Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2026, 11:14

Laumag skrev:
1. maj 2026, 10:44
jonas386 skrev:
30. apr 2026, 09:28
Jeg forstår sagtens rationalet bag. De fleste kan jo se hvor absurde summer fodboldspillere går for, og at offensive spillere med fart og fysik går for klart mest. Hvis man vil sælge den slags spillere skal man selvfølgelig have dem, men man skal også have en spillestil hvor man kan vise deres spidskompetencer frem.
Enig og det er selvfølgelig i den kontekst man skal se vores insisterende fokus på at spille 4-3-3.
Spillere der er opvokset og mestrer det system og varianten 4-2-3-1 er nemmere at sælge for de mere plug and Play hos køberen.
Men det jo til enhver tid en sportslig ledelses forbandede pligt at tilpasse efter de spillere man har. Selv i FCN gør de da det. Det har skiftet meget, hvordan de vender deres midtbane og og om de spillere med falsk 9'er eller rigtigt 9'er eller hvordan de bruger deres kanter og backs.
Hos AaB virker det mere som et blindt valg af systtem og spillestil uden at se på de spillere man rent faktisk har og så kan det sgu være det samme.
Spil på de styrer du har og så vælger den retning derfra du vil gå og så byg derhen imod fremfor at købe et Ferrari karrosseri og så prøve på at putte en jeep motor i bilen.

Og det kan da sagtens være, at man skal gå i en 4-3-3 retning, men er spillerne mere til 4-2-3-1/4-4-2 så er det jo der man skal starte og ikke ved at prøve på at spille en inkarneret 4-3-3 som ingen af vores spillere kan finde ud af. Det valg ligner ærligtalt at have martret klubben i årevis.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2026, 11:19

Jakobsen skrev:
1. maj 2026, 11:14
Laumag skrev:
1. maj 2026, 10:44
jonas386 skrev:
30. apr 2026, 09:28
Jeg forstår sagtens rationalet bag. De fleste kan jo se hvor absurde summer fodboldspillere går for, og at offensive spillere med fart og fysik går for klart mest. Hvis man vil sælge den slags spillere skal man selvfølgelig have dem, men man skal også have en spillestil hvor man kan vise deres spidskompetencer frem.
Enig og det er selvfølgelig i den kontekst man skal se vores insisterende fokus på at spille 4-3-3.
Spillere der er opvokset og mestrer det system og varianten 4-2-3-1 er nemmere at sælge for de mere plug and Play hos køberen.
Men det jo til enhver tid en sportslig ledelses forbandede pligt at tilpasse efter de spillere man har. Selv i FCN gør de da det. Det har skiftet meget, hvordan de vender deres midtbane og og om de spillere med falsk 9'er eller rigtigt 9'er eller hvordan de bruger deres kanter og backs.
Hos AaB virker det mere som et blindt valg af systtem og spillestil uden at se på de spillere man rent faktisk har og så kan det sgu være det samme.
Spil på de styrer du har og så vælger den retning derfra du vil gå og så byg derhen imod fremfor at købe et Ferrari karrosseri og så prøve på at putte en jeep motor i bilen.

Og det kan da sagtens være, at man skal gå i en 4-3-3 retning, men er spillerne mere til 4-2-3-1/4-4-2 så er det jo der man skal starte og ikke ved at prøve på at spille en inkarneret 4-3-3 som ingen af vores spillere kan finde ud af. Det valg ligner ærligtalt at have martret klubben i årevis.
FCNs store salgsobjekter er lynhurtige kantspillere der kan score mål. Hvordan de serviceres og hvordan spillet opbygning konkret foregår kan variere, men det handler om at få de offensive profiler sat i situationer hvor de kan vise deres spidskompetencer frem. Du ville aldrig se FCN begynde at spille 3-4-3 med fokus på hjørnespark og lange indkast eller en mere traditionel 4-4-2 med kantspillere der kan lidt begge veje.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. maj 2026, 11:24

Problemet for AaB er bare, at vi er 4.-5.-vælger på det nationale marked ift. at hente spillere. Alle store klubber spiller med heftigt pres, så hvorfor er det lige, at vi skulle kunne tiltrække det næste store transferhåb. Tyskerne spillede MoneyBall, og mente de kunne høste overskudstalenter fra større akademier, der havde tydelige spidskompetencer som kunne videreudvikles. Problemet var så bare at broderparten af dem ikke var flyvefærdige eller havde talent nok til en mellemliga som den danske - og så kom de ind på et hold i frit fald. Altså selv Kaasaa som er en bevist Tippeliga-spiller har haft svært ved at arbejde sig ind på holdet.

Vores anden fiskedam er Nordjylland. De største talenter ryger allerede nu videre til FCK, men her har AaB fortsat tiltrækningskraft. Talentmassen er så til gengæld ikke så stor, og det er her pragmatismen kommer i spil. Som Ove P vist nok sagde en gang, da han angreb DBU-spillestilssnobberiet. Man kan vinde en fodboldkamp på mange måder. Dvs. at hvis der pludselig dukker en "Jan Koller"-type op, så skal man favne ham, og ligeså med en dribler som William Thomsen. Så i stedet for at køre DBU-modellen med spånplade-spillere, der kan løbe og presse solen sort, så forædle dog dem der har en reel spidskompetence. AaB's største håb er at gøre tingene anderledes end DBU-manualen, for det åbner også op for spillertyper fra bl.a. Storkøbenhavn.

Mit udgangspunkt er, at AaB med de begrænsede ressourcer har størst chancer for at komme i Superliga ved at strikke et hold sammen, der spiller direkte omstillingsspil. Dvs man skal have bolderobere i forsvar og på midten, der både kan dække rum og vende spillet hurtigt. Så skal man have enten fart eller en-mod-en driblere på kanten, og endeligt helst to angribere der fysisk kan fylde op i boksen, og som man i pressede situationer også kan smide bolden op på. Og endeligt så har vi i lange tider manglet 2. bølgen i vores angreb, altså midtbanespillere der som Risgaard kom løbende ind og hakkede på cutback afleveringer. Talkombinationen er ikke vigtig. Det vigtige er, at AaB altid spiller med de bedste og mest kampafgørende spillere.

Jeg tænker Kubel er hentet ind som omstillingsspiller, og jeg tænker Højer er en pragmatisk mand. Min ubekendte er mere John Møller.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. maj 2026, 11:57

Rams skrev:
1. maj 2026, 11:24
Problemet for AaB er bare, at vi er 4.-5.-vælger på det nationale marked ift. at hente spillere. Alle store klubber spiller med heftigt pres, så hvorfor er det lige, at vi skulle kunne tiltrække det næste store transferhåb. Tyskerne spillede MoneyBall, og mente de kunne høste overskudstalenter fra større akademier, der havde tydelige spidskompetencer som kunne videreudvikles. Problemet var så bare at broderparten af dem ikke var flyvefærdige eller havde talent nok til en mellemliga som den danske - og så kom de ind på et hold i frit fald. Altså selv Kaasaa som er en bevist Tippeliga-spiller har haft svært ved at arbejde sig ind på holdet.

Vores anden fiskedam er Nordjylland. De største talenter ryger allerede nu videre til FCK, men her har AaB fortsat tiltrækningskraft. Talentmassen er så til gengæld ikke så stor, og det er her pragmatismen kommer i spil. Som Ove P vist nok sagde en gang, da han angreb DBU-spillestilssnobberiet. Man kan vinde en fodboldkamp på mange måder. Dvs. at hvis der pludselig dukker en "Jan Koller"-type op, så skal man favne ham, og ligeså med en dribler som William Thomsen. Så i stedet for at køre DBU-modellen med spånplade-spillere, der kan løbe og presse solen sort, så forædle dog dem der har en reel spidskompetence. AaB's største håb er at gøre tingene anderledes end DBU-manualen, for det åbner også op for spillertyper fra bl.a. Storkøbenhavn.

Mit udgangspunkt er, at AaB med de begrænsede ressourcer har størst chancer for at komme i Superliga ved at strikke et hold sammen, der spiller direkte omstillingsspil. Dvs man skal have bolderobere i forsvar og på midten, der både kan dække rum og vende spillet hurtigt. Så skal man have enten fart eller en-mod-en driblere på kanten, og endeligt helst to angribere der fysisk kan fylde op i boksen, og som man i pressede situationer også kan smide bolden op på. Og endeligt så har vi i lange tider manglet 2. bølgen i vores angreb, altså midtbanespillere der som Risgaard kom løbende ind og hakkede på cutback afleveringer. Talkombinationen er ikke vigtig. Det vigtige er, at AaB altid spiller med de bedste og mest kampafgørende spillere.

Jeg tænker Kubel er hentet ind som omstillingsspiller, og jeg tænker Højer er en pragmatisk mand. Min ubekendte er mere John Møller.
Enig fra ende til anden.
Det er lidt sjovt at høre Børsting i Ripodsten kommentere på den nye spillestil, hvor han siger noget i retning af "at nu spiller vi rent faktisk for at vinde". Det siger jo lidt om hvor besat man har været på at implementere en bestemt stil, at tre point nærmest er kommet i anden række, og det er der bare ikke råd, heller ikke imod 1. divisions hold.

Jeg mener man bør have respekt for den virkelighed vi befinder os i med begrænsede ressourcer, det må vores spillestil bære præg af, og vi må blive inspireret af andre hold med små ressourcer som eksempelvis SønderjyskE, som får det maksimale ud af deres begrænsede ressourcer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2026, 17:25

Man skal også bare være bevidst om, at 4-3-3 er også der pengene er, når der skal sælges spillere. Også en af grundene til at vi har lavet gode salg de sidste par år.

Der er bare ikke de samme købestærke spillere til 5-3-2 spillere.

Og nej jeg har ikke empiri på dette, men også en af grundene til, at FCN sælgeer spillere dyrt. Fordi det er et attraktivt system(ift. salg). Dermed ikke sagt, at man ikke kan spille andre systemer. Blot så skal nok ikke forvente de samme høje salgstal. Måske "blot" sportslig succes...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 1. maj 2026, 18:03

Tænker ikke Atlético Madrids spillere partout er mindre værd.

AaB skal maximere på talentudviklingen i Nordjylland, og nok også fremavle spillere der ikke er DBU-skabelon, hvor den sidste dribler bliver Damsgaard, og hvor fremtiden er Rasmus Nissen Kristensen typer.

Din sidste linje er dog hovedet på sømmet. Spillere i Superligaen sælges dyrere end spillere i Betinia Ligaen
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. maj 2026, 23:11

FlæskeFrank skrev:
1. maj 2026, 17:25
Man skal også bare være bevidst om, at 4-3-3 er også der pengene er, når der skal sælges spillere. Også en af grundene til at vi har lavet gode salg de sidste par år.

Og nej jeg har ikke empiri på dette, men også en af grundene til, at FCN sælgeer spillere dyrt. Fordi det er et attraktivt system(ift. salg). Dermed ikke sagt, at man ikke kan spille andre systemer. Blot så skal nok ikke forvente de samme høje salgstal. Måske "blot" sportslig succes...
Det er vel kun Mathias Jørgensen, der falder i kategorien som klassisk 4-3-3-spiller? Og han har da også spillet i andre systemer hos os. Ser ikke 4-3-3 være en særlig stor del af forklaringen på salgene af fx Bomholt, Otoa, Davidsen eller Widell.

Hvis vi som FCN kan opdyrke stribevis af spillere med masser af fart, kreativitet og målfarlighed, er det da oplagt at spille 4-3-3. Men tror ikke, vi sælger vores spillere dyrere, hvis vi insisterer på en dårlig omgang 4-3-3 og taber de fleste af vores kampe.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 2. maj 2026, 00:10

Sauer skrev:
1. maj 2026, 23:11
FlæskeFrank skrev:

Det er vel kun Mathias Jørgensen, der falder i kategorien som klassisk 4-3-3-spiller? Og han har da også spillet i andre systemer hos os. Ser ikke 4-3-3 være en særlig stor del af forklaringen på salgene af fx Bomholt, Otoa, Davidsen eller Widell.

Hvis vi som FCN kan opdyrke stribevis af spillere med masser af fart, kreativitet og målfarlighed, er det da oplagt at spille 4-3-3. Men tror ikke, vi sælger vores spillere dyrere, hvis vi insisterer på en dårlig omgang 4-3-3 og taber de fleste af vores kampe.
Enig.
Hellere flot 4-2-3-1 / 4-4-2 end 4-3-3 bawl.

Man saelger bedst hvis man spiller god fodbold, og helst i den sjove ende af tabellen i den bedste liga.

Foerst og fremmest skal AaB tilbage i Suppen. Hvis det er i alt andet en 4-3-3 gaar det nok endda.
Det er mindre systemet men maaden man spiller paa der har betydning. System er jo naar alt kommer til alt blot en tal-kombination

Hvordan har AaB spillet bedst? i 95' og 14'. To forskellige systemer, men med klart udtryk.
Det er den enkelte spillers kvalitet og kompetencer man saelger paa - ikke et system, selvom det naturligvis kan have en indvirkning paa om spilleren kan udtrykke sig.

Tag en Thomsen. Mon ikke han udvikler sig bedre i en fri rolle i en 4-4-2 for eksempel, end i en laast position i en 4-3-3. Blot eksempler 0 kan jo ogsaa vaere modsat
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. maj 2026, 09:19

:P
FlæskeFrank skrev:

Det synes jeg er tæt på noget vrøvl.
Det bliver da aldrig systemet der afgør om en spiller er noget værd men præstationen i sig selv.
4-3-3 er i øvrigt på ingen måde i nærheden af at være det mest brugte system i de forskellige ligaer .. heller ikke nr 2 og tror heller ikke nr 3.
om en spiller er noget værd må alle dage blive i præstationen af spilleren selv og naturligvis også en værdi i hvor godt den klub Man spiller i præsterer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2026, 10:07

baresi skrev:
3. maj 2026, 09:19
FlæskeFrank skrev:

Det bliver da aldrig systemet der afgør om en spiller er noget værd men præstationen i sig selv.
4-3-3 er i øvrigt på ingen måde i nærheden af at være det mest brugte system i de forskellige ligaer .. heller ikke nr 2 og tror heller ikke nr 3.
om en spiller er noget værd må alle dage blive i præstationen af spilleren selv og naturligvis også en værdi i hvor godt den klub Man spiller i præsterer.
Ikke i nærheden? Altså, jeg er for doven til at undersøge det selv, men jeg bad chatgpt lave en stikprøve med 10 tilfældigt udvalgte hold i top fem ligaerne. Her var 433 i top med 30% med 4321 (433's lesbiske søster) på andenpladsen.

Hvis det er korrekt, så er der selvfølgelig noget om at spillere der er bevist gangbare i det system, er mere eftertragtede = højere pris.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. maj 2026, 16:15

Buzz Killington skrev:
3. maj 2026, 10:07
baresi skrev:
3. maj 2026, 09:19
FlæskeFrank skrev:

Ikke i nærheden? Altså, jeg er for doven til at undersøge det selv, men jeg bad chatgpt lave en stikprøve med 10 tilfældigt udvalgte hold i top fem ligaerne. Her var 433 i top med 30% med 4321 (433's lesbiske søster) på andenpladsen.

Hvis det er korrekt, så er der selvfølgelig noget om at spillere der er bevist gangbare i det system, er mere eftertragtede = højere pris.
:-) men nu har jeg undersøgt 3 af de store ligaer, premier, bundes og serie A. Og fordelingen er sådan her.
i Italien er der kun 3 hold der spiller 4-3-3 i England er der kun 2 hold der fast spiller 4-3-3 og i tyskland er der kun 1 hold der fast spiller 4-3-3
4-3-3 er den formation der MINDST bliver brugt i stort set alle ligaer.
en 3 back kæde fylder mest med ca 50% alle 3 lande indbyrdes men 57% i Italien og over 70% i Tyskland hvorimod kun 20% i England
efterfulgt hårdt af 4-2-3-1 hvor 12 AF 20 hold anvender dette. 2 hold spiller 4-4-2 kun 2 hold spiller 4-3-3 og 4 hold spiller med en 3 back kæde

I alle 3 ligaer er der kun 10% der max spiller 4-3-3 og er den mindst brugte formation når man vælger mellem 3back muligheder, 4-2-3-1 eller 4-3-3.

Så vi kan godt afmontere historien om 4-3-3 som den formation der hentes spillere til

og der er ingen tvivl om at uagtet hvilken formation et hold i Danmark spiller, så bliver man kun solgt for et stort beløb hvis man er god nok og hvis holdet man spiller på er vant til at cashe okay stort ind, for så ved man at der skal købes dyrere.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 3. maj 2026, 19:15

Her er lidt til statistikgokkerne:
https://link.springer.com/article/10.11 ... 26-01657-1

4-2-3-1 er vejen frem, medmindre man er kedelige italienere, så går man naturligvis all-in på så mange defensive positioner som muligt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. maj 2026, 19:18

Kunji skrev:
3. maj 2026, 19:15

4-2-3-1 er vejen frem, medmindre man er kedelige italienere, så går man naturligvis all-in på så mange defensive positioner som muligt.
Fuldstændig enig
Nu skal de fortsætte i den 4-2-3-1 og så evt forsvarer i 4-4-2 - det er blevet meget populært

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 4. maj 2026, 09:58

Kunji skrev:
3. maj 2026, 19:15

Ahhhhh, dejligt med noget statistik-gokkeri. Det er vel savnet på debatsiden.....statistik altså

Baggrunden for ovenstående konklusion fra den gode med-gokker Kunji kunne jeg finde i artiklens konklusion:

"In particular, the finding that the 4-2-3-1 formation was the most frequently employed formation across all leagues examined in the study and ranked in the upper positions in terms of average points reflects modern football's requirement for defensiveattacking balance. Specifically in the Super League, the high preference rate for the 4-2-3-1 and the relatively successful mean points of the 4-4-2 were noteworthy, whilst formations based on five-defender structures were observed to remain limited with low success rates. These results demonstrate that the effectiveness of tactical formations depends not only on the structural theoretical advantages of the formation but also on alignment with league dynamics, player profiles, and tactical strategies "

Spm er så selvfølgeligt om de nævnte ligaer (Premier League, La Liga, Serie A, Bundesliga, Ligue 1, and TFF Super League (tyrkiske)) tilsyneladende ført an af den tyrkiske, i sæsonen ´23-34, er repræsentative for den danske 1.division både hvad angår spillersammensætning, og formationer.
Dét kan man nok diskutere, men uanset er det da et statistisk grundlag der er værd at tænke over.
Tak for det bidrag!

For mig at se skete der ihvertfald noget positivt med holdets præstationsevne da man gik på en vekslen mellem en 4-2-3-1 -formation suppleret af en 4-4-2, og har man en træner der ikke forsøger at lave lag-kage ud af rugbrød, rullepølse og rødløg, men istedet laver mel´ma´er, ja så kunne det godt ligne at man kan komme på rette vej.

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 5. maj 2026, 08:35

Det var nok helt på sin plads, at AaB ikke satsede på ham :thumbsup:

https://campo.dk/2026/05/05/var-til-pro ... -han-hjem/

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. maj 2026, 10:58

AalborgLife skrev:
5. maj 2026, 08:35
Det var nok helt på sin plads, at AaB ikke satsede på ham :thumbsup:

https://campo.dk/2026/05/05/var-til-pro ... -han-hjem/
Ikke uenig. Jeg har dog sådan med angribere, at jeg er ret åbne overfor prøvetræninger, så man kan se om målene skyldes dårlige modstandere og hvad bedre medspillere kan give. Dertil kommer, at når en angriber først er begyndt at ramme målet, så kan det nogengange fortsætte uanset rækken.
- FlæskeFrank

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 5. maj 2026, 12:39

Dobbelt-indlæg

Reyad
Allstar
Allstar

Indlæg af Reyad » 5. maj 2026, 12:51

Jeg har chattet med ChatGPT og kommet frem til følgende bud på nye spillere efter en gennemgang.
Ved alle positioner er følgende kategorier:
Sandsynlig Superliga-spiller
1. divisions-spiller
Lavere niveau
Realistisk skandinav
Ambitiøs case
Eksotisk valg (ChatGPT valgte hver gang en japaner)

Forudsætningen var en stor udskiftning og at udløb ikke blev forlænget.
Gav 11 sikre spillere + talenter og AaB's 4-2-3-1 som udgangspunkt.

Angriber
Kotaro Uchino, Brøndby
Marco Bruhn Hobro IK
Mikkel Dahl Nykøbing FC
Oscar Aga Moss FK
Sigurd Haugen 1860 München
Kosuke Sagawa Blaublitz Akita

6’er
Gustav Grubbe OB eller Andre Rømer, Randers
Mikkel Wohlgemuth B.93
Selim Baskaya FC Roskilde
Janus Seehusen Aalesund
Jacob Christensen, Molde
Hiromu Kamada, Vegalta Sendai

Venstre back
Adam Sørensen, OB
Martin Agnarsson, Aarhus Fremad
Oliver Juul Jensen, FC Roskilde
Frederik Elkær, Lillestrøm
Joachim Soltvedt, Brann
Hayato Inamura, Albirex Niigata

Central forsvarer
Melker Jonsson, Silkeborg IF
Malte Kiilerich, Hvidovre IF
Jeppe Brinch, Fremad Amager
Sander Moen Foss, Lillestrøm
Anders Bærtelsen, Viking FK
Takuro Ezaki, Júbilo Iwata

Målmand
Mads Eriksen, FC Fredericia
Adrian Kappenberger, Hillerød Fodbold
Stefan Hagerup, Lillestrøm
Jakob Haugaard, Tromsø

Højre kant
Oscar Buch, FC Fredericia
Kristian Kirkegaard, AC Horsens
Oliver Koertz, Næsby BK
Felix Vá, Lillestrøm
Frederik Ellegaard, Stabæk
Ryunosuke Sagara, Vegalta Sendai

Og hvis alt ifølge Chatty går op i en højere enhed ender vi her:
Truppen samlet
Målmænd
Bertil Grønkjær
Adrian Kappenberger
Ung akademikeeper / tredjevalg

Det passer godt, hvis Grønkjær skal være satsningen. Kappenberger er ikke en glamour-signing, men han giver voksenhed og konkurrence uden nødvendigvis at ødelægge Grønkjær-projektet.

Forsvar
Højre back
Mikkel Kallesøe
Andreas Maarup

Venstre back
Frederik Elkær
Marc Nielsen

Central forsvar
Sander Moen Foss
Benjamin Tiedemann
Nóel Atli Arnórsson
Cornelius Olsson
Bjarne Pudel

Det her er markant stærkere. Moen Foss giver den stabilitet, der mangler, mens Tiedemann kan komme tilbage uden at hele bagkæden står og falder med hans skadesforløb. Arnórsson og Olsson kan udvikle sig uden at skulle være ledere fra dag ét.

Central midtbane
Andre Rømer
Marcus Kaasa
Marcus Bonde
Alexander Håpnes
Frederik Børsting

Her bliver Rømer vigtig. Han gør, at Kaasa kan spille mere frit, Bonde kan bygges op med omtanke, og Håpnes ikke nødvendigvis skal være den boldsikre styrmand.

Offensiv midtbane og kanter
Kornelius Normann
Mathias Kubel
Valdemar Møller
Jubril Adedeji
William Thomsen
(Hvis Adedeji bliver, synes jeg faktisk ikke, AaB skal købe en højre kant. Så skal William Thomsen have en reel vej ind. Hvis Adedeji sælges, ville jeg hente Felix Vá eller Kristian Kirkegaard.)

Angreb
Kotaro Uchino
Bertram Skovgaard
måske Kelvin John, hvis han mod forventning ikke sælges

Følgende spillere skal så forlade klubben:
Spiller Afgangstype
Vincent Müller Sælges/ophæves
Rody de Boer Sælges/oiphæves
Adam Andersson Kontraktudløb
Eugene Amankwah Kontraktudløb
Christian Tcacenco Sælges/udlejes/ophæves
Amar Diagne Sælges/udlejes/ophæves
Nicklas Helenius Kontraktudløb
Kelvin John Sælges
Elison Makolli Sælges
Andres Jasson Sælges/ophæves

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 5. maj 2026, 14:34

Reyad skrev:
5. maj 2026, 12:51
Jeg har chattet med ChatGPT og kommet frem til følgende bud på nye spillere efter en gennemgang.
1. divisions-spiller
Lavere niveau
Realistisk skandinav
Ambitiøs case

Angriber
Kotaro Uchino, Brøndby
Marco Bruhn Hobro IK
Mikkel Dahl Nykøbing FC
Oscar Aga Moss FK

6’er
Mikkel Wohlgemuth B.93
Janus Seehusen Aalesund
Jacob Christensen, Molde

Venstre back
Adam Sørensen, OB
Joachim Soltvedt, Brann

Central forsvarer

Målmand
Jakob Haugaard, Tromsø

Højre kant
Oliver Koertz, Næsby BK
Felix Vá, Lillestrøm

Truppen samlet
Målmænd
Bertil Grønkjær
Adrian Kappenberger

Det passer godt, hvis Grønkjær skal være satsningen. Kappenberger er ikke en glamour-signing, men han giver voksenhed og konkurrence uden nødvendigvis at ødelægge Grønkjær-projektet.

Forsvar
Højre back
Mikkel Kallesøe
Andreas Maarup

Venstre back
Frederik Elkær
Marc Nielsen

Central forsvar
Sander Moen Foss
Benjamin Tiedemann
Nóel Atli Arnórsson
Cornelius Olsson
Bjarne Pudel

Det her er markant stærkere. Moen Foss giver den stabilitet, der mangler, mens Tiedemann kan komme tilbage uden at hele bagkæden står og falder med hans skadesforløb. Arnórsson og Olsson kan udvikle sig uden at skulle være ledere fra dag ét.

Central midtbane
Andre Rømer
Marcus Kaasa
Marcus Bonde
Alexander Håpnes
Frederik Børsting

Her bliver Rømer vigtig. Han gør, at Kaasa kan spille mere frit, Bonde kan bygges op med omtanke, og Håpnes ikke nødvendigvis skal være den boldsikre styrmand.

Kornelius Normann
Mathias Kubel
Valdemar Møller
Jubril Adedeji
William Thomsen
(Hvis Adedeji bliver, synes jeg faktisk ikke, AaB skal købe en højre kant. Så skal William Thomsen have en reel vej ind. Hvis Adedeji sælges, ville jeg hente Felix Vá eller Kristian Kirkegaard.)

Angreb
Kotaro Uchino
Bertram Skovgaard

Spiller Afgangstype
Kelvin John Sælges
Elison Makolli Sælges
Spørger du lige chatten hvor vi får de penge fra til både indkøb og ophævelser?

Reyad
Allstar
Allstar

Indlæg af Reyad » 5. maj 2026, 14:59

RicoBR02 skrev:
5. maj 2026, 14:34
Reyad skrev:
5. maj 2026, 12:51
1. divisions-spiller
Lavere niveau
Realistisk skandinav
Ambitiøs case

Angriber
Kotaro Uchino, Brøndby
Marco Bruhn Hobro IK
Mikkel Dahl Nykøbing FC
Oscar Aga Moss FK

6’er
Mikkel Wohlgemuth B.93
Janus Seehusen Aalesund
Jacob Christensen, Molde

Venstre back
Adam Sørensen, OB
Joachim Soltvedt, Brann

Central forsvarer

Målmand
Jakob Haugaard, Tromsø

Højre kant
Oliver Koertz, Næsby BK
Felix Vá, Lillestrøm

Truppen samlet
Målmænd
Bertil Grønkjær
Adrian Kappenberger

Forsvar
Højre back
Mikkel Kallesøe
Andreas Maarup

Venstre back
Frederik Elkær
Marc Nielsen

Central forsvar
Sander Moen Foss
Benjamin Tiedemann
Nóel Atli Arnórsson
Cornelius Olsson
Bjarne Pudel

Central midtbane
Andre Rømer
Marcus Kaasa
Marcus Bonde
Alexander Håpnes
Frederik Børsting

Kornelius Normann
Mathias Kubel
Valdemar Møller
Jubril Adedeji
William Thomsen

Angreb
Kotaro Uchino
Bertram Skovgaard

Spiller Afgangstype
Kelvin John Sælges
Elison Makolli Sælges
Spørger du lige chatten hvor vi får de penge fra til både indkøb og ophævelser?
Tjaa. Den plejer jo at give et svar, hvis man spørger. Det er klart ud-siden der bliver mest udfordrende, tror jeg. Det er de dyre kontrakter, som vi skal af med. Også håber jeg selv på, at der er nogle derude, som gerne vil kaste penge efter John/Makolli. Indkøbene tror jeg alle er til den relativt billige side. Uchino dog en ubekendt. Ved ikke hvor meget BIF betalte eller har investeret i ham derudover. Rømer, Elkjær, Kappenberger/eller lign., Moen Foss er bænkevarmere eller sikkert relativt tæt på gratis. Men altså, det er jo gætværk. Se det som input til den tråd der trods alt hedder 'transferønsker'.

Besvar