Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Pontoppi » 11. apr 2026, 15:00

2009aLYH skrev:
11. apr 2026, 10:08
jeg ville allerhelst at AaB var veldrevet og lå i Top 6 som vi plejede. Men det gør vi ikke.
veldrevet og i top 6…. der er intet veldrevet om at have tabt penge næsten uafbrudt i 25 år !!

vi har kunnet overleve på at en række klubber kørte med små budgetter og satset på sort bund linje. nu hvor selv Sønderjyske kører med det der for 10 år siden var et top 5 budget så var det uundgåeligt at vi ville ryge i problemer….
økonomisk har vi været i kæmpe problemer i årevis ! men nogen lader belejligt til at have glemt næsten konkurserne, utallig kapital tilførseler og selv udlån fra amatørerne fordi banken var tæt på at trække stikket


stop den sygelige romantisering af fortiden som evig sportslig succes og bekymringsfri økonomi….
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Sports excellence 22

Indlæg af R Rosenberg » 11. apr 2026, 23:52

Pontoppi skrev:
11. apr 2026, 15:00
2009aLYH skrev:
11. apr 2026, 10:08
jeg ville allerhelst at AaB var veldrevet og lå i Top 6 som vi plejede. Men det gør vi ikke.
veldrevet og i top 6…. der er intet veldrevet om at have tabt penge næsten uafbrudt i 25 år !!

vi har kunnet overleve på at en række klubber kørte med små budgetter og satset på sort bund linje. nu hvor selv Sønderjyske kører med det der for 10 år siden var et top 5 budget så var det uundgåeligt at vi ville ryge i problemer….
økonomisk har vi været i kæmpe problemer i årevis ! men nogen lader belejligt til at have glemt næsten konkurserne, utallig kapital tilførseler og selv udlån fra amatørerne fordi banken var tæt på at trække stikket


stop den sygelige romantisering af fortiden som evig sportslig succes og bekymringsfri økonomi….
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.

Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.

Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.

Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2389
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Sports excellence 22

Indlæg af alithebeast » 12. apr 2026, 03:13

Vi skal altså ikke mere end 12 år tilbage, før vi havde sorte tal på bundlinjen og en egenkapital på +100 millioner..

Så kom Bælum og Inge :money:
Hader København!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DenSataniskeHest » 12. apr 2026, 10:19

alithebeast skrev:
12. apr 2026, 03:13
Vi skal altså ikke mere end 12 år tilbage, før vi havde sorte tal på bundlinjen og en egenkapital på +100 millioner..

Så kom Bælum og Inge :money:
Tror du glemmer en dyr periode med Allan garde. AaB var allerede i økologiske provlemer da Inge kom, og bælum kunne ikke væksten sponserer siden. Da man ansatte Inge skulle han lave en sports skole der var planer og det var hele præmisser for hans ansættelse. Men i bedste AaB stil sagde kommunen nej til at støtte og den kapital udvidelse man lavede der blev der heller ikke støttet fuldt op om.. Det var tegn allerede i efteråret før man fyrede Friis hvad vej det gik økonomisk men dem gad ingen her inde høre om

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Sønderhof » 12. apr 2026, 10:42

DenSataniskeHest skrev:
12. apr 2026, 10:19
alithebeast skrev:
12. apr 2026, 03:13
Vi skal altså ikke mere end 12 år tilbage, før vi havde sorte tal på bundlinjen og en egenkapital på +100 millioner..

Så kom Bælum og Inge :money:
Tror du glemmer en dyr periode med Allan garde. AaB var allerede i økologiske provlemer da Inge kom, og bælum kunne ikke væksten sponserer siden. Da man ansatte Inge skulle han lave en sports skole der var planer og det var hele præmisser for hans ansættelse. Men i bedste AaB stil sagde kommunen nej til at støtte og den kapital udvidelse man lavede der blev der heller ikke støttet fuldt op om.. Det var tegn allerede i efteråret før man fyrede Friis hvad vej det gik økonomisk men dem gad ingen her inde høre om
Synes faktisk AaB var ret åbne, da man skruede op for budgetterne. Man ville vækste, og det skulle ske gennem en sportslig satsning, da man vurderede at det ikke var realistisk at være tophold med en trup der kostede under det gennemsnitlige af konkurrenterne i ligaen.

Fyringen af Schoors står for mig som den mest skelsættende beslutning i nyere AaB-historie. Han havde egenhændigt bragt orden i regnskaberne, mens Gaardes inkompetence allerede var åbenlys. Bestyrelsen der traf den beslutning i '18 er de hovedansvarlige for det kollaps vi er midt i nu.

Det hører naturligvis med til historien, at der har været mulighed for at rette op på problemerne efterfølgende, men de bestyrelser og de direktører der har været, har været horrible. Derfor gav det mening at man ville forsøge sig med "noget andet". At SSE22 på få år har vanrøget klubben i en sådan grad, at vi i dag sporsligt og økonomisk er det værste sted nogensinde, havde selv de mest negative af os pessimister ikke forestillet os!

Vi må håbe det bliver bedre i morgen.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DenSataniskeHest » 12. apr 2026, 10:48

Sønderhof skrev:
12. apr 2026, 10:42
DenSataniskeHest skrev:
12. apr 2026, 10:19
alithebeast skrev:
12. apr 2026, 03:13
Vi skal altså ikke mere end 12 år tilbage, før vi havde sorte tal på bundlinjen og en egenkapital på +100 millioner..

Så kom Bælum og Inge :money:
Tror du glemmer en dyr periode med Allan garde. AaB var allerede i økologiske provlemer da Inge kom, og bælum kunne ikke væksten sponserer siden. Da man ansatte Inge skulle han lave en sports skole der var planer og det var hele præmisser for hans ansættelse. Men i bedste AaB stil sagde kommunen nej til at støtte og den kapital udvidelse man lavede der blev der heller ikke støttet fuldt op om.. Det var tegn allerede i efteråret før man fyrede Friis hvad vej det gik økonomisk men dem gad ingen her inde høre om
Synes faktisk AaB var ret åbne, da man skruede op for budgetterne. Man ville vækste, og det skulle ske gennem en sportslig satsning, da man vurderede at det ikke var realistisk at være tophold med en trup der kostede under det gennemsnitlige af konkurrenterne i ligaen.

Fyringen af Schoors står for mig som den mest skelsættende beslutning i nyere AaB-historie. Han havde egenhændigt bragt orden i regnskaberne, mens Gaardes inkompetence allerede var åbenlys. Bestyrelsen der traf den beslutning i '18 er de hovedansvarlige for det kollaps vi er midt i nu.

Det hører naturligvis med til historien, at der har været mulighed for at rette op på problemerne efterfølgende, men de bestyrelser og de direktører der har været, har været horrible. Derfor gav det mening at man ville forsøge sig med "noget andet". At SSE22 på få år har vanrøget klubben i en sådan grad, at vi i dag sporsligt og økonomisk er det værste sted nogensinde, havde selv de mest negative af os pessimister ikke forestillet os!

Vi må håbe det bliver bedre i morgen.
Vi er enige.

For mig kom det helt store selvmål da AaB var den klub der fik gennemført liga ændringerne, det viste man ikke fattede hvordan en klub som AaB fik succes.. at kunne ligge sikkert i 7-9 pladser og så peake frem når man havde opbygget noget (og så ødelagt det hele igen).. man havde en naiv ide om man var naturlig top 6 hold, uden man havde invisteret i klubben igennem mange år.. Sådan beslutninger står i kø i klubben og er derfor den er smadret... man laver konstants selvmål.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Pontoppi » 12. apr 2026, 15:45

R Rosenberg skrev:
11. apr 2026, 23:52
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.

Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.

Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.

Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.
ja mens andre gik efter sund vækst kørte vi med kroniske kæmpe underskud

den slags kaldes økonomisk doping og har intet at gøre med at skabe en sund fodboldklub/forretning…. og det er lige præcis derfor vi er hvor vi er !

vi rykkede ned under dansk ledelse med et hunde dyrt hold og der startede nedturen for alvor….

men uden økonomisk katastrofekurs i mange år så var der aldrig kommet udenlandske ejere ! det siger sig selv
så det er noget vrøvl
det var dårlig DANSK ledelse der skabte behov for udenlandsk kapital ! Fordi ingen nordjyder længere ville smide penge efter brudt løfter og elendig ledelse!! vi skulle have løst det ved at sparke gaarde ud i stedet for schoors men det var bare endnu et tegn på den økonomiske uansvarlighed der har gennemsyret AaB altid

mig bekendt er vi ikke der hvor banken har lukket kassen i og vi lever fra måned til måned på bl.a. en amatørafdelings nåde… så endnu en løgn fra dig :thumbsup:

vi var rykket ned for længst hvis de andre klubber under os havde kørt med et hold der var 15-20 mio for dyrt til deres økonomi men så dumme var de ikke…. nu er det dem der ler sidst
hjertet i nord :aabfan:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Forza » 12. apr 2026, 16:58

------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

NewView
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 15. aug 2025, 20:31
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Sports excellence 22

Indlæg af NewView » 12. apr 2026, 19:46

Forza skrev:
12. apr 2026, 16:58
https://ordconamore.substack.com/p/AaBs ... e-nekrolog

Nyt opslag fra Mikkel Ottesen.
Deprimerende læsning. Nok mere deprimerende der ikke er ret meget at være uenig i. For mig lever håbet dog endnu.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Hovedet » 12. apr 2026, 20:27

Pontoppi skrev:
12. apr 2026, 15:45
R Rosenberg skrev:
11. apr 2026, 23:52
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.

Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.

Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.

Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.
ja mens andre gik efter sund vækst kørte vi med kroniske kæmpe underskud

den slags kaldes økonomisk doping og har intet at gøre med at skabe en sund fodboldklub/forretning…. og det er lige præcis derfor vi er hvor vi er !

vi rykkede ned under dansk ledelse med et hunde dyrt hold og der startede nedturen for alvor….

men uden økonomisk katastrofekurs i mange år så var der aldrig kommet udenlandske ejere ! det siger sig selv
så det er noget vrøvl
det var dårlig DANSK ledelse der skabte behov for udenlandsk kapital ! Fordi ingen nordjyder længere ville smide penge efter brudt løfter og elendig ledelse!! vi skulle have løst det ved at sparke gaarde ud i stedet for schoors men det var bare endnu et tegn på den økonomiske uansvarlighed der har gennemsyret AaB altid

mig bekendt er vi ikke der hvor banken har lukket kassen i og vi lever fra måned til måned på bl.a. en amatørafdelings nåde… så endnu en løgn fra dig :thumbsup:

vi var rykket ned for længst hvis de andre klubber under os havde kørt med et hold der var 15-20 mio for dyrt til deres økonomi men så dumme var de ikke…. nu er det dem der ler sidst
Af samme årsag er der planlagt hyldest og indsamling til bonus og honorar til Nordic Football Group ved næste hjemmekamp. Vi skulle jo nødig have, at andre danske klubber render af med vores redningsmænd :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Sports excellence 22

Indlæg af R Rosenberg » 12. apr 2026, 21:23

Pontoppi skrev:
12. apr 2026, 15:45
R Rosenberg skrev:
11. apr 2026, 23:52
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.

Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.

Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.

Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.
ja mens andre gik efter sund vækst kørte vi med kroniske kæmpe underskud

den slags kaldes økonomisk doping og har intet at gøre med at skabe en sund fodboldklub/forretning…. og det er lige præcis derfor vi er hvor vi er !

vi rykkede ned under dansk ledelse med et hunde dyrt hold og der startede nedturen for alvor….

men uden økonomisk katastrofekurs i mange år så var der aldrig kommet udenlandske ejere ! det siger sig selv
så det er noget vrøvl
det var dårlig DANSK ledelse der skabte behov for udenlandsk kapital ! Fordi ingen nordjyder længere ville smide penge efter brudt løfter og elendig ledelse!! vi skulle have løst det ved at sparke gaarde ud i stedet for schoors men det var bare endnu et tegn på den økonomiske uansvarlighed der har gennemsyret AaB altid

mig bekendt er vi ikke der hvor banken har lukket kassen i og vi lever fra måned til måned på bl.a. en amatørafdelings nåde… så endnu en løgn fra dig :thumbsup:

vi var rykket ned for længst hvis de andre klubber under os havde kørt med et hold der var 15-20 mio for dyrt til deres økonomi men så dumme var de ikke…. nu er det dem der ler sidst
Forkert. Det er indiskutable fakta. Ligesom, at alt uden undtagelse kun er blevet dårligere, efter tysken købte klubben. Det kan ikke benægtes, uanset hvilket parallelt univers man end måtte leve i.
Ædruelighedens stemme

Superior
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Superior » 12. apr 2026, 22:49

R Rosenberg skrev:
12. apr 2026, 21:23
Pontoppi skrev:
12. apr 2026, 15:45
R Rosenberg skrev:
11. apr 2026, 23:52
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.

Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.

Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.

Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.
ja mens andre gik efter sund vækst kørte vi med kroniske kæmpe underskud

den slags kaldes økonomisk doping og har intet at gøre med at skabe en sund fodboldklub/forretning…. og det er lige præcis derfor vi er hvor vi er !

vi rykkede ned under dansk ledelse med et hunde dyrt hold og der startede nedturen for alvor….

men uden økonomisk katastrofekurs i mange år så var der aldrig kommet udenlandske ejere ! det siger sig selv
så det er noget vrøvl
det var dårlig DANSK ledelse der skabte behov for udenlandsk kapital ! Fordi ingen nordjyder længere ville smide penge efter brudt løfter og elendig ledelse!! vi skulle have løst det ved at sparke gaarde ud i stedet for schoors men det var bare endnu et tegn på den økonomiske uansvarlighed der har gennemsyret AaB altid

mig bekendt er vi ikke der hvor banken har lukket kassen i og vi lever fra måned til måned på bl.a. en amatørafdelings nåde… så endnu en løgn fra dig :thumbsup:

vi var rykket ned for længst hvis de andre klubber under os havde kørt med et hold der var 15-20 mio for dyrt til deres økonomi men så dumme var de ikke…. nu er det dem der ler sidst
Forkert. Det er indiskutable fakta. Ligesom, at alt uden undtagelse kun er blevet dårligere, efter tysken købte klubben. Det kan ikke benægtes, uanset hvilket parallelt univers man end måtte leve i.
2 + 2 giver 5, jorden er flad, op er ned , og månen er lavet af grøn ost . Alt kører fantastisk i AaB , og alting er tidligere ledelsers skyld…

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3655
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Sports excellence 22

Indlæg af gravballe » 12. apr 2026, 22:50

Forza skrev:
12. apr 2026, 16:58
https://ordconamore.substack.com/p/AaBs ... e-nekrolog

Nyt opslag fra Mikkel Ottesen.
Nej se det ender som jeg sagde i 2022... Allerede dengang var økonomien væk mere end folk forstod.. Klubben er desværre nok ret tæt på død, hvem gider smide flere penge i klubben imens sse22 er der? Og til sommer får man nok svært ved at betale løn hvis ikke man får solgt for 30m.. Skal klubben tilbage vil det koste 200-300m eller mere.. Og nogle der kan finde ud af forvalte de penge

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2334
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af RicoBR02 » 13. apr 2026, 05:31

Forza skrev:
12. apr 2026, 16:58
https://ordconamore.substack.com/p/AaBs ... e-nekrolog

Nyt opslag fra Mikkel Ottesen.
Der er tydeligvis også stor uenighed i kredsen omkring journalister der følger AaB. Ottesen har lavet en nekrolog baseret på personlige holdninger, ydesen har skrevet en artikel baseret på fakta. Ottesen mener at AaB er ved at gå konkurs og at tyskerne ikke trækker sig, Ydesen det stik modsatte. Jeg vælger at tro på Ydesen.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 13. apr 2026, 08:52

RicoBR02 skrev:
13. apr 2026, 05:31
Forza skrev:
12. apr 2026, 16:58
https://ordconamore.substack.com/p/AaBs ... e-nekrolog

Nyt opslag fra Mikkel Ottesen.
Der er tydeligvis også stor uenighed i kredsen omkring journalister der følger AaB. Ottesen har lavet en nekrolog baseret på personlige holdninger, ydesen har skrevet en artikel baseret på fakta. Ottesen mener at AaB er ved at gå konkurs og at tyskerne ikke trækker sig, Ydesen det stik modsatte. Jeg vælger at tro på Ydesen.
Same! Tænker også at Ydesen har mere faktabaseret viden når det omhandler AaB.

Skulle Ottesen have ret, er vi jo ude i at Tuxen Boll og company bevidst har ført aktionærer bag lyset. Det tænker jeg, er karriereødelæggende.

I øvrigt har Ydesen en glimrende artikel/kommentar på nordjyske hvor han bl.a. skriver at tyskerne reelt er ude og at de er helt ude indenfor nogle måneder når der skal hentes yderligere kapital. Det vil for dem give mest mening at komme helt ud inden da, eftersom at deres aktier vil blive udvandet ved en ny kapitalindsprøjtning og så står de fuldstændig uden indflydelse.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Gnu » 13. apr 2026, 09:29

Ottesens stil er anstrengende, men man må jo også bare konstatere, at Ottesen har haft mere ret angående tyskerne end Ydesen har haft. Ottesen gennemskuede hurtigt, at de var nogle fusentaster uden tøj på mens Ydesen hele tiden har været på bagkant startende med at han ikke kunne genkende Bernhard Peters.

Det er altså heller ikke nogen vanvittig holdning at påstå at AaB går konkurs, hvis ikke der sker noget. Det kan man ved selvsyn konstatere, hvis man gider at konsultere regnskaberne, hvor det er helt enkelt at se, at AaB er ved at løbe tør for penge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 13. apr 2026, 09:54

Gnu skrev:
13. apr 2026, 09:29
Ottesens stil er anstrengende, men man må jo også bare konstatere, at Ottesen har haft mere ret angående tyskerne end Ydesen har haft. Ottesen gennemskuede hurtigt, at de var nogle fusentaster uden tøj på mens Ydesen hele tiden har været på bagkanten startende med at han ikke kunne genkende Bernhard Peters.

Det er altså heller ikke nogen vanvittig holdning at påstå at AaB går konkurs, hvis ikke der ikke sker noget. Det kan man ved selvsyn konstatere, hvis man gider at konsultere regnskaberne, hvor det er helt enkelt at se, at AaB er ved at løbe tør for penge.
At tro at AaB ikke er i risiko for at gå konkurs er hjernedødt naivt - så langt helt enig. Men den med at tyskerne stadig styrer det hele nede fra Hamborg er jeg noget skeptisk over for - fordi det vil, som jeg skrev lige ovenover, betyde at Tuxen Boll og resten af bestyrelsen bevidst har først aktionærer og andre interessenter bag lyset, fordi de selv har meddelt at tyskerne har trukket sig fra den daglige drift. Jeg kan ikke se hvorfor man skulle have interesse i at sætte hele sin fremtide troværdighed og karrieremuligheder over styr for det.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Gnu » 13. apr 2026, 10:00

haghdk skrev:
13. apr 2026, 09:54
Gnu skrev:
13. apr 2026, 09:29
Ottesens stil er anstrengende, men man må jo også bare konstatere, at Ottesen har haft mere ret angående tyskerne end Ydesen har haft. Ottesen gennemskuede hurtigt, at de var nogle fusentaster uden tøj på mens Ydesen hele tiden har været på bagkanten startende med at han ikke kunne genkende Bernhard Peters.

Det er altså heller ikke nogen vanvittig holdning at påstå at AaB går konkurs, hvis ikke der ikke sker noget. Det kan man ved selvsyn konstatere, hvis man gider at konsultere regnskaberne, hvor det er helt enkelt at se, at AaB er ved at løbe tør for penge.
At tro at AaB ikke er i risiko for at gå konkurs er hjernedødt naivt - så langt helt enig. Men den med at tyskerne stadig styrer det hele nede fra Hamborg er jeg noget skeptisk over for - fordi det vil, som jeg skrev lige ovenover, betyde at Tuxen Boll og resten af bestyrelsen bevidst har først aktionærer og andre interessenter bag lyset, fordi de selv har meddelt at tyskerne har trukket sig fra den daglige drift. Jeg kan ikke se hvorfor man skulle have interesse i at sætte hele sin fremtide troværdighed og karrieremuligheder over styr for det.
De har trukket sig fra den daglige drift, ja, men hvad betyder det helt præcis? Det er et begreb med temmelig meget elastik og mig bekendt er det aldrig blevet defineret klart. Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så du kan være ganske sikker på, at det stadig er dem, der bestemmer, når det virkelig gælder. Herunder, hvor meget der skal spenderes på fodboldholdet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Forza » 13. apr 2026, 12:54

Gnu skrev:
13. apr 2026, 09:29
Ottesens stil er anstrengende, men man må jo også bare konstatere, at Ottesen har haft mere ret angående tyskerne end Ydesen har haft. Ottesen gennemskuede hurtigt, at de var nogle fusentaster uden tøj på mens Ydesen hele tiden har været på bagkant startende med at han ikke kunne genkende Bernhard Peters.

Det er altså heller ikke nogen vanvittig holdning at påstå at AaB går konkurs, hvis ikke der sker noget. Det kan man ved selvsyn konstatere, hvis man gider at konsultere regnskaberne, hvor det er helt enkelt at se, at AaB er ved at løbe tør for penge.
Hvis man kontinuerligt skyder alle og enhver de værste ting i skoene, så vil man en gang imellem også ramme rigtigt. SSE har været et frygteligt bekendtskab, men Ottosen har vel skudt med skarpt imod alle og enhver i klubben i mange år.

Inge fik kriminelle anklager imod sig, som “en dag vil komme ud”. Det blev aldrig underbygget eller dokumenteret, til trods for at manden er journalist. Posavec blev, på baggrund af nogle videoklip af hans præstationer, anklaget for at være stæreblind. Endda på et plan at karrieren nærmest måtte indstilles. Alligevel stod han godt og fortsatte også karrieren efter AaB. Cifuentes fik også hug, og sagaen omkring pokalerne ude på Hornevej blev blæst op i stormstyrke.

Jeg er enig med Ottesen i noget af det han skriver, men nogle gange bliver det for skingert, at den mest negative tolkning altid tages i brug. Dermed ikke sagt at hans afdækning af SSE ikke har ramt plet i mange ting.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Gnu » 13. apr 2026, 15:17

Som sagt, hans stil er træls og det bliver nogle gange for skingert. Alligevel har han haft ret i, at tyskerne var nogle amatører.

Hvis vi skal kigge på fejlskud må vi også kigge på nogle af Ydesens perler, nu hvor det var de to, som blev sammelignet. Jeg citerer:
Umiddelbart tegner de potentielle følgevirkninger af det tyske indtog i en positiv retning - det kan så også kun gå én vej for AaB.
Deres historik i tidligere engagementer viser, at de er der for det lange seje træk. Det er ubetinget et plus for troen på en bedre fremtid for AaB.
Og så den rigtig grumme:
AaB har vundet i det udenlandske klubejer-lotteri
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar