har manglet siden Inge købt ham den invalide svensker.
Enig i, at vi stadigvæk mangler en central lederskikkelse til midtbanen, men det skal ikke være som erstatning for Bomholt. Vi skal have en ny 6’er, men sælges Bomholt forsvinder den eneste i truppen, som kan sætte spillet sammen på den sidste 1/3. Kan Møller, Kaasa og Jasson løfte den opgave? Det tro jeg ikke på.
Skal troen på oprykning bevares, må vi ikke sælge Bomholt. Hans værdi falder for øvrigt ikke, når han har så lang en kontrakt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. jan 2026, 16:28

andrii skrev:
28. jan 2026, 15:42
baresi skrev:
28. jan 2026, 15:37
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... sknap_plus

Bomholt og Rosenberg tættere på
Brann er tilsyneladende også med i kampen, så hvis et salg ikke kan undgås, kan man da håbe, at der går budkrig i den. :aabfan:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ab-spiller
Kan man håbe. 20 millioner danske aka 80 millioner norske cirkuspenge. Så kan vi se på det :)
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 28. jan 2026, 16:29

Jeg tror stadig der ligger en forstærkning i Kaasa, som bare ikke er blevet forløst endnu. Men jeg har til gengæld heller ikke gennemskuet om han er reel 8’er, eller hvordan han skal bruges i det her system.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 28. jan 2026, 16:39

Vi har to oplagte 8'ere i Valdemar Møller og Kaasa. Møller er måske ikke helt færdigbagt endnu, så mon ikke at Jasson eller Håpnes er tiltænkt at udfylde Bomholts rolle ved siden af Kaasa, som vi slet ikke har fået forløst endnu.

Med det bebuddet presspil som man vil spille med er Jasson, Håbnes, Bonde, Kaasa og Børsting heller ikke nogle dårligere løsninger at have. Spørgsmålet bliver så om der er for lidt drev med bolden når vi har den med den midtbane.

Hvis Bomholt milionerne skal bruges håber jeg de bruges på Nicolai Larsen og ophævelse af kontrakterne med Rody og Vincent.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. jan 2026, 16:41

Forza skrev:
28. jan 2026, 14:53
troelsh skrev:
28. jan 2026, 14:48
Forza skrev:
28. jan 2026, 14:43
troelsh skrev:
28. jan 2026, 14:41
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... be/5904022

Jeg kan ikke se hvilken klub der er tale om, eller om der nævnes en pris, men uanset hvad så skal han erstattes.

Det kan blive et dyrt salg, hvis vi ikke får ham erstattet med tilsvarende kvalitet, hvilket bliver svært for under 2 mio. euro
Jeg kan heller ikke læse artikel. Men kan det tænkes man ser det som en kærkommen mulighed for Møller at overtage 8’eren?
Det er jo i hvert fald den position hvor han er bedst, men det dog en væsentlig svækkelse af vores hold, og hvor meget skal vi satse på at rykke op i denne sæson, det er jo nogle overvejelser de må gøre sig
Klart. Med tanke på Kaasas manglende niveau kan det også godt være man ser sig nødsaget til at hente en ny.
Tror kaasa stepper op nu. Og vi er fint dækket ind på Bomholts plads med V. Møller, kaasa, Ross, Kubel.
V. Møller skal ha chancen synes jeg. Han kan blive et større salg end Bomholt imo.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. jan 2026, 16:45

FIDEL skrev:
28. jan 2026, 16:41
Forza skrev:
28. jan 2026, 14:53
troelsh skrev:
28. jan 2026, 14:48
Forza skrev:
28. jan 2026, 14:43
troelsh skrev:

Jeg kan ikke se hvilken klub der er tale om, eller om der nævnes en pris, men uanset hvad så skal han erstattes.

Det kan blive et dyrt salg, hvis vi ikke får ham erstattet med tilsvarende kvalitet, hvilket bliver svært for under 2 mio. euro
Jeg kan heller ikke læse artikel. Men kan det tænkes man ser det som en kærkommen mulighed for Møller at overtage 8’eren?
Det er jo i hvert fald den position hvor han er bedst, men det dog en væsentlig svækkelse af vores hold, og hvor meget skal vi satse på at rykke op i denne sæson, det er jo nogle overvejelser de må gøre sig
Klart. Med tanke på Kaasas manglende niveau kan det også godt være man ser sig nødsaget til at hente en ny.
Tror kaasa stepper op nu. Og vi er fint dækket ind på Bomholts plads med V. Møller, kaasa, Ross, Kubel.
V. Møller skal ha chancen synes jeg. Han kan blive et større salg end Bomholt imo.
God pointe med Kubel. De indikerer i hvert fald at han også kan spille 8’er.

Ross tror og håber jeg man får solgt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. jan 2026, 16:57

60 mio budt på Høgh.. den havde jeg aldrig set komme må jeg være ærlig at sige…

Ved godt det ikke er om AaB transfers men fandme crazy

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. jan 2026, 17:07

Laumag skrev:
Ja tak. Ikke så meget pis, udvikling og tanker om videresalg.
Mener man det med superliga, bør man også handle derefter.

Sælg Bommeren, sælg Ross, giv Müller en million og et spark i røven, få en fandens karl med hår på kassen ind på 6'eren og en Nikolaj Larsen i buret. Bare de to ting vil øge vores chancer for superliga i grotesk høj grad.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 28. jan 2026, 18:44

R Rosenberg skrev:
28. jan 2026, 17:07
Laumag skrev:
Ja tak. Ikke så meget pis, udvikling og tanker om videresalg.
Mener man det med superliga, bør man også handle derefter.

Sælg Bommeren, sælg Ross, giv Müller en million og et spark i røven, få en fandens karl med hår på kassen ind på 6'eren og en Nikolaj Larsen i buret. Bare de to ting vil øge vores chancer for superliga i grotesk høj grad.
Jeg tror desværre det er tæt på umuligt. Vi skal overbevise Larsen om at han skal hjem til AaB og 1 division. Vi skal overbevise en klub om at købe ross. Vi skal overbevise en 6er om at komme til klubben, en 6er med et nogenlunde cv. Og vi skal af med Muller og betale ham penge vi ikke har lyst til at bruge. Omkring 14 mio for Bomholt er i min optik vanvittigt lavt. Han kan gå for det dobbelte eller mere i superligaen. Men jeg tænker at Møller ved mere om fodbold end mig og stoler på at han ved hvad han laver..

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. jan 2026, 19:13

troelsh skrev:

Sælger man ham er det tegn på man opgiver oprykning. Men det giver mening på den måde Mathias formulerede sig på I interview med "om nogle år at blive superliga klub igen" skuffende alt under 20m er skuffende

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 28. jan 2026, 19:48

DenSataniskeHest skrev:
28. jan 2026, 19:13
troelsh skrev:

Sælger man ham er det tegn på man opgiver oprykning. Men det giver mening på den måde Mathias formulerede sig på I interview med "om nogle år at blive superliga klub igen" skuffende alt under 20m er skuffende
Hvis vi nu lå #1 i overlegen stil, så holdt vi nok også på ham, fordi vi kunne spekulere i at få mere for ham efter et halvt år i superligaen. Men det står ikke ligefrem i stjernerne at vi rykker op, og hvad er han så værd om yderligere et år i divisionen.

Jeg synes det er bittert. Jeg ser et stort potentiale i ham. Men jeg forstår det også godt. Tabet af ham gør mindre ondt hernede. Og pengene luner mere.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 28. jan 2026, 19:49

DenSataniskeHest skrev:
28. jan 2026, 19:13
troelsh skrev:

Den del af interviewet bed jeg også mærke i, men stemmer vel meget overens med målsætningen, der gik fra oprykning til den mere udefinerbare "toppen af 1.div."
Rationelt forstår jeg det godt, men hver gang jeg hører det, kommer der en vrede inde fra brystet.

Der kommer årsrapport om en måned, den forklarer nok hvor ilde det står til, på trods af alle de store salg.

On topic, skuffende med Bomholt - Virkelig en spiller jeg har nydt at følge og han vil blive savnet.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

ALF
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ALF » 28. jan 2026, 19:58

Forstår ikke at der tales om at et slag et Bomholdt betyder farvel til oprykning. I top seks sammenhæng er han målt på stats i den offensive del klart efter tilsvarende profiler 8ere fra vores top seks konkurrenter.

Så et lidt provokerende spørgsmål, er Mads Bomholt reelt god nok som 8’er til et tophold?
Hvis man kigger på de rå stats for efteråret i Betinia Ligaen, så blegner Mads Bomholt fuldstændig, når man holder ham op mod de andre profiler i top 6. Som moderne 8’er skal man bringe slutprodukt, og her mangler Bomholt simpelthen det "punch", der afgør kampe.
Prøv at se på tallene for de mest profilerede 8’ere i toppen af rækken:
Mathias Kubel med fordi vi kan forvente meget: Den mand er jo i en anden liga. Han kommer med 11 point (5 mål / 6 assists) fra Aarhus Fremad. Han er den direkte, udfordrende 8’er, der tør drible og søge feltet. Han leverer det, en topholds-8’er skal.
Mikkel Wohlgemuth (B.93): En maskine i boksen med 9 point (6 mål / 3 assists). Han har timingen og fysikken til at komme med i feltet, hvilket afspejler sig direkte i målscoren.
Kristian Kirkegaard (AC Horsens): Ligger på 9 point (4 mål / 5 assists). Han er konstant farlig i halvrummene og skaber langt mere ravage end Bomholt.
Gustav Fraulo (Lyngby): Motoren på ligaens førerhold med 8 point (3 mål / 5 assists). Han orkestrerer spillet, men formår stadig at være direkte involveret i kasserne.
Og så er der Mads Bomholt:
Han står noteret for 5 point (2 mål / 3 assists). Det er simpelthen for tyndt for en spiller, der har startet samtlige 18 kampe i efteråret.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. jan 2026, 20:32

ALF skrev:
28. jan 2026, 19:58
Forstår ikke at der tales om at et slag et Bomholdt betyder farvel til oprykning. I top seks sammenhæng er han målt på stats i den offensive del klart efter tilsvarende profiler 8ere fra vores top seks konkurrenter.

Så et lidt provokerende spørgsmål, er Mads Bomholt reelt god nok som 8’er til et tophold?
Hvis man kigger på de rå stats for efteråret i Betinia Ligaen, så blegner Mads Bomholt fuldstændig, når man holder ham op mod de andre profiler i top 6. Som moderne 8’er skal man bringe slutprodukt, og her mangler Bomholt simpelthen det "punch", der afgør kampe.
Mathias Kubel med fordi vi kan forvente meget: Den mand er jo i en anden liga. Han kommer med 11 point (5 mål / 6 assists) fra Aarhus Fremad. Han er den direkte, udfordrende 8’er, der tør drible og søge feltet. Han leverer det, en topholds-8’er skal.
Mikkel Wohlgemuth (B.93): En maskine i boksen med 9 point (6 mål / 3 assists). Han har timingen og fysikken til at komme med i feltet, hvilket afspejler sig direkte i målscoren.
Kristian Kirkegaard (AC Horsens): Ligger på 9 point (4 mål / 5 assists). Han er konstant farlig i halvrummene og skaber langt mere ravage end Bomholt.
Gustav Fraulo (Lyngby): Motoren på ligaens førerhold med 8 point (3 mål / 5 assists). Han orkestrerer spillet, men formår stadig at være direkte involveret i kasserne.
Han står noteret for 5 point (2 mål / 3 assists). Det er simpelthen for tyndt for en spiller, der har startet samtlige 18 kampe i efteråret.
Vi er bare ikke så vant til at fostre noget, der ligner et reelt talent. Nok der, den svier mest hos mange.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 28. jan 2026, 20:47

ALF skrev:

Nu har jeg set flere omtale Kubel som 8’er. Han er ærke-kantspiller, det er I godt klar over, ikke? Han har ikke spillet et minut som 8’er i sæsonen.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 28. jan 2026, 21:23

ALF har da ret når han siger at bomholt overhovedet ikke er nogen offensiv profil i 1 div. potentiale ja men han bliver talt op til noget han ikke helt er….

ret beset en anelse skuffende fordi han har haft en del kampe hvor han har været meget usynlig
hjertet i nord :aabfan:

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 28. jan 2026, 21:25

Kokkefar skrev:
28. jan 2026, 20:47

Nu har jeg set flere omtale Kubel som 8’er. Han er ærke-kantspiller, det er I godt klar over, ikke? Han har ikke spillet et minut som 8’er i sæsonen.
men omtaler selv en af sine største styrker som hans blik for spillet og træneren siger også at han både kan bruge sin acceleration på kant men også i mellemrum hvor han ikke skal bruge meget plads….
hjertet i nord :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 28. jan 2026, 21:27

Kokkefar skrev:
28. jan 2026, 20:47
ALF skrev:

Det er John Møller der omtaler ham som en mulig offensiv midt udover at være kant

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 28. jan 2026, 21:29

Pontoppi skrev:
28. jan 2026, 21:23
ALF har da ret når han siger at bomholt overhovedet ikke er nogen offensiv profil i 1 div. potentiale ja men han bliver talt op til noget han ikke helt er….

ret beset en anelse skuffende fordi han har haft en del kampe hvor han har været meget usynlig
Jeg er ikke enig. Du kan ikke dømme en spiller der kun lige er blevet 20 på hans output alene. Bomholt har nogle top aktioner hver eneste kamp der er til niveau over superliga og et drev med bolden der oftest kun stoppes med et frispark. Hvis han sætter det hele sammen og bliver mere stabil indenfor de næste 18 måneder er han det 3-dobbelte værd, mindst.

Besvar