AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KongGulerod » 20. apr 2026, 19:49

raekkeettre skrev:
20. apr 2026, 19:20
Det er fandme vildt at en Dalsgaard der tiggede om at komme hjem for 4 år siden blev afvist for at være for gammel, eller ikke kunne bruges...og som han siger, de snakkede slet ikke om økonomi eller noget...de nåede aldrig så langt. Bare afvist. Og her løber han rundt som den store general på et hold der ligger klart nummer et i superligaen....han ville være forskellen på at vi ikke ville rykke ned i første omgang....

Og nu score!!! Haha...hold nu kæft hvor har vi været dumme...
Tak for dit indsigtsfulde bidrag til debatten

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 20. apr 2026, 20:41

KongGulerod skrev:
20. apr 2026, 19:49
raekkeettre skrev:
20. apr 2026, 19:20
Det er fandme vildt at en Dalsgaard der tiggede om at komme hjem for 4 år siden blev afvist for at være for gammel, eller ikke kunne bruges...og som han siger, de snakkede slet ikke om økonomi eller noget...de nåede aldrig så langt. Bare afvist. Og her løber han rundt som den store general på et hold der ligger klart nummer et i superligaen....han ville være forskellen på at vi ikke ville rykke ned i første omgang....

Og nu score!!! Haha...hold nu kæft hvor har vi været dumme...
Tak for dit indsigtsfulde bidrag til debatten
Nu hedder tråden AaB'ere i andre klubber...men tak for dit indsigtsfulde bidrag, som intet har med tråden at gøre...:) Jeg må gå udfra at du var en af dem der slet ikke ville have ham til klubben...

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KongGulerod » 20. apr 2026, 20:52

raekkeettre skrev:
20. apr 2026, 20:41
KongGulerod skrev:
20. apr 2026, 19:49
raekkeettre skrev:
20. apr 2026, 19:20
Det er fandme vildt at en Dalsgaard der tiggede om at komme hjem for 4 år siden blev afvist for at være for gammel, eller ikke kunne bruges...og som han siger, de snakkede slet ikke om økonomi eller noget...de nåede aldrig så langt. Bare afvist. Og her løber han rundt som den store general på et hold der ligger klart nummer et i superligaen....han ville være forskellen på at vi ikke ville rykke ned i første omgang....

Og nu score!!! Haha...hold nu kæft hvor har vi været dumme...
Tak for dit indsigtsfulde bidrag til debatten
Nu hedder tråden AaB'ere i andre klubber...men tak for dit indsigtsfulde bidrag, som intet har med tråden at gøre...:) Jeg må gå udfra at du var en af dem der slet ikke ville have ham til klubben...
Som jeg skrev den 25. juli 2025, så kunne jeg godt se en idé i at hente ham for hans rutine og erfaring, hvis det økonomisk gav mening. Jeg forstår bare ikke dit behov for at hovere og fremhæve hvor elendigt tingene står til, men det er måske bare mig?

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hajen » 21. apr 2026, 11:51

Til de der ønskede James Gow laaaaangt væk.....; det lykkedes ;)
https://campo.dk/2026/04/21/fyret-i-AaB ... t-nyt-job/
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af haghdk » 21. apr 2026, 12:07

Hajen skrev:
21. apr 2026, 11:51
Til de der ønskede James Gow laaaaangt væk.....; det lykkedes ;)
https://campo.dk/2026/04/21/fyret-i-AaB ... t-nyt-job/
"...Der er en klar ambition for at bygge noget bæredygtigt..."

Lyder utrolig bekendt ... Gik ikke super godt

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 21. apr 2026, 12:37

haghdk skrev:
21. apr 2026, 12:07
Hajen skrev:
21. apr 2026, 11:51
Til de der ønskede James Gow laaaaangt væk.....; det lykkedes ;)
https://campo.dk/2026/04/21/fyret-i-AaB ... t-nyt-job/
"...Der er en klar ambition for at bygge noget bæredygtigt..."

Lyder utrolig bekendt ... Gik ikke super godt
Så er Seydel og Diakhite nok i gang med at pakke kuffertne.
Måske man skuklle tilbyde pakken Adedeji, Jasson og Müller/de Boer.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FIDEL » 21. apr 2026, 14:12

Hajen skrev:
21. apr 2026, 11:51
Til de der ønskede James Gow laaaaangt væk.....; det lykkedes ;)
https://campo.dk/2026/04/21/fyret-i-AaB ... t-nyt-job/
Hide your daughters Brisbane.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 21. apr 2026, 14:21

He arrived in 2023 with the club freshly relegated from the top flight for the first time in 36 years and guided AaB to immediate promotion back to the Danish Superliga in his first season.

His experience at Liverpool, Al Jazira and AaB speaks for itself, but what excited us most was his personal drive and clear plan to build sustainable success on field. He understands how to build a football identity, how to develop young players, and how to build successful teams.

Han lyder dygtig ham der. Det lyder da som guld på gaden. Tænk, hvad han har skabt og er stået bag.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FIDEL » 21. apr 2026, 14:26

R Rosenberg skrev:
21. apr 2026, 14:21
He arrived in 2023 with the club freshly relegated from the top flight for the first time in 36 years and guided AaB to immediate promotion back to the Danish Superliga in his first season.

His experience at Liverpool, Al Jazira and AaB speaks for itself, but what excited us most was his personal drive and clear plan to build sustainable success on field. He understands how to build a football identity, how to develop young players, and how to build successful teams.[/i]

Han lyder dygtig ham der. Det lyder da som guld på gaden. Tænk, hvad han har skabt og er stået bag.


Det er helt blæst det der! Han anede ikke hvad han lavede i AaB. Manden udmærkede sig ved ikke at kunne holde snitterne fra kantinedamens datter. Et flot eftermæle! Men han kan som mange andre smide om sig med fine ord på Linkedin. Kæmpe joke!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 21. apr 2026, 15:43

FIDEL skrev:
21. apr 2026, 14:26
R Rosenberg skrev:
21. apr 2026, 14:21
He arrived in 2023 with the club freshly relegated from the top flight for the first time in 36 years and guided AaB to immediate promotion back to the Danish Superliga in his first season.

His experience at Liverpool, Al Jazira and AaB speaks for itself, but what excited us most was his personal drive and clear plan to build sustainable success on field. He understands how to build a football identity, how to develop young players, and how to build successful teams.[/i]

Han lyder dygtig ham der. Det lyder da som guld på gaden. Tænk, hvad han har skabt og er stået bag.


Det er helt blæst det der! Han anede ikke hvad han lavede i AaB. Manden udmærkede sig ved ikke at kunne holde snitterne fra kantinedamens datter. Et flot eftermæle! Men han kan som mange andre smide om sig med fine ord på Linkedin. Kæmpe joke!


Kantinedamens datter? Hvad er det for noget?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2335
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af RicoBR02 » 21. apr 2026, 17:10

Forza skrev:
21. apr 2026, 15:43
FIDEL skrev:
21. apr 2026, 14:26
R Rosenberg skrev:
21. apr 2026, 14:21
He arrived in 2023 with the club freshly relegated from the top flight for the first time in 36 years and guided AaB to immediate promotion back to the Danish Superliga in his first season.

His experience at Liverpool, Al Jazira and AaB speaks for itself, but what excited us most was his personal drive and clear plan to build sustainable success on field. He understands how to build a football identity, how to develop young players, and how to build successful teams.[/i]

Han lyder dygtig ham der. Det lyder da som guld på gaden. Tænk, hvad han har skabt og er stået bag.


Det er helt blæst det der! Han anede ikke hvad han lavede i AaB. Manden udmærkede sig ved ikke at kunne holde snitterne fra kantinedamens datter. Et flot eftermæle! Men han kan som mange andre smide om sig med fine ord på Linkedin. Kæmpe joke!


Kantinedamens datter? Hvad er det for noget?


Umiddelbart er kantinedamen ude på AaB en stor rar gut der hedder Palle, men der kan selvfølgelig være andre..

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4118
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af baresi » 22. apr 2026, 08:52

RicoBR02 skrev:
21. apr 2026, 17:10
Forza skrev:
21. apr 2026, 15:43
FIDEL skrev:
21. apr 2026, 14:26
R Rosenberg skrev:
21. apr 2026, 14:21
He arrived in 2023 with the club freshly relegated from the top flight for the first time in 36 years and guided AaB to immediate promotion back to the Danish Superliga in his first season.

His experience at Liverpool, Al Jazira and AaB speaks for itself, but what excited us most was his personal drive and clear plan to build sustainable success on field. He understands how to build a football identity, how to develop young players, and how to build successful teams.[/i]

Han lyder dygtig ham der. Det lyder da som guld på gaden. Tænk, hvad han har skabt og er stået bag.


Det er helt blæst det der! Han anede ikke hvad han lavede i AaB. Manden udmærkede sig ved ikke at kunne holde snitterne fra kantinedamens datter. Et flot eftermæle! Men han kan som mange andre smide om sig med fine ord på Linkedin. Kæmpe joke!


Kantinedamens datter? Hvad er det for noget?


Umiddelbart er kantinedamen ude på AaB en stor rar gut der hedder Palle, men der kan selvfølgelig være andre..


den er nu god nok den @fidel kommer med. James gow kunne ikke holde sig fra kantinedamens datter (der var eller er en kantinedame i AaB) så hun blev scoutet af james gow og fik en fri transfer som man siger.....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2026, 09:00

Leicester, der tidligere på sæsonen havde familiemennesket Marti Cifuentes som cheftræner, har taget turen ned i League One lige præcis 10 år efter de vandt PL. Godt arbejde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 22. apr 2026, 13:23

jonas386 skrev:
22. apr 2026, 09:00
Leicester, der tidligere på sæsonen havde familiemennesket Marti Cifuentes som cheftræner, har taget turen ned i League One lige præcis 10 år efter de vandt PL. Godt arbejde.
Historisk er Leicester elevatorhold mellem PL og Championship. Så selvfølgelig er en nedrykning til League 1 under niveau, men mestersakbet var lige så meget over niveau. Synes måske du tegner et billede af en falden gigant i højere grad end de er.
Jeg er med på, at havde nogle flotte år i subtoppen ovenpå mesterskabet, men det var altså også en ekstrem ifht. Leicesters normale hylde.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2026, 14:13

Jakobsen skrev:
22. apr 2026, 13:23
jonas386 skrev:
22. apr 2026, 09:00
Leicester, der tidligere på sæsonen havde familiemennesket Marti Cifuentes som cheftræner, har taget turen ned i League One lige præcis 10 år efter de vandt PL. Godt arbejde.
Historisk er Leicester elevatorhold mellem PL og Championship. Så selvfølgelig er en nedrykning til League 1 under niveau, men mestersakbet var lige så meget over niveau. Synes måske du tegner et billede af en falden gigant i højere grad end de er.
Jeg er med på, at havde nogle flotte år i subtoppen ovenpå mesterskabet, men det var altså også en ekstrem ifht. Leicesters normale hylde.
Falden gigant vil jeg ikke kalde dem. Mesterskabet og de efterfølgende sæsoner var så langt fra normalen som man kan komme. De 10 år er bare en sjov detalje ift. at man i sæsonerne efter mesterskabet snakkede om dem som en potentiel ny konstant i top-6.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 24. apr 2026, 08:33

Tidligere AaB-træner Morten Wieghorst stopper i sit nyttejob for landsholdet. Hvorfor han skulle beholde jobbet efter at hans støttepædagog Kasper Hjulmand sagde op må stå hen i det uvisse.

Med Wieghorst som assistent har landsholdet vist sig som et fleksibelt foretagende der både kan skuffe i Skotland, Qatar og Kazakhstan.

Folk på bold spekulerer i om han mon skal være træner for Celtic eller Brøndby lol. Medmindre han er døende og der er tale om en make-a-wish lignende ordning er det helt absurd. Det er nok et endegyldigt punktum for trænerkarrieren for en røvsyg personlighed og en endnu ringere træner, medmindre Hjulmand finder en stilling som kit-mand nede i Leverkusen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RendOs
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af RendOs » 24. apr 2026, 08:41

jonas386 skrev:
24. apr 2026, 08:33
Tidligere AaB-træner Morten Wieghorst stopper i sit nyttejob for landsholdet. Hvorfor han skulle beholde jobbet efter at hans støttepædagog Kasper Hjulmand sagde op må stå hen i det uvisse.

Med Wieghorst som assistent har landsholdet vist sig som et fleksibelt foretagende der både kan skuffe i Skotland, Qatar og Kazakhstan.

Folk på bold spekulerer i om han mon skal være træner for Celtic eller Brøndby lol. Medmindre han er døende og der er tale om en make-a-wish lignende ordning er det helt absurd. Det er nok et endegyldigt punktum for trænerkarrieren for en røvsyg personlighed og en endnu ringere træner, medmindre Hjulmand finder en stilling som kit-mand nede i Leverkusen.
Der må vente en stilling i BPTC eller OneNexus - det er vel det evnerne duer til.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 29. apr 2026, 13:42

Fint, bette interview med VOR dreng Lucas:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/maa-e ... s-andersen

Lucas virker glad. Så er vi alle glade.
Ædruelighedens stemme

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Soren » 7. maj 2026, 20:50

Abildgaard scorede for Sampdoria i weekenden: https://youtu.be/VoUOyo2dSIM?is=BviwJ1tkFpy_0h08

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 7. maj 2026, 20:57

Soren skrev:
7. maj 2026, 20:50
Abildgaard scorede for Sampdoria i weekenden: https://youtu.be/VoUOyo2dSIM?is=BviwJ1tkFpy_0h08
Jeg havde ikke rigtig fulgt med, men kan se at han har været fast mand for Sampdoria hele sæsonen. Super fedt for ham. Selvom de har lagt og kæmpet for livet i Serie B så må man sige at det er en helt anden oplevelse, end hvis han havde taget hjem til Aalborg, som der var drømme om herinde på et tidspunkt. Hans tid i Rusland vandt han ikke pluspoint på, men dejligt at han har fået karrieren på rette spor.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar