Helenius eller en tilsvarende erfaren angriber med evner som opspilstation havde gjort en stor forskel.kim1a skrev: ↑26. apr 2026, 20:19Jeg er fuldstændig enig i at Noel ikke skal være back, han hører til i midterforsvaret, derind med ham så må Olsson på bænken hvis han er klar.
Nosche viste glimt af talent og fart, han skal forlænges vil jeg mene, giv ham ro til at finde ind på holdet igen.
Thomsen var fremragende med hans pågåenhed.
Kubel skulle have scoret, han tager et ringe træk og vælger så en aflevering. AaB har så mange med fart, men kan ikke finde ud af at spille det optimalt.
Adedeji så god ud, især som modtager med god fysik brugt på rette måde. Jeg synes dog også han brugte for lang tid med bolden indimellem.
Det var en glimrende kamp at se, men AaB skal kunne være bedre hvis man skal i bedre selskab på sigt. Der mangler en bedre boldspiller midt på banen.
HB Køge - AaB - 26.04.2026
Re: HB Køge - AaB - 26.04.2026
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Spot on. Hvor er det dejligt at se en spiller som William Thomsen...en spiller med så god teknik har vi dælme savnet siden Lucas A og Rolim. Og ja en virkelig dygtig boldspiller ved siden af Håpnes ville også gøre underværker. Jeg synes til gengæld Håpnes, har fået sat nogle gode kampe sammen på det seneste.kim1a skrev: ↑26. apr 2026, 20:19Jeg er fuldstændig enig i at Noel ikke skal være back, han hører til i midterforsvaret, derind med ham så må Olsson på bænken hvis han er klar.
Nosche viste glimt af talent og fart, han skal forlænges vil jeg mene, giv ham ro til at finde ind på holdet igen.
Kubel skulle have scoret, han tager et ringe træk og vælger så en aflevering. AaB har så mange med fart, men kan ikke finde ud af at spille det optimalt.
Adedeji så god ud, især som modtager med god fysik brugt på rette måde. Jeg synes dog også han brugte for lang tid med bolden indimellem.
Det var en glimrende kamp at se, men AaB skal kunne være bedre hvis man skal i bedre selskab på sigt. Der mangler en bedre boldspiller midt på banen.
Jubril men faktisk også Håpness er blomstret helt vildt efter vi har ændret formation, han skal ikke dække ligeså stort et område, og det fungerer for ham, jeg gad godt se Jasson eller Kaasa ved siden af Håpness i en 4-4-2, der er lidt mere bold i dem end der er i gode gamle Børsting.Martino1 skrev: ↑26. apr 2026, 20:42Spot on. Hvor er det dejligt at se en spiller som William Thomsen...en spiller med så god teknik har vi dælme savnet siden Lucas A og Rolim. Og ja en virkelig dygtig boldspiller ved siden af Håpnes ville også gøre underværker. Jeg synes til gengæld Håpnes, har fået sat nogle gode kampe sammen på det seneste.kim1a skrev: ↑26. apr 2026, 20:19Jeg er fuldstændig enig i at Noel ikke skal være back, han hører til i midterforsvaret, derind med ham så må Olsson på bænken hvis han er klar.
Det er sgu imponerende vi nu har 4 sejre og en uafgjort efter formationsændringen, især når man tænker på vi mangler flere bærende spillere
Tiedemann, Jasson, Kaasa, Valdemar, Kallesøe og nu Helenius.
Vi har jo basically bare u19 spillere på bænken.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Skal I ikke snart have vendt pladen?R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 18:48Ja, det er fint, lille sarte pus.Pontoppi skrev: ↑26. apr 2026, 17:59vanvidskontrakt…???R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 17:21Jeg ved ikke, hvilket årti du er født i, men at konstatere noget så åbenlyse sandsynligt, er satme svagelige at se som 'svine til'.
Du kunne også vende den om og se det som, at man glædes over, at en ung, hjemmedyrket dreng viser så meget større evner end en overbetalt spiller på en vanvidskontrakt - også selvom den er indgået af dine tyske helte.
Og nej, månedens spiller for det AaB-hold vi har set mest her i foråret, giver jeg altså ikke alverden for. Beklager.
det har intet at gøre med at han er AaB dreng men at du sviner samtlig spillere købt i de sidste par år og særligt müller
og så skulle jeg selv have en sviner med på vejenjeg har ingen ‘tyske helte ‘… men jeg holder ikke dem lavere end de nordjyder der ødelagde denne klub inden der var noget der hed sse22
måske du sku blive voksen og prøv at lave et indlæg uden at svine spiller eller trænere eller med fans….
Og ja, hans kontrakt - og ikke mindst forlængelse efter få måneder, som gør klubbens dårligste keeper nogensinde til en af de lønførende - er det rendyrkede glade vanvid. Og er nærmest benchmark for, hvor grotesk inkompetence, SSE22 svansede forbi med.
Mens Rosenberg afventer voksentilværelse, kunne du i mellemtiden følge et grundlæggende VUC-kursus i aflæsning af regnskaber og stillinger i fodboldligaer …Pontoppi skrev: ↑26. apr 2026, 17:59vanvidskontrakt…???R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 17:21Jeg ved ikke, hvilket årti du er født i, men at konstatere noget så åbenlyse sandsynligt, er satme svagelige at se som 'svine til'.
Du kunne også vende den om og se det som, at man glædes over, at en ung, hjemmedyrket dreng viser så meget større evner end en overbetalt spiller på en vanvidskontrakt - også selvom den er indgået af dine tyske helte.
Og nej, månedens spiller for det AaB-hold vi har set mest her i foråret, giver jeg altså ikke alverden for. Beklager.
det har intet at gøre med at han er AaB dreng men at du sviner samtlig spillere købt i de sidste par år og særligt müller
og så skulle jeg selv have en sviner med på vejenjeg har ingen ‘tyske helte ‘… men jeg holder ikke dem lavere end de nordjyder der ødelagde denne klub inden der var noget der hed sse22
måske du sku blive voksen og prøv at lave et indlæg uden at svine spiller eller trænere eller med fans….
kan godt regne…. de 250 mio man tabte omkring 2008 - 2010 kunne have sikret AaB som topklub mange år frem
god aften
hjertet i nord 
Som absolut intet har at gøre med en sportslige del i AaB.
Det var jo Søndergaard ejerskabets tvivlsomme ejendomshandler med egne virksomheder.
RAUS RAUS SSE!
Og det taktiske skifte er desværre kommet ALt for sent.troelsh skrev: ↑26. apr 2026, 21:07Jubril men faktisk også Håpness er blomstret helt vildt efter vi har ændret formation, han skal ikke dække ligeså stort et område, og det fungerer for ham, jeg gad godt se Jasson eller Kaasa ved siden af Håpness i en 4-4-2, der er lidt mere bold i dem end der er i gode gamle Børsting.Martino1 skrev: ↑26. apr 2026, 20:42Spot on. Hvor er det dejligt at se en spiller som William Thomsen...en spiller med så god teknik har vi dælme savnet siden Lucas A og Rolim. Og ja en virkelig dygtig boldspiller ved siden af Håpnes ville også gøre underværker. Jeg synes til gengæld Håpnes, har fået sat nogle gode kampe sammen på det seneste.kim1a skrev: ↑26. apr 2026, 20:19Jeg er fuldstændig enig i at Noel ikke skal være back, han hører til i midterforsvaret, derind med ham så må Olsson på bænken hvis han er klar.
Det er sgu imponerende vi nu har 4 sejre og en uafgjort efter formationsændringen, især når man tænker på vi mangler flere bærende spillere
Tiedemann, Jasson, Kaasa, Valdemar, Kallesøe og nu Helenius.
Vi har jo basically bare u19 spillere på bænken.
Det var tydeligt for alle at holdet var totalt ubalanceret i både stil og formation
Nu har man fundet en meget bedre balance og nu skal man Ik gå tilbage .. brug det der virker
Jeg syns håpnes kommer mere og mere og kan sagtens se en kaasa ved siden af ham.
Og så skal man simpelthen stoppe med at spille arnor på den VB han er jo helt væk derude … han er midter forvaret - så lad ham spille der eller slip ham….. Vb blir ham aldrig…
Og hvor er der da bare krummer i ham Thomsen - dejlig fræk og uimponeret… fed type
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Det er som at diskutere med en teenagepige, der har en god portion borderline.Jakobsen skrev: ↑26. apr 2026, 22:28Som absolut intet har at gøre med en sportslige del i AaB.
Det var jo Søndergaard ejerskabets tvivlsomme ejendomshandler med egne virksomheder.
Man beder andre blive voksne, men formår egentlig ikke selv det samme.
Det er altid andres skyld og når borderlineren fanges på det forkerte ben, så ændres der fokus og argumentet flyttes til noget andet.
Nå men til noget helt andet.
Vi var til sommerturnering sidste år og havde fornøjelsen af at se den unge William spille og tale med ham. Vi så ham spille en lille håndfuld kampe og talte en del med ham
Selvfølgelig bare en sommerturnering, men mine takeaways derfra:
På banen:
Nosser
Evig udfordrende
Holder ofte sit tempo med bolden
Udenfor:
Virkede nede på jorden.
Fremstod åben og ikke genert
Virkede også moden
Der er vist i særklasse en i dette forum, der bliver tøsefornærmet og personlig hver gang, argumenterne ikke kan følges til dørs - og det er ikke Pontoppi.R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 18:48Ja, det er fint, lille sarte pus.Pontoppi skrev: ↑26. apr 2026, 17:59vanvidskontrakt…???R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 17:21Jeg ved ikke, hvilket årti du er født i, men at konstatere noget så åbenlyse sandsynligt, er satme svagelige at se som 'svine til'.
Og ja, hans kontrakt - og ikke mindst forlængelse efter få måneder, som gør klubbens dårligste keeper nogensinde til en af de lønførende - er det rendyrkede glade vanvid. Og er nærmest benchmark for, hvor grotesk inkompetence, SSE22 svansede forbi med.
Der skal åbenbart meget til at høste en karantæne...
Tænk at være så sort/hvid i sin tænkning, at man kan få gjort hele AaBs ulykke til et spørgsmål om SSE22 - sørgeligt!
Men enig med andre debattører - der er vist ikke flere hits på den side af pladen...
Det er splitterravende sindssygt. Hundredevis af indlæg om en eller anden fiktiv skrækkelig fortid med mesterskaber , europacup og årtiers nonstop ophold Superligaens halvdel - og glorificering af en nutid som røven af 4. division med regnskaber sendt fra det sorteste helvede.
AaB-Jones skrev: ↑27. apr 2026, 09:04Der er vist i særklasse en i dette forum, der bliver tøsefornærmet og personlig hver gang, argumenterne ikke kan følges til dørs - og det er ikke Pontoppi.R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 18:48Ja, det er fint, lille sarte pus.Pontoppi skrev: ↑26. apr 2026, 17:59vanvidskontrakt…???R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 17:21Jeg ved ikke, hvilket årti du er født i, men at konstatere noget så åbenlyse sandsynligt, er satme svagelige at se som 'svine til'.
Tænk at være så sort/hvid i sin tænkning, at man kan få gjort hele AaBs ulykke til et spørgsmål om SSE22 - sørgeligt!
Men enig med andre debattører - der er vist ikke flere hits på den side af pladen...
Uh, han har ligefrem fået disciple herinde hahaAaB-Jones skrev: ↑27. apr 2026, 09:04Der er vist i særklasse en i dette forum, der bliver tøsefornærmet og personlig hver gang, argumenterne ikke kan følges til dørs - og det er ikke Pontoppi.R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 18:48Ja, det er fint, lille sarte pus.Pontoppi skrev: ↑26. apr 2026, 17:59vanvidskontrakt…???R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2026, 17:21Jeg ved ikke, hvilket årti du er født i, men at konstatere noget så åbenlyse sandsynligt, er satme svagelige at se som 'svine til'.
Så det ér altså tidligere ledelsers skyld, at AaB i dag spiller i bunden af den danske 1. division med det laveste spillerbudget i mands minde og underskud på størrelse med Mount Everest. Det var da i grunden utroligt, hvordan denne klub var i stand til at spille i den bedste halvdel af Superligaen i små fire årtier med de forfærdelige ledelser...