Jeg er også bekymret for den lange bane, men klubber er trods alt kommet tilbage fra værre ting. Der skal laves et sejt stabiliserings og opbygningstræk. Det er jo bare komme i gang og der er forhåbentlig ro på de indre linjer igen. Der skal derudover mobilieres noget kapital, men det handler lige så meget om at bruge pengene bedre end man har gjort før. Der blev jo pisset masser af penge væk især under Gaarde, som vi intet fik ud af fordi der ikke var nogen strategi eller rød tråd i det man gjorde.DenSataniskeHest skrev: ↑3. feb 2026, 17:29Jeg er enig faktisk.. Jeg har opgivet det nuværende AaB nogen sinde får noget at sige i dk fodbold igen med mindre nogle finder 200m og kvalificeret folk. Jeg frygter bare DBU behandler AaB som Chang.Hovedet skrev: ↑3. feb 2026, 16:46Jeg skrev netop udtrykkeligt Lyngby af ovenstående årsag. Chang røg helt ned i serie 6 ved den lejlighed!DenSataniskeHest skrev: ↑2. feb 2026, 23:54eller så giver de os samme tur som Chang fik, helt ned i danmarkserien....Hovedet skrev: ↑2. feb 2026, 20:12Jeg vil snarere sammenligne AaB med en hjernedød patient, der holdes kunstigt i live med henblik på et stadig mere urealistisk ønske fra en udenlandsk ejers om at få en forlængst formøblet investering tilbage igen. Jeg kan i hvert fald ikke få øje på et perspektiv i klubbens nuværende babylonske fangenskab.Hanga skrev: ↑2. feb 2026, 17:49Er der u12 trænere på fuldtid? I så fald forstår jeg godt, at man ikke kan få sin økonomi til at hænge sammen.hje1980 skrev: ↑2. feb 2026, 13:54
Du kan tage et kig på hjemmesiden - der er MANGE trænere tilknyttet U12 og op af - og flere af dem på fuld tid.
På keepersiden, har AaB 3 trænere på fuld tid, og 2 på deltid.
Og det giver det rette output... tja. Må tiden vise når forsyningen til 1. holdet forhåbentligt kommer til at give afkast.
Det kan godt være at trænere på akademiet er en væsentlig del af forklaringen, så kunne jeg bare godt tænke mig at få det forklaret lidt nærmere... Der skal i så fald være tale om en regulær eksplosion af antallet af kontraktansætte i staben, og så ville det være nærliggende at spørge, om man har prioriteret sine begrænsede ressourcer hensigtsmæssigt. Igen, en redegørelse for de økonomiske budgetter og prioriteringer ville jeg som AaB fan finde meget interessant og relevant.
Så længe AaB er en alvorligt syg patient rent økonomisk, kommer vi ikke tilbage i det gode selskab. Tværtimod har vi retning mod hjertestop.
Jeg bliver i grunden stadig mere lun på tanken om en konkurs - såfremt altså, at en sådan udløser den samme skæbne som overgik Lyngby tilbage i startnullerne, hvilket vil sige en degradering til en position to rækker lavere end den nuværende.
Men pointen er, at AaB i mine øjne ville være bedre tjent med en konkurs, der indebærer tvangsnedrykning til 3. division. Mit bud ville være, at klubben i løbet af 3-4 år ville befinde sig et bedre sted end det nuværende AaB SSE. For dén klub har ingen fremtid, der rækker udover en stadig mere ynkelig tilværelse i divisionerne - og det her stopper ikke i 1. division, får det lov til at fortsætte uantastet. Og det gør det formentlig, så længe der kan trækkes penge ud af klubben, jf. bøvlet med den aktieemission, som ganske rigtigt langt fra kan stå alene, hvis AaB skal hives ud af dette kviksand. Men som omvendt er en helt nødvendig begyndelse til en genetablering af AaB.
De 70m der er snak om er jo spist med det samme
Der er forudsætningen netop ro på og en langsigtet plan så mit personlige håb er, at man nu får ro omkring det arbejde Møller, Højer mfl. gør og så over tid får puttet flere penge i og der synes jeg egentlig også vi som fans må acceptere, at vi ikke genvinder fordumsstyrke over en sommer. Dog bliver en virkelig stor forudsætning for, at det flyt kan laves at vi slipper af med i hvert familien Peters i SSE22 delen af ejerskabet.