AaB - Hobro 01.05.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: AaB - Hobro 01.05.26

Indlæg af Sauer » 1. maj 2026, 20:58

Forza skrev:
1. maj 2026, 20:49
DenSataniskeHest skrev:
1. maj 2026, 20:45
Vilde ting fra William.. Hvis han kan forsætte med det der vi ham nok længe
Sjældent vi ser en ung spiller der kan den slags ting. Håber virkelig de får forlænget den kontrakt. Han har potentiale, og i AaB får han chancen hvis han leverer.
Hurtige fødder, men han glemte hovedet ved den dér triplechance. Men ja, spændende.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 1. maj 2026, 20:58

Forza skrev:
1. maj 2026, 20:49
DenSataniskeHest skrev:
1. maj 2026, 20:45
Vilde ting fra William.. Hvis han kan forsætte med det der vi ham nok længe
Sjældent vi ser en ung spiller der kan den slags ting. Håber virkelig de får forlænget den kontrakt. Han har potentiale, og i AaB får han chancen hvis han leverer.
Helt enig. Synes dog han forsvinder lidt for meget ud af kampen. Udover de flotte driblinger på kanten af feltet, så får han ikke gjort meget væsen af sig.

kim1a
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ib Simonsen

Indlæg af kim1a » 1. maj 2026, 21:02

baresi skrev:
1. maj 2026, 17:55
Funky skrev:
1. maj 2026, 17:44

Og så vil jeg i øvrigt håbe på at se Noshe på banen igen!
Ja det kunne være fint.
Man burde omskole ham til
Højre back. Der er noget Dalsgaard over ham fra de unge dage..
så giv ham den højre back.
Lynhurtig - mega stærk fysik og kan komme med frem også.
Noshe synes jeg har for mange offensive spidskompetencer til at sætte ham på back allerede. Det kan være han ender der, men lige nu skal han have mulighed for at udfolde fart og driblekunst offensivt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. maj 2026, 21:33

Tak for kaffe!
Ædruelighedens stemme

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 1. maj 2026, 21:35

Shit en ringe kamp og hvor hænger vores spil bare overhovedet ikke sammen, altså som slet ikke, vi lever udelukkende på enkeltmands præstationer.... Højer Raus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. maj 2026, 21:38

Baatnakken skrev:
1. maj 2026, 21:35
Shit en ringe kamp og hvor hænger vores spil bare overhovedet ikke sammen, altså som slet ikke, vi lever udelukkende på enkeltmands præstationer.... Højer Raus
I forvejen har vi en trup, som nok ikke HELT har kvaliteten på centrale positioner til det spil, man ønsker. Og nu er vi så voldsomt ramt af skader. Jeg tænker egentlig ikke, det er så overraskende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 1. maj 2026, 21:44

Hjemvendt fra stadion. En kamp med et absurd niveau af fejl i alle former. Hobro spillede heller ikke specielt godt synes jeg. Hvad kunne det ikke være blevet til hvis vi havde hævet niveauet bare en anelse.

Men William Thomsen er fandme spændende. Han får hans modstander til at ligne en mand der har forvildet sig ind på en fodboldbane når han laver han de der små lækkerier.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 1. maj 2026, 21:48

Jeg mister desværre troen mere og mere på Højer.. Jeg ser bestemt ikke en fyring som en god ting og kontinuitet er helt klart noget vi mangler, men altså..
Der er jo ingen tegn til noget der bare ligner en forbedring af spillet. Jo jeg er klar over vi er ramt af mange skader, men vi har jo stadig bedre spillere og individualister en de fleste hold vi spiller imod, men vi ligner simpelthen ikke selv et hold.
Jeg nævner det igen og igen, men hvad er planen?? Jeg kan simpelthen ikke se det, vi bliver domineret gang på gang, af betydeligt dårligere hold. Vores træner har desværre ikke kvaliteten, selvom jeg virkelig havde håbet på det modsatte. Vi bevæger os stadig ikke i en holdbar og bedre fremtid med Højer ved roret..

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 1. maj 2026, 21:51

Ro på!
Vi har mange skader og vi har reelt set ikke en skid at spille for...
Det håber jeg er forklaringen

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. maj 2026, 21:51

Funky skrev:
1. maj 2026, 21:38
Baatnakken skrev:
1. maj 2026, 21:35
I forvejen har vi en trup, som nok ikke HELT har kvaliteten på centrale positioner til det spil, man ønsker. Og nu er vi så voldsomt ramt af skader. Jeg tænker egentlig ikke, det er så overraskende.
Formationsskiftet (og at vi spiller mod bund 6) har sat en foreløbig prop i defensiven. Men der er ikke ret meget i vores kampe, som giver varme tanker om indøvede spil og løbemønstre fra træningsbanen. Og ja, træls med de mange skader og en dårlig trup. Men altså, alligevel - vores indsats i dag var mere passende til en dårlig sommerkamp. Sådan har det desværre været mange gange i løbet af sæsonen.

Mener det er helt oplagt at stille spørgsmålstegn ved trænerarbejdet, selvom vi som udgangspunkt virkelig ikke har brug for endnu en trænerfyring.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. maj 2026, 21:57

Sapiens skrev:
1. maj 2026, 21:48
Jeg mister desværre troen mere og mere på Højer.. Jeg ser bestemt ikke en fyring som en god ting og kontinuitet er helt klart noget vi mangler, men altså..
Der er jo ingen tegn til noget der bare ligner en forbedring af spillet. Jo jeg er klar over vi er ramt af mange skader, men vi har jo stadig bedre spillere og individualister en de fleste hold vi spiller imod, men vi ligner simpelthen ikke selv et hold.
Jeg nævner det igen og igen, men hvad er planen?? Jeg kan simpelthen ikke se det, vi bliver domineret gang på gang, af betydeligt dårligere hold. Vores træner har desværre ikke kvaliteten, selvom jeg virkelig havde håbet på det modsatte. Vi bevæger os stadig ikke i en holdbar og bedre fremtid med Højer ved roret..
I dag stiller Hobro i nærmest stærkeste opstilling. Det er vi MEGET langt fra, og der er en del spillere i truppen, som man nok vil forsøge at sende videre lige om lidt. Det er for mig at se vigtigere faktorer end Højer. Jeg vil rose ham og staben for at have sadlet om og begynde at bygge defensiven op.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. maj 2026, 22:06

Ser man på stats i kampen er det fuldstændig 50/50, det synes jeg ikke er så overaskende, ville have gættet på x inden kampstart.

Vi er hårdt ramt af skader men har fået sat en prop i vores defensiv, og vi har 4 sejre og 2 uafgjorte siden formationsskiftet, så der er positive ting at hive frem.

Men der er rigtig meget at arbejde med på træningsbanen, og vi mangler kvalitet på mange positioner, så både Højer og Møller skal til at vise deres værd.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 1. maj 2026, 23:12

Funky skrev:
1. maj 2026, 21:57
Sapiens skrev:
I dag stiller Hobro i nærmest stærkeste opstilling. Det er vi MEGET langt fra, og der er en del spillere i truppen, som man nok vil forsøge at sende videre lige om lidt. Det er for mig at se vigtigere faktorer end Højer. Jeg vil rose ham og staben for at have sadlet om og begynde at bygge defensiven op.
Bygge defensiven op? Vi lukker jo nærmest konsekvent mål ind og tillader ufatteligt mange chancer imod hver kamp, samtidig er der dårlig struktur og balance i holdet. Jeg forstår virkelig ikke hvilken defensiv du mener vi bygger op?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. maj 2026, 00:10

Sapiens skrev:
1. maj 2026, 23:12
Funky skrev:
1. maj 2026, 21:57
Sapiens skrev:
Bygge defensiven op? Vi lukker jo nærmest konsekvent mål ind og tillader ufatteligt mange chancer imod hver kamp, samtidig er der dårlig struktur og balance i holdet. Jeg forstår virkelig ikke hvilken defensiv du mener vi bygger op?
Jeg vil nu mene, vi står defensivt bedre end i store dele af sæsonen, hvor der skulle presses vældig højt og der blev al for stor afstand mellem kæderne. Så vendte man trekanten på midten, som Højer beskrev i et interview, man fik Håpnes og Børsting ind som makkerpar, og nu er der altså mindre stress og panik. I dag havde Hobro spilovertag i første halvleg, men farligt blev det jo ikke. Det var aldrig gået tidligere på sæsonen, selv om vi havde flere førstevalg klar.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. maj 2026, 00:51

På stadion var tilfredsheden til at overse. For meget småbold i egen zone og få gennemspillede angreb. Selvom det gør ondt må vi nok erkende at vores niveau i øjeblikket ligger tæt på Hobros.... Jeg har svært ved at se tegningen af et hold, der næste sæson kan spille med om oprykningen. Synes Håpnes gjorde det godt, men ellers var der godt nok mange dårlige indsatser med Kelvin John som den værste... Selv en Helenius på kvart styrke vil være lysår bedre...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. maj 2026, 08:30

Overraskende nok er jeg heller ikke på det hold, der er helt oppe at støde over "stimen". Slet ikke i lyset af modstanderne.

Nuvel, det er da rart nok at se, at vi med fire kampe tilbage næsten er sikret mod at rykke ned, men alligevel.

Det er nærmest ubegribeligt et tempo, hvormed al kvalitet er suget ud af et hold. Det må være ny danmarksrekord.
Altså, det er jo helt vildt at se så mange ringe spillere på et AaB-hold på én gang.
De eneste reelle, fodboldmæssige lysglimt er nogle enkelte hjemmedyrkede drenge, som knap har fået dun på overlæben. Hvilket isoleret set er pragtfuldt og varmer ens AaB-hjerte, men som vi jo ikke kan bygge noget op omkring - og da slet ikke, når vi under tyskernes ejerskab har fået en politik om, at har det kvalitet, skal det sælges fluks.

AaB har i sin nuværende forfatning sådan ca. nul muligheder for at rykke op næste sæson. Og det kommer overståede skader og en enkelt eller to nye spillere til at ændre på.
Der er så grotesk mangel på niveau hos mange af spillerne, at det simpelthen ikke er godt nok til en oprykning.
Hvor mange superligaspillere kan I se i denne trup? Jeg kan med lidt god vilje se én.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. maj 2026, 09:45

Det er svært at vide, hvad skaderne gør. Men ligegyldigheden for os fans har jo sat sig ind, fordi vi er sikret en ny sæson. Vi skal vel ikke mere en måned tilbage for at frygte en Esbjerg.

Nu så jeg alene highlights. Men det ligner vi skal have angribernavne på bordet. Helenius tror jeg ikke på som førsteangriber med det skadesniveau, John er stadig ikke manden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 2. maj 2026, 09:48

Nogen der ved hvorfor banen er så ringe? Vi snakker trods alt maj måned

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. maj 2026, 10:01

Det er rigtigt at vi er ramt af skader i defensiven. men vi var jo ikke en pind bedre før skaderne kom. Det er ikke en valid undskyldning efter min mening.

Vi spiller i bund 6 i 1 division, et niveau hvor vores reserver skal kunne træde ind uden at man behøver parkere bussen på hjemmebane. Som jeg skrev tidligt i tråden så skuffer vores tilgang til spillet mig. Er det klogt? Måske, men det er ikke AaB værdigt at have så lave ambitioner for sig selv, og held og lykke med at få lokket folk ud på stadion hvis det er vores tilgang til hjemmekampe mod klubber som Hobro. Ud fra hvad jeg kan se på highlights, så var Hobro tættere på sejren end vi var, så helt godt fungerede det heller ikke.

Jeg er enig med @R Rosenberg i at stimen er svær at blive begejstret over. Den har været essentiel for at undgå nedrykningsfaren så jeg er naturligvis lykkelig for pointene, men præstationerne lover ikke markant bedring, og det er i kampe mod rækkens dårligste hold. For mig at se vinder vi stadig point hovedsageligt på individuel kvalitet hos visse spillere fremfor et hold der fungerer spillemæssigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 2. maj 2026, 12:10

Hanga skrev:
2. maj 2026, 10:01
Det er rigtigt at vi er ramt af skader i defensiven. men vi var jo ikke en pind bedre før skaderne kom. Det er ikke en valid undskyldning efter min mening.

Vi spiller i bund 6 i 1 division, et niveau hvor vores reserver skal kunne træde ind uden at man behøver parkere bussen på hjemmebane. Som jeg skrev tidligt i tråden så skuffer vores tilgang til spillet mig. Er det klogt? Måske, men det er ikke AaB værdigt at have så lave ambitioner for sig selv, og held og lykke med at få lokket folk ud på stadion hvis det er vores tilgang til hjemmekampe mod klubber som Hobro. Ud fra hvad jeg kan se på highlights, så var Hobro tættere på sejren end vi var, så helt godt fungerede det heller ikke.

Jeg er enig med @R Rosenberg i at stimen er svær at blive begejstret over. Den har været essentiel for at undgå nedrykningsfaren så jeg er naturligvis lykkelig for pointene, men præstationerne lover ikke markant bedring, og det er i kampe mod rækkens dårligste hold. For mig at se vinder vi stadig point hovedsageligt på individuel kvalitet hos visse spillere fremfor et hold der fungerer spillemæssigt.
Jeg tror ikke der er nogen der er begejstrede, det var en dårlig fodboldkamp.

Spillet ikke er blevet bedre, men der er den forskel i vi nu vinder fodboldkampe, og der ikke er åbent hus i vores defensiv, det ser jeg trods alt som noget positivt.

Vores hold er pt. Ikke bedre end Hobros, i hvert fald ikke når vi er ramt af skader, derfor var der også, ikke overaskende, en lige kamp i går.

Er det AaB værdigt? Næ, men det er de barske realiteter

Besvar