AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 11. feb 2026, 09:46

634 skrev:
10. feb 2026, 20:45
R Rosenberg skrev:
10. feb 2026, 20:19
634 skrev:
10. feb 2026, 18:30
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... n/11092321

Træner legenden siger endeligt stop, vi har heller ikke forvente mere af ham
Synd, at hans sidste job skulle være et, hvor han i sin hjerteklub skulle hives gennem det forpulede lorte-shitshow, som AaB galopperede mod at blive.

Til dato vores dygtigste og mest respekterede træner nogensinde med den største impact både på banen og i klubben som helhed.
Ja hans anden periode er noget af det mest tåkrummende igennem seneste sæsoner, jeg tvivler på at han kan bebrejdes ret meget, det er mere personer på og omkring holdet, som tog den nedrykning.
Erik Hamrén og Poul Erik Andreasen stikker ud som de bedste All Time synes jeg
Enig, det var stort af Hamren at stille op for AaB og der var ikke ham der brændte klubben ned. Jeg var ked af hans kulle hives ind i det shitshow dengang for han var næppe det rigtige valg, men han kan ikke bebrejdes alt det lort der blev lavet af bestyrelse, Bælum og IAO plus en spillertrup der også svigtede os.
RAUS RAUS SSE!

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 14. feb 2026, 16:51

To kasser af Jørgensen for Blackburn i dag i første halvleg i dag

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 17. feb 2026, 17:07

Noget nyt om Lucas? Få nu bare signet ham AaB

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. feb 2026, 17:49

Baatnakken skrev:
17. feb 2026, 17:07
Det er jo helt tydeligt op til Lucas, og han har indtil videre ikke været interesseret i et comeback. Jeg forstår ham godt, men dermed må jeg også sige, at AaB heller ikke skal være alt for interesseret, for vi har brug for spillere der er motiveret for at spille for AaB.

Han går vel og venter på et spændende tilbud - men han har ventet så længe nu, at det lugter af et karriere stop.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. feb 2026, 22:25

Simpelhen så imponeret over Kasper Høgh!! Virkelig flot og han fortjener snart en landsholds udtagelse.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. feb 2026, 22:29

Kristian skrev:
18. feb 2026, 22:25
Simpelhen så imponeret over Kasper Høgh!! Virkelig flot og han fortjener snart en landsholds udtagelse.
Jamen enig - det er sindssygt

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. feb 2026, 22:31

Kristian skrev:
Ja, den bliver sgu efterhånden vanskelig at komme udenom. Det er jo helt sindssygt, hvad han præsterer på det allerhøjeste klubniveau - og det sågar i en periode, hvor den norske liga ligger stille. Indtil videre to assister og et mål i aftenens opgør mod Inter!

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 18. feb 2026, 23:23

Hanga skrev:
17. feb 2026, 17:49
Baatnakken skrev:
Det er jo helt tydeligt op til Lucas, og han har indtil videre ikke været interesseret i et comeback. Jeg forstår ham godt, men dermed må jeg også sige, at AaB heller ikke skal være alt for interesseret, for vi har brug for spillere der er motiveret for at spille for AaB.

Han går vel og venter på et spændende tilbud - men han har ventet så længe nu, at det lugter af et karriere stop.
Hvis en gammel AaB - dreng som Lucas foretrækker karrierestop og nul løn fremfor AaB ; så siger det godt nok alt om den anseelse, som vores engang så hæderkronede klub nyder i dag!

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 19. feb 2026, 08:43

Hovedet skrev:
18. feb 2026, 22:31
Kristian skrev:
Ja, den bliver sgu efterhånden vanskelig at komme udenom. Det er jo helt sindssygt, hvad han præsterer på det allerhøjeste klubniveau - og det sågar i en periode, hvor den norske liga ligger stille. Indtil videre to assister og et mål i aftenens opgør mod Inter!
Det er utroligt hvad spillere kan udvikle sig til hvis de får tid - i stedet for at blive dømt ude og svinet til af fans :-)
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2026, 09:28

Superior skrev:
18. feb 2026, 23:23
Hanga skrev:
Baatnakken skrev:

Hvis en gammel AaB - dreng som Lucas foretrækker karrierestop og nul løn fremfor AaB ; så siger det godt nok alt om den anseelse, som vores engang så hæderkronede klub nyder i dag!
Det siger måske også noget om hans egen motivation for at spille fodbold. Hvis det var et spørgsmål om at holde hjemmeøkonomien kørende, er jeg sikker på han nok skulle have fundet et eller andet. Jeg forstår dog ikke helt det der quiet quitting han har gang i, hvor hans pension bliver markeret med en "hvad skete der egentlig med Lucas Andersen" sidebemærkning i Mediano. Det er noget uværdigt.

Ift. Høgh så tror jeg ikke et sekund på at han var slået igennem i superligaen om han så havde fået 10 år med fast spilletid. Flotte skridt han har taget, men han har åbenlyst også haft behov for at spille i en liga hvor spillet flyder mere frit, hvor modstanderne står lige det længere fra hinanden og hvor medspillerne faktisk kan udfylde deres egen opgave.

Kjetil Knutsen er nok også bare en noget bedre træner end hvad vi har kunne præstere siden Kent. AaB er ikke en klub man forlader som en bedre fodboldspiller og har ikke været det i årevis.

Ift. landsholdet er han jo svær at komme udenom når alternativerne til 9'eren ikke ligefrem står i kø. Jeg håber dog af flere årsager at vi fejler kvalifikationen, og det kan da lige så godt ske med Høgh som 9'er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. feb 2026, 11:08

RIP Sepp Piontek.

Husker ikke rigtig noget fra hans AaB-tid, men kan næsten regne ud, at den ikke var videre succesfuld, men var trods alt med til at hente den første sejr i Champions League.

Hvordan kan det egentlig være, at det ikke blev til mere end den ene sæson? AaB sluttede da på en respektabel 5 plads i sæsonen 1995/1996.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. feb 2026, 11:25

doukas skrev:
19. feb 2026, 11:08
RIP Sepp Piontek.

Husker ikke rigtig noget fra hans AaB-tid, men kan næsten regne ud, at den ikke var videre succesfuld, men var trods alt med til at hente den første sejr i Champions League.

Hvordan kan det egentlig være, at det ikke blev til mere end den ene sæson? AaB sluttede da på en respektabel 5 plads i sæsonen 1995/1996.
Det er også ret underbelyst for mig.
AaB tiden er nævnt kort i Sepps selvbiografi eller en bog om ham. Som jeg læser det det står der mellem linjerne, at forholdet mellem Lynge og Sepp ikke var godt.
Måske den klassiske med en træner, som sportsdirektøren ikke selv har ansat? Ret sikker på Lynge kom til efter Sepp.
Der var vel ikke just fordi det blev bedre med Per Westergaard og hvem der ellers var inde over inden Backe?
RAUS RAUS SSE!

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 19. feb 2026, 11:44

Jakobsen skrev:
19. feb 2026, 11:25
doukas skrev:
RIP Sepp Piontek.

AaB tiden er nævnt kort i Sepps selvbiografi eller en bog om ham. Som jeg læser det det står der mellem linjerne, at forholdet mellem Lynge og Sepp ikke var godt.
Måske den klassiske med en træner, som sportsdirektøren ikke selv har ansat? Ret sikker på Lynge kom til efter Sepp.
Der var vel ikke just fordi det blev bedre med Per Westergaard og hvem der ellers var inde over inden Backe?
Jeg hørt en historie- og dem har jeg ikke mange af om AaB men aner ikke om den er sand.
Men efter sigende var han taktisk håbløs på fodbold i slut 90er stil. Holdt fast i opdragelse fra 70’ernes Tyskland som med justeringer rakte ind i 80’erne.
Men slet ikke var på det niveau det krævede at komme efter PEA.
Konkret skulle spillerne selv have overtaget taktikken på ud på banen i flere vigtige kampe.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 19. feb 2026, 11:52

Laumag skrev:
19. feb 2026, 11:44
Jakobsen skrev:
doukas skrev:
RIP Sepp Piontek.

Jeg hørt en historie- og dem har jeg ikke mange af om AaB men aner ikke om den er sand.
Men efter sigende var han taktisk håbløs på fodbold i slut 90er stil. Holdt fast i opdragelse fra 70’ernes Tyskland som med justeringer rakte ind i 80’erne.
Konkret skulle spillerne selv have overtaget taktikken på ud på banen i flere vigtige kampe.
Sepp tog dog til Silkeborg og vandt sølv med dem i 1998, så der er sikkert flere sider af sagen omkring opholdet i AaB.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. feb 2026, 13:32

jonas386 skrev:
19. feb 2026, 09:28
Superior skrev:
18. feb 2026, 23:23
Hanga skrev:
Baatnakken skrev:

Det siger måske også noget om hans egen motivation for at spille fodbold. Hvis det var et spørgsmål om at holde hjemmeøkonomien kørende, er jeg sikker på han nok skulle have fundet et eller andet. Jeg forstår dog ikke helt det der quiet quitting han har gang i, hvor hans pension bliver markeret med en "hvad skete der egentlig med Lucas Andersen" sidebemærkning i Mediano. Det er noget uværdigt.

Ift. Høgh så tror jeg ikke et sekund på at han var slået igennem i superligaen om han så havde fået 10 år med fast spilletid. Flotte skridt han har taget, men han har åbenlyst også haft behov for at spille i en liga hvor spillet flyder mere frit, hvor modstanderne står lige det længere fra hinanden og hvor medspillerne faktisk kan udfylde deres egen opgave.

Kjetil Knutsen er nok også bare en noget bedre træner end hvad vi har kunne præstere siden Kent. AaB er ikke en klub man forlader som en bedre fodboldspiller og har ikke været det i årevis.

Ift. landsholdet er han jo svær at komme udenom når alternativerne til 9'eren ikke ligefrem står i kø. Jeg håber dog af flere årsager at vi fejler kvalifikationen, og det kan da lige så godt ske med Høgh som 9'er.
Han er kommet ind på et hold, hvor det hele fungere og der er en sindssyg dynamik.
Samt at spillerne omkring ham gør ham rigtig god. De spillere han har omkring sig i Bodø er klasse i forhold til det vi ser rendende rundt i FCK f.eks.

Forstår ikke hvorfor man ønsker at det danske landshold skal fejle.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2026, 13:44

Kristian skrev:
19. feb 2026, 13:32
Fordi jeg synes DBU er en skvattet organisation og FIFAs korruption er blevet for tyk til at jeg skal se flere VM slutrunder. Det nye format og de alt for mange hold gør heller ikke noget godt.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 19. feb 2026, 14:46

jonas386 skrev:
19. feb 2026, 13:44
Kristian skrev:
Fordi jeg synes DBU er en skvattet organisation og FIFAs korruption er blevet for tyk til at jeg skal se flere VM slutrunder. Det nye format og de alt for mange hold gør heller ikke noget godt.
Der er måske for mange hold, men det blev nok for svært at få de europæiske forbund til at afgive nogle pladser, så pladserne kunne blive mere fair og ligeligt fordelt mellem UEFA og lige så store forbund som det afrikanske og asiatiske, så den bedste løsning var en udvidelse.
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2026, 15:09

AaBager skrev:
19. feb 2026, 14:46
jonas386 skrev:
Kristian skrev:
Der er måske for mange hold, men det blev nok for svært at få de europæiske forbund til at afgive nogle pladser, så pladserne kunne blive mere fair og ligeligt fordelt mellem UEFA og lige så store forbund som det afrikanske og asiatiske, så den bedste løsning var en udvidelse.
Jeg kunne sådan set godt leve med både 48 og sågar 64 hold, hvis der var mere på spil fra start. Formatet hvor halvdelen af 3. Pladserne går videre, betyder at man med en sejr i den første kamp nærmest er sikret en vej ud af gruppespillet allerede

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. feb 2026, 15:52

Laumag skrev:
19. feb 2026, 11:44
Jakobsen skrev:
doukas skrev:
RIP Sepp Piontek.

Det er også den version, jeg har hørt. Men der er ganske rigtigt tale om et underbelyst kapitel i AaBs historie. Det var jo enormt at kunne hyre en Sepp Piontek tilbage i 1995 og tilsvarende så stor en bet at måtte fyre samme blot et år efter, at det siden blev forbigået nærmest i tavshed - sådan lidt i stil med Erik Hamrén i 2023. Det er aldrig rart, når glansen pilles af en tidligere legende - hvorfor man netop skal være varsom med at række bagud i en træls nutid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. feb 2026, 20:34

jonas386 skrev:
Kristian skrev:
Nu håber jeg endnu mere at Høgh kommer på landsholdet og bomber DK til VM, så du kan få lov at se en tidligere AaB spiller rejse DK til nye højder….eller noget..

I min optik, skal DK så langt som muligt i alt landsholdssammenhæng. Så kan man sq mene hvad man vil om DBU, Møller og FIFA. En ting vil jeg dog give dig ret i.FIFA er korrupt. Men lige til en slutrunde, kunne jeg ik være mere ligeglad med både DBU og FIFA. Der handler det udelukkende om at DK skal så langt som muligt og spille noget fodbold.

Besvar