Kamptråd Hobro - AaB 14.3.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sapiens
1. div
1. div

Re: Kamptråd Hobro - AaB 14.3.26

Indlæg af Sapiens » 14. mar 2026, 16:18

Jeg har mistet alt tiltro til Højer..

Truppen er den ringeste i mands minde ja, men den er altså ikke dårligere end Hobro, Århus Fremad eller Hillerød. Og vi har været klart dårligst i de 3 kampe. Uden sejr de sidste 6 kampe, med den seneste mod Middelfart, en heldig en af slagsen, vi er kun blevet dårligere. Højer har aldrig været en god cheftræner, der er en grund til man ikke ønskede ham tilbage i Viborg.

Øv hvor er alt tungt for tiden

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 14. mar 2026, 16:20

634 skrev:
14. mar 2026, 16:12
Har hadet de her kampdage de seneste 2 år, ofte strammes rebet på disse dage og det skete igen i dag.
Steffen Højer er noget af det bedste vi kan have som hold ledelse i disse tider, at man kan foreslå endnu en træner fyring viser bare hvor langt nede fans er.
https://1-division.dk/simulator
Hvis man kan forestille sig en sejr over Esbjerg i næste runde kan jeg faktisk godt se AaB på 6 pladsen.
Hvad er det for en ledelse Steffen Højer udstråler og som kommer til udtryk for tiden? Jeg ser et hold uden plan, spillestil, selvtillid osv. Bare nysgerrig på at vide hvorfor pilen ikke også skal peges mod ham snart.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 14. mar 2026, 16:21

Situationen i AaB minder mere og mere om den situation de var i hos Esbjerg for år tilbage ..

Skrækkelig ledelse, der ikke ville eller kunne poste penge i projektet, forsøgte at stare sig til succes og de endte i anden division ..

Hvis ikke vi gør noget nu, (jeg kigger mod Steffen Højer), så ender vi samme sted ..

Vi skal simpelthen have en træner ind der kan gøre de eksisterende spillere bedre med et klart og tydeligt koncept, hvor spillestilen er simpel ..

Det kan ikke være rigtig at Højer ikke har formået at gøre en spiller bedre på snart 7 måneder
AaB - nu, i morgen & altid! :)

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 14. mar 2026, 16:22

Kæft det gør ondt at vi er så ringe. En lønbudget i top 10 i DK, der veksles til en trup uden for top 20. Det er jo vanvittigt så ringe vi er ledet. Penge ind i starten af ugen, der nu kan gå til at dække en halv sæsons udgifter. Ingen der kan sælges for mere en 5 mio, ingen der har vist et niveau, der får mig til at tro på bedring i næste sæson. Heldigvis er det stadig hyggeligt i hjørnet...
Legaliser pyro!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 14. mar 2026, 16:24

Ærligt det er jo slut med superligafodbold i AaB, se vores økonomi -30-60 mio næste gang hvis vi altså sælger for +30 mil. En egenkapital på 60 mil., en kapital forhøjelse på en tredjedel af hvad man forventede.

Prøv at hør den seneste ripodsten hvor de snakker økonomi med MTB, det er som orkestret der blev ved med at spille imens Titanic sank, “alt er godt alt er fint”.

Hans eneste kommentar til vores personaleudgifter er langt højere end de fleste superligaklubber “ja det kan vi jo ikke løbe fra”

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. mar 2026, 16:31

634 skrev:
Har hadet de her kampdage de seneste 2 år, ofte strammes rebet på disse dage og det skete igen i dag.
Steffen Højer er noget af det bedste vi kan have som hold ledelse i disse tider, at man kan foreslå endnu en træner fyring viser bare hvor langt nede fans er.
Hvis man kan forestille sig en sejr over Esbjerg i næste runde kan jeg faktisk godt se AaB på 6 pladsen.
Dejligt der stadig er nogen, som tror på top 6. Men lyder ikke til, Steffen Højer er én af dem:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... nd-i-maven

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 14. mar 2026, 17:04

Sapiens skrev:
14. mar 2026, 16:20
634 skrev:
Hvad er det for en ledelse Steffen Højer udstråler og som kommer til udtryk for tiden? Jeg ser et hold uden plan, spillestil, selvtillid osv. Bare nysgerrig på at vide hvorfor pilen ikke også skal peges mod ham snart.
AaB har brugt så mange trænere i de seneste år at Steffen Højer er nødt til at have længst mulig snor. Klub økonomien er stammet så meget at der ikke er plads til endnu en passiv løn-holder. Alt i alt gør han det OK, jeg tror ikke nogen anden kan gøre det bedre, og er der spillere som vil få et løft af at blive puslet af en anden Chef, så viser det også at der er spillere som ikke forstår alvoren.
Hvis det skal give mening at skifte Cheftræner skal man også give den nye Cheftræner mulighed for at hente ca 4 nye spillere ind fra sælgers marked, og sende ca 4 ud på købers marked. Det har AaB med garanti ikke råd til.
Alle som har gode ønsker for AaB bør stå sammen om med talmodighed at tro på gode sportslige præstationer som vil løfte alt i klubben. Vi er dem vi er, som nu er en del af klubben på forskellig, hvis vi med talmodighed og opbakning støtter med det vi kan bidrage med er der håb, fremfor at bekrige hinanden. Det er svært at skjule sin mistro, men det hjælper kun dem som ønsker os ondt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. mar 2026, 17:05

EINHILL skrev:
14. mar 2026, 15:09
R Rosenberg skrev:
14. mar 2026, 14:56
EINHILL skrev:
14. mar 2026, 14:55
R Rosenberg skrev:
14. mar 2026, 14:53
9. plads i 1. division er da også flot.

Forpulede, klamme lorte-tyskere. Føj for satan.
Hvad fanden har det med tyskerne at gøre?
Hvis du ikke engang kan se det, er der vist ingen grund til, at jeg bruger tid på at skære det ud i pap.
Der er ikke noget at skære ud for dig. De kolde tal vil helt sikkert vise, at det har været mest jammerligt under dansk ledelse de sidste fem år end under den tyske.

Og se bare nu…. Er det tyskerne der har ansat Højer? Er det tyskerne der ikke ændrer formationen?

Jeg syntes bestemt ikke om den tyske ledelse dengang, men at peger finger af dem for det nuværende shitshow er sku pinagtigt.

Og husk nu på…. Det var ikke tysk ledelse der fik os ned i 1. Division i første omgang….
At vi er, hvor vi er, er alene tyskernes skyld.
DE har solgt ud af alt, hvad der havde den mindste smule fodboldevner. DE har tømt truppen for alt, hvad der hedder rutine og lederskab. DE har hentet bundelendige spillere fra tvivlsomt niveau rundt i verden. DE har skubbet spillere og trænere ud med en stor regning til følge. DE har skabt den værste økonomi i klubbens historie. DE har aktiemajoriteten og er dermed reelt ejere af klubben.

Ansvaret for AaB's nuværende niveau og position i dansk fodbold hviler ene og alene på dem.
Direktøren, som ikke kan få klubben til at vækste er hentet under deres daglige ledelse.
Og man bilder vel ikke sig selv ind, at sportschef og cheftræner er hentet ind helt uden ejerens godkendelse?

Hvem fuck i helvede skulle ellers være de ansvarlige?
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. mar 2026, 17:05

DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:

tyskere? lol den nuværende situation er vist danskerne der står bag....
DE har solgt ud af alt, hvad der havde den mindste smule fodboldevner. DE har tømt truppen for alt, hvad der hedder rutine og lederskab. DE har hentet bundelendige spillere fra tvivlsomt niveau rundt i verden. DE har skubbet spillere og trænere ud med en stor regning til følge. DE har skabt den værste økonomi i klubbens historie. DE har aktiemajoriteten og er dermed reelt ejere af klubben.

Ansvaret for AaB's nuværende niveau og position i dansk fodbold hviler ene og alene på dem.
Direktøren, som ikke kan få klubben til at vækste er hentet under deres daglige ledelse.
Og man bilder vel ikke sig selv ind, at sportschef og cheftræner er hentet ind helt uden ejerens godkendelse?

Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. mar 2026, 17:09

Sauer skrev:
14. mar 2026, 16:31
634 skrev:
Dejligt der stadig er nogen, som tror på top 6. Men lyder ikke til, Steffen Højer er én af dem:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... nd-i-maven
- Men en af grundene er, at forskellen fra top og bund i vores præstationer er alt, alt for bred, siger Steffen Højer.

Hvad er det for noget bavl. Den top har vi jo ikke set, så den eksisterer jo ikke.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 14. mar 2026, 17:15

R Rosenberg skrev:
14. mar 2026, 17:05
DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:

Nu har danskerne haft et sommer vindue eller lidt af det og nu et vinduer vindue hvor man endnu engang ikke får hentet den midtbane spiller som holdet har manglet siden 2020..

Det er ikke kun tyskernes skyld.. Alene det kan stadig fokusere på 4-3-3 selv om man 5 år efter indførslen stadig ikke har spillerne til det siger for mig at AaB som en klub er syg helt ind til knoglerne og klubben er nød til at brænde ned

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 14. mar 2026, 17:17

Er vi bedre end Køge? Tydeligvis ikke bedre end Hobro. Kan godt forestille mig at de sidste kampe sætter sig i holdet som det gjorde sidst vi rykkede ned.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. mar 2026, 17:28

R Rosenberg skrev:
DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:

Well man skal huske at AaB allerede havde booket første billet til 1 division lige som tyskerne tager over. Jeg er helt enig i din holdning til dem, og de har kun gjort situationen værre, men de første store skridt i den forkerte retning blev taget længe inden de overtog klubben.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 14. mar 2026, 17:39

Nu er det vel officielt, at det i bedste fald hedder 1. div. igen næste år - 3. år af de seneste 4, hvis man er typen, der tæller.
Jeg kan ikke huske, at jeg i mine 29 år år som AaB-fan har været så meget uden håb og optimisme på klubbens vegne, som jeg er nu.

Jeg har ikke meget viden om forretningsdrift (eller professionel fodbold), men jeg kan konstatere, at enten så har hverken direktøren eller træneren en god plan for, hvordan det her skal vendes, eller også er de bare vanvittig dårlige til at formidle den.
Men jeg kan konstatere, at Steffen Højer, nærmest på samme måde som Van Dam, har formået at gøre holdet ringere hen over vinterpausen, og der er ikke bare de mindste, lille-bitte tegn på, at spillerne kender hinanden bedre, at den ca. 10. dyreste trup ER bedre end nummer 21 i Danmark osv. osv.
Og det er ikke bedre i direktionen, hvor jeg lige har hørt MTB sidde som en anden komiske Ali og bl.a. sige, at det ikke er udelukket, at AaB kan sælge spillere til samme pris som Jørgensen, Widell og Bomholt i de kommende transfervinduer,
Bagefter river Barsøe MTB et nyt r**hul (på sin egen nordjyske måde) med en opremsning af både nuværende og fremtidige økonomiske nøgletal, hvor MTB enten ikke kan forklare det, eller hvor han siger, at underskuddene skyldes en forsat aflønning af to fyrede trænere!!!
Og så tog Barsøe endda udgangpunkt i, at sponsorerne ville blive ombord.

Jeg er ikke god til at befinde mig i et hospice-miljø, og der er AaB for nuværende og de næste måske mange år.
Så med mindre det helt usandsynlige sker, og der viser sig en økonomisk og spillemæssig plan, FØR AaB går på røven, så siger jeg nu farvel og tak for de mange gode og mindeværdige oplevelser.
Jeg kommer aldrig til at holde med et andet hold, men jeg kan simpelthen ikke være i det mere, sådan som klubben er kørt i grøften i de seneste mange år.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. mar 2026, 18:08

Hanga skrev:
14. mar 2026, 17:28
R Rosenberg skrev:
DenSataniskeHest skrev:
R Rosenberg skrev:

Well man skal huske at AaB allerede havde booket første billet til 1 division lige som tyskerne tager over. Jeg er helt enig i din holdning til dem, og de har kun gjort situationen værre, men de første store skridt i den forkerte retning blev taget længe inden de overtog klubben.
AaB har været nedadgående på mamge fronter siden 2014.
Men det ændrer ikke på, at tyskerne har accelereret dette, og det har været fuldstændig uafhængigt af tidligere ledelser.
Fx har jeg i mine mere en 35 år som fan af AaB aldrig nogensinde set så dårligt et hold med så.mange dårlige spillere som siden de helvedes tyskere gjorde deres indtog.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. mar 2026, 18:12

Jeg så for første gang i mands minde - gudskelov - ikke kampen, men kan læse, at man startede med Noel på venstre back, og at Hobro konsekvent angreb omkring ham. Sikke dog en overraskelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 14. mar 2026, 18:16

Jeg elsker AaB.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 14. mar 2026, 18:19

Funky skrev:
14. mar 2026, 18:12
Jeg så for første gang i mands minde - gudskelov - ikke kampen, men kan læse, at man startede med Noel på venstre back, og at Hobro konsekvent angreb omkring ham. Sikke dog en overraskelse.
Din stil klæder dig ikke.
Lad være med at gå efter de unge.
Han spiller fordi din favorit. Den uduelige lejesvend er en omvandrende joke.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. mar 2026, 18:27

Kasper skrev:
14. mar 2026, 18:19
Funky skrev:
Det er da ikke et spørgsmål om “stil” at påpege, at projekt: Noel som venstre back bliver mere og mere svært at forstå. For det går konsekvent galt, hver gang man forsøger sig med det. Han er midterforsvarer, og kan sikkert blive en rigtig dygtig en af slagsen. Lige nu gør AaB ham ingen tjenester ved at bruge ham forkert. Jeg tvivler i øvrigt på, at det gør nogen forskel for Noel, at jeg påpeger det i dette forum - et langt større problem lyder til at være, at modstanderne går efter ham når han spiller derude. Kan du ikke sende dem en bister besked i stedet for? For det er da virkelig dårlig stil af dem.
Jeg noterer mig, at du ikke bryder dig om alternativet på den back-plads. Det må du da gerne mene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. mar 2026, 18:27

Kasper skrev:
14. mar 2026, 18:19
Funky skrev:
Rolig.

Jeg synes ikke Noel faldt mere uheldigt ud i dag end resten af holdet, vil måske endda sige at forsvaret for en gangs skyld havde en nogenlunde fornuftig kamp. Derimod er vores midtbane helt væk både defensivt og offensivt, og pånær en fornuftig start, så leverede de 3 forreste også mange dårlige touches og afleveringer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar