Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Kubel skal nok blive god. Han er et betydeligt stærkere kort end John.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Eller den 6'er vi alle har råbt på i snart 10 år. Det er fandme utroligt, at den position er så svær. Vi snakker jo ikke en 9'er med 10 mål. Men en Nikolaj Poulsen type, bare 50% mere intelligent....men det burde da ikke være svært.
Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
De har solgt 25 procent af virksomheden til Blackstone for ca 15 milliarder. Brødrene Rasmussens holdingselskab ejede sammen med Norlys ca halvdelen af virksomheden hver. Holder værdiansætningen vil det betyde Brødrenes andel af forretningen må have været 30 milliarder kroner.
Så kan alt snak om at vores ejere ikke har nogen penge godt forstumme. Spørgsmålet er så bare om de gider smide nogen af pengene i AaB. Sidste kapitaludvidelse tydede ikke på det. Men det er de her folk vi skal have ind som majoritetsejere. Jens Rasmussens søn skulle stadig være i ungdomsafdelingen. Jeg anbefaler vi skriver så lang en kontrakt som muligt med ham, så vi kan låse formands milliarder til os
De har solgt 25 procent af virksomheden til Blackstone for ca 15 milliarder. Brødrene Rasmussens holdingselskab ejede sammen med Norlys ca halvdelen af virksomheden hver. Holder værdiansætningen vil det betyde Brødrenes andel af forretningen må have været 30 milliarder kroner.
Så kan alt snak om at vores ejere ikke har nogen penge godt forstumme. Spørgsmålet er så bare om de gider smide nogen af pengene i AaB. Sidste kapitaludvidelse tydede ikke på det. Men det er de her folk vi skal have ind som majoritetsejere. Jens Rasmussens søn skulle stadig være i ungdomsafdelingen. Jeg anbefaler vi skriver så lang en kontrakt som muligt med ham, så vi kan låse formands milliarder til os
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Så kan de satme godt undvære de 2-300 mio. det ville koste at kickstarte klubben.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
Så kan alt snak om at vores ejere ikke har nogen penge godt forstumme. Spørgsmålet er så bare om de gider smide nogen af pengene i AaB. Sidste kapitaludvidelse tydede ikke på det. Men det er de her folk vi skal have ind som majoritetsejere. Jens Rasmussens søn skulle stadig være i ungdomsafdelingen. Jeg anbefaler vi skriver så lang en kontrakt som muligt med ham, så vi kan låse formands milliarder til os![]()
Er Eurowindgutterne sådan fanatiske fodboldfans, eller er det mere sådan et (i hvert fald i begyndelsen) Niels Thorborg forhold, hvor de bare synes det er vigtigt at landsdelen har et fodboldhold repræsenteret i den bedste række?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
Så kan alt snak om at vores ejere ikke har nogen penge godt forstumme. Spørgsmålet er så bare om de gider smide nogen af pengene i AaB. Sidste kapitaludvidelse tydede ikke på det. Men det er de her folk vi skal have ind som majoritetsejere. Jens Rasmussens søn skulle stadig være i ungdomsafdelingen. Jeg anbefaler vi skriver så lang en kontrakt som muligt med ham, så vi kan låse formands milliarder til os![]()
men de vil AaB og jeg bliver overrasket hvis ikke de ender med at overtage BPTCs andel og forventer det sker i år.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
men de vil AaB og jeg bliver overrasket hvis ikke de ender med at overtage BPTCs andel og forventer det sker i år.
Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker nogethaghdk skrev: ↑29. apr 2026, 10:34At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker nogethaghdk skrev: ↑29. apr 2026, 10:34At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker nogethaghdk skrev: ↑29. apr 2026, 10:34At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
AaB's introduktion på børsen har aldrig været af det gode, undtagen lige i starten, hvor man fik en god slat penge ved introduktionen.
Dog må vi som fans håbe, at hvis nogen en dag afnoterer, at det er de rette ejere med de rette kompetencer og visioner.
Ædruelighedens stemme
Det er jo også en katastrofe, at vi tilsyneladende bliver ved og ved med at hænge på det rakkerpak. Alene i det sidste år - efter at foretagendet angiveligt trak sig fra den daglige drift - er klubben blevet kørt meget voldsommere i sænk både sportsligt og økonomisk, i forhold til hvis SSE-halløjet var blevet elimineret fra klubben. Det er selvfølgelig helt forståeligt, at ingen forstandige mennesker vil kyle penge i det nuværende foretagende, så længe man hænger på de sjufter.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker nogethaghdk skrev: ↑29. apr 2026, 10:34At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
Med det nuværende setup og den totale mangel på en plan, så kan jeg kun gentage, at det er lige meget om der hældes kr. 200-300 mio. i kassen, de vil blot forsvinde i det sorte hul vi kender som AaB.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2026, 13:31Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker nogethaghdk skrev: ↑29. apr 2026, 10:34At de ikke smed flere penge i klubben sidst, kan vel godt være noget med at de vil have BPTC ud? Det ville blive sværere hvis de bare smed en helt masse penge i klubben hvor BPTC så stadig ville have noget at sige? Jeg gætter!baresi skrev: ↑29. apr 2026, 10:25De gider godt smide penge efter AaB og har egenhændigt prøvet at købe BPTC ud allerede 1 gang uden de blev enige.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Kæmpe nyhed fra Hobro og vores ejere fra Eurowind.
AaB's introduktion på børsen har aldrig været af det gode, undtagen lige i starten, hvor man fik en god slat penge ved introduktionen.
Dog må vi som fans håbe, at hvis nogen en dag afnoterer, at det er de rette ejere med de rette kompetencer og visioner.
Så visioner, en økonomisk bæredygtig strategi og de rette mennesker/kompetencer, ellers ender det blot som det altid gør i AaB.
Da AaB har umådeligt svært ved at generere indtægter, så skal vi efter min opfattelse leve med en vision/strategi der placerer AaB udenfor top-5 i Superligaen.
Penge er jo ikke lige gyldige. Det er jo heller ikke "sværere" end, at hvis vi fik et kompetent ejerskab som ansætter de rigtige mennesker og ligger den rigtige strategi så kan man hurtigt vende det om. Bare se hvad de har gjort i SønderjyskE ovenpå deres ejerskifte og det er endda uden en rigmand.Patmand skrev: ↑30. apr 2026, 14:13Med det nuværende setup og den totale mangel på en plan, så kan jeg kun gentage, at det er lige meget om der hældes kr. 200-300 mio. i kassen, de vil blot forsvinde i det sorte hul vi kender som AaB.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2026, 13:31Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker noget
Så visioner, en økonomisk bæredygtig strategi og de rette mennesker/kompetencer, ellers ender det blot som det altid gør i AaB.
Da AaB har umådeligt svært ved at generere indtægter, så skal vi efter min opfattelse leve med en vision/strategi der placerer AaB udenfor top-5 i Superligaen.
RAUS RAUS SSE!
Ikke for at spille smart, men jeg tror dog dem fra Davidsen, som er involveret i Sønderjyske, er ret velhavende...Jakobsen skrev: ↑30. apr 2026, 21:23Penge er jo ikke lige gyldige. Det er jo heller ikke "sværere" end, at hvis vi fik et kompetent ejerskab som ansætter de rigtige mennesker og ligger den rigtige strategi så kan man hurtigt vende det om. Bare se hvad de har gjort i SønderjyskE ovenpå deres ejerskifte og det er endda uden en rigmand.Patmand skrev: ↑30. apr 2026, 14:13Med det nuværende setup og den totale mangel på en plan, så kan jeg kun gentage, at det er lige meget om der hældes kr. 200-300 mio. i kassen, de vil blot forsvinde i det sorte hul vi kender som AaB.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2026, 13:31Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker noget
Det er de sikkert, men det er ikke mit indtryk de bare har smidt 100 millioner ind i driften af klubben. Det er jo heller ikke fordi de har lavet nogen vild oprustning. Man kommer et godt stykke ved at begynde at træffe de rigtige beslutninger med afsæt i der hvor man er.andrii skrev: ↑1. maj 2026, 13:41Ikke for at spille smart, men jeg tror dog dem fra Davidsen, som er involveret i Sønderjyske, er ret velhavende...Jakobsen skrev: ↑30. apr 2026, 21:23Penge er jo ikke lige gyldige. Det er jo heller ikke "sværere" end, at hvis vi fik et kompetent ejerskab som ansætter de rigtige mennesker og ligger den rigtige strategi så kan man hurtigt vende det om. Bare se hvad de har gjort i SønderjyskE ovenpå deres ejerskifte og det er endda uden en rigmand.Patmand skrev: ↑30. apr 2026, 14:13Med det nuværende setup og den totale mangel på en plan, så kan jeg kun gentage, at det er lige meget om der hældes kr. 200-300 mio. i kassen, de vil blot forsvinde i det sorte hul vi kender som AaB.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2026, 13:31Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23
Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker noget
Da AaB har umådeligt svært ved at generere indtægter, så skal vi efter min opfattelse leve med en vision/strategi der placerer AaB udenfor top-5 i Superligaen.![]()
RAUS RAUS SSE!
Intetsteds skriver jeg at penge er ligegyldige, men først skal man have en plan/strategi og folk med de rette kompetencer, ellers er pengene spildt.Jakobsen skrev: ↑30. apr 2026, 21:23Penge er jo ikke lige gyldige. Det er jo heller ikke "sværere" end, at hvis vi fik et kompetent ejerskab som ansætter de rigtige mennesker og ligger den rigtige strategi så kan man hurtigt vende det om. Bare se hvad de har gjort i SønderjyskE ovenpå deres ejerskifte og det er endda uden en rigmand.Patmand skrev: ↑30. apr 2026, 14:13Med det nuværende setup og den totale mangel på en plan, så kan jeg kun gentage, at det er lige meget om der hældes kr. 200-300 mio. i kassen, de vil blot forsvinde i det sorte hul vi kender som AaB.R Rosenberg skrev: ↑29. apr 2026, 13:31Enig. Ville give en helt anden frihed for ejerne og snor i strategien.jonas386 skrev: ↑29. apr 2026, 11:27Hvis jeg sad med en bunke penge jeg gerne ville smide efter AaB, ville min førsteprioritet helt sikkert være at opnå tæt på 100% af ejerskabet og få klubben afnoteret hurtigst muligt.Alexis skrev: ↑29. apr 2026, 11:23Jo flere penge du smider ind ved en kapitaludvidelse desto større ejerandel får du. Men SSE havde jo netop lavet det så at de uanset hvad ville stå med 50,1 procent til sidst. Så om de andre ejer 15, 25 eller 49,9 procent på nuværende tidspunkt er sådan set ligegyldigt. Så jeg kan godt forstå de andre ejere ikke gad smide penge ind her da det alligevel ikke ville rykke magtbalancen. Der skal et decideret salg til før der sker noget
Man kan ikke hurtigt vende det om, når udgangspunktet er så uhørt ringe som tilfældet er i AaB. En uhørt ringe spillertrup. En uhørt ringe økonomi - 80 mio. kr. i forventet underskud inden eventuelle transferindtægter. Alt er blevet smadret i AaB.
Jeg husker Sønderjyske som en klub der altid har sat tæring efter næring. Det er faktisk det jeg foreslår AaB endelig gør, og så skal man satme være dygtige, og måske lidt heldige, hvis man ender i top-6 som Sønderjyske er lykkedes med i denne sæson. Det er formentlig en kombination af, at nogle andre klubber underpræsterer, og Sønderjyske toppræsterer. Det er stadig imponerende, men de har heller ikke skullet vende en supertanker.
I AaB har man altid haft den tilgang, at vi starter med at bruge en helt del flere penge end vi tjener, og så finder vi nok ud hvordan vi laver nogle flere indtægter engang i fremtiden. Den strategi er aldrig lykkedes.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
https://migogaalborg.dk/AaB-nyt-million ... i-aalborg/
Giver måske God mening men med de underskud der er, er der så råd til det?
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er vist 1885 og kommunen, der står for det. Ved ikke, om A/S spytter noget i.DenSataniskeHest skrev: ↑24. maj 2026, 11:33https://migogaalborg.dk/AaB-nyt-million ... i-aalborg/
Ædruelighedens stemme
Man kan også sige, at der nok ikke er råd til at lade være med at investere i akademiet. Så er vi først fucked, hvis vi ikke er attraktive på den front. Og Vendsyssel og Hobro optimerer også pt.DenSataniskeHest skrev: ↑24. maj 2026, 11:33https://migogaalborg.dk/AaB-nyt-million ... i-aalborg/