Pontoppi skrev: ↑11. apr 2026, 15:00
2009aLYH skrev: ↑11. apr 2026, 10:08
jeg ville allerhelst at AaB var veldrevet og lå i Top 6 som vi plejede. Men det gør vi ikke.
veldrevet og i top 6…. der er intet veldrevet om at have tabt penge næsten uafbrudt i 25 år !!
vi har kunnet overleve på at en række klubber kørte med små budgetter og satset på sort bund linje. nu hvor selv Sønderjyske kører med det der for 10 år siden var et top 5 budget så var det uundgåeligt at vi ville ryge i problemer….
økonomisk har vi været i kæmpe problemer i årevis ! men nogen lader belejligt til at have glemt næsten konkurserne, utallig kapital tilførseler og selv udlån fra amatørerne fordi banken var tæt på at trække stikket
stop den sygelige romantisering af fortiden som evig sportslig succes og bekymringsfri økonomi….
Det er da indiskutabelt, at vi spillede superliga.
Det er da indiskutabelt, at vi oftest var i top 6.
Det er indiskutabelt, at vi i de 25 år har hentet to mesterskaber og en pokal.
Det er indiskutabelt, at vi har fejret succeser i Europa i de 25 år.
Det er i øvrigt indiskutabelt, at vi nu ligger i bund 6 i 1. division.
Det er ligeledes indiskutabelt, at klubbens økonomi nu er værre end nogensinde de seneste 25 år.
Det er oveni indiskutabelt, at vi nu har det ringeste hold nogensinde.
Så ja, meget var galt dengang. Også økonomien. Men det er altsammen værre nu. Også økonomien.
Og nej, det er ikke på grund af andre end tyskerne, at vi står, hvor vi står nu.