Træningskamp(e) Skive IK 10.30 og Thisted FC 13.30 (11.02.2026)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Træningskamp(e) Skive IK 10.30 og Thisted FC 13.30 (11.02.2026)

Indlæg af Raptorr » 11. feb 2026, 16:08

R Rosenberg skrev:
11. feb 2026, 14:05
Er det bare mig, eller har Noshe været oppe at vende herinde jævnligt som coming man gennem de seneste 15 år?
Ja, siden sin debut som 5 årig.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. feb 2026, 16:10

Gentleman Finn skrev:
11. feb 2026, 15:59
Sapiens skrev:
11. feb 2026, 15:20
AaB vinder 1-0 i en noget tam indsats.

Jeg ved godt det bare er træningskampe og sådan noget, men jeg havde nu alligevel forventet lidt mere. Vi skaber nærmest ikke en målchance på bolden, kun på opspilsfejl af et midterhold i 2. division. Det er altså ikke helt godt nok.

Med den lange opstart indtil videre og masser af tid på træningsbanen og bla bla bla, ja så håber jeg godt nok på en eksplosiv udvikling de næste 2 uger inden kampen mod Hillerød..
Det er alene for at få minutter i benene, timing etc skal sætte sig bedre med træningslejren. Første del af en opstart går lidt mere fokus på fysikken.

Og så er der resultater af træningskampe, vi vandt over Bodø Glimt i en træningskamp få måneder inden de stod i en Uefa Semifinale, for mindre end 12 måneder siden. Det eneste der reelt betyder noget er når vi ser Hillerød kampen og de efterfølgende par kampe. Sådan har det altid været i fodbold. Får vi en sejr der kan det kickstarte et godt forår.

Men klart træningslejren er vigtig og giver bedre muligheder for træneren til at arbejde med holdet.
Jeg er glad for du er så optimistisk, og hvis vi havde samme nyere historik som Bodø/Glimt, ville jeg nok heller ikke være så bekymret over spillets totale manglende sammenhæng. Men nu står vi altså lidt i en noget anden situation, og så kunne man måske ønske at de her træningskampe ikke kun handlede om minutter i benene, men faktisk også noget struktur og sammenhæng, som vi har manglet i katastrofal grad i den her klub i flere sæsoner efterhånden.

Vi har 16 dage til første kamp, så man da håbe at de 16 dage på træningslejr kan rette op på det. Jeg er nok ikke helt så optimistisk som du er.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 11. feb 2026, 16:12

Gentleman Finn skrev:
Sapiens skrev:

Jeg ved godt det bare er træningskampe og sådan noget, men jeg havde nu alligevel forventet lidt mere. Vi skaber nærmest ikke en målchance på bolden, kun på opspilsfejl af et midterhold i 2. division. Det er altså ikke helt godt nok.

Med den lange opstart indtil videre og masser af tid på træningsbanen og bla bla bla, ja så håber jeg godt nok på en eksplosiv udvikling de næste 2 uger inden kampen mod Hillerød..
Det er alene for at få minutter i benene, timing etc skal sætte sig bedre med træningslejren. Første del af en opstart går lidt mere fokus på fysikken.

Og så er der resultater af træningskampe, vi vandt over Bodø Glimt i en træningskamp få måneder inden de stod i en Uefa Semifinale, for mindre end 12 måneder siden. Det eneste der reelt betyder noget er når vi ser Hillerød kampen og de efterfølgende par kampe. Sådan har det altid været i fodbold. Får vi en sejr der kan det kickstarte et godt forår.

Men klart træningslejren er vigtig og giver bedre muligheder for træneren til at arbejde med holdet.
Jo resultaterne giver jeg heller ikke meget for, men spillet er jeg til gengæld mere interesseret i og når du siger første del af opstarten, vil jeg gerne anfægte det en smule. Nu har vi altså været igang i over en måned, så er vi ikke i første del mere, men snarere slutningen af den. Og på den baggrund er jeg en smule skuffet over begge kampe i dag.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 11. feb 2026, 16:13

Frygah skrev:
11. feb 2026, 16:10
Gentleman Finn skrev:
Sapiens skrev:

Jeg er glad for du er så optimistisk, og hvis vi havde samme nyere historik som Bodø/Glimt, ville jeg nok heller ikke være så bekymret over spillets totale manglende sammenhæng. Men nu står vi altså lidt i en noget anden situation, og så kunne man måske ønske at de her træningskampe ikke kun handlede om minutter i benene, men faktisk også noget struktur og sammenhæng, som vi har manglet i katastrofal grad i den her klub i flere sæsoner efterhånden.

Vi har 16 dage til første kamp, så man da håbe at de 16 dage på træningslejr kan rette op på det. Jeg er nok ikke helt så optimistisk som du er.
Meget enig.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 11. feb 2026, 16:15

Belwas skrev:
11. feb 2026, 11:50
Hvordan vender midtbanen? Spiller vi som i efteråret eller mere med to 6-ere og en 10-er?
Ingen der så kampene der har observeret på dette?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 11. feb 2026, 17:26

Frygah skrev:
11. feb 2026, 16:10
Gentleman Finn skrev:
Sapiens skrev:

Optimistisk er måske så meget sagt, jeg ligger ikke særlig stor vægt i de træningskampe der har været indtil videre. Ligesom jeg heller ikke har gjort det alle andre år. Men det er klart dem på træningslejren er værd at holde mere øje med, for så nærmer vi os også den første kamp.

Jeg er ikke helt uenig, jeg har da selv savnet en til to der fylder mere på midtbanen uden at falde igennem teknisk eller være for langsom, ligesom der skal være bedre taktisk forståelse mellem midtbane og angreb i presset. Kaasa kommer til at være i en bedre udgave og så må vi se hvad han bringer når det går løs, og Bonde ligner en der passer bedre ind i en rolle til den her midtbane end Bomholt, noget jeg har ment lige siden jeg så Bonde stabilisere den mere når han spillede. Men træner teamet skal også arbejde med det taktiske med angreb/midt der kan gøre en forskel. Vi skal have fundet en balance og/eller være så stærke offensivt og med bolden at vi scorer mere end vi har. Jeg har en formodning om at Kubel kan være med til at ændre det offensive udtryk og skabe mere rum for andre.

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 11. feb 2026, 22:33

Hvis nogen stadig prøver at bruge træningskampe som temperaturmåler, så vil jeg bare gerne melde, at mit termometer officielt er smidt i Limfjorden.

Vi har efterhånden prøvet hele følelsesregistret i opstarter. Vi har set os selv ligne 2011/12 Barcelona mod hold som Bodø og Midtjylland og tænkt "NU BLIVER DET HER SÆSONEN, HVOR VI FLYVER." Spoiler: Det gjorde vi ikke. Vi har også lige formået at ligne et hold, der har mødt hinanden første gang i bussen på vej til kamp mod 2. divisionsmodstandere.

Træningskampe er fodboldens svar på filmtrailere. Nogle gange ligner det årets blockbuster, og så sidder man to måneder senere og ser en lavbudgetproduktion med dårlig dialog og et plot, der forsvinder efter 20 minutter.

Ja, det er fint at kigge på relationer, idéer og om nye spillere kan tæmme en bold uden at ringe efter en ambulance. Men resultaterne, de svinger mere end mit humør, når VAR tjekker noget i 4 minutter og stadig dømmer imod os.

Jeg håber altid, vi er geniale. Jeg bliver bare ikke følelsesmæssigt investeret i februar-fodbold længere. Væk mig, når der er point, pres og eksamensstemning. Der plejer sandheden alligevel at dukke op.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. feb 2026, 23:08

Enig i, at træningskampe altid er en underlig størrelse.
Det havde da været rart at se noget mere topniveau i dag, men man havde jo også delvist miksede holdene og måske øvelsen i dag lige så meget var kamptræning og at afprøve andre relationer.
Derudover har vi jo set gode momenter både mod Randers og Tyskerne som jo er væsentligt bedre modstandere. Endelig er der også den der med spændingsniveau i træningskampe og det rammer måske også et low mod en lavere rangerende modstander en kold formiddag. Ikke, at jeg tænker at hele holdet har været "slukket", men det kan jo sagtens tage nogle %.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. feb 2026, 08:10

Jakobsen skrev:
11. feb 2026, 23:08
Enig i, at træningskampe altid er en underlig størrelse.
Det havde da været rart at se noget mere topniveau i dag, men man havde jo også delvist miksede holdene og måske øvelsen i dag lige så meget var kamptræning og at afprøve andre relationer.
Derudover har vi jo set gode momenter både mod Randers og Tyskerne som jo er væsentligt bedre modstandere. Endelig er der også den der med spændingsniveau i træningskampe og det rammer måske også et low mod en lavere rangerende modstander en kold formiddag. Ikke, at jeg tænker at hele holdet har været "slukket", men det kan jo sagtens tage nogle %.
Enig, og omvendt ville de jo sikkert også gerne slå AaB, selvom det bare var en træningskamp, også bliver forskellene på holdene mindre, det ser man jo også år efter år i pokalen.

Hvis jeg skal tage min positive hat på, så synes jeg da vi spillede med "A-holdet" mod Thisted, så var der også klasseforskel i hvert fald i 2. halveg, og ret beset skulle Valdemar have lavet to mere og Adedeji skulle i hvert fald også have lavet en, og Thisted havde ikke rigtig nogle chancer udover et fint langskud i 89' minut, og havde kampen endt 4-0 så havde vi nok ikke været så skuffet.

Hvis jeg tager min negative hat på, så opstår mål chancerne efter opspilsfejl af modstanderen, og ikke et gennemspillet angreb af os, så noget tyder på vi stadig har svært ved at skabe chancer på den sidste 3. del, men forhåbentlig Kubel kan hjælpe med den del, også skal Jason være med i stedet for Håpness.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. feb 2026, 17:51

Brizzie1885 skrev:
11. feb 2026, 22:33
Hvis nogen stadig prøver at bruge træningskampe som temperaturmåler, så vil jeg bare gerne melde, at mit termometer officielt er smidt i Limfjorden.

Vi har efterhånden prøvet hele følelsesregistret i opstarter. Vi har set os selv ligne 2011/12 Barcelona mod hold som Bodø og Midtjylland og tænkt "NU BLIVER DET HER SÆSONEN, HVOR VI FLYVER." Spoiler: Det gjorde vi ikke. Vi har også lige formået at ligne et hold, der har mødt hinanden første gang i bussen på vej til kamp mod 2. divisionsmodstandere.

Træningskampe er fodboldens svar på filmtrailere. Nogle gange ligner det årets blockbuster, og så sidder man to måneder senere og ser en lavbudgetproduktion med dårlig dialog og et plot, der forsvinder efter 20 minutter.

Ja, det er fint at kigge på relationer, idéer og om nye spillere kan tæmme en bold uden at ringe efter en ambulance. Men resultaterne, de svinger mere end mit humør, når VAR tjekker noget i 4 minutter og stadig dømmer imod os.

Jeg håber altid, vi er geniale. Jeg bliver bare ikke følelsesmæssigt investeret i februar-fodbold længere. Væk mig, når der er point, pres og eksamensstemning. Der plejer sandheden alligevel at dukke op.
Mit indtryk er, at der hverken vinter eller sommer kan udledes den blotte antydning af en tendens for den kommende halvsæson, uagtet hvordan resultater og spil måtte have været i træningskampene. Her pointerer jeg netop indtryk, for jeg har ikke den fjerneste evidens at basere det på med undtagelse af optakten til forårssæsonen 2015/2016. AaB lå jo nr. 2 i vinterpausen med 1 point til guld og havde afsluttet efteråret på næsten magisk vis med 5 sejre og ditto storspil. Mig bekendt gik AaB ubesejret gennem træningskampene i vinterpausen mod potente modstandere og sluttede af med en meriterende 3-0-sejr på Aalborg Stadion over et på daværende tidspunkt meget stærkt Malmö FF - hold.

Forårssæsonen blev derpå en kæmpefuser med 5. plads og tabt pokalsemifinale til AGF som slutfacit, selv om AaB i sidste halvdel af efteråret fremstod som landets stærkeste hold - et indtryk, der blot cementeredes i træningskampene.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 14. feb 2026, 15:07

Hvornår starter træningslejren i Spanien ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Milan Timko
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Andreas Johansson

Indlæg af Milan Timko » 14. feb 2026, 16:49

Træningslejr uden Maarup.
Interessant at Noshe er med. Men det er jo også ved at være sidste udkald, hvis karrieren skal fortsætte i AaB.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 14. feb 2026, 21:58

Milan Timko skrev:
14. feb 2026, 16:49
Interessant at Noshe er med. Men det er jo også ved at være sidste udkald, hvis karrieren skal fortsætte i AaB.
Fordi Maarup er på vej væk ?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. feb 2026, 22:18

baresi skrev:
14. feb 2026, 21:58
Milan Timko skrev:
14. feb 2026, 16:49
Fordi Maarup er på vej væk ?
Ripodsten meldte, at han kunne blive forhindret i at rejse med da hans kone er sat til at føde en af dagene.
RAUS RAUS SSE!

Besvar