Det er seriøst alvor at AaB skal forsøge at få bedst mulig succes med alt som klubben arbejder medForza skrev: ↑30. jan 2026, 15:30Er det et forsøg på at være sjov?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:27Jo og det gjorde Rasmus Würtz også før han kom til AaB. Silberbauer spillede også første halv-sæson som senior på højre back med Rudbæk som cheftrænerSauer skrev: ↑30. jan 2026, 15:18Spiller Tcacenco ikke højre back?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:09Når Tcacenco er begyndt at score er det også tydeligt at han kan overtage den spille-plads som Bomholt har spillet. Det er så endnu en ung spiller og det kan blive for mange unge til at sikre oprykning, men jeg tror ikke AaB kan finde en leje spiller til at erstatte Bomholt, som vil gøre det bedre end det Tcacenco kan. Vi skal også huske Kaasa som erstatning for Bomholt. Det er bare noget uforløst med Kaasa hidtilForza skrev: ↑30. jan 2026, 14:53Har det helt på samme måde. Erfaringen siger bare at det sjældent bliver en succes.Hanga skrev: ↑30. jan 2026, 14:49
Det er jeg helt enig i. Men det giver heller ikke mening at leje spillere, der så alligevel ikke ender med at være en skid bedre, end dem man selv ejer... det er det vi har set gang på gang på gang - senest med Hernes og Aarøen der endte med at blive bænket af Davidsen og Bomholt. To spillere der heller ikke ligefrem havde tiltro alle steder fra, men som nu begge ender med at give pæne salg til AaB.
Jeg er bare meget forudindtaget ang. de her lejeaftaler pba. utallige dårlige cases.
Vil foretrække man bare lader være, men hvis det skal være en lejeaftale, så hent for guds skyld en voksen. Vi skal ikke give endnu en 20-årig uden seniorerfaring spilletid på bekostning af vores egne spillere.
Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Vi kunne måske også prøve ham holdlederen som centerforward i de bestræbelser.634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:36Det er seriøst alvor at AaB skal forsøge at få bedst mulig succes med alt som klubben arbejder medForza skrev: ↑30. jan 2026, 15:30Er det et forsøg på at være sjov?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:27Jo og det gjorde Rasmus Würtz også før han kom til AaB. Silberbauer spillede også første halv-sæson som senior på højre back med Rudbæk som cheftrænerSauer skrev: ↑30. jan 2026, 15:18Spiller Tcacenco ikke højre back?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:09Når Tcacenco er begyndt at score er det også tydeligt at han kan overtage den spille-plads som Bomholt har spillet. Det er så endnu en ung spiller og det kan blive for mange unge til at sikre oprykning, men jeg tror ikke AaB kan finde en leje spiller til at erstatte Bomholt, som vil gøre det bedre end det Tcacenco kan. Vi skal også huske Kaasa som erstatning for Bomholt. Det er bare noget uforløst med Kaasa hidtilForza skrev: ↑30. jan 2026, 14:53
Har det helt på samme måde. Erfaringen siger bare at det sjældent bliver en succes.
Vil foretrække man bare lader være, men hvis det skal være en lejeaftale, så hent for guds skyld en voksen. Vi skal ikke give endnu en 20-årig uden seniorerfaring spilletid på bekostning af vores egne spillere.
Ædruelighedens stemme
Eller Poul Buus i kassen.R Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 15:48Enig. Vi kunne måske også prøve ham holdlederen som centerforward i de bestræbelser.634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:36Det er seriøst alvor at AaB skal forsøge at få bedst mulig succes med alt som klubben arbejder medForza skrev: ↑30. jan 2026, 15:30Er det et forsøg på at være sjov?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:27Jo og det gjorde Rasmus Würtz også før han kom til AaB. Silberbauer spillede også første halv-sæson som senior på højre back med Rudbæk som cheftrænerSauer skrev: ↑30. jan 2026, 15:18Spiller Tcacenco ikke højre back?634 skrev: ↑30. jan 2026, 15:09
Når Tcacenco er begyndt at score er det også tydeligt at han kan overtage den spille-plads som Bomholt har spillet. Det er så endnu en ung spiller og det kan blive for mange unge til at sikre oprykning, men jeg tror ikke AaB kan finde en leje spiller til at erstatte Bomholt, som vil gøre det bedre end det Tcacenco kan. Vi skal også huske Kaasa som erstatning for Bomholt. Det er bare noget uforløst med Kaasa hidtil
-
R Rosenberg
- Allstar

Det ville da være en upgrade af format.RendOs skrev: ↑30. jan 2026, 15:58Eller Poul Buus i kassen.R Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 15:48Enig. Vi kunne måske også prøve ham holdlederen som centerforward i de bestræbelser.
Ædruelighedens stemme
Der meldes om forventet underskud på 30 millioner efter salg af Bomholt og Ross, så er det i truppen den nye start opstilling skal findes. Det er bekymrende jaR Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 15:59Det ville da være en upgrade af format.RendOs skrev: ↑30. jan 2026, 15:58Eller Poul Buus i kassen.R Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 15:48Enig. Vi kunne måske også prøve ham holdlederen som centerforward i de bestræbelser.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
20 millioner er et godt salg. Det er der ikke nogen andre 1. div klubber der sælger for til Norge..
Kan vi få et godt salg på Ross også til Norge eller Sverige. Vi kan for alvor blive kendt som et flagskib i Norden for Nordjyske talenter.
Det er byggesten til fremtidig success. Når vi geninvesterer, så skal det være typer som Kubel og Tiedemann, erfaring og rutine, samt fra toppen af ønskelisten, så vidt muligt.
Vi må aldrig gå på kompromis med en pipeline til de unge talenter, og vi skal rykke nogen op hvert år. En anden ting er også, at hvis vi nærmer os oprykningen i denne sæson, så skal der være noget til næste vindue som vi kan bygge på, for vi bliver nødt til at signe igen til sommer, for at hente fornøden kvalitet.
Kan vi få et godt salg på Ross også til Norge eller Sverige. Vi kan for alvor blive kendt som et flagskib i Norden for Nordjyske talenter.
Det er byggesten til fremtidig success. Når vi geninvesterer, så skal det være typer som Kubel og Tiedemann, erfaring og rutine, samt fra toppen af ønskelisten, så vidt muligt.
Vi må aldrig gå på kompromis med en pipeline til de unge talenter, og vi skal rykke nogen op hvert år. En anden ting er også, at hvis vi nærmer os oprykningen i denne sæson, så skal der være noget til næste vindue som vi kan bygge på, for vi bliver nødt til at signe igen til sommer, for at hente fornøden kvalitet.
Vi kan jo ligeså godt lukke butikken, underskud på 50 mill. 30 hvis vi rykker op
Selv om vi sælger ud af rup og stup , vi jo ikke kommet et skridt videre , det går jo ikke , ring efter luxusfælden
Selv om vi sælger ud af rup og stup , vi jo ikke kommet et skridt videre , det går jo ikke , ring efter luxusfælden
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi har den udmelding hver gang, at der drøftes transfer og økonomi. Og den er lige forkert hver gang.
Du kan aldrig lave den kobling.
Den eneste, som kan konstateres er, at man med salget af Bomholt laver vi ikke flere penge end AaB havde af forventet spillersalg i dette kalenderår.
Men om der skal sælges mere eller det er spot on, kan vi ikke vide. Ligesom fondsbørsmeddelelsen ikke rummer Skovgaard eller Ross handler.
Hvad der sat af til spillerindkøb(og dermed forstærkning af truppen) kan der ikke vides noget om.
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Men du er altid i mine tankerRicoBR02 skrev: ↑30. jan 2026, 14:39Du overser mig altid :-(R Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 14:34Argh, hvorfor overser jeg altid dig i den ligning!?RicoBR02 skrev: ↑30. jan 2026, 14:30Hov hov hov..R Rosenberg skrev: ↑30. jan 2026, 14:03Funky skrev: ↑30. jan 2026, 13:55Det kan jo skyldes:troelsh skrev: ↑30. jan 2026, 13:49
Nej det virker også lidt underligt, hvorfor skulle man foretrække at leje? Det må vel være fordi man ikke kan hente den fornødne kvalitet på anden måde?
Men lejeaftaler har vi vel nærmest aldrig haft succes med. Den eneste jeg lige kan komme på frit fra leveren er Rasmus Jönsson, ellers er det jo bare et sammensurium af uoplagte og halvdårlige spillere.
- økonomi; man vil have en spiller af højere kvalitet, end man kan købe lige nu. Det kan så være koblet med en købsoption, man kan vælge at indløse, hvis man eks. rykker op og får en bedre økonomi.
Og/eller
- man har unge spillere stående på spring, som ikke skal have en sværere vej til holdet.
Det er jo ikke pædagogseminariet.
Ædruelighedens stemme
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Uanset hvad, så ER det mildest talt bekymrende, at selv om vi nu nærmest kigger neden under hylderne, når vi køber spillere, og derfor har gevaldige problemer med at matche fodboldgiganter som Århus Fremad og Hillerød + rent faktisk sælger spillere for fine beløb, så har vi stadig gigantiske, økonomiske underskud år efter år.FlæskeFrank skrev: ↑30. jan 2026, 18:52Vi har den udmelding hver gang, at der drøftes transfer og økonomi. Og den er lige forkert hver gang.
Den eneste, som kan konstateres er, at man med salget af Bomholt laver vi ikke flere penge end AaB havde af forventet spillersalg i dette kalenderår.
Men om der skal sælges mere eller det er spot on, kan vi ikke vide. Ligesom fondsbørsmeddelelsen ikke rummer Skovgaard eller Ross handler.
Hvad der sat af til spillerindkøb(og dermed forstærkning af truppen) kan der ikke vides noget om.
Man kommer oprigtigt i tvivl om, om klubben har en økonomiafdeling, eller om de bare ikke er deres løn værd.
Med mindre der kommer en/flere store investorer ind, kan vi glemme alt om at have et fast superligaligahold de næste mange år.
Man må nok ikke glemme de store omkostninger ved en nedrykning. Det er 2 x 30 millioner, AaB mangler. Og så har AaB’s sponsor-del notorisk haltet i en årrække, allerede før første nedrykning.AaBWanKenobi skrev: ↑30. jan 2026, 20:10Uanset hvad, så ER det mildest talt bekymrende, at selv om vi nu nærmest kigger neden under hylderne, når vi køber spillere, og derfor har gevaldige problemer med at matche fodboldgiganter som Århus Fremad og Hillerød + rent faktisk sælger spillere for fine beløb, så har vi stadig gigantiske, økonomiske underskud år efter år.FlæskeFrank skrev: ↑30. jan 2026, 18:52Vi har den udmelding hver gang, at der drøftes transfer og økonomi. Og den er lige forkert hver gang.
Man kommer oprigtigt i tvivl om, om klubben har en økonomiafdeling, eller om de bare ikke er deres løn værd.
Med mindre der kommer en/flere store investorer ind, kan vi glemme alt om at have et fast superligaligahold de næste mange år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Og rykker man ikke op kommer man til at sidde fast i først div I en række år...Funky skrev: ↑30. jan 2026, 21:56Man må nok ikke glemme de store omkostninger ved en nedrykning. Det er 2 x 30 millioner, AaB mangler. Og så har AaB’s sponsor-del notorisk haltet i en årrække, allerede før første nedrykning.AaBWanKenobi skrev: ↑30. jan 2026, 20:10Uanset hvad, så ER det mildest talt bekymrende, at selv om vi nu nærmest kigger neden under hylderne, når vi køber spillere, og derfor har gevaldige problemer med at matche fodboldgiganter som Århus Fremad og Hillerød + rent faktisk sælger spillere for fine beløb, så har vi stadig gigantiske, økonomiske underskud år efter år.FlæskeFrank skrev: ↑30. jan 2026, 18:52Vi har den udmelding hver gang, at der drøftes transfer og økonomi. Og den er lige forkert hver gang.
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker
Og i artiklen lige nedenunder skriver de om Ross.Mini-p skrev: ↑31. jan 2026, 08:57Så er den vist god nok
https://www.tv2.no/sport/tv-2-erfarer-r ... /18516669/
https://www.tv2.no/sport/tv-2-erfarer-b ... /18512435/
Selvfølgelig skulle truppen trimmes. Troede dog det var de yderste mandater man satsede på.
Nu kan weekenden blive ekstra spændende. For hvis vi sælger dem begge, skal der handles ind også.
Enig det blir mega spændendeGaarde6 skrev: ↑31. jan 2026, 10:14Og i artiklen lige nedenunder skriver de om Ross.Mini-p skrev: ↑31. jan 2026, 08:57Så er den vist god nok
Selvfølgelig skulle truppen trimmes. Troede dog det var de yderste mandater man satsede på.
Nu kan weekenden blive ekstra spændende. For hvis vi sælger dem begge, skal der handles ind også.
Mandag midnat ved vi om truppen ser opryknings agtig ud eller om vi står skuffede tilbage
Det er jo start 11er materiale der skal finde
Og den centrale midt med bonde Jasson og kaasa det skal der virkelig gøres noget ved
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
"ingen ønsker om at blive middelhavsrejser i norsk fodbold". Genial formulering.
- FlæskeFrank
Jeg ville ønske, at jeg kunne betegne Ross som for mig være bærende og øverst i hierarkiet. Jeg tænker dog, at det vil give rigtig god mening at lave en god handel på ham nu, så han og AaB kan komme videre.Gaarde6 skrev: ↑31. jan 2026, 10:14Og i artiklen lige nedenunder skriver de om Ross.Mini-p skrev: ↑31. jan 2026, 08:57Så er den vist god nok
Bomholt bekymrer mig noget mere, og jeg forventer at man erstatter det tab med højest mulig kvalitet. Tror dog godt det kan ende ud med i første omgang at være et lejemål, da tiden nu er mere knap.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hvor har folk fået idéen om at Bomholt skal erstattes af en lejespiller?
Er der en nyhed, jeg har overset?
Er der en nyhed, jeg har overset?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Okay, tak for svar.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby