Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af AlbertE » 2. feb 2026, 19:03

man frygter da lidt vi ikke når og få noget mere kvalitet ind..

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 2. feb 2026, 19:09

AlbertE skrev:
2. feb 2026, 19:03
John Møller melder nærmest vinduet lukket for indgange til Rishøjs Corner. Så min tolkning er, at en evt indgang, skal være eks den japaner vi har til prøvetræning.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 2. feb 2026, 19:09

Har rigtig svært ved at se hvordan denne trup skal sikre den oprykning, alle os på sidelinien higer efter , man har solgt 2 spillere der var en stor del af start 11 i efteråret, uden man har tænkt sig at forstærke sig nævneværdigt, kubel er sikkert en fin spiller , men det jo midtbanen især man er svækket på
Men her mener man at de spillere der ikke var gode nok til start 11 , nu efter en opstart pludselig er gode nok
Rykker AaB op vil det med den trup der er til rådighed ,være en mindre sensation

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2026, 19:11

Kasper skrev:
2. feb 2026, 17:58
Forza skrev:
2. feb 2026, 17:51
Kasper skrev:
2. feb 2026, 17:49
Kunji skrev:
2. feb 2026, 17:35
AaB er jo også selv bevidste om, at man gerne vil styrke midtbanen, men at det skal være en rigtigt forstærkning. Man ønsker altså ikke at bruge x millioner for at hente en spiller, der er 2 gram bedre end det man har.

Og man har haft en “drømmespiller” fra Holland (hører Ydesen), men det har ikke kunnet lade sig gøre, og så vil man hellere arbejde videre med det man har. Hvis alternativet er at hente Håpnes 1.01, så giver det jo god mening. Vi er begrænset af vores position i verden pt., og manglende økonomi.

Jeg synes, Møller & Co. virker enormt professionelle i en klub, der har enormt vanskelige forudsætninger.
Jeg mener ganske enkelt ikke at Møller og co skal være her, hvis ikke det er muligt at finde bedre end det vi har.

Det har også noget med den rigtige type eller profil. Der er ingen af dem vi har der nogensinde kommer til at tage taktstokken og kan tage temperaturen på en fodboldkamp.
Det er dømt til at gå galt.
Selvfølgelig kan de finde nogle bedre. Men det skal hænge sammen med budgettet og prisen på spilleren, og så skal vedkommende også ønske at komme til AaB. Du har et urealistisk billede af AaB’s nuværende situation, hvis du tænker det er så ligetil.
Det samme blev skrevet til mig i sommers, hvor vi handlede alt for sent og dermed kom bagud hele efterårssæsonen.
De andre klubber venter ikke på at det bliver bekvemt for os.
Altså du kan sgu da seriøst ikke bedrejde de folk der sidder i AaB nu, at halvdelen af sommervinduet skulle bruges på at vinde magten over dagligdagen i klubben tilbage fra tyskerne og, at man reelt først kunne gå i gang med at planlægge og udføre et vindue halvvejs samtidig med det først var senere flertallet i bestyrelsen gav sig og frigav frere midler til transfers. I øvrigt er det jo altid med forstærkninger som er dem vi vil have, at de er svære at få og især i nuværende situation.
Jeg vil da også helst rykke op til sommer, men jeg vil også hellere man til sommer bygger på med forstærkninger en går ud og henter et par spillere som måske hverken er forstærkninger på niveau eller på de kompetencer vi mangler.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. feb 2026, 19:17

Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 19:11
Kasper skrev:
Forza skrev:
Kasper skrev:
Kunji skrev:
AaB er jo også selv bevidste om, at man gerne vil styrke midtbanen, men at det skal være en rigtigt forstærkning. Man ønsker altså ikke at bruge x millioner for at hente en spiller, der er 2 gram bedre end det man har.

Og man har haft en “drømmespiller” fra Holland (hører Ydesen), men det har ikke kunnet lade sig gøre, og så vil man hellere arbejde videre med det man har. Hvis alternativet er at hente Håpnes 1.01, så giver det jo god mening. Vi er begrænset af vores position i verden pt., og manglende økonomi.

Jeg synes, Møller & Co. virker enormt professionelle i en klub, der har enormt vanskelige forudsætninger.
Jeg mener ganske enkelt ikke at Møller og co skal være her, hvis ikke det er muligt at finde bedre end det vi har.

Det har også noget med den rigtige type eller profil. Der er ingen af dem vi har der nogensinde kommer til at tage taktstokken og kan tage temperaturen på en fodboldkamp.
Selvfølgelig kan de finde nogle bedre. Men det skal hænge sammen med budgettet og prisen på spilleren, og så skal vedkommende også ønske at komme til AaB. Du har et urealistisk billede af AaB’s nuværende situation, hvis du tænker det er så ligetil.
Det samme blev skrevet til mig i sommers, hvor vi handlede alt for sent og dermed kom bagud hele efterårssæsonen.
Altså du kan sgu da seriøst ikke bedrejde de folk der sidder i AaB nu, at halvdelen af sommervinduet skulle bruges på at vinde magten over dagligdagen i klubben tilbage fra tyskerne og, at man reelt først kunne gå i gang med at planlægge og udføre et vindue halvvejs samtidig med det først var senere flertallet i bestyrelsen gav sig og frigav frere midler til transfers. I øvrigt er det jo altid med forstærkninger som er dem vi vil have, at de er svære at få og især i nuværende situation.
Jeg vil da også helst rykke op til sommer, men jeg vil også hellere man til sommer bygger på med forstærkninger en går ud og henter et par spillere som måske hverken er forstærkninger på niveau eller på de kompetencer vi mangler.
Hvis ikke vi rykker op i år, så kan vi godt forberede os på at spillere som John, Normann, Makolli vil videre..

Kan godt ske at John siger lige nu at AaB kan klare et år mere i 1.div. Men det er sørme ikke med den økonomi vi køre med nu. I så fald er 75 mio ikke nok i kapital.
Der er fornuftige ord han kommer med, men vi har jo ikke kongens mønt og det bære udmeldingerne præg af.

Føler at vi er bagud og har været der siden SSE fuckede sommervinduet op fra start.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 2. feb 2026, 19:18

Det er en kæmpe gamble ikke at forstærke os. At gå svækket ud af vinduet med 8 point ned til nedrykningen tenderer vanvittigt. Havde regnet med man ville forstærke os en anelse for at sikre lidt større chancer en top 6 plads så man kan slappe af i slutspillet.
Det kan gå hen at blive nogle neglebidende kampe mod de andre nedrykningshold.

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 2. feb 2026, 19:20

Laumag skrev:
2. feb 2026, 19:18
Det er en kæmpe gamble ikke at forstærke os. At gå svækket ud af vinduet med 8 point ned til nedrykningen tenderer vanvittigt. Havde regnet med man ville forstærke os en anelse for at sikre lidt større chancer en top 6 plads så man kan slappe af i slutspillet.
Er med på oprykning ser svært ud, men ligefrem nedrykning. Vær' nu en anelse seriøs.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2026, 19:25

Kristian skrev:
2. feb 2026, 19:17
Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 19:11
Kasper skrev:
Forza skrev:
Kasper skrev:
Kunji skrev:

Hvis ikke vi rykker op i år, så kan vi godt forberede os på at spillere som John, Normann, Makolli vil videre..

Kan godt ske at John siger lige nu at AaB kan klare et år mere i 1.div. Men det er sørme ikke med den økonomi vi køre med nu. I så fald er 75 mio ikke nok i kapital.
Der er fornuftige ord han kommer med, men vi har jo ikke kongens mønt og det bære udmeldingerne præg af.

Føler at vi er bagud og har været der siden SSE fuckede sommervinduet op fra start.
Det er da muligt, men så har vi sikkert også mulighed for at investere - især ovenpå vi forhåbentlig har fået kapital og nye ejere. Vi skal gå efter nedrykning og den er ikke lukket i mine øjne.
Vi har haft et godt roligt vindue i lang tid, hvor Højer og Co. har kunne arbejde videre med ideerne og hvordan vi kan få samlet stumperne i truppen til at blive et bedre hold. Vi har fået Kubel som kan blive en MVP i rækken som også tællert klart op. Jeg ville da også gerne have en central midt mere, men jeg vil dæme heller ikke have en der bare er på niveau med de andre, men en der er markant bedre enten på en kompetence eller niveau. Jeg ville da også gerne have noget ekstra til frontkæden og der er var jeg nok mere villig til at gå lidt lavere på niveau, men så at få en type så vi ikke kun satser på Helenius i front. Der kan jeg dog også være noget skeptisk ifht. en japaner fra Universitets fodbold. Det må være et projekt.
RAUS RAUS SSE!

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 2. feb 2026, 19:25

andrii skrev:
2. feb 2026, 19:09
AlbertE skrev:
2. feb 2026, 19:03
John Møller melder nærmest vinduet lukket for indgange til Rishøjs Corner. Så min tolkning er, at en evt indgang, skal være eks den japaner vi har til prøvetræning.
Det virker mig noget optimistisk hvis de tror vi kan komme op i denne sæson med den nuværende trup.. det var ikke lige den deadline day jeg havde håbet på, men så kan man da gå tidligt i seng.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 2. feb 2026, 19:30

Brizzie1885 skrev:
2. feb 2026, 19:20
Laumag skrev:
Er med på oprykning ser svært ud, men ligefrem nedrykning. Vær' nu en anelse seriøs.
Det er da absolut ikke mere useriøst at tale nedrykning end at tale oprykning. Der er hhv 6 og 8 point og med en svækket trup.
Jeg tror 100% vi lander i nedrykningsspillet og får det svært der om det nedrykning er umuligt at udelukke

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 2. feb 2026, 19:32

Villads Rasmussen har udløb til sommer nede i Hobro. Han kunne godt være den boldsikre midtbanespiller vi kommer til at få brug for i flere opgør i foråret. Han kan altså ikke koste meget med et halvt år til udløb.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2026, 19:38

Martino1 skrev:
2. feb 2026, 19:32
Villads Rasmussen har udløb til sommer nede i Hobro. Han kunne godt være den boldsikre midtbanespiller vi kommer til at få brug for i flere opgør i foråret. Han kan altså ikke koste meget med et halvt år til udløb.
Men er han en klar forstærkning? Nok ikke på niveauet og han er i hvert fald ikke et talent vi kan udvikle til et salg da han er 24.
Om han så kan forstærke os på nogle bestemte kompetencer det har jeg ikke set ham nok til at vurdere. Jeg kunne dog godt forestille mig, at Hobro vil tage sig urealistisk godt betalt for at slippe til storebror. Synes altid de Hobro-folk har talt sådan lidt smådårligt om AaB i hvert fald.
RAUS RAUS SSE!

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 2. feb 2026, 19:41

Laumag skrev:
2. feb 2026, 19:30
Brizzie1885 skrev:
2. feb 2026, 19:20
Laumag skrev:
Det er da absolut ikke mere useriøst at tale nedrykning end at tale oprykning. Der er hhv 6 og 8 point og med en svækket trup.
Jeg tror 100% vi lander i nedrykningsspillet og får det svært der om det nedrykning er umuligt at udelukke
Den præmis holder simpelthen ikke. Truppen siden 31/8 2025 har et pointsnit på 2 pr. kamp. Det er præcis samme pointsnit som Lyngby har leveret i samme periode, og det er altså et niveau, der normalt rækker til at ligge solidt med i toppen. Ja, vi har mistet Bomholt, men han har jo ikke ligefrem været storspillende eller båret holdet.

At begynde at male et nedrykningsscenarie op ud fra det her, er direkte useriøst. Hvis du vil dø på den bakke, så fair nok da.

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 2. feb 2026, 19:42

Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 19:38
Martino1 skrev:
Men er han en klar forstærkning? Nok ikke på niveauet og han er i hvert fald ikke et talent vi kan udvikle til et salg da han er 24.
Om han så kan forstærke os på nogle bestemte kompetencer det har jeg ikke set ham nok til at vurdere. Jeg kunne dog godt forestille mig, at Hobro vil tage sig urealistisk godt betalt for at slippe til storebror. Synes altid de Hobro-folk har talt sådan lidt smådårligt om AaB i hvert fald.
Jeg ser de fleste af Hobros kampe. Når han er skadesfri er han en dejlig boldsikker spiller, som ville forstærke os.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. feb 2026, 19:44

nj27 skrev:
Har rigtig svært ved at se hvordan denne trup skal sikre den oprykning, alle os på sidelinien higer efter , man har solgt 2 spillere der var en stor del af start 11 i efteråret, uden man har tænkt sig at forstærke sig nævneværdigt, kubel er sikkert en fin spiller , men det jo midtbanen især man er svækket på
Men her mener man at de spillere der ikke var gode nok til start 11 , nu efter en opstart pludselig er gode nok
Rykker AaB op vil det med den trup der er til rådighed ,være en mindre sensation
Enig, det virker ikke som om man satser benhårdt på den oprykning, to fra start 11 ud og en ind.
Problemet ved den strategi er vel at det næppe bliver mindre svært at rykke op næste sæson, tværtimod.
Og hvad med de gigantiske underskud vi ser frem mod? Er klubben polstret til endnu en sæson i 1. Division.
Det er sgu lidt svært at være super optimistisk på klubben vegne

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. feb 2026, 19:45

Martino1 skrev:
2. feb 2026, 19:42
Jakobsen skrev:
Martino1 skrev:
Jeg ser de fleste af Hobros kampe. Når han er skadesfri er han en dejlig boldsikker spiller, som ville forstærke os.
Han har da vist også været nævnt herinde tidligere. Men det lyder til, at Møller har haft snørren ude efter en større fisk, og hvis det er det niveau, man vil op på, før man vil bruge penge...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 2. feb 2026, 19:47

Funky skrev:
2. feb 2026, 19:45
Martino1 skrev:
2. feb 2026, 19:42
Jakobsen skrev:
Martino1 skrev:
Han har da vist også været nævnt herinde tidligere. Men det lyder til, at Møller har haft snørren ude efter en større fisk, og hvis det er det niveau, man vil op på, før man vil bruge penge...
Og det er også et eller andet sted prisværdigt...jeg synes bare godt truppen kunne bruge en type som Villads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. feb 2026, 19:49

troelsh skrev:
2. feb 2026, 19:44
nj27 skrev:
Enig, det virker ikke som om man satser benhårdt på den oprykning, to fra start 11 ud og en ind.
Problemet ved den strategi er vel at det næppe bliver mindre svært at rykke op næste sæson, tværtimod.
Og hvad med de gigantiske underskud vi ser frem mod? Er klubben polstret til endnu en sæson i 1. Division.
Det er sgu lidt svært at være super optimistisk på klubben vegne
Ja, det skriver Ydesen så - AaB har netop garderet sig økonomisk, så en sæson 2 i 1.div. ikke vil være der Untergang.
Min følelse af optimiske er sådant set intakt, i og med, at AaB har hentet deres absolutte top-prioritet (Kubel), og har mulighed for at udvikle på truppen i en lang optakt. Træningskampene har været lovende. Jeg tror meget på Højer og Møller. Mine overordnede forhåbninger for AaB handler egentlig mere om den kapitaltilførsel, vi går og venter på, og det medfølgende mulige ejer-opgør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2026, 20:15

Nej, vi skal ikke hente Tom Trybull. Der er sikkert nogen der i deres desperation nok skal foreslå det.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 2. feb 2026, 20:22

Hvor bliver Thom Haye af?

Besvar