4
AaB - B93 - 23.04.26
Re: AaB - B93 - 23.04.26
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvordan er det. Hvis vi vinder nedrykningsspillet, så er vi med i kampen om en plads i europa, ik?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jo, det er hele pointen i formatet som jeg har forstået det.Buzz Killington skrev: ↑23. apr 2026, 21:07Hvordan er det. Hvis vi vinder nedrykningsspillet, så er vi med i kampen om en plads i europa, ik?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Europa here we fucking come!jonas386 skrev: ↑23. apr 2026, 21:13Jo, det er hele pointen i formatet som jeg har forstået det.Buzz Killington skrev: ↑23. apr 2026, 21:07Hvordan er det. Hvis vi vinder nedrykningsspillet, så er vi med i kampen om en plads i europa, ik?
-
R Rosenberg
- Allstar

Nødvendig sejr. Nu kan vi i næste runde næsten sikre os endnu en sæson i det forjættede land - det er ikke mange forundt. Nu kan vi forhåbentlig snart se frem til et par inderligt ligegyldige kampe.
Men hvor er det dog et voldsomt dårligt hold, man har fået skruet sammen på så kort tid under tyskernes ejerskab. Det må man alligevel give Bernhard og sønner. En imponerende bedrift af et ejerskab i sig selv.
Af aftenens spillende, er det vel ikke mange flere end Normann, Grønkjær, Adedeji, Mukolli og måske Marc Nielsen, der har niveau til mere end bunden af 1. division. Og reelt niveau til superliga er det vel kun Normann, der kan præstere.
Thomsen ser spændende ud. Lækkert, lækkert opspil til mål.
Men hvor er det dog et voldsomt dårligt hold, man har fået skruet sammen på så kort tid under tyskernes ejerskab. Det må man alligevel give Bernhard og sønner. En imponerende bedrift af et ejerskab i sig selv.
Af aftenens spillende, er det vel ikke mange flere end Normann, Grønkjær, Adedeji, Mukolli og måske Marc Nielsen, der har niveau til mere end bunden af 1. division. Og reelt niveau til superliga er det vel kun Normann, der kan præstere.
Thomsen ser spændende ud. Lækkert, lækkert opspil til mål.
Ædruelighedens stemme
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Vi kæmpet med om oprykning nu hvis vi havde gjort det noget før. Ret trist at tænke på.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Vi skal bare fortsætte, og gå efter at forblive ubesejret. Så ser det bedre ud næste sæson. Hvis vi kan få 30 point mod bund 5 så er vi allerede tæt på at klare os til oprykningsspillet i næste sæson. Og det er til og med med et voldsomt profilløst hold.
Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Vi kæmpet med om oprykning nu hvis vi havde gjort det noget før. Ret trist at tænke på.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Jeg tror heller ikke det havde været sundt med en oprykning allerede nu. Sidst vi rykkede op, var det med for ambitiøs en spillestil og for svag en trup, og de talenter, der rent faktisk var i truppen, blev slået tilbage som ludobrikker. Hellere give det et sommervindue med udskiftninger i truppen, og nogle billige og forhåbentlig kvalitetsmæssigt gode tilgange.Funky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
-
R Rosenberg
- Allstar

Der skal godt nok mange kvalitetsmæssigt gode tilgange til for at dette hold kan rykke op. Og endnu højere kvalitet, hvis vi ikke bare skal pisse direkte ned igen.jens fup skrev: ↑23. apr 2026, 21:57Jeg tror heller ikke det havde været sundt med en oprykning allerede nu. Sidst vi rykkede op, var det med for ambitiøs en spillestil og for svag en trup, og de talenter, der rent faktisk var i truppen, blev slået tilbage som ludobrikker. Hellere give det et sommervindue med udskiftninger i truppen, og nogle billige og forhåbentlig kvalitetsmæssigt gode tilgange.Funky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Vi snakker vel 5-8 spillere med superliganiveau. Det har jeg svært ved at se ske under de nuværende ejere.
Ædruelighedens stemme
- Gentleman Finn
- Allstar

Ser det også som mere ideelt at kunne bygge mere roligt op. Et par forstærkninger til sommer, når vi har set mere til den her trup i den nye formation.jens fup skrev: ↑23. apr 2026, 21:57Jeg tror heller ikke det havde været sundt med en oprykning allerede nu. Sidst vi rykkede op, var det med for ambitiøs en spillestil og for svag en trup, og de talenter, der rent faktisk var i truppen, blev slået tilbage som ludobrikker. Hellere give det et sommervindue med udskiftninger i truppen, og nogle billige og forhåbentlig kvalitetsmæssigt gode tilgange.Funky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Men det vigtigste der kunne ske, ville være at de rigtige købere kiggede forbi. Mere ro der er i kulisserne vil smitte af positivt af på hele klubben
- Gentleman Finn
- Allstar

Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formationFunky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
- Gentleman Finn
- Allstar

Havde også råbt om formationsskifte før Esbjerg kampen, men forskellen var at Bomholt fik 433 til at fungere en del bedre, dog bliver 433 med højt pres aldrig min kop te. Da han blev solgt i sidste sekund, så stillede man Steffen i en enorm svært situationtroelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Ja det er det der gør det endnu mere bittert man har holdt fast i et system alt for længe der ikke fungere og man ikke har spillere til. Havde man lagt om allerede i vinter pausen så lå man til oprykning nu vil jeg gætte på.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 22:52Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formationFunky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Det tror jeg også, med en mere stabil defensiv tror jeg vi kunne have snuppet den 2. Plads fra Esbjerg, Hvidovre eller hvem der nu ender med at rykke op.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 22:52Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formationFunky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Næste sæson bliver det ikke nemmere at rykke op, tværtimod.
Jeg ville ønske vores klub kendte til begrebet “rettidig omhu”, at man ikke først ændrer taktisk kurs når man er ved at rykke i 2. Division, og man ikke først rydder op i udgifter når man er på vej mod konkurs.
Tiden vise om vores synkende skude kan reddes.
Det må simpelthne være alfa og omega, at man holder fast i den pragmatiske tilgang til spillet i næste sæson. Selvfølgelig skal der være en vision og retning, men vi er simpelthen nødt til at tage udgangspunkt i de kompetencer der er der i den trup vi nu en gang har.troelsh skrev: ↑24. apr 2026, 12:41Det tror jeg også, med en mere stabil defensiv tror jeg vi kunne have snuppet den 2. Plads fra Esbjerg, Hvidovre eller hvem der nu ender med at rykke op.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 22:52Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formationFunky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Jeg ville ønske vores klub kendte til begrebet “rettidig omhu”, at man ikke først ændrer taktisk kurs når man er ved at rykke i 2. Division, og man ikke først rydder op i udgifter når man er på vej mod konkurs.
Det er utroligt hvordan man i mange år - også før SSE - har dyrket spillemæssige idealer man ikke har spillerne til. Det er jo egentlig også milevidt fra den traditionelle AaB tilgang, hvor man også har set på at få max ud af det man har. Bevares vores trup har da stadig mangler, men vores hold og spillere bliver ikke bedre af konstant at blive sat i situationer, hvor de er dårlige og som ikke matcher deres kompetenceprofil.
RAUS RAUS SSE!
Du kan vel ‘takke’ mesterskabet i 2014 for det.Jakobsen skrev: ↑24. apr 2026, 19:55Det må simpelthne være alfa og omega, at man holder fast i den pragmatiske tilgang til spillet i næste sæson. Selvfølgelig skal der være en vision og retning, men vi er simpelthen nødt til at tage udgangspunkt i de kompetencer der er der i den trup vi nu en gang har.troelsh skrev: ↑24. apr 2026, 12:41Det tror jeg også, med en mere stabil defensiv tror jeg vi kunne have snuppet den 2. Plads fra Esbjerg, Hvidovre eller hvem der nu ender med at rykke op.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 22:52Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formationFunky skrev: ↑23. apr 2026, 21:38Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.troelsh skrev: ↑23. apr 2026, 21:22Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.Gentleman Finn skrev: ↑23. apr 2026, 21:16
Formationsskiftet har i den grad givet os den base vi har manglet her i foråret, og selvtillid. Så kan man bygge videre på det, så kan der udvikles på holdet resten af sæsonen. William skal vi i hvert fald se mere til, i første omgang fra bænken igen.
Det er utroligt hvordan man i mange år - også før SSE - har dyrket spillemæssige idealer man ikke har spillerne til. Det er jo egentlig også milevidt fra den traditionelle AaB tilgang, hvor man også har set på at få max ud af det man har. Bevares vores trup har da stadig mangler, men vores hold og spillere bliver ikke bedre af konstant at blive sat i situationer, hvor de er dårlige og som ikke matcher deres kompetenceprofil.
Ah, det var drivende sarkasme - jeg formåede at bevare roen heheBaatnakken skrev: ↑23. apr 2026, 17:33Rolig nu, selvom vi taber er det jo stadig 6 point til stregenHovedet skrev: ↑23. apr 2026, 16:24Ja, sjældent har en kamp som den i aften haft potentiale til at definere hele klubbens fremtid ...martinaalborg skrev: ↑23. apr 2026, 15:46...ja,denne tråd måtte jo komme..
Alt andet end 3 point vil være en katastrofe.
Bum!