Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Mon ikke de spillere, I nævner, får muligheder for at komme ud på køb eller leje til skandinaviske ligaer, som har åbne transfer-vinduer længere end i DK? Møller indikerede i hvert fald, at der nok også vil ske noget på ud-siden efter mandag midnat.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Så er Bomholt officielt solgt.
Og det fremgår af pressemeddelelsen, at AaB gerne havde beholdt ham sæsonen ud, men Bomholt ville afsted nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Jeg er faktisk meget nervøs for at Bomholt ikke er god nok til Rosenborg endnu. I den ideelle verden havde knægten gavn af at rykke op med AaB og få noget mere Superliga erfaring er et halvt år mere.Hanga skrev: ↑31. jan 2026, 18:39Siger sku meget om optimismen i AaB, at en knægt fra Hadsund der kun næsten lige er fyldt 20, og som kun lige er slået igennem som senior, allerede nu totalt udelukker en forlængelse.
Du bør være langt mere nervøs for om Vincent Müller beslutter sig for at være en bedre målmand i foråret. Det kan sagtens vise sig at blive afgørende ift oprykning.Kristian skrev: ↑31. jan 2026, 20:17Jeg er faktisk meget nervøs for at Bomholt ikke er god nok til Rosenborg endnu. I den ideelle verden havde knægten gavn af at rykke op med AaB og få noget mere Superliga erfaring er et halvt år mere.Hanga skrev: ↑31. jan 2026, 18:39Siger sku meget om optimismen i AaB, at en knægt fra Hadsund der kun næsten lige er fyldt 20, og som kun lige er slået igennem som senior, allerede nu totalt udelukker en forlængelse.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Casper Jørgensen fra Kolding IF. lyngby har har efter sigende budt på ham, formentlig som erstatning for Peter Langhoff der rygtes til Djurgården.
Virkelig dynamisk, dygtig i presspillet og i sidste sæson også målfarlig. Synes han har været iøjnefaldende de fleste gange jeg set Kolding spille.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen 
Hmm, 23 år og kun 1 assist i sæsonen. Det er ikke imponerende.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:15Casper Jørgensen fra Kolding IF. lyngby har har efter sigende budt på ham, formentlig som erstatning for Peter Langhoff der rygtes til Djurgården.
Virkelig dynamisk, dygtig i presspillet og i sidste sæson også målfarlig. Synes han har været iøjnefaldende de fleste gange jeg set Kolding spille.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Nej, langt mere afgørende i sidste sæson med 7 mål og 3 assists. Jeg synes han er spændende.FIDEL skrev: ↑31. jan 2026, 21:28Hmm, 23 år og kun 1 assist i sæsonen. Det er ikke imponerende.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:15Casper Jørgensen fra Kolding IF. lyngby har har efter sigende budt på ham, formentlig som erstatning for Peter Langhoff der rygtes til Djurgården.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Der ikke har spillet kamp siden maj - er toget ikke kørt?Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
Nej, det vil godt nok være tåbeligt.Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
Vi har brug for folk der både gider spille fodbold - og spille for AaB. Lucas er tilsyneladende ikke særlig interesseret i nogle af delene.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:34Der ikke spillet kamp siden maj - er toget ikke kørt?Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg er også noget lunken ved det. Jeg tror faktisk det system vi skal spille nu med to 6'ere og en mere fremskudt midtbanespiller ville passe meget bedre til Lucas end den måde vi har spillet på hidtil og vi har ikke rigtigt nogen til den rolle udover Kaasa.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:34Der ikke spillet kamp siden maj - er toget ikke kørt?Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
Når min tommel vedr. Lucas vender ned skyldes det flere ting:
- Som du siger så har han ikke spillet kamp siden Maj.
- Vi taler om 31 årig som har en skrøbelig fysik og en hvis mængde skader. Jeg er seriøst bange for det vil være stort navn med mange skader og lavt niveau. Det skrammer mig også ved Lucas, at han aldrig har genopfundet sig selv som spiller efter han er blevet langsom.
- Taget i betragtning, at han har været badegæst i klubben i et halvt år og ikke har villet skrive med AaB tyder bare på han ikke vil AaB og så kan vi ikke bruge ham.
- Der skal være noget med status og navn. I fht. at have været den største spiller i AaB og nærmest fyldt alt. Kan Lucas leve med at vende tilbage og være en blandt mange eller i hvert fald ikke stjernen. Jeg ser ham ikke være fast starter på kanterne og heller ikke på 10'eren før han har brugt et halvt år på at komme i form.
- Derudover Lucas nok også en af de spillere jeg aldrig helt har tilgivet for at kunne brænde banen af en i pokalfinale og så være helt slukket de fire sidste kampe i Superligaen.
RAUS RAUS SSE!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det er vel kun et spørgsmål om tid før Lucas melder karrierestop ud. Hvis han var topmotiveret havde han selvfølgelig fundet en klub - så det er han nok ikke. Den klub kunne have været AaB - men det må vi droppe nu.
Jeg har ikke mange gode bud. Hvis man kigger på danskere i udlandet, kan navne som:
- Zidan Serdemir (stort uforløst talent uden enormt meget spilletid i 2. Bundesliga- men er han den rigtige type?)
- Jens Jakob Thomassen - men han har sikkert bedre muligheder
- Sammy Skytte - skulle eftersigende have bragende succes på Færøerne, tror jeg nok. Kæmpe skur.
- Mads Kristian Hansen. Kan eftersigende spiller 8’er/10’er også.
- Julius Eskesen, varmer bænk i Dundee. Tidl talent der aldrig bragede igennem
- Rasmus Thellufsen. Gratis - men ikke god nok
Af overskudlageret i Suppen er det typer som Andre Rømer, Villads Westh eller en lejeaftale med fx Oliver Højer?
Fra 1. Div er Casper Jørgensen et godt bud, som andre har nævnt. Måske en Villads Rasmussen. Magnus Munck fra Vendsyssel? Oliver Kjærgaard fra Hvidovre?
Nå, men jeg har god tillid til Møller og co er forberedte og klar til at agere
Jeg har ikke mange gode bud. Hvis man kigger på danskere i udlandet, kan navne som:
- Zidan Serdemir (stort uforløst talent uden enormt meget spilletid i 2. Bundesliga- men er han den rigtige type?)
- Jens Jakob Thomassen - men han har sikkert bedre muligheder
- Sammy Skytte - skulle eftersigende have bragende succes på Færøerne, tror jeg nok. Kæmpe skur.
- Mads Kristian Hansen. Kan eftersigende spiller 8’er/10’er også.
- Julius Eskesen, varmer bænk i Dundee. Tidl talent der aldrig bragede igennem
- Rasmus Thellufsen. Gratis - men ikke god nok
Af overskudlageret i Suppen er det typer som Andre Rømer, Villads Westh eller en lejeaftale med fx Oliver Højer?
Fra 1. Div er Casper Jørgensen et godt bud, som andre har nævnt. Måske en Villads Rasmussen. Magnus Munck fra Vendsyssel? Oliver Kjærgaard fra Hvidovre?
Nå, men jeg har god tillid til Møller og co er forberedte og klar til at agere
er bange for at vi får nul og niks eller et eller andet leje skrald
AaB AaB AaB AaB
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg kigger også på en Casper Jørgensen, han har fremstået som deres bedste de gange jeg har set Kolding, og vil passe godt ind i vores 3 mands midt. Lyngby svømmer heller ikke i penge og bød en mio. Kan man få ham for 2 mio bør vi hente ham.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hvorfor tror du at trekanten på midten skal vendes?Jakobsen skrev: ↑31. jan 2026, 21:42Jeg er også noget lunken ved det. Jeg tror faktisk det system vi skal spille nu med to 6'ere og en mere fremskudt midtbanespiller ville passe meget bedre til Lucas end den måde vi har spillet på hidtil og vi har ikke rigtigt nogen til den rolle udover Kaasa.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:34Der ikke spillet kamp siden maj - er toget ikke kørt?Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
- Vi taler om 31 årig som har en skrøbelig fysik og en hvis mængde skader. Jeg er seriøst bange for det vil være stort navn med mange skader og lavt niveau. Det skrammer mig også ved Lucas, at han aldrig har genopfundet sig selv som spiller efter han er blevet langsom.
- Taget i betragtning, at han har været badegæst i klubben i et halvt år og ikke har villet skrive med AaB tyder bare på han ikke vil AaB og så kan vi ikke bruge ham.
- Der skal være noget med status og navn. I fht. at have været den største spiller i AaB og nærmest fyldt alt. Kan Lucas leve med at vende tilbage og være en blandt mange eller i hvert fald ikke stjernen. Jeg ser ham ikke være fast starter på kanterne og heller ikke på 10'eren før han har brugt et halvt år på at komme i form.
- Derudover Lucas nok også en af de spillere jeg aldrig helt har tilgivet for at kunne brænde banen af en i pokalfinale og så være helt slukket de fire sidste kampe i Superligaen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Der er vel ikke noget, der indikerer det.Kasper skrev: ↑1. feb 2026, 09:35Hvorfor tror du at trekanten på midten skal vendes?Jakobsen skrev: ↑31. jan 2026, 21:42Jeg er også noget lunken ved det. Jeg tror faktisk det system vi skal spille nu med to 6'ere og en mere fremskudt midtbanespiller ville passe meget bedre til Lucas end den måde vi har spillet på hidtil og vi har ikke rigtigt nogen til den rolle udover Kaasa.DarkHorse9000 skrev: ↑31. jan 2026, 21:34Der ikke spillet kamp siden maj - er toget ikke kørt?Baatnakken skrev: ↑31. jan 2026, 21:26Bomholt transferen åbner i den grad op for et comeback til Lucas Andersen![]()
Dog ville det give god mening i lyset af, at klubben igen, igen, igen har fucket op (well, de har et par timer endnu) med at finde en stabil, erfaren 6'er, der kan balancere og styre midtbanen samt tage fra foran forsvaret.
Jeg gruer for et forår, hvor vi skal sætte vores lid til Håpnes, Jasson eller Bonde på den plads.
Ædruelighedens stemme