Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Hovedet
- Allstar

DarkHorse9000 skrev: ↑20. mar 2026, 21:40
Hovedet skrev: ↑20. mar 2026, 16:29
DarkHorse9000 skrev: ↑20. mar 2026, 08:36
Halil skrev: ↑19. mar 2026, 13:29
Det er med stor sorg, at jeg skriver dette indlæg.
Den livsglade og positive person, Halil, er desværre ikke iblandt os mere.
Dette pga. AaBs nuværende tilstand og årene op til denne.
Det er dybt sørgeligt.
I stedet er Halil den bitre her. Krydret med opgivenhed og ligegyldighed overfor foretagende AaB, så vil det kunne mærkes i debatten her på debatside og i virkeligheden.
Lad os alle håbe på den livsglade og positive person snart er tilbage, men det ser umådelig uoverskueligt ud i disse dage.
Jeg har været decideret ked af det de sidste snart 14 dage. Nu har jeg sænket skuldrene og forventningerne. I morgen bliver endnu en grim kamp. I bedste fald får vi en smal og heldig sejr. Truppens tilstand er ikke til mere lige nu og jeg færdig med at klynke over det.
Lige nu? Hvordan tror du, den ser ud om et halvt år? Hvor mange kvartaler kan den overhovedet holde sig i live, jf. groteske underskud og ligeså groteske fald i indtægter? Og hvorfor ser den trup ud, som den gør - og har gjort i snart to år nu?
Det er jo dé spørgsmål, der er relevante her.
For så vidt - og med den bedste vilje i verden - kunne jeg godt leve med den nuværende situation, hvis den
a) var opstået som følge af en ulykkens pamfilius - kombination af grotesk skadessituation, uhørt uro på trænerposten og en masse stolpe ud osv.
b) der fandtes et kvalificeret håb om hurtigt at komme videre og genetablere en bare nogenlunde acceptabel status (som der for AaBs vedkommende fandtes i 2023, og som OB har vist i den forgangne sæson efter en nedrykning, der som AaBs sæsonen forinden ikke ville have fundet sted i 99 % af alle sæsoner).
Ingen af de to ovennævnte faktorer er blot marginalt til stede i tilfældet AaB. Den nuværende trup, nedrykningen i fjor og den helt katastrofale placering i 1. divisions nederste halvdel er alene resultatet af en strukturel vanrøgt af klubben, der fortsætter med uformindsket styrke. Af samme årsag er der heller ikke noget som helst håb om, at denne situation står over for bedring, uanset hvor kort eller langt et sigt man anlægger.
Hvordan bliver klubben lige nu strukturelt vanrøgt? Andet end den økonomiske ubalance. Anerkender du ikke der skete et kursskifte i sommer?
Andet end den økonomiske "ubalance" (har du set størrelsen på de underskud?) og den sportslige deroute? Og nej, jeg anerkender på ingen måde omtalte "kursskifte", af den simple årsag, at vi har den samme ejerkreds, mere eller mindre samme ledelse og samme bestyrelse og nøjagtigt de samme sportslige og økonomiske problemer. Hvilke bedringer skulle dette angivelige kursskifte - der vel ikke består af andet end en melding om, at ejerne har trukket sig fra den daglige drift - da have medført for klubben?
Klubben står ikke blot med katastrofal økonomi og en helt uhørt lavt sportsligt niveau - der til al overflod er garneret med stigende personaleomkostninger, hvilket blot understreger idiotiens omfang. Alt peger i retning af endnu værre økonomi og endnu lavere sportsligt niveau.
-
MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Hovedet skrev: ↑20. mar 2026, 22:40
Andet end den økonomiske "ubalance" (har du set størrelsen på de underskud?) og den sportslige deroute? Og nej, jeg anerkender på ingen måde omtalte "kursskifte", af den simple årsag, at vi har den samme ejerkreds, mere eller mindre samme ledelse og samme bestyrelse og nøjagtigt de samme sportslige og økonomiske problemer. Hvilke bedringer skulle dette angivelige kursskifte - der vel ikke består af andet end en melding om, at ejerne har trukket sig fra den daglige drift - da have medført for klubben?
Klubben står ikke blot med katastrofal økonomi og en helt uhørt lavt sportsligt niveau - der til al overflod er garneret med stigende personaleomkostninger, hvilket blot understreger idiotiens omfang. Alt peger i retning af endnu værre økonomi og endnu lavere sportsligt niveau.
Fuldstændig enig og sindssygt godt formuleret!
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
DarkHorse9000 skrev: ↑20. mar 2026, 21:40
Hovedet skrev: ↑20. mar 2026, 16:29
DarkHorse9000 skrev: ↑20. mar 2026, 08:36
Halil skrev: ↑19. mar 2026, 13:29
Det er med stor sorg, at jeg skriver dette indlæg.
Den livsglade og positive person, Halil, er desværre ikke iblandt os mere.
Dette pga. AaBs nuværende tilstand og årene op til denne.
Det er dybt sørgeligt.
I stedet er Halil den bitre her. Krydret med opgivenhed og ligegyldighed overfor foretagende AaB, så vil det kunne mærkes i debatten her på debatside og i virkeligheden.
Lad os alle håbe på den livsglade og positive person snart er tilbage, men det ser umådelig uoverskueligt ud i disse dage.
Jeg har været decideret ked af det de sidste snart 14 dage. Nu har jeg sænket skuldrene og forventningerne. I morgen bliver endnu en grim kamp. I bedste fald får vi en smal og heldig sejr. Truppens tilstand er ikke til mere lige nu og jeg færdig med at klynke over det.
Lige nu? Hvordan tror du, den ser ud om et halvt år? Hvor mange kvartaler kan den overhovedet holde sig i live, jf. groteske underskud og ligeså groteske fald i indtægter? Og hvorfor ser den trup ud, som den gør - og har gjort i snart to år nu?
Det er jo dé spørgsmål, der er relevante her.
For så vidt - og med den bedste vilje i verden - kunne jeg godt leve med den nuværende situation, hvis den
a) var opstået som følge af en ulykkens pamfilius - kombination af grotesk skadessituation, uhørt uro på trænerposten og en masse stolpe ud osv.
b) der fandtes et kvalificeret håb om hurtigt at komme videre og genetablere en bare nogenlunde acceptabel status (som der for AaBs vedkommende fandtes i 2023, og som OB har vist i den forgangne sæson efter en nedrykning, der som AaBs sæsonen forinden ikke ville have fundet sted i 99 % af alle sæsoner).
Ingen af de to ovennævnte faktorer er blot marginalt til stede i tilfældet AaB. Den nuværende trup, nedrykningen i fjor og den helt katastrofale placering i 1. divisions nederste halvdel er alene resultatet af en strukturel vanrøgt af klubben, der fortsætter med uformindsket styrke. Af samme årsag er der heller ikke noget som helst håb om, at denne situation står over for bedring, uanset hvor kort eller langt et sigt man anlægger.
Hvordan bliver klubben lige nu strukturelt vanrøgt? Andet end den økonomiske ubalance. Anerkender du ikke der skete et kursskifte i sommer?
Der er indiskutabelt sket et skifte siden i sommers.
Stort set hele den sportslige ledelse og trænerstaben er skiftet ud med danskere, der alle stor erfaring fra det niveau AaB skal konkurrere på. Det samme gør sig gældende på spillersiden hvor de stort set alle er skandinavere med erfaring fra 1. ligaer.
Har det endnu fået den ønsket sportsligeeffekt? Nej. Og venter det et et kæmpe organisatorisk oprydningsarbejde? Ja. Gudskelov er AaB stadig interessant for fodboldbranchens fagfolk og nordjyske velhavere.
-
MarkyMark
- 2. div

DarkHorse9000 skrev: ↑21. mar 2026, 07:36
Gudskelov er AaB stadig interessant for fodboldbranchens fagfolk og nordjyske velhavere.
Hvilket jo bevisetligt er usandt eftersom AaB i dag er ejet af en flok inkompetente tyskere.
De nordjyske velhavere har sagt fra siden 2018-ish og intet tyder på at de er på vej til at ændre den holdning.
-
DarkHorse9000
- Landshold

MarkyMark skrev: ↑21. mar 2026, 10:09
Gudskelov er AaB stadig interessant for fodboldbranchens fagfolk og nordjyske velhavere.
Hvilket jo bevisetligt er usandt eftersom AaB i dag er ejet af en flok inkompetente tyskere.
De nordjyske velhavere har sagt fra siden 2018-ish og intet tyder på at de er på vej til at ændre den holdning.
Nordjyske velhavere har lige betalt 14 milioner for Nordic Football Groups sidste tegningsret, mod mere indflydelse i selskabet. Andre nordjyder har konverteret 8 milioner i gæld til aktier. Dette så Nordic Football Group ikke øger deres ejerandel i AaB. Nordjyske erhvervsfolk arbejder da i den grad for AaB lige nu.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
af DenSataniskeHest » 21. mar 2026, 10:27
DarkHorse9000 skrev: ↑21. mar 2026, 10:22
Nordjyske velhavere har lige betalt 14 milioner for Nordic Football Groups sidste tegningsret, mod mere indflydelse i selskabet. Andre nordjyder har konverteret 8 milioner i gæld til aktier. Dette så Nordic Football Group ikke øger deres ejerandel i AaB. Nordjyske erhvervsfolk arbejder da i den grad for AaB lige nu.
Ja wow man fik 14m ud af de ønsket 70
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
DenSataniskeHest skrev: ↑21. mar 2026, 10:27
Men det handler jo ikke nødvendigvis om investeringsvillighed. Tyskerne spænder igennem NFG/SSE ben for en aktieemmission da de så enten ville skulle smide flere penge eller opgive kontrollen med klubben. Jeg forstår da godt, at erhvervslivet ikke bare smider en masse penge i at projekt Peters skal køre videre. Lige nu handler det jo om at få dem ud af klubben først for vi kommer ikke videre før.
RAUS RAUS SSE!
-
DarkHorse9000
- Landshold

Den bebuddet aktieemission var et forsøg på at skubbe BPTC ud af AaB. Der komme ikke nogen ny stor investering i AaB før BPTC er købt ud.
-
Hovedet
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑21. mar 2026, 10:50
Men det handler jo ikke nødvendigvis om investeringsvillighed. Tyskerne spænder igennem NFG/SSE ben for en aktieemmission da de så enten ville skulle smide flere penge eller opgive kontrollen med klubben. Jeg forstår da godt, at erhvervslivet ikke bare smider en masse penge i at projekt Peters skal køre videre. Lige nu handler det jo om at få dem ud af klubben først for vi kommer ikke videre før.
Ja, det er nok en mere præcis beskrivelse af problemet. Jeg tilhører ganske vist ikke kategorien "nordjyske velhavere", men kunne ikke desto mindre aldrig drømme om at smide så meget som en krone i det nuværende foretagende hverken som tilskuer eller sponsor. Af lige præcis den årsag, at jeg støtter
AaB.
Nej, selvfølgelig smider man ikke penge i Projekt Peters, da dette er fuldstændig perspektivløst og gennemført usympatisk. Så støtter jeg hellere Aalborg Håndbold, skønt jeg ikke er den store håndboldfan.
-
Hovedet
- Allstar

MarkyMark skrev: ↑21. mar 2026, 06:40
Fuldstændig enig og sindssygt godt formuleret!
Åh, jo tak. Men jeg er også nødt til at sige, at der hverken ligger et særligt klarsyn eller dybere analyser til grund for ovenstående. Det kræver intet andet end et flygtigt kig på stillingen i Danmarksturneringen, spillertruppen samt regnskaberne (underskud sammenholdt med omsætning og personaleudgifter) for at komme til en konklusion, der er fuldstændig ubestridelig.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Ifølge Nordjyske kommer der til at ske organisationsændringer med grund i vores fejlede oprykning. Administrationen er blevet orienteret og truppen bliver det i næste uge.
"... tilpasninger og omstruktureringer i alle dele af organisationen"
-
Jyden
- 2. div

- Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
haghdk skrev: ↑27. mar 2026, 09:12
Ifølge Nordjyske kommer der til at ske organisationsændringer med grund i vores fejlede oprykning. Administrationen er blevet orienteret og truppen bliver det i næste uge.
"... tilpasninger og omstruktureringer i alle dele af organisationen"
Havde man seriøst budgetteret med oprykning med det hold?
En realistisk forventning (især med alle salg) kunne på forhånd have været top 6 og så måtte man se derfra. Men at have forventet oprykning, det fatter jeg ikke

-
NewView
- Lilleput

- Favoritspiller: Rade Prica
Hellere sent end aldrig, tja, men det er simpelthen ikke rettidig omhu. Det kunne have været gjort for lang tid siden.
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
NewView skrev: ↑27. mar 2026, 10:26
Hellere sent end aldrig, tja, men det er simpelthen ikke rettidig omhu. Det kunne have været gjort for lang tid siden.
Det er det nemlig ikke, hvis man havde fået bragt de udgifter ned for længe siden, så havde vi kunne geninvestere de mange millioner vi har solgt for i truppen, også var vi nok på vej tilbage i superligaen.
Nu står vi i lort til halsen, og har intet af værdi.
-
Alpa Chino
- Superliga

Må en klub på 7. pladsen i 1. division ikke engang have 4 marketingansatte?

øv
-
Superior
- Junior

Alpa Chino skrev: ↑27. mar 2026, 12:41

øv
Forhåbentlig er der stadig råd til en bonus til den administrerende direktør for den enestående udvikling både sportsligt og økonomisk , klubben har gennemgået siden hans tiltræden i februar 2024…
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København

øv
Hvad skal man bruge 4 marketing ansatte til, hvis man ikke har noget ordentligt produkt at sælge.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Superior skrev: ↑29. mar 2026, 17:21

øv
Forhåbentlig er der stadig råd til en bonus til den administrerende direktør for den enestående udvikling både sportsligt og økonomisk , klubben har gennemgået siden hans tiltræden i februar 2024…
Hvis jeg var ansat i en mindre organisation og jeg blev vappet ud i en organisationsændring fordi økonomien sejlede og jeg så senere så at direktøren fik en stor fed bonus, så ville jeg blive fuldstændig rødglødende.
-
MarkyMark
- 2. div

Gamling skrev: ↑30. mar 2026, 07:02

øv
Hvad skal man bruge 4 marketing ansatte til, hvis man ikke har noget ordentligt produkt at sælge.
Man kan sagtens have fire ansatte i kommunikation og marketing, hvis bare chefen for afdelingen formår at sætte den rigtige kurs, og bruge de muligheder der ligger i det sociale medier optimalt.
Med den strategi AaB har på det område kunne man lige så godt have ChatGPT til at lave indholdet...med al respekt for de ansatte, for de er ikke bedre end det niveau deres chef praktiserer i det daglige.
-
Alpa Chino
- Superliga

MarkyMark skrev: ↑30. mar 2026, 08:16
Gamling skrev: ↑30. mar 2026, 07:02

øv
Man kan sagtens have fire ansatte i kommunikation og marketing, hvis bare chefen for afdelingen formår at sætte den rigtige kurs, og bruge de muligheder der ligger i det sociale medier optimalt.
Med den strategi AaB har på det område kunne man lige så godt have ChatGPT til at lave indholdet...med al respekt for de ansatte, for de er ikke bedre end det niveau deres chef praktiserer i det daglige.
Enig. Det eneste vi får, er et billede af stadion i et cool filter med teksten
Kampdag, efterfulgt af 5 videoer med spillerne der ankommer til stadion.
Og til sidst:
Det ender 0-3, tak for opbakningen
Det er måske ret ligegyldigt i klubbens situation.