Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Var der nogen, der deltog i AaB-arrangementet i går? Blev der kommenteret på økonomien?
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Men Superior har jo ret i sin analogi. Et andet eksempel der er tættere på vores verden, kunne også være hvis jeg købte en nødlidende virksomhed og jeg så gjorde økonomien i den virksomhed endnu værre og skubbede virksomheden tættere på konkurs - så har jeg jo ikke reddet virksomheden - uanset hvor elendige de tidligere ejere af virksomheden var.
u afdelingen er der investeret et kæmpe million beløb i (et hav af nye trænere mv for at kunne komme bare lidt i mål på licens krav )
der er solgt spillere for flotte beløb for første gang i mange år
der er investorer der er villige til at putte penge i klubben
det er helt rigtigt at vi har store underskud fordi vi er i 1. div men selv her fra kan vi sælge spillere
Otta
Widell
Bomholt
Var der alle før Tyskerne ankom.
De tidligere i bestyrelsen og ledelsen har vel reddet Tyskerne - på trods af deres inkompetence...
Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Men Superior har jo ret i sin analogi. Et andet eksempel der er tættere på vores verden, kunne også være hvis jeg købte en nødlidende virksomhed og jeg så gjorde økonomien i den virksomhed endnu værre og skubbede virksomheden tættere på konkurs - så har jeg jo ikke reddet virksomheden - uanset hvor elendige de tidligere ejere af virksomheden var.
u afdelingen er der investeret et kæmpe million beløb i (et hav af nye trænere mv for at kunne komme bare lidt i mål på licens krav )
det er helt rigtigt at vi har store underskud fordi vi er i 1. div men selv her fra kan vi sælge spillere
Otta
Widell
Bomholt
De tidligere i bestyrelsen og ledelsen har vel reddet Tyskerne - på trods af deres inkompetence...![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Nogen siger, at han er Hiljemarks værk - og han var her før tysken. Tysken tog kontrol en måned før Widell ankom.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 10:28Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Otta
Widell
Bomholt
De tidligere i bestyrelsen og ledelsen har vel reddet Tyskerne - på trods af deres inkompetence...![]()
Okay, vi er nødt til at finde en eller anden fælles skabelon eller ramme herinde, da debatten ellers er umulig.
Må tyskernes handlinger i 2023 tælle med eller må de ikke?
Ædruelighedens stemme
Med dét synderegister, som det kække konsortium af 2023 i øvrigt kan fremvise, kan en katastrofe fra eller til næppe gøre den store forskel. Det svarer vel til, at en lærer i dage, uger, måneder og år kæmper en forbenet kamp for at overbevise censor om, at elevens præstation til eksamen bør udløse et 00 fremfor det - 3, som resten af verden ser.R Rosenberg skrev: ↑7. feb 2026, 13:00Nogen siger, at han er Hiljemarks værk - og han var her før tysken. Tysken tog kontrol en måned før Widell ankom.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 10:28Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Otta
Widell
Bomholt
Okay, vi er nødt til at finde en eller anden fælles skabelon eller ramme herinde, da debatten ellers er umulig.
Må tyskernes handlinger i 2023 tælle med eller må de ikke?
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Som @R Rosenberg påpeger, er der kraftige rygter om en Hiljemark opfindelse. Men lad os så give tyskerne Widell.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 10:28Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Otta
Widell
Bomholt
Så er der Otoa, Bomholt og Davidsen. Er det ca halvdelen af vores transferindtægter under tyskerne?
De har tjent tykt på den tidligere - ifølge pinochio - inkompetente ledelse.
Jeg var ikke ude på at forsvare sse22 på nogen måde, men blot påpege at "Widell var der før tyskerne ankom" er faktuelt forkert.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 19:00Som @R Rosenberg påpeger, er der kraftige rygter om en Hiljemark opfindelse. Men lad os så give tyskerne Widell.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 10:28Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18haghdk skrev: ↑6. feb 2026, 06:53
Otta
Widell
Bomholt
Så er der Otoa, Bomholt og Davidsen. Er det ca halvdelen af vores transferindtægter under tyskerne?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja, og Nagels puma netværk var hvis i spil.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 19:30Jeg var ikke ude på at forsvare sse22 på nogen måde, men blot påpege at "Widell var der før tyskerne ankom" er faktuelt forkert.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 19:00Som @R Rosenberg påpeger, er der kraftige rygter om en Hiljemark opfindelse. Men lad os så give tyskerne Widell.Hanga skrev: ↑7. feb 2026, 10:28Widell blev hentet 18/7-23 efter at tyskerne havde taget kontrollen med klubben.Dennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 09:02Tyskerne skal huske at ringe til tidligere BESTYRELSE og SPORTSLIGE LEDELSE, også takke for at de leverede en pipeline af salgbare spillere.Brodernumsi skrev: ↑6. feb 2026, 16:02Ja, de har solgt spillere for fine beløb, men hvor er pengene forsvundet hen? De er i hvert fald ikke brugt på spillertruppen, der er det vigtigste i en fodboldklub, men i stedet gjort til den ringeste trup i AaBs professionelle historie. 100 millioner er skyllet ud i kloakken på 3 år.Pontoppi skrev: ↑6. feb 2026, 07:18
Otta
Widell
Bomholt
Kan dog huske det var fremme, at han også skulle være identificeret af AaBs egne scouts inden SSEs indtog.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
Ydesen svarede at han forventer at beløbet ikke bliver i nærheden af de 75 mio. først udmeldt, eller at kapitaludvidelsen bliver taget helt af bordet - den del blev jeg noget bekymret over at læse. Det tolkede jeg lidt, som om at Peters og Peters krampagtigt holder fast i klubben.
Han svarede dog også, at der foregår en masse bag kulissen - så jeg har ikke helt opgivet håbet endnu.
Ydesen svarede at han forventer at beløbet ikke bliver i nærheden af de 75 mio. først udmeldt, eller at kapitaludvidelsen bliver taget helt af bordet - den del blev jeg noget bekymret over at læse. Det tolkede jeg lidt, som om at Peters og Peters krampagtigt holder fast i klubben.
Han svarede dog også, at der foregår en masse bag kulissen - så jeg har ikke helt opgivet håbet endnu.
Et spørgsmål meler sig igen og igen. Hvordan intensiverer vi krigen mod Peters og Peters?haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
Vi skal opføre os ordentligt, men indenfor den ramme må der stadig være masser mulighed for at skabe så meget kampagne og larm imod dem, at det bliver alt alt for dyrt for deres renome at blive.
Ole Jan Kappmeier bliver da ked af det når de voksne sender ham ud i baggården og samle tennisbolde op og fjerne klistermærker, men vi skal jo have lagt et kontinuerligt pres. Det skal være så dyrt for BPTCs renome at blive, at det bedre kan svare sig at smutte.
RAUS RAUS SSE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Tror det er sandsynligt, at Peters og Peters afventer de sportslige resultater her i foråret.
Dvs. hvis AaB glipper en oprykning, så er de smuttet, hvis AaB rykker op, får vi dem nok ikke ud af klubben lige foreløbig.
Dvs. hvis AaB glipper en oprykning, så er de smuttet, hvis AaB rykker op, får vi dem nok ikke ud af klubben lige foreløbig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
så længe det er tilladt at give folk øgennavne fordi man er uenige med dem så kan vi vist konkluderer at debatsiden er lige så meget i forfald som AaBDennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 19:00Som @R Rosenberg påpeger, er der kraftige rygter om en Hiljemark opfindelse. Men lad os så give tyskerne Widell.
otoa blev solgt på godt netværksarbejde ( ifølge Ydensen ), davidsen var aldrig blevet en startene spiller under tidl ledelse hvor man brugte langt flere penge (man ikke havde) på dyrere og ældre spillere og bomholt fik en langt mere central rolle
men har opgivet…. der er ikke plads til andre holdninger herinde end nogle få meget dominerende debattøre…
længe leve ekko kammeret…
hjertet i nord 
Det står jo enhver frit for at købe aktier og sammen med andre at stille et mistillidsvotum imod ledelsen. Det er simpelthen absurd hvis folk forventer tyskerne skal lade en flok nordjyder komme til fadet bare fordi de godt kunne tænke sig at bestemme uden at have den nødvendige kapital. Man kan ikke både være et aktieselskab og samtidig forvente at aktionærerne behandler deres virksomhed og ejerandel som en almennyttig fond.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Bekymrende, men som tiden er gået, og intet er meldt ud siden 4. november, hvor man først proklamerede en kapitaludvidelse, har man da fået nogle bange anelser. Men som @jonas1986 egentlig nævner, så har tyskerne jo faktuelt "magten" og over 50%, så den balance skal der jo gøres op med, og det er ikke gratis.haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
Og jeg tror personligt også det kan have haft en direkte indflydelse på transfervinduet, hvor man ikke har kunnet være specielt risikovillig, da man skulle agere efter en pt. udfordret og usikker økonomi - i stedet for at have optimisme og formentlig nye ejere i sigte.
Hvis beløbet "ikke er i nærheden" af de 75 mio. kr. så kan man jo godt undre sig over hvad de egentlig forestiller sig. Er der penge til at overtage en ejerandel og intet andet. I så fald kan det jo være det samme. Medmindre en ny bestyrelsesformand selv kan snørre støvlerne og hamre 10-15 kasser ind på en sæson, så er det et fedt om det er tyskerne der er passive ejere eller om det er en samling nordjyder.andrii skrev: ↑17. feb 2026, 12:56Bekymrende, men som tiden er gået, og intet er meldt ud siden 4. november, hvor man først proklamerede en kapitaludvidelse, har man da fået nogle bange anelser. Men som @jonas1986 egentlig nævner, så har tyskerne jo faktuelt "magten" og over 50%, så den balance skal der jo gøres op med, og det er ikke gratis.haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
Og jeg tror personligt også det kan have haft en direkte indflydelse på transfervinduet, hvor man ikke har kunnet være specielt risikovillig, da man skulle agere efter en pt. udfordret og usikker økonomi - i stedet for at have optimisme og formentlig nye ejere i sigte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Enig - desværre.jonas386 skrev: ↑17. feb 2026, 13:04Hvis beløbet "ikke er i nærheden" af de 75 mio. kr. så kan man jo godt undre sig over hvad de egentlig forestiller sig. Er der penge til at overtage en ejerandel og intet andet. I så fald kan det jo være det samme. Medmindre en ny bestyrelsesformand selv kan snørre støvlerne og hamre 10-15 kasser ind på en sæson, så er det et fedt om det er tyskerne der er passive ejere eller om det er en samling nordjyder.andrii skrev: ↑17. feb 2026, 12:56Bekymrende, men som tiden er gået, og intet er meldt ud siden 4. november, hvor man først proklamerede en kapitaludvidelse, har man da fået nogle bange anelser. Men som @jonas1986 egentlig nævner, så har tyskerne jo faktuelt "magten" og over 50%, så den balance skal der jo gøres op med, og det er ikke gratis.haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
Det blinde had mange har til SSE, har du jo selv mod tidligere ledelser - uanset de gav os mesterskaber og SSE giver os nedrykninger. Prøv at gå forrest med det gode nuancerede eksempel, så bliver du måske mødt med samme.Pontoppi skrev: ↑17. feb 2026, 11:47så længe det er tilladt at give folk øgennavne fordi man er uenige med dem så kan vi vist konkluderer at debatsiden er lige så meget i forfald som AaBDennis Nielsen skrev: ↑7. feb 2026, 19:00Som @R Rosenberg påpeger, er der kraftige rygter om en Hiljemark opfindelse. Men lad os så give tyskerne Widell.
otoa blev solgt på godt netværksarbejde ( ifølge Ydensen ), davidsen var aldrig blevet en startene spiller under tidl ledelse hvor man brugte langt flere penge (man ikke havde) på dyrere og ældre spillere og bomholt fik en langt mere central rolle
men har opgivet…. der er ikke plads til andre holdninger herinde end nogle få meget dominerende debattøre…
længe leve ekko kammeret…
Legaliser pyro!
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Hele det her emissionsforløb har jo desværre bare afsløret, hvor svært er sted AaB står i øjeblikket. Man håbede jo, at det var et resultat af en snedig plan, som de rette folk havde skudt i gang.jonas386 skrev: ↑17. feb 2026, 13:04Hvis beløbet "ikke er i nærheden" af de 75 mio. kr. så kan man jo godt undre sig over hvad de egentlig forestiller sig. Er der penge til at overtage en ejerandel og intet andet. I så fald kan det jo være det samme. Medmindre en ny bestyrelsesformand selv kan snørre støvlerne og hamre 10-15 kasser ind på en sæson, så er det et fedt om det er tyskerne der er passive ejere eller om det er en samling nordjyder.andrii skrev: ↑17. feb 2026, 12:56Bekymrende, men som tiden er gået, og intet er meldt ud siden 4. november, hvor man først proklamerede en kapitaludvidelse, har man da fået nogle bange anelser. Men som @jonas1986 egentlig nævner, så har tyskerne jo faktuelt "magten" og over 50%, så den balance skal der jo gøres op med, og det er ikke gratis.haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
I stedet har det vist sig, at det nok mest af alt er et desperat forsøg på at vippe båden så meget, at det ville skræmme tyskerne.
Som tiden går kan det være svært helt at gennemskue, hvad planen egentlig var med det hele. Hvis man bare havde et senilt håb om, at det nordjyske enhvervsliv - som ikke ville hive muldvarpen frem ved sidste emission, og som jo derved endte med at man inviterede tyskerne indenfor - pludselig skulle finde lyst til at skyde 75 millioner i klubben nu, så er man jo ikke bare inkompetent, så er man også decideret naiv.
Det ved jeg nu ikke, om det er hverken naivt eller inkompetent. I Vejle fandt man jo 10-15 lokale/danske investorer. Men den danske del i AaB har tilsyneladende mødt en barsk virkelighed, som man så sikkert nu tager bestik af, og vurderer hvad så er muligt.Rolf Engels skrev: ↑17. feb 2026, 13:35Hele det her emissionsforløb har jo desværre bare afsløret, hvor svært er sted AaB står i øjeblikket. Man håbede jo, at det var et resultat af en snedig plan, som de rette folk havde skudt i gang.jonas386 skrev: ↑17. feb 2026, 13:04Hvis beløbet "ikke er i nærheden" af de 75 mio. kr. så kan man jo godt undre sig over hvad de egentlig forestiller sig. Er der penge til at overtage en ejerandel og intet andet. I så fald kan det jo være det samme. Medmindre en ny bestyrelsesformand selv kan snørre støvlerne og hamre 10-15 kasser ind på en sæson, så er det et fedt om det er tyskerne der er passive ejere eller om det er en samling nordjyder.andrii skrev: ↑17. feb 2026, 12:56Bekymrende, men som tiden er gået, og intet er meldt ud siden 4. november, hvor man først proklamerede en kapitaludvidelse, har man da fået nogle bange anelser. Men som @jonas1986 egentlig nævner, så har tyskerne jo faktuelt "magten" og over 50%, så den balance skal der jo gøres op med, og det er ikke gratis.haghdk skrev: ↑17. feb 2026, 09:36Jeg spurgte på livechatten på nordjyske i går, om der var noget nyt i forhold til kapitaludvidelsen.
I stedet har det vist sig, at det nok mest af alt er et desperat forsøg på at vippe båden så meget, at det ville skræmme tyskerne.
Som tiden går kan det være svært helt at gennemskue, hvad planen egentlig var med det hele. Hvis man bare havde et senilt håb om, at det nordjyske enhvervsliv - som ikke ville hive muldvarpen frem ved sidste emission, og som jo derved endte med at man inviterede tyskerne indenfor - pludselig skulle finde lyst til at skyde 75 millioner i klubben nu, så er man jo ikke bare inkompetent, så er man også decideret naiv.
-
R Rosenberg
- Allstar